Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vrienden

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Van je vrienden moet je het hebben zeggen ze wel eens. Het belangrijkste waarop een goede vriendschap gebouwd is, is vertrouwen en onvoorwaardelijkheid. Bij een belangeloze vriendschap kijkt de één naar wat de ander nodig heeft en plaatst hij zijn eigen belangen/verlangens op de achtergrond.

Maar bestaan zulke vrienden nog, in een tijd waar iedereen maar aan zichzelf denkt en jaloers is op wat de ander heeft? Heb jij nog echte vrienden die je kunt vertrouwen en op ze kan bouwen bij een SHTF? Of blijf je liever alleen en vertrouw je alleen jezelf?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vriendschap

voor-altijd-vrienden.jpg.76df8f3f3932097a0fccfff37d11c99f.jpg

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Waar gebeurd: Een overleden vriendin van me, kwam samen met een vriendin van haar in Auschwitz terecht. Alleen Rosa kreeg midden in de onmetelijke honger door een administratieve fout van de Duitsers een Rode Kruispakket vol eten. Dat deelde ze met haar vriendin Lily. Ze gaf daarmee zo ongeveer haar leven weg. Dan weet je pas echt dat je een vriendin hebt.....

Het leven zit vol verrassingen. Fictief: Je raakt bekneld in een brandende auto en je beste vriend komt voorbij. Die loopt door. Vervolgens komt Willem Holleeder langs en die haalt je er met gevaar voor eigen leven uit..... Zo gaan de dingen soms. Ik heb wel een oordeel over mensen, je moet wel, want je kunt niet als kip zonder kop door het leven. Maar ik heb wel geleerd om mijn oordeel over mensen pijlsnel los te laten en bij te stellen als dat aan de orde is.

Link naar reactie

Waar gebeurd: Een overleden vriendin van me, kwam samen met een vriendin van haar in Auschwitz terecht. Alleen Rosa kreeg midden in de onmetelijke honger door een administratieve fout van de Duitsers een Rode Kruispakket vol eten. Dat deelde ze met haar vriendin Lily. Ze gaf daarmee zo ongeveer haar leven weg. Dan weet je pas echt dat je een vriendin hebt.....

Het leven zit vol verrassingen. Fictief: Je raakt bekneld in een brandende auto en je beste vriend komt voorbij. Die loopt door. Vervolgens komt Willem Holleeder langs en die haalt je er met gevaar voor eigen leven uit..... Zo gaan de dingen soms. Ik heb wel een oordeel over mensen, je moet wel, want je kunt niet als kip zonder kop door het leven. Maar ik heb wel geleerd om mijn oordeel over mensen pijlsnel los te laten en bij te stellen als dat aan de orde is.

Sjee Dick zocht een manier om te zeggen wat ik dacht maar jij kon het weer zoveel beter vertellen...

Link naar reactie

Dat is helaas, levens wijsheid....

Wilde je een kudos geven, mag ik dat niet " je moet eerst een andere gebruiker een kudos geven" of zoiets .. Wat is dat noe weer?

Grt

Kans

Link naar reactie

Gast Heksenboot

In tijd van nood leer je je vrienden kennen.

Als je wat ouder wordt, maak je dat aan den lijve mee. Levenservaring noemen ze dat.

Gelukkig zijn er nog een paar (2?) overgebleven bij mij.

De rest is inderdaad een illusie. Maatjes. Gezellig. Maar je kan er niet op bouwen.

En nog wat goede familie. Ook niet allemaal.

Wat zijn goede vrienden. Als ze voor je door het vuur gaan en omgekeerd. Maar dat weet je pas, als de nood aan de man is (geweest).

(hehe, ik hou echt van oude uitdrukkingen :p)

Dit soort kennis kan je ook tegen vijandige groepen gebruiken. Vaak is dat ook los zand, ook al hebben ze de uitstraling van dikke vrienden.

Dat heb ik al vaker toegepast en toegepast gezien (kerstbomenjacht :))

Leuk om te weten als prep.

Link naar reactie

onbaatzuchtigheid bij de mens moet nog bewezen worden...

niks MOET, en bovendien valt zoiets niet te bewijzen... ik ken onbaatzuchtige mensen, niet veel, men noemt ze meestal "naief" ja want in deze wereld kan je niet onbaatzuchtig zijn zonder er zelf aan onderdoor te gaan.. en dat zegt niets over die onbaatzuchtige mensen, .... maar over deze wereld.

welkom op h et forum! :)

Link naar reactie

niks MOET, en bovendien valt zoiets niet te bewijzen... ik ken onbaatzuchtige mensen, niet veel, men noemt ze meestal "naief" ja want in deze wereld kan je niet onbaatzuchtig zijn zonder er zelf aan onderdoor te gaan.. en dat zegt niets over die onbaatzuchtige mensen, .... maar over deze wereld.

welkom op h et forum! :)

naief heeft een andere... betekenis... dat is... goedgelovig snel leugens slikken...

onbaatzuchtigheid gaat paar stappen verder... het is weten dat je XXX maar toch ervoor gaan... uit de "liefde" de juist goede ding doen... geven zonder te nemen... puur uit onbaatzuchtigheid...

Link naar reactie

naief heeft een andere... betekenis... dat is... goedgelovig snel leugens slikken...

onbaatzuchtigheid gaat paar stappen verder... het is weten dat je XXX maar toch ervoor gaan... uit de "liefde" de juist goede ding doen... geven zonder te nemen... puur uit onbaatzuchtigheid...

I know.... ik zeg alleen dat deze mensen zo genoemd worden...

voor de duidelijkheid...onterecht zo genoemd worden..

Link naar reactie

I know.... ik zeg alleen dat deze mensen zo genoemd worden...

Hey Piroska nog wakker? Het is idd niet dat ze het zijn, maar wel zo genoemd worden. Mensen zijn hede ten dage niet meer gewend dat iets onbaatzuchtig gedaan wordt. Het is altijd:als ik wat doe voor jou, wat kan je dan voor mij betekenen!!! Jammer maar waar!

Link naar reactie

Hey Piroska nog wakker? Het is idd niet dat ze het zijn, maar wel zo genoemd worden. Mensen zijn hede ten dage niet meer gewend dat iets onbaatzuchtig gedaan wordt. Het is altijd:als ik wat doe voor jou, wat kan je dan voor mij betekenen!!! Jammer maar waar!

Nee ik slaap al hoor :)

Ja dat wilde ik maar zeggen...thanks!

Link naar reactie

Nee ik slaap al hoor :)

Ja dat wilde ik maar zeggen...thanks!

Haha weltrusten dan. Ik ben net terug van nachtdienst en ga ff de engelse opgenomen versie van dp kijken die ik maar half bij stalkers post had gezien. Mensen tot morgen!

Link naar reactie

In tijd van nood leer je je vrienden kennen.

Als je wat ouder wordt, maak je dat aan den lijve mee. Levenservaring noemen ze dat.

Gelukkig zijn er nog een paar (2?) overgebleven bij mij.

De rest is inderdaad een illusie. Maatjes. Gezellig. Maar je kan er niet op bouwen.

En nog wat goede familie. Ook niet allemaal.

Wat zijn goede vrienden. Als ze voor je door het vuur gaan en omgekeerd. Maar dat weet je pas, als de nood aan de man is (geweest).

(hehe, ik hou echt van oude uitdrukkingen :p)

Dit soort kennis kan je ook tegen vijandige groepen gebruiken. Vaak is dat ook los zand, ook al hebben ze de uitstraling van dikke vrienden.

Dat heb ik al vaker toegepast en toegepast gezien (kerstbomenjacht :))

Leuk om te weten als prep.

Heb begin dit jaar een groep van 12 gelost, dacht dat het vrienden waren, maar niet dus.

Moet wel zeggen dat het me heel wat gekost heeft(verdriet en pijn), maar nu bijna een jaar later, voel ik me een stuk zelfverzekerder en veel gelukkiger, zonder die groepsdruk.

Heb er zelf al die jaren veel meer van gemaakt, dan t was, ook een illusie dus.

Link naar reactie

Mooi wat je hier zegt, het geeft de ruimte om wel een oordeel te mogen hebben. Met daarnaast de ruimte om het pijnsnel bij te stellen. Na een heftig auto ongeluk waarbij ik ook dood had kunnen zijn, mocht ik na de vaststelling van zware kneuzingen toch naar huis. Een hele goede vriending kon me niet ophalen want ze had wat anders gepland die avond, dat valt dan tegen, die ene keer dat ik in nood eens iets durfde vragen. Op vakantie in Noorwegen zat ik te worstelen met muntjes voor een parkeer automaat, een wildvreemde vrouw gooide er wat kronen voor mij in, groette mij vriendelijk en verdween weer, haar zal ik nooit vergeten. Bijzonder en apart hoe dingen kunnen lopen. In een SHTF denk ik dat je pas echt je vrienden leert kennen.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Heb begin dit jaar een groep van 12 gelost, dacht dat het vrienden waren, maar niet dus.

Moet wel zeggen dat het me heel wat gekost heeft(verdriet en pijn), maar nu bijna een jaar later, voel ik me een stuk zelfverzekerder en veel gelukkiger, zonder die groepsdruk.

Heb er zelf al die jaren veel meer van gemaakt, dan t was, ook een illusie dus.

Moeilijk proces inderdaad. Echte vrienden kwijtraken is nog pijnlijker. Zo kan je ook angst krijgen om nieuwe vrienden te maken.

Voorzichtigheid heb je dan wel aangeleerd, soms door schade en schande. Maar het moet niet je leven beheersen. Want iedereen is anders en verdient een kans.

Maar het kan wel lekker bevrijdend werken he, illusies doorzien :)

*nou moet is stoppen, want ik ken er nog een paar*

Link naar reactie

Moeilijk proces inderdaad. Echte vrienden kwijtraken is nog pijnlijker. Zo kan je ook angst krijgen om nieuwe vrienden te maken.

Voorzichtigheid heb je dan wel aangeleerd, soms door schade en schande. Maar het moet niet je leven beheersen. Want iedereen is anders en verdient een kans.

Maar het kan wel lekker bevrijdend werken he, illusies doorzien :)

*nou moet is stoppen, want ik ken er nog een paar*

Je hebt enorm gelijk, een bevrijding is het zeker !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...