Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poll: Wat is je BMI?


Gast IsaBo

Aanbevolen berichten

Een BMI van 24,7. Valt nog net in het groene gebied. Sport: 2 à 3 keer in de week en at tot nu toe weinig koolhydraten. Heb een week geleden de koolhydraat weer in ere hersteld, want het is nu eenmaal het goedkoopste levensmiddel. En nog lekker bovendien. Om te voorkomen dat ik alsnog dicht ga groeien probeer ik niet meer te eten dan dat ik nodig heb. Wordt het nog goedkoper :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je BMI is 21,6

Je gewicht past goed bij je lengte, houden zo!

 

Net even mijn BMI berekend. Gelukkig beter dan jaren geleden toen ik veeeel te weinig woog. Ben/voel me nu een stuk gezonder!

 

Bewegen met reuma valt inderdaad niet mee. Zie dit wel aan mijn man. In onze vakanties lopen we best veel, gelukkig gaat hem dit wel goed af. (sommige dagen blijven natuurlijk altijd beter dan andere...zul jij ook wel voelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik reken mijn bmi niet eens uit ben 1.61 en weeg 69/70 kg schommel nogal maar woog paar maand gelee nog 79 dus ben al goed opweg

gelukkig ben ik niet meer zoals vroeger toen was ik 1.61 en op ze lichts woog ik 43 kg en dat was helemaal niks en langer worden werkt bij mij ook niet, was op 14 jarige leeftijd al net zo lang als dt ik nu ben hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMI 21,9 - joepie! maar ja dan heb je dit nog:

 

Wat is een gezonde buikomvang? http://www.chocofans.nl/bmi-en-buikomvang-meten.html

 

Vrouwen: minder dan 80 cm

Mannen: minder dan 94 cm.

 

Tja.... zit ik toch niet zo goed met mn 90.

En zo worden we hartstikke gek gemaakt. Want een volledige fitheidstest bestaat ook nog uit een huidplooimeting en een wandel/conditie test. Je kan dus echt niks zeggen van alleen je BMI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 jaar, 174 cm, 70 kilo, buikomvang 84 cm, borstomvang 92. Dit is weer volgens het boekje, maar heb ook andere tijden gekend.

19 jaar, 172 cm, 80 kilo, buikomvang 81 cm, borstomvang 98. Dit was de periode waar ik veel sportte ;) (mountainbiken, wielrennen, fietscross, hardlopen, zwemmen )

BMI = 23,1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig artikel, zware kost, over de schadelijke stoffen in graan. Ik zit weer eens te studeren, dus weinig op het forum, maar ojee ojee....graan is verslavend door opioid stimulans in je hersenen, brood is gerelateerd aan meer kans op nier tumoren en akelige nierziekten en uiteraard coeliakie. Daarnaast wordt je er gemakkelijk te zwaar van, verhoogd het je slechte vetten (LDL cholesterol en triglyceriden) en stijgt de kans dat je Diabetes Mellitus type 2 ontwikkelt....

 

Graan, goed voor de varkens, niet voor mensen is dus de boodschap. Ik eet het al een tijd niet meer en ben keurig op gewicht, voel me prima...net zoals een honderdtal mensen die ik heb gemotiveerd graan links te laten liggen. Ben je te dik, moe, futloos, prikkelbare darmen? Doe het eens drie maanden, gewoon geen graanproducten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de BMI schaal wat te zwaar, maar ik voel me helemaal super zo. Ik eet al maanden geen suiker en weinig koolhydraten. Weinig tot geen E-nummers. Veel fruit, groenten en vlees, totaal geen zoetigheid. Superfoods zoals gojibessen, rauwe cacao, chlorella tabletten en groene smoothies (heerlijk met spinazie en avocado) Ja en heeel af en toe een handje chips en een stukje kaas in het weekend. (want we gaan niet heilig en krampachtig doen)

Gezien de BMI index zou er nog wat af mogen, maar mijn gewicht blijft steken nu, ik voel me fit dus mij hoor je verder niet zeiken.

Het laagje vet houden we er in voor mindere tijden. Aan conditie, lenigheid en spieropbouw wordt gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig artikel, zware kost, over de schadelijke stoffen in graan. Ik zit weer eens te studeren, dus weinig op het forum, maar ojee ojee....graan is verslavend door opioid stimulans in je hersenen, brood is gerelateerd aan meer kans op nier tumoren en akelige nierziekten en uiteraard coeliakie. Daarnaast wordt je er gemakkelijk te zwaar van, verhoogd het je slechte vetten (LDL cholesterol en triglyceriden) en stijgt de kans dat je Diabetes Mellitus type 2 ontwikkelt....

 

Graan, goed voor de varkens, niet voor mensen is dus de boodschap. Ik eet het al een tijd niet meer en ben keurig op gewicht, voel me prima...net zoals een honderdtal mensen die ik heb gemotiveerd graan links te laten liggen. Ben je te dik, moe, futloos, prikkelbare darmen? Doe het eens drie maanden, gewoon geen graanproducten.

 

Kan ik alleen maar beamen, ik eet al tijden low carb en dus totaal geen brood meer. Ik mis er niets aan, mijn buik is minder opgeblazen en ik voel me veel fitter. Voor mij geen brood meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik alleen maar beamen, ik eet al tijden low carb en dus totaal geen brood meer. Ik mis er niets aan, mijn buik is minder opgeblazen en ik voel me veel fitter. Voor mij geen brood meer.

 

heel goed! De ken van het verhaal is, dat er diverse toxische stoffen van nature in een graan korrel zitten. Logisch, want anders zouden vogels en insecten en muisjes ze ongebreideld opeten....één auteur noemt het de onzichtbare stekels; bij een roos of een braam struik, zie je ze zitten. Nu pas kunnen we met onderzoek die stoffen aantonen en hun werk in het lichaam. Allerlei ziekten zijn waarschijnlijk te voorkomen en verdwijnen als we overschakelen naar bijvoorbeeld quinoa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel goed! De ken van het verhaal is, dat er diverse toxische stoffen van nature in een graan korrel zitten. Logisch, want anders zouden vogels en insecten en muisjes ze ongebreideld opeten....één auteur noemt het de onzichtbare stekels; bij een roos of een braam struik, zie je ze zitten. Nu pas kunnen we met onderzoek die stoffen aantonen en hun werk in het lichaam. Allerlei ziekten zijn waarschijnlijk te voorkomen en verdwijnen als we overschakelen naar bijvoorbeeld quinoa.

 

Dagelijks steek ik iets op in dit forum en vandaag is dit het wel. Nooit van quinoa gehoord en hier de info vandaan gehaald: http://www.fitvoorbeginners.nl/super-food-of-the-week-quinoa/ Verkrijgbaar dus bij AH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...