Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

sgt. Prepper

China vormt geen militaire bedreiging

Recommended Posts

De groeiende militaire macht van China vormt geen bedreiging voor het evenwicht in de wereld. Dat zei de voormalige Duitse bondskanselier Helmut Schmidt (SPD) vandaag in Hamburg tijdens een conferentie over de wereldeconomie.

Volgens Schmidt, die van 1974 tot 1982 bondskanselier was, heeft China 'geen traditie om andere landen te bezetten'. Volgens hem is de ongelijkheid op de handels- en betalingsbalans tussen China en de Verenigde Staten een veel groter probleem.

Ook de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Henry Kissinger, die begin jaren 70 nauw betrokken was bij de Amerikaans-Chinese toenadering, ziet geen problemen op militair gebied. Volgens Kissinger, die een boek schreef over China dat vorig jaar in het Nederlands verscheen, moeten beide landen sterk zijn, maar ook goed met elkaar samenwerken.

Bron:http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3355797/2012/11/29/China-vormt-geen-militaire-bedreiging.dhtml

"Geen traditie om andere landen te bezetten" leg dat maar eens uit aan een Tibetaan.

Ze helpen ook graag, de o zo welvarende heilstaat Noord Korea dankt haar bestaan ook aan de Chineese "vrijwilligers".

Ze bezitten sinds kort over een (of meer) vliegdekschepen, een wapen niet zozeer voor defensieve taken, en ze hebben de laatste tijd wat bonje met Japan over een paar rotsblokjes in zee.....

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

na wat ik heb begrepen heeft china geen groot leger nodig. Ze hebben de VS al zoveel geld geleend dat als ze het nu terug zouden eisen de VS bankroet zou zijn. Ze hebben ook aangeboden de EU uit de geld problemen te helpen, voorzover ik weet heeft de EU daar voor bedankt.

Deze post delen

Niks wat uit Kissingers mond komt is te vertrouwen, maar ook uit andere bronnen kan je opmaken dat China niet echt geinteresseeerd is in militaire bezetting zoals de USA (700 bases in 120 landen) dat wel is.

Een zwaar gesubsidieerde oorlogs economie, Onderdrukking, en opdringen van de USD als int handelsmunt is het US business model. China is meer van de lange termijn economische strategieen en zal op natuurlijke wijze een grotere vinger in de pap krijgen die meer bij de bevolkings verhoudingen past (europa en america zijn samen maar 10% van de wereldbevolking).

Deze post delen

Wat een rare opmerking, geen bedreiging...

Als je al die mensen, zelfs zonder wapens, door europa laat marscheren walsen ze domweg alles plat.

Zeker met de totaal uitgeklede legers die we in europa hebben.

Ik hoop dat ze inzien dat er domweg niks te halen is, dat zal ons wellicht behoeden..

Grt

Kans

Deze post delen

Ophef over Chinees plan voor scheepscontroles

PEKING -

Het hoofd van de Associatie van Zuidoost-Aziatische Naties (Asean) maakt zich zorgen over een Chinees plan om schepen te doorzoeken in de betwiste Zuid-Chinese Zee. „Dit is zeker een escalatie van de groeiende spanning”, zei secretaris-generaal Surin Pitsuwan vrijdag in een interview met persbureau Reuters.

De Asean-baas roept China op terughoudendheid te tonen en te blijven luisteren naar betrokken partijen. China claimt een groot deel van het gebied, waarvan ook de Filipijnen, Taiwan, Vietnam, Brunei en Maleisië delen opeisen. De Chinese kustprovincie Hainan wil daarom vanaf 1 januari buitenlandse schepen laten controleren door de politie.

De Filipijnen hebben vrijdag laten weten de regering in Peking om opheldering te vragen. Het land heeft eerder al geprotesteerd tegen een kaart die in de Chinese paspoorten staat afgedrukt. Daarin is het omstreden zeegebied bij China gevoegd.

De Zuid-Chinese zee biedt de kortste route tussen de Indische en Stille Oceaan. Daardoor behoort hij tot de drukst bevaren wateren in de wereld. Meer dan de helft van al het vervoer per olietanker gaat over die zee.

Bron: telegraaf

...langzaam wordt de grote gele draak wakker, en hij heeft honger....

Deze post delen

Gast Cardhu
na wat ik heb begrepen heeft china geen groot leger nodig. Ze hebben de VS al zoveel geld geleend dat als ze het nu terug zouden eisen de VS bankroet zou zijn. Ze hebben ook aangeboden de EU uit de geld problemen te helpen, voorzover ik weet heeft de EU daar voor bedankt.

Onze leiders zouden wel erg gek zijn om deze 'hulp' te accepteren.

Liggen we ook nog eens aan de leiband van China: net wat we nodig hebben...

Deze post delen

- "wij" vroegen china zelf om opties in de EU bailouts

- "wij" hebben niets te kiezen, (beggars can't be choosers) China is er zelf niet op in gegaan.

- het US geld (schuld) wat china heeft is veel, maar slechts 8% van het totaal dat uit staat (het is onzin om ze nu ook nog te gaan beschuldigen van die dode kat in de zak die ze kochten)

Ik geloof dat de nieuwe wereld balans nog even door moet dringen bij de preppers.

Deze post delen

Gast Cardhu
- "wij" vroegen china zelf om opties in de EU bailouts

- "wij" hebben niets te kiezen, (beggars can't be choosers) China is er zelf niet op in gegaan.

- het US geld (schuld) wat china heeft is veel, maar slechts 8% van het totaal dat uit staat (het is onzin om ze nu ook nog te gaan beschuldigen van die dode kat in de zak die ze kochten)

Ik geloof dat de nieuwe wereld balans nog even door moet dringen bij de preppers.

Ik denk het ook. Ik had dit niet in de gaten.

Deze post delen

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...