Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Verhogen van zorgpremie moet kunnen voor ongezonde mensen.

Recommended Posts

Die hele zorgverzekering is bullshit. Of ik nu gezond leef of niet. Of ik nu € 100,- of € 1000,- per maand betaal. Niets word gedekt en valt altijd onder eigen risico.

Ik ga mijn lidmaatschap bij de U***é opzeggen, heb er genoeg van :)

Ga zelf wel sparen. dat had ik ondertussen een mooie vrijstaande BOL met een dikke vette BOV & BOT :) En ik had mn eigen verzorging kunnen betalen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Die hele zorgverzekering is bullshit. Of ik nu gezond leef of niet. Of ik nu € 100,- of € 1000,- per maand betaal. Niets word gedekt en valt altijd onder eigen risico.

Ik ga mijn lidmaatschap bij de U***é opzeggen, heb er genoeg van :)

Ga zelf wel sparen. dat had ik ondertussen een mooie vrijstaande BOL met een dikke vette BOV & BOT :) En ik had mn eigen verzorging kunnen betalen

Ha maar zo werkt een democratie niet hè, je bent verplicht om mee te doen. Als je niet mee doet dan krijg je boetes (als je die niet betaald ga je naar de cel) en wordt je desnoods automatisch aangemeld. Gemoedsbezwaard dan? Dan wordt er alsnog automatisch een deel van je inkomen ingehouden, en gaat richting czv/svb. Uitkeringen (bijv AOW) zijn ook verzekeringen.

Edit: veel plezier met stemmen de volgende keer. Er is vast een partij die iets gaat regelen waar jij iets aan hebt, maar wat nadelig is voor een ander. Maar dat geeft niet, want het is "democratisch". :rolleyes:

http://www.zorgpremie.net/blog/rokers-verdienen-een-lagere-zorgpremie

Werner Brouwer, professor gezondheidseconomie en voorzitter aan het instituut Beleid & Management Gezondheidszorg, deelt deze mening echter totaal niet. Voor hem is het dan ook een volstrekt raadsel waarom mensen met een ongezonde levensstijl meer zorgpremie zouden moeten afdragen. Als de hoogte van de zorgpremie zou berusten op zorgkosten en solidariteit, zouden mensen met een ongezonde levensstijl juist in aanmerking moeten komen voor een goedkopere zorgpremie.

• 6 months later...

De nieuwe verzekeraar 'Nederland van Nu' gaat korting bieden aan klanten door een 'social checker' die je sociale media profielen volgt en op basis van je profiel en posts een risicoanalyse maakt. Onder het mom: MINDER PRIVACY, MEER VOORDEEL.

Een inkijkje in uw priveleven, kan veel voordeel opleveren. Hoe beter het gedrag, hoe hoger de korting. En die premiekorting kan oplopen tot wel 25%. We checken de Facebook-profielen regelmatig. Bij slecht gedrag, kunnen we de korting weer intrekken. We verwachten dat het meerendeel van de consumenten voor korting in aanmerking komt.

Bron: https://www.nederlandenvannu.nl/social-checker/

De nieuwe verzekeraar 'Nederland van Nu' gaat korting bieden aan klanten door een 'social checker' die je sociale media profielen volgt en op basis van je profiel en posts een risicoanalyse maakt. Onder het mom: MINDER PRIVACY, MEER VOORDEEL.

Een inkijkje in uw priveleven, kan veel voordeel opleveren. Hoe beter het gedrag, hoe hoger de korting. En die premiekorting kan oplopen tot wel 25%. We checken de Facebook-profielen regelmatig. Bij slecht gedrag, kunnen we de korting weer intrekken. We verwachten dat het meerendeel van de consumenten voor korting in aanmerking komt.

Wal.

Ge.

Lijk.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Even op de kalender kijken. Einde van de maand nadert. En wat is de eerste dag van de volgende maand?

Wat precies?

Dat je "verleid" wordt om op basis van je sociale activiteiten een risicoprofiel aangemeten te krijgen....

Ik vertaal dat naar:

"Dagje op stap geweest met de kids! Top!"

Hoho meneer de Vries.... Dat is een mountainbike.....riskant hoor.

"Heerlijk uit eten geweest!"

Meneer de Vries.....dat is een biefstuk... Slecht voor je hart... Betalen.

Orwelliaans tot op het bot.

Nee bedankt.

Dat je "verleid" wordt om op basis van je sociale activiteiten een risicoprofiel aangemeten te krijgen....

Ik vertaal dat naar:

"Dagje op stap geweest met de kids! Top!"

Hoho meneer de Vries.... Dat is een mountainbike.....riskant hoor.

"Heerlijk uit eten geweest!"

Meneer de Vries.....dat is een biefstuk... Slecht voor je hart... Betalen.

Orwelliaans tot op het bot.

Nee bedankt.

Het beeld dat Orwell schetste had toch net een iets andere aard dan een verzekeringsmaatschappij waar je je vrijwillig bij aansluit en die je risicoprofiel baseert op informatie die je vrijwillig openbaar maakt.

Aparte aanname van die verzekeringsmaatschappij dat iedereen een facebook profiel naar waarheid invult of er überhaupt een heeft. Dan al helemaal niet meer.

Ik kan dus me daarvoor aanmelden en dan af en toe op facebook melden dat ik weer lekker een paar uur gewandeld hebt, gezond gegeten heb, etc.

Dat je een avond doorzakt zet je er uiteraard niet meer op.

Vooral niet meer melden dan dat je bent wezen skiën, op voetbal zit of nog veel erger, motorcross. Twee weken liggen bakken aan de middellandse zee, fout! ;)

Overigens bieden ze heel wat verzekeringen aan, BEHALVE een ZORGVERZEKERING. :p

Het beeld dat Orwell schetste had toch net een iets andere aard dan een verzekeringsmaatschappij waar je je vrijwillig bij aansluit en die je risicoprofiel baseert op informatie die je vrijwillig openbaar maakt.

Prima.

Ik deel je mening daaromtrent niet.

Aparte aanname van die verzekeringsmaatschappij dat iedereen een facebook profiel naar waarheid invult of er überhaupt een heeft. Dan al helemaal niet meer.

Ik kan dus me daarvoor aanmelden en dan af en toe op facebook melden dat ik weer lekker een paar uur gewandeld hebt, gezond gegeten heb, etc.

Dat je een avond doorzakt zet je er uiteraard niet meer op.

Vooral niet meer melden dan dat je bent wezen skiën, op voetbal zit of nog veel erger, motorcross. Twee weken liggen bakken aan de middellandse zee, fout! ;)

Overigens bieden ze heel wat verzekeringen aan, BEHALVE een ZORGVERZEKERING. :p

Daar zeg je een waar ding. Maar er zullen uiteraard wel kleine lettertjes in die polis staan, zo van: Indien blijkt dat u gelogen hebt op Facebook, vervalt de korting en krijgt u een extra boete. Dus als je beweert niet te roken en je meldt je bij de dokter met longembolie, die dat wijt aan het roken....

Of je zegt alleen aan snelwandelen te doen en je breekt je been bij het skiën...

Daar zeg je een waar ding. Maar er zullen uiteraard wel kleine lettertjes in die polis staan, zo van: Indien blijkt dat u gelogen hebt op Facebook, vervalt de korting en krijgt u een extra boete. Dus als je beweert niet te roken en je meldt je bij de dokter met longembolie, die dat wijt aan het roken....

Of je zegt alleen aan snelwandelen te doen en je breekt je been bij het skiën...

Ze hebben geen verzekering die iets met dokters van doen heeft.....

De post van @f150 staat wel in dit draadje over zorgverzekeringen, maar dat is nou net de enige verzekering die ze niet aanbieden. Zie site.

Ze hebben geen verzekering die iets met dokters van doen hebben.....

De post van @f150 staat wel in dit draadje over zorgverzekeringen, maar dat is nou net de enige verzekering die ze niet aanbieden. Zie site.

Ooh, ik dacht juist, vanwege de titel van het draadje, dat het over een zorgverzekering ging!

Pfoe, dan steek ik er nog maar een op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...