Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Verhogen van zorgpremie moet kunnen voor ongezonde mensen.

Recommended Posts

Ah daar is die discussie weer, had hem nog niet voorbij zien komen afgelopen 2 maanden. Misschien weet ik het niet meer, of ben het vergeten, maar ik geloof niet dat deze discussie zo vaak voorbij kwam toen er nog een ziekenfonds was. Dat vind ik niet vreemd, ik betaal nu 8x zoveel en heb een verplicht eigen risico terwijl minder zorg vergoed wordt. Ik snap wel dat dit soort discussies ontstaan als de premie zo hard blijft stijgen. Ik wil best solidair zijn maar het moet wel betaalbaar blijven....

Volgens mij wordt de verkeerde discussie gevoerd; ik hoor vrij weinig over het gebrek aan marktwerking, de macht van de farmacie, de top salarissen, fancy kantoren, managers etc.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 94
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Volgens mij wordt de verkeerde discussie gevoerd; ik hoor vrij weinig over het gebrek aan marktwerking, de macht van de farmacie, de top salarissen, fancy kantoren, managers etc.
Bestaat een vrije markt eigenlijk wel? Eindeloze lijsten met regelgeving beperken die vrije markt.

Fancy kantoren en top salarissen zijn onderdeel van marktwerking.

Kartelvorming is ook marktwerking. Immers winstmaximalisatie is het hoofddoel van veel bedrijven. Waarom moeilijk doen als je dmv kartelvorming lekker kunt cashen?

Je wil meer marktwerking maar je geeft ook aan dat de kosten enorm gestegen zijn tov het ziekenfonds. Denk je dat met 100% marktwerking de kosten zullen dalen tot onder ziekenfondsniveau (met inflatiecorrectie)

Marktwerking/privatisering lijkt altijd fout uit te pakken. Zorg, energie, NS, woningbouwverenigingen, etc

Het tegenovergestelde van marktwerking is overheid.

Overheid = (meer) ambtenaren.

Ambtenaren is voor velen vloeken. Luie hoogbetaalde nietsnutten is de standaard kreet. Voordeel van die ambtenaren was toch wel dat de kosten redelijk waren. Ambtenaren werken maar 33% v/d dag dus voor 1 taak heb je 3x meer personeel nodig. Dus lagere kosten en minder werkloosheid :cool:

Voor velen is het misschien simpel. Voor mij zeker niet....

sorry ik vind deze hele discussie belachelijk ik ben helaas dikker geworden door een ongeluk omdat ik 4 jaar niet heb kunnen lopen ik at niet veel maar kwam toch aan nu ben in langzaamaan weer aan het afvallen maar neemt niet weg dat een bepaalde groep er niks aan kan doen.

en als ze de accijns en belasting van sigaretten en shag afhalen wil ik best wat meer bij de zorgverzekering betalen geen probleem maar ik ga niet dubbel betalen.

Leest KS even mee ? Dank u.

Terug naar je mandje.....kssst

ik begrijp deze hele discussie niet. Via de eigen bijdrage van nu 350 euro betalen de mensen die zorg nodig hebben al meer dan de gezonde medemens + meestal zullen deze mensen ook GEEN vrijwillig eigen risico van 500 euro hebben dus betalen ze aan premie nog eens gemiddeld 55 per maand meer (eigen risico afkoop + aanvullende verzekering). Dat is 55 x 12 euh = 660 euro per jaar. Tel de 660 euro op bij de 350 euro op en de zieke medemens betaald al zo'n 1000 euro per jaar meer.

Ik betaal 73,50 per maand voor mijn ziektekostenverzekering met een totaal eigen risico van 850 euro. (Ik gebruik aan pillen ongeveer 100 euro per jaar.)

Elk gezond (levend) mens kan minder betalen aan de ziektekostenverzekering (behalve mensen die weinig verdienen en geen budget hebben). Zieke mensen meestal niet. Nu de ironie. Als de zorgverzekering aan mijn huisarts zou vragen of ik ongezond leef zou ze waarschijnlijk zeggen ja want mijn bmi schommelt tussen de 29 en 30 (rook niet, drink niet, geen drugs) en dus zou ik meer moeten betalen voor zorg die ik niet afneem.

Het is maar goed dat wij privacy wetgeving hebben hier in Nederland zodat de verzekeraars dit niet niet mogen vragen aan de huisarts.

En ja @Keyser Suze . Als ik niet snoep val ik af. Geprobeerd maar ik vind mijn chocola zo lekker. Wees nu wat fijngevoeliger voor de volslanke medemens. Het is al vervelend genoeg. Snoepje?

• Admin

Mooie post @IsaBo

Ik heb gisteren mijn zorgverzekering papieren erbij gepakt wat ik elk jaar doe en zelf ook de eigen risico van mijn vrouw laten verhogen met 500e (dus nu 350e + 500e) en kreeg hiervoor een korting op onze jaarpremie van 288e. In het ergste geval kost het je dus 212euro meer als je echt wat onder de leden krijgt. Zelf had ik al de maximale eigen risico. Hebben ook geen extra pakketten en betaal gewoon de eigen nota's als we naar de tandarts gaan. Je krijgt ook nog een korting van 3% als je de jaar premie in een keer betaald. Zelf betalen we dus voor ons gezin een kleine 1700e op jaar basis (zit bij Anderzorg). Het loont echt om even te shoppen en na te denken wat je precies wilt en hoe lekker je in je vel zit. Je kan nog overstappen of zaken veranderen voor 1 januari 2013.

Ik vind het prima zo en maakt ons in ieder geval een stuk bewuster van het ziektekosten systeem. Op P & W hoorde ik vorige week iemand zeggen dat de ziektekosten per persoon in Nederland zo rond de 5000 euro liggen per jaar. Dit betekend dus dat er nog veel door de overheid bijgelegd moet worden.

Mooie post @IsaBo

Ik heb gisteren mijn zorgverzekering papieren erbij gepakt wat ik elk jaar doe en zelf ook de eigen risico van mijn vrouw laten verhogen met 500e (dus nu 350e + 500e) en kreeg hiervoor een korting op onze jaarpremie van 288e. In het ergste geval kost het je dus 212euro meer als je echt wat onder de leden krijgt. Zelf had ik al de maximale eigen risico. Hebben ook geen extra pakketten en betaal gewoon de eigen nota's als we naar de tandarts gaan. Je krijgt ook nog een korting van 3% als je de jaar premie in een keer betaald. Zelf betalen we dus voor ons gezin een kleine 1700e op jaar basis (zit bij Anderzorg). Het loont echt om even te shoppen en na te denken wat je precies wilt en hoe lekker je in je vel zit. Je kan nog overstappen of zaken veranderen voor 1 januari 2013.

Ik vind het prima zo en maakt ons in ieder geval een stuk bewuster van het ziektekosten systeem. Op P & W hoorde ik vorige week iemand zeggen dat de ziektekosten per persoon in Nederland zo rond de 5000 euro liggen per jaar. Dit betekend dus dat er nog veel door de overheid bijgelegd moet worden.

ik zit dit jaar ook bij anderzorg maar ga we wisselen want eerst was het een restitutie polis en voor volgend jaar een natura polis en voor somige dingen die ik nodig heb hebben ze geen contract mee dus moet het zelf betalen en dat komt op jaar basis toch wel uit op zon 600 euro dus dat ga ik zeker niet doen

ik begrijp deze hele discussie niet. Via de eigen bijdrage van nu 350 euro betalen de mensen die zorg nodig hebben al meer dan de gezonde medemens + meestal zullen deze mensen ook GEEN vrijwillig eigen risico van 500 euro hebben dus betalen ze aan premie nog eens gemiddeld 55 per maand meer (eigen risico afkoop + aanvullende verzekering). Dat is 55 x 12 euh = 660 euro per jaar. Tel de 660 euro op bij de 350 euro op en de zieke medemens betaald al zo'n 1000 euro per jaar meer.

Ik betaal 73,50 per maand voor mijn ziektekostenverzekering met een totaal eigen risico van 850 euro. (Ik gebruik aan pillen ongeveer 100 euro per jaar.)

Elk gezond (levend) mens kan minder betalen aan de ziektekostenverzekering (behalve mensen die weinig verdienen en geen budget hebben). Zieke mensen meestal niet. Nu de ironie. Als de zorgverzekering aan mijn huisarts zou vragen of ik ongezond leef zou ze waarschijnlijk zeggen ja want mijn bmi schommelt tussen de 29 en 30 (rook niet, drink niet, geen drugs) en dus zou ik meer moeten betalen voor zorg die ik niet afneem.

Het is maar goed dat wij privacy wetgeving hebben hier in Nederland zodat de verzekeraars dit niet niet mogen vragen aan de huisarts.

En ja @Keyser Suze . Als ik niet snoep val ik af. Geprobeerd maar ik vind mijn chocola zo lekker. Wees nu wat fijngevoeliger voor de volslanke medemens. Het is al vervelend genoeg. Snoepje?

Beste Isabo,

Een beetje mopsig zou an sich niet een probleem zijn. Lastiger is dat je meer kans maakt op 'dure aandoeningen' zoals:

Darm- en borstkanker

Diabetes Melitus

Hoge bloeddruk

Te hoog cholesterol

Zoek eens bij zerohedge op fat world, dan schrik je. Ik geloof dat ik de link eerder al in dit topic plaatste. Over acht jaar is 75% van Amerika te dik. En onbetaalbaar....de levensverwachting is alweer aan het dalen door de dikte en alles wat je er gratis bijkrijgt.

Mooie post @IsaBo

Op P & W hoorde ik vorige week iemand zeggen dat de ziektekosten per persoon in Nederland zo rond de 5000 euro liggen per jaar. Dit betekend dus dat er nog veel door de overheid bijgelegd moet worden.

Gewoon bij Achmea halen. Zij maakten in de eerste helft van 2012 200 miljoen winst. En toch kun je niet eens in elk ziekenhuis terecht als je bij hen verzekerd bent.

Volgens Achmea kunnen zorgverzekeraars de kosten helpen verlagen door onder meer selectief zorg in te kopen. „Het is niet meer vanzelfsprekend dat wij alle zorg bij alle ziekenhuizen gaan contracteren. Klanten zullen daar bij het aangaan van hun polis voortaan rekening mee moeten houden”, aldus een woordvoerder van het verzekeringsbedrijf.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/verzekeringen/20961688/__Achmea_boekt_meer_winst__.html

Beste Isabo,

Een beetje mopsig zou an sich niet een probleem zijn. Lastiger is dat je meer kans maakt op 'dure aandoeningen' zoals:

Darm- en borstkanker

Diabetes Melitus

Hoge bloeddruk

Te hoog cholesterol

Zoek eens bij zerohedge op fat world, dan schrik je. Ik geloof dat ik de link eerder al in dit topic plaatste. Over acht jaar is 75% van Amerika te dik. En onbetaalbaar....de levensverwachting is alweer aan het dalen door de dikte en alles wat je er gratis bijkrijgt.

Ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt.

Gast der_obergefreiter

Ik denk dat er te veel haken en ogen aan kleven , ongezond leven , risicovolle beroepen, zwangerschappen, sporten die risico met zich meebrengen vallen dan allemaal onder het dezelfde noemer . Maw. Heel nederland gaat meer betalen vrees ik .

ik zit dit jaar ook bij anderzorg maar ga we wisselen want eerst was het een restitutie polis en voor volgend jaar een natura polis en voor somige dingen die ik nodig heb hebben ze geen contract mee dus moet het zelf betalen en dat komt op jaar basis toch wel uit op zon 600 euro dus dat ga ik zeker niet doen

De Friesland Verzekeraar heeft contracten met ALLE ziekenhuizen in Nederland en ze zijn niet duur.

Ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt.

Ha ha, nee weet ik ook wel;)

Ik ben zelf 130 kilo geweest....sinds twee jaar eet ik weinig-nauwelijks koolhydraten en dat gaat prima. Geen brood, pasta, aardappels. En vreet wel zakken pinda's en pure chocolade, veel groente, ook geregeld maar één of twee keer per dag eten, geen frisdrank, geen koek. Ik voel me er veel beter bij. Toen ik nog te zwaar was, 35 kilo meer dan vandaag, moest ik dat ook de hele dag meesjouwen. Dat kost energie. En ik snurkte, ook behoorlijk, en dat bevordert het uitrusten niet (en veertig keer meer kans op een beroerte bij de snurkers!). Kortom, moe.....moe....

Ha ha, nee weet ik ook wel;)

Ik ben zelf 130 kilo geweest....sinds twee jaar eet ik weinig-nauwelijks koolhydraten en dat gaat prima. Geen brood, pasta, aardappels. En vreet wel zakken pinda's en pure chocolade, veel groente, ook geregeld maar één of twee keer per dag eten, geen frisdrank, geen koek. Ik voel me er veel beter bij. Toen ik nog te zwaar was, 35 kilo meer dan vandaag, moest ik dat ook de hele dag meesjouwen. Dat kost energie. En ik snurkte, ook behoorlijk, en dat bevordert het uitrusten niet (en veertig keer meer kans op een beroerte bij de snurkers!). Kortom, moe.....moe....

Pinda's??? Heerlijk maar ik eet het niet meer want daar wordt ik nu juist zo dik van.

Wat is je BMI? Graag met getal achter de komma want dat scheelt kilo's.:p

Ehm... heeft dit topic nu iets met preppen te maken of met maatschappij visie? Na een SHTF heb je mi geen verzekering meer en gaat iedereen zeer gezond -of in ieder geval matig- eten ;-)

Precies! Spijker op z'n kop.

Na een SHTF gaat iedereen weer gewoon na z'n 40-ste dood, 'gezond' in de zin van niet rokend, niet of zeer matig drinkend en beslist zonder overgewicht. :confused:

Dus nog een prepper tip: sla calorierijk voedsel in, genoeg whiskey voor de hééél moeilijke dagen en tabak als ruilmiddel.:p

Ik denk dat er te veel haken en ogen aan kleven , ongezond leven , risicovolle beroepen, zwangerschappen, sporten die risico met zich meebrengen vallen dan allemaal onder het dezelfde noemer .

Wanneer is het goedkoper?

Ik sport niet dus ik loop minder risico.

Of ik sport niet dus ik loop meer risico?

Marktwerking/privatisering lijkt altijd fout uit te pakken. Zorg, energie, NS, woningbouwverenigingen, etc

In de sectoren die je noemt worden de problemen veroorzaakt door overheidsingrijpen, niet marktwerking. Laat je niet van de wijs brengen door politieke retoriek, in werkelijkheid is er bij 'privatisering' zelden sprake van daadwerkelijke privatisering.

De NS is een overheidsmonopolie (100% van de aandelen zijn ook in handen van de staat, overheid bepaalt de tarieven, etc.), zelfde met Prorail.

In de zorg is er een verplicht basispakket. Vroeger kon men andere basispakketten kiezen, of verkiezen zich helemaal niet te verzekeren, en in de plaats daarvan een eigen spaarpotje aan te houden. Veel mensen deden dat dan ook omdat ze de premies te hoog vonden, wat de prijs drukte. De regeldruk is ook gigantisch gestegen in de zorg. Vanzelfsprekend gaat dan de prijs omhoog, en de kwaliteit omlaag, want bedrijven zijn meer middelen kwijt aan het voldoen aan die regeltjes en kunnen daardoor minder innoveren. Ziekenhuizen worden ook zwaar gesubsidieerd. Kosten en kwaliteit worden daardoor losgekoppeld van winst.

Het overgrote deel van de energieprijs zijn belastingen en transportkosten. Daarnaast is ook nog een groot deel van de prijs afhankelijk van een factor die voor alle bedrijven gelijk zijn, zoals de olieprijs. In werkelijkheid hebben energiebedrijven maar enkele procenten om over te concurreren. De prikkel om de prijs te verlagen is laag voor die bedrijven, omdat je een verlaging van bijvoorbeeld 10% aan hun kant nauwelijks terugziet in de totaalprijs.

Ik neem aan dat je met woningbouwverenigingen doelt op de woningnood? Dat hebben we te danken aan zaken als de huurwet die het onaantrekkelijk maakt woningen te verhuren omdat het te moeilijk is een huurder uit te zetten, zelfs als er goede redenen zijn. Daarnaast het ruimtelijk beleid van de overheid, en er komen zoveel regels en procedures te pas aan het bouwen van woningen, dat het jaren en jaren duurt voordat een aannemer überhaupt met de bouw kan beginnen. Zembla heeft hier eens een docu over gemaakt.

lekker is dat.. ik betaal me scheel aan accijns voor tabak.. leef daar door hoogst waarschijnlijk korter..

ik sport niet, ik hou van snacken.. ik werk in de infra rond machine's een ongeluk zit dus in een klein hoekje.. en daarnaast ben ik regelmatig te vinden op de motor..

reken maar uit.

ik begin het goed zat te worden met dat volk in den haag..

eerst nog is 70 miljoen per jaar naar griekenland en dit ook nog is..

Gast der_obergefreiter
lekker is dat.. ik betaal me scheel aan accijns voor tabak.. leef daar door hoogst waarschijnlijk korter..

ik sport niet, ik hou van snacken.. ik werk in de infra rond machine's een ongeluk zit dus in een klein hoekje.. en daarnaast ben ik regelmatig te vinden op de motor..

reken maar uit.

ik begin het goed zat te worden met dat volk in den haag..

eerst nog is 70 miljoen per jaar naar griekenland en dit ook nog is..

Als ik het zo eens inschat wordt jouw eigenrisico verhoogd naar 887,23 en je maandpremie naar een kleine 254 euro .

Kan dit verplaatt worden naar de afdeling margriet, privë, weekend ?

Weet je hoeveel seconden het kost om niet op dit topic te klikken? (hint: het is minder dan 0, je bespaart er zelfs tijd mee).

En zo simpel is het, ik klik ook niet op topics die me niet interesseren. Ik ga echter niet langs die topics en dan in essentie roepen: "Dit topic interesseert me niet! Kan het alsjeblieft gesloten worden?"

• 9 months later...

ok heb hier een leuke voor jullie.

De BMI is een standaard je voert er je geslacht , leeftijd, lengte en gewicht in.

Ik voer hem in en wat zegt hij

Berekenen

Je BMI is 25,1

Je bent te zwaar voor je lengte

Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt.

Dus volgens de standaard ben ik te zwaar en zou mijn premie omhoog moeten.

Ik loop naar boven bekijk me eens in de spiegel hmm ok mijn buikje is wat bol niet raar na een kind te hebben gekregen maar het grote probleem zit hem in die verrekte gespierde benen ook mijn armen zijn gespierder dan de gemiddelde vrouw.

Hoe kom ik van mijn spieren af voor mijn premie omhoogschiet omdat ik volgens de standaard te veel weeg dus ongezond leef :S

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

vul het in en kijk eens in de spiegel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...