Ga naar inhoud
GENEGEERD

Chinees bouwt 'Doomsday Ark'


Nico de Geit

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geweldig grappig. Beide boten. Die van de Chinees lijkt mij niet zo stevig als die van Johan. En ook mijn 1e gedachte bij de Chinees was, hoe krijgt hij het voor elkaar zoveel geld vrij te maken voor zoiets "gammels". Ik kan er niet over oordelen, maar het lijkt me idd niet zo heel stevig. Maarrr woont die meneer nog wel in China dan? Voor hetzelfde geld woont hij elders. Maar zoveel geld voor zo'n dinkie vind ik ook heel veel. Die arken van die NLse Johan zijn een stuk gaver zeg.

 

Wij hebben ook een ark. Ik heb namelijk ook een boot. Een dingie van anderhalve meter van 80 euro. Denk je dat dat genoeg is voor 2 volwassenen, meer dan 20 dieren waaronder paarden? Moet kunnen toch? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

160.000 valt nog wel mee. Dat kost zoiets in Nederland ook, als ik even een snelle blik werp op diverse scheepsbouwers.

(let wel, Chinese scheepswerven krijgen alleen subsidie als ze een schip lassen voor een buitenlandse klant, binnenlandse afnemers betalen gewoon de volle mep)

 

Dat het 'gammel' lijkt in de ogen van velen valt eigenlijk nog wel mee. Het is maar een binnenvaartschip. Waarschijnlijk eerder een veredelde woonboot zelfs, want ik zie geen schroef, of ook maar ophanging voor die buitenboorddiesels die binnenvaartschepen in China vaak hebben. Eigenlijk gewoon een luxe sampan ;).

 

Daar gaat die man veel plezier van hebben, Urumqi en omgeving hebben ronduit prachtige bergmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig grappig. Beide boten. Die van de Chinees lijkt mij niet zo stevig als die van Johan.

De ark die @TyrionLannister post, daar ben ik in geweest. Serieus, dat wil je niet. Zelfs niet met een Christelijke achtergrond zoals de mijne. Wat een aanfluiting, lachwekkend.

 

Het begon al toen we naar de ingang liepen. Dat ding drijft dus gewoon op vlonders!! Het is allemaal show, maar wel een hele slechte en doorzichtige. Het schip is dus niet eens af, en laat me raden waarom het op vlonders ligt, omdat het anders zou zinken. Meerder keren kon ik door de kieren van binnenuit naar buiten kijken. De 'sterke verhalen' binnen de ark waarmee je doodgegooid word ga ik niet eens beschrijven of debunken, alleen de aller conservatiefste gelovigen nemen dat klakkeloos aan. (De prijs is ook achterlijk veel voor een aantal plastic dieren die binnen staan, met tergend slechte video's)

 

Ik zou m'n geld duizend keer eerder op die ark van de Chinees zet. De ark van Johan in Dordrecht is een grote grap. Als Noach een graf zou hebben, dan zou hij zich omdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ark die @TyrionLannister post, daar ben ik in geweest. Serieus, dat wil je niet. Zelfs niet met een Christelijke achtergrond zoals de mijne. Wat een aanfluiting, lachwekkend.

 

Het begon al toen we naar de ingang liepen. Dat ding drijft dus gewoon op vlonders!! Het is allemaal show, maar wel een hele slechte en doorzichtige. Het schip is dus niet eens af, en laat me raden waarom het op vlonders ligt, omdat het anders zou zinken. Meerder keren kon ik door de kieren van binnenuit naar buiten kijken. De 'sterke verhalen' binnen de ark waarmee je doodgegooid word ga ik niet eens beschrijven of debunken, alleen de aller conservatiefste gelovigen nemen dat klakkeloos aan. (De prijs is ook achterlijk veel voor een aantal plastic dieren die binnen staan, met tergend slechte video's)

 

Ik zou m'n geld duizend keer eerder op die ark van de Chinees zet. De ark van Johan in Dordrecht is een grote grap. Als Noach een graf zou hebben, dan zou hij zich omdraaien.

 

Hij heeft er twee gebouwd, een kleine (op halve schaal) en een grote (op hele schaal). Die kleine drijft inderdaad duidelijk zichtbaar op vlonders maar die grote die bij Dordrecht ligt (althans daar lag ie de laatste keer dat ik er langs kwam) ziet er wat realistischer uit. Volgens het wiki artikel heeft hij de kleine inmiddels verkocht.

 

Kleine:

 

ArkVanJohan.jpg

 

Grote:

 

johan-huibers-ark-noah-holland.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft er twee gebouwd, een kleine (op halve schaal) en een grote (op hele schaal). Die kleine drijft inderdaad duidelijk zichtbaar op vlonders maar die grote die bij Dordrecht ligt (althans daar lag ie de laatste keer dat ik er langs kwam) ziet er wat realistischer uit. Volgens het wiki artikel heeft hij de kleine inmiddels verkocht.

 

Kleine:

 

ArkVanJohan.jpg

 

Grote:

 

johan-huibers-ark-noah-holland.jpg

 

Ik ben dus in die van Dordrecht geweest. Ga er heen, gooi je geld over de balk en lach de vervolgens de ballen uit je broek. Want ik kon alleen maar janken zo slecht was het! Serieus, ik overdrijf niet. Had het hele voorval al verdrongen totdat jij besloot dit te postte ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik ben dus in die van Dordrecht geweest. Ga er heen, gooi je geld over de balk en lach de vervolgens de ballen uit je broek. Want ik kon alleen maar janken zo slecht was het! Serieus, ik overdrijf niet. Had het hele voorval al verdrongen totdat jij besloot dit te postte ;)

 

Okee ben er niet op geweest. Maar omdat je het over "verhalen" had dacht ik dat je op de oude ark was geweest die inmiddels VerhalenArk wordt genoemd:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/VerhalenArk

 

Maar goed, komt SHTF dan komen die schuitjes, authentiek of niet, vast van pas om een grote groep mensen van een nieuwe zondvloed te redden. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...