Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bankenmaffia � Dood door schuld

Nico de Geit
 Share

Recommended Posts

Banken doen er alles aan om hun producten aan de man te brengen. Mensen worden uitgenodigd voor een ‘Financiële gezondheids check’ op een prachtig hoofdkantoor waar hen op gewiekste wijze een financieel product wordt verkocht dat ze helemaal niet nodig hebben. Vooral de zwaksten in de maatschappij worden meedogenloos leeg gezogen. Het enige dat telt voor de bank is financiële winst. Steeds meer mensen stapelen schuld op schuld en weten niet meer hoe het verder moet. Soms zien ze het leven niet meer zitten en plegen vanwege hun financiële verplichtingen zelfmoord. Natuurlijk hebben mensen een eigen verantwoording, maar nabestaanden zien dat toch vanuit een ander perspectief. Documentaire BBC:

http://www.youtube.com/watch?v=_5jzkuOimNM

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat een triest verhaal van die boer, maar volgens mij iets dat uiteindelijk ook onze kant opkomt. Zoals eerder vermeld op het forum, hoe minder schulden je hebt nu, hoe beter je straks door de shit heen komt.

Heel heftig.

"De bank in kwestie, een beursgenoteerd bedrijf dat miljarden aan noodkredieten van de overheid ontvangt, juist om te bevorderen dat ze op grote schaal leningen verstrekken, ....."

Volgens mij is dat allang onze kant opgekomen. Gisteren in FD nog een woedende column van Annemarie van Gaal over hoe de bank een goedlopend bedrijf in 1x de nek omdraait omdat ze per direct hun complete lening terugwillen. En volgens mij zijn er heel veel van dat soort verhalen van Nederlandse ondernemers. Men zoekt hard naar wegen om op een andere manier te financieren, buiten banken om.

Link naar reactie

Over boer Hans:

'Zijn dood is een boodschap aan de bank: de achterblijvende familie met rust te laten'.

Wat een misvatting. De banken hebben geen enkel geweten.

Veel ondernemers hebben geen exit-strategie. En dat brak ook boer Hans op. En hij had veel te veel hooi op de vork genomen. Zijn vader had hem gewaarschuwd voor de banken maar Hans luisterde niet. Geen nood: er is heus wel een weg eruit, het leven gaat verder. Maar blijkbaar is het verlies te groot om kracht te vinden om verder te gaan.

Link naar reactie

Veel ondernemers hebben geen exit-strategie. En dat brak ook boer Hans op.

Dat denk ik ook.

Ik geloof dat het niet de schuld is de de mensen in de zelfmoord drijft, maar het besef dat hun droom nooit verwezenlijkt zal worden. Het verliezen van de hoop op een betere (gewenste) toekomst is veel harder dan een papiertje met rode cijfers.

Link naar reactie

Spaanse pastoor vecht tegen bankenmaffia

Een Spaanse pastoor neemt het op voor mensen die vanwege de financiële crisis uit hun huis gezet dreigen te worden. Een vrouw die haar appartement voor 96.000 euro kocht en reeds 60.000 euro heeft afgelost dreigt toch uitgezet te worden omdat de bank geen regeling wil treffen. De pastoor is aanwezig om de uitzetting te voorkomen en het werkt: de Guardia Civil vertrekt. Filmpje RTL:

http://nieuwsuur.nl/video/419192-spaanse-pastoor-vecht-tegen-banken.html

Link naar reactie

Dat denk ik ook.

Ik geloof dat het niet de schuld is de de mensen in de zelfmoord drijft, maar het besef dat hun droom nooit verwezenlijkt zal worden. Het verliezen van de hoop op een betere (gewenste) toekomst is veel harder dan een papiertje met rode cijfers.

Het is meer het feit, dat dromen instorten, gevoel van falen, maar ook geen uitzicht hebben op een oplossing dat mensen tot wanhoop drijft..,

En banken zijn inderdaad boeven, en star en willen niet meedenken aan oplossingen, zelfs niet afdelingen "bijzonder beheer". Mensen worden soms zelfs onbeschoft benaderd door die afdelingen, zeker als er hypotheken in het spel zijn. Mocht er al overwaarde in je huis zitten, dan consumeren die na veilingen ook gewoon op.

Veel mensen die tussen 2000 en 2010 een huis hebben gekocht, en een probleem krijgen met hun inkomen, krijgen allemaal hier mee te maken.

Banken zijn een meester, in nog meer "zekerheden te vergaren" en blufpoker te spelen, waar ze hun klanten laten denken dat ze nog geld van hun krijgen.

Heel vaak blijken zachte heelmeester stinkende wonden te maken,. Een gang naar de rechter werkt heel goed, En als er geen uitzicht is meer om er in het redelijke uittekomen,

Los dat liever kleine schulden af, en laat de hypotheek verstrekker stikken. Je huis naar de veiling brengen en jouw gezin in de WSNP, is iets wat ze absoluut willen voorkomen, want dan hebben ze na drie jaar nog steeds niets..

En het kan niet kwaad om ze dat duidelijk te maken al in vroeg stadum van de gesprekken. worden ze een heel stuk meegaander van.

Link naar reactie

Helpt niets...geloof mij maar.

Het is meer het feit, dat dromen instorten, gevoel van falen, maar ook geen uitzicht hebben op een oplossing dat mensen tot wanhoop drijft..,

En banken zijn inderdaad boeven, en star en willen niet meedenken aan oplossingen, zelfs niet afdelingen "bijzonder beheer". Mensen worden soms zelfs onbeschoft benaderd door die afdelingen, zeker als er hypotheken in het spel zijn. Mocht er al overwaarde in je huis zitten, dan consumeren die na veilingen ook gewoon op.

Veel mensen die tussen 2000 en 2010 een huis hebben gekocht, en een probleem krijgen met hun inkomen, krijgen allemaal hier mee te maken.

Banken zijn een meester, in nog meer "zekerheden te vergaren" en blufpoker te spelen, waar ze hun klanten laten denken dat ze nog geld van hun krijgen.

Heel vaak blijken zachte heelmeester stinkende wonden te maken,. Een gang naar de rechter werkt heel goed, En als er geen uitzicht is meer om er in het redelijke uittekomen,

Los dat liever kleine schulden af, en laat de hypotheek verstrekker stikken. Je huis naar de veiling brengen en jouw gezin in de WSNP, is iets wat ze absoluut willen voorkomen, want dan hebben ze na drie jaar nog steeds niets..

En het kan niet kwaad om ze dat duidelijk te maken al in vroeg stadum van de gesprekken. worden ze een heel stuk meegaander van.

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...