Ga naar inhoud
GENEGEERD

AutoRai gaat niet door vanwege economische crisis

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Ondanks dat @Dick Berts het al elders noemde, vind ik dit toch wel een eigen thread waard.

De AutoRai gaat komend jaar niet door. De autobeurs in Amsterdam stond voor april gepland, maar wordt geschrapt vanwege een gebrek aan interesse van de auto-importeurs.

http://www.nu.nl/economie/2969400/autorai-gaat-niet-vanwege-economische-crisis.html

Is hier iemand die misschien meer inside info heeft vanuit auto industrie? Laatste cijfers van hoe hard de crisis er in hakt?

Een paar maanden geleden las ik een artikel dat als je als verkoper wél een klant in de zaak hebt gehad, maar 'm "hebt laten lopen" je direct tekst en uitleg mag komen geven op het hoofdkantoor ... kortom inmiddels een doodzonde.

Maar dat nu zelfs de AutoRai niet doorgaat ... verbaasd me niks hoor, maar wanneer dringt het eens tot de complete bevolking door?

En what's next, de Floriade?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ondanks dat @Dick Berts het al elders noemde, vind ik dit toch wel een eigen thread waard.

Is hier iemand die misschien meer inside info heeft vanuit auto industrie? Laatste cijfers van hoe hard de crisis er in hakt?

Een paar maanden geleden las ik een artikel dat als je als verkoper wél een klant in de zaak hebt gehad, maar 'm "hebt laten lopen" je direct tekst en uitleg mag komen geven op het hoofdkantoor ... kortom inmiddels een doodzonde.

Maar dat nu zelfs de AutoRai niet doorgaat ... verbaasd me niks hoor, maar wanneer dringt het eens tot de complete bevolking door?

En what's next, de Floriade?

Dat speelt in meerdere branches al langer hoor....alles wordt steeds meer op het scherpst van de snede gespeeld.....missers worden niet of minder geaccepteerd....

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Volgens mij kijken steeds meer mensen rond op internet voordat ze besluiten een auto te kopen ipv dat ze een beurs bezoeken. Dat is zeker ook een reden. De Firato en de HCC dagen worden ook al jaren niet meer mede vanwege die reden georganiseerd en dat was al zo voor de crisis.

Mark Rutte zoekt nog een woordvoerder....

Link naar reactie

Mark Rutte zoekt nog een woordvoerder....

Wat is dat nou voor een flauwekul opmerking? De Firato en de HCC dagen waren ooit de grootste beurzen op hun gebied in Nederland maar rond de eeuwwisseling liep de belangstelling ervoor terug en internet was toen in opkomst. Ik denk dat dit ook zeker wel meegespeeld heeft. Net zoals webwinkels een hoop klandizie hebben weggenomen van bakstenen winkels.

Het is niet de enige factor maar wel een belangrijke. En ja de crisis hakt er ook flink in.

Wanneer ben je zelf voor het laatst op de Auto RAI geweest? Voor mij was dat zeker zo'n 15 jaar geleden.

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Wat is dat nou voor een flauwekul opmerking? De Firato en de HCC dagen waren ooit de grootste beurzen op hun gebied in Nederland maar rond de eeuwwisseling liep de belangstelling ervoor terug en internet was toen in opkomst. Ik denk dat dit ook zeker wel meegespeeld heeft. Net zoals webwinkels een hoop klandizie hebben weggenomen van bakstenen winkels.

Het is niet de enige factor maar wel een belangrijke. En ja de crisis hakt er ook flink in.

Wanneer ben je zelf voor het laatst op de Auto RAI geweest? Voor mij was dat zeker zo'n 15 jaar geleden.

Ik heb je net een paar koedoes gestuurd. Helaas drukte ik op de verkeerde knop, daarom nu hier even de tekst die ik erbij had willen zetten; Tegen een steengoede vent, die meestal met steengoede bijdragen komt, durf ik wel een keertje aan te schoppen. Ik vind dit namelijk academisch gezeik. Strikt formeel gesproken heb je wel gelijk, maar je commentaar leidt onnodig af van de hoofdzaak waar het hier om gaat.

Link naar reactie

Ik heb je net een paar koedoes gestuurd. Helaas drukte ik op de verkeerde knop, daarom nu hier even de tekst die ik erbij had willen zetten; Tegen een steengoede vent, die meestal met steengoede bijdragen komt, durf ik wel een keertje aan te schoppen. Ik vind dit namelijk academisch gezeik. Strikt formeel gesproken heb je wel gelijk, maar je commentaar leidt onnodig af van de hoofdzaak waar het hier om gaat.

Het is hier toch een discussieforum en geen doemdenkers forum? Ik kaart gewoon factoren aan die bijgedragen hebben aan het wegkwijnen van de Autorai. Veel bezoekers kwamen om zich te orienteren op de koop van een nieuwe auto, dat kan net zo goed op internet. De helft van de autokopers orienteert zich op internet: http://www.profnews.nl/998022/autokopers-ziet-online-als-belangrijk-onderdeel-in-ori%C3%ABntatieproces

Veel andere bezoekers kwamen om zich te vergapen aan allerlei luxe modellen (zowel auto's als pitspoezen), maar daar hebben de leveranciers niet veel aan. Voor hen is het een kostenberekening, een stand hebben kost zoveel, maar wat levert het op aan naamsbekendheid en verkopen. Als de opbrengsten lager zijn dan de kosten dan gaan ze niet meer. En die conclusie zal in deze crisistijd zeker eerder getrokken worden,

Link naar reactie

Ik heb ook gehoord (betrouwbare bron) dat er inmiddels heel wat bouwmarkten met verlies draaien.

En wat ook gewoon in de krant staat dat er inmiddels heel wat middenstanders het water aan de lippen staat, kortom ze draaien met verlies en het gaat er dus om wie het meeste spek op de botten heeft. (mag ook zwart geld zijn).

En maar wachten tot de economie aantrekt nog een paar maandjes en dan gaat het weer goed met de economie, dus veel ondernemers wachten nog even en tellen de maanden af tot de economie weer aantrekt.

Maar als de economie niet aantrekt, wat ondergetekende gelooft dan gaan er heel wat bedrijven en bedrijfjes sneuvelen, met alle leed van dien.

Waarom , omdat we allemaal betalen voor de volgende landen;

Spanje, Italië, Portugal, Cyprus en Slovenië gaan zelfde weg op als Griekenland

En dat zeg ik niet maar de Amerikaanse megabank Citigroup;

Lees maar effe mee;

Volgens de Amerikaanse megabank Citigroup zal ook de meest recente 'redding' van Griekenland niets uithalen en zal het land in 2013 uit de eurozone moeten treden. Daarmee is het niet gedaan met de almaar ernstiger wordende crisis in Europa, want ook Italië zal dan overeind gehouden moeten worden door het ESM reddingsfonds (Dit fonds wordt door de rijke landen gevuld met onder andere onze pensioengelden).

In 2013 zullen de herfinancieringsproblemen van veel landen in Zuid Europa nog veel groter zijn dan nu al het geval is. De analisten van Citigroup denken dan de regeringen van de eurolanden keer op keer net zover zullen gaan als nodig is om bankroete lidstaten te ondersteunen en te voorkomen dat de eurozone uiteen valt. (CITAAT UIT XANDERNIEUWS)

Link naar reactie

@Dr.Prepper. Ik ben wel blij dat je dit doet, want dit is in feite ONVOORSTELBAAR nieuws!

Inderdaad best wel verbijsterend!

(Gelukkig wil ons kabinet de komende jaren wel nog vele miljarden uitgeven om snelwegen te verbreden. Economische groei, weet je wel.)

Enne.. zolang de Libelle zomerweek maar niet sneuvelt. ;-)

Als t zover is gekomen dan zijn de rapen echt gaar.

Link naar reactie

ik schrok er eigenlijk ook best van toen ik het las.

Maar ergens vind ik het wel een goed punt om daarop te bezuinigen! Als je ziet wat die beurzen kosten, dat is tegen het absurde af! Bedrijven gooien met tonnen geld om de mooiste stand te hebben, de grootste klanten binnen te trekken en zoveel mogelijk prospects te kunnen opschrijven.

ik heb op menig beurs rondgelopen en gestaan en mijn ervaring is dat het steeds meer een toeristische attractie werd. dagjes mensen op zoek naar gratis gadgets. Seminar bijwonen, zak met spulletjes mee sjouwen. Maar als je op het eind van de dag dan ging vragen wat de serieuze aanvragen waren.. stonden ze vaak met trillende lip te verkondigen dat het er maar 10 waren...

Het toont momenteel dus wel aan dat vrijwel alle branches de klap steeds harder voelen aankomen.

Link naar reactie

Hoorde vandaag ook dat de Sint ook wat aan het bezuinigen is in de speelgoedwinkels. Er wordt nog wel verkocht, maar aanzienlijk minder. Dus minder cadeautjes of met een lager budget....

Mensen met een Opel gaan helemaal geen nieuwe auto kopen, die geven levenslange mobiliteitsgarantie...

http://www.autoteam.nl/newsdetail/241/Vanaf-nu-levenslange-mobiliteitsgarantie-op-uw-Opel

http://www.lvs-autogroep.nl/services-opel-opel-assistance-plus

is ook wel nodig... :-)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...