Ga naar inhoud
GENEGEERD

[REVIEW] boek 21 december 2012


tijgertje19

Aanbevolen berichten

9200000009298245.jpg.a8354263ba1e8242b54df522c77e9dd2.jpg

21 december 2012 Het aftellen is begonnen.

uitgever PMA

 

Schrijvers: Roos Boum, Désirée Wassenaar, Carien Touwen, Marjan Brouwers, Christine Linneweever, Jean-Paul Colin, Marjet Maks, Henry de Hoon, Wendy Ebus, Suzanne Peters, Samantha Kraak en John Brosens.

Aantal pagina's: 167

ISBN: 9789078840428

Kosten 15,00 bij Bol.com

 

 

Aller eerst wil ik beginnen te zeggen dat ik helemaal niet geloof in het vergaan van de wereld op 21 december. De wereld zoals wij hem kennen zal ophouden te bestaan maar of dat op 21 december is betwijfel ik. Juist wegens mijn scepsis heb ik me aangemeld om een review te schrijven over dit boek.

 

Het zijn allemaal kleine verhaaltjes over het einde der tijde alleen allemaal wel verschillend. De een gaat over een zonnestorm de ander over een wedergeboorde van de duivel tot ontvoering omdat die persoon dacht dat het einde er aan zat te komen.

 

Wat mij opviel was dat er maar een paar verhalen tussen zaten die ook echt een doomsenario bevatten terwijl de andere verhalen heel nuchter bleven, en zelf een paar zweverige verhalen waar ik moeite had om bij de les te blijven.

 

De verhalen waar ik het meest mee had waren verhaal 1 Don't blame it on the sunshine, verhaal 10 Schuilkelder, en verhaal 13 Een heldenrol voor Morgan Dee.

 

Het meest grappige vond ik verhaal 11 Lucy's laatste licht er zit een draai in het verhaal die je niet had verwacht en dat maakt dit verhaal het prettigst leesbaar.

Lucy heeft nog geen woord tegen me gesproken maar ik weet dat ze het alles en niets in mijn hoofd kan voelen en dat we de tijd hebben om straks gezellig samen op de bank te kruipen om het met ingetogen enthousiasme te delen. Ik steek een aantal kaarsjes aan, gooi Lucy's bakje helemaal vol met verse brokken en open voor mezelf een blik tomatensoep.

 

De overige verhalen had ik niet zo veel mee, maar ze waren allemaal stuk voor stuk leuk om te lezen.

 

Ik ga niet te veel per verhaal uitwijden omdat het zulke kleine verhalen zijn en ik dan mischien te veel verklap en dat is niet de bedoeling.

 

Als je er aan zit te denken om een leuke en soms zelfs grappige verhalen bundel over 21 december te gaan lezen moet je deze zeker lezen. Je hoeft er niet in te geloven dat het ophoud op 21 dec om dit boekje te lezen, het zijn allemaal eigenlijk fictie verhalen met mischien toch wel in elk verhaal een kern van waarheid en mede dat maakt het interesant om het te gaan lezen.

 

Ik geef dit boekje een cijfer 7 mede omdat er een paar zweverige verhalen in staan waar ik al helemaal niet in geloof.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

[REVIEW] boek 21 december 2012

 

21 december 2012 Het aftellen is begonnen.

uitgever PMA

 

Schrijvers: Roos Boum, Désirée Wassenaar, Carien Touwen, Marjan Brouwers, Christine Linneweever, Jean-Paul Colin, Marjet Maks, Henry de Hoon, Wendy Ebus, Suzanne Peters, Samantha Kraak en John Brosens.

Aantal pagina's: 167

ISBN: 9789078840428

Kosten 15,00 bij Bol.com

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vulkaanuitbarstingen, tsunami;s. Een nucleaire ram, of misschien we het einde der tijden.. Wat staat onze aarde te wachten op 21 december 2012?

 

12 korte verhalen in romanvorm geschreven. 12 schrijvers geven op eigen wijze weer wat er op 21 december aanstaande te gebeuren staat.

 

Inhoud:

 

Voorwoord

 

- Don;tblameit on the sunshine - Roos Boum

- Fairtrade - Desiree Wassenaar

- Last Christmas- Carien Touwen

- Winterzonnewende - Marjan Brouwers

- Arjannes wereld - Christine Linneweever

- danspasjes op eenzame hoogte - Jean paul Colin

- De gave van de globe - Marjet Maks

- Afscheid - Henry de Hoon

- The white cave - Wendy Ebus

- Schuilkelder - Suzanne Peters

- Lucy's laatste licht-Samantha Kraak

- Een heldenrol voor Morgan Dee

 

Ontspannend onderhoudend boek. 12 x de visie van wat er zou kunnen gebeuren (zonder bloedige elementen)

Leuk om na 22 december te lezen en te zien wat er nadien wel en niet uitgekomen is.

Van mij krijgt dit boek een 7,5

 

 

Het leukste verhaal naar mijn mening ;o) de schuilkelder. Zonder al te veel te verklappen, ik zou zelf in die situatie kunnen komen en alle medepreppers met mij. Een beetje in de richting van: wat vind je partner ervan dat je prept voor 21 december. Zij is een fanatiek prepper .. hij een lieve echtgenoot die haar haar gang laat gaan...tot na 21 december ;o)

 

Ken je de Beste boekjes? In dat genre moet je het plaatsen alleen de de verhaaltjes zijn korter.

 

Het zieligste verhaal Last christmas. Je wordt hierin meegesleept in de angst van de hoofdrolspeelster.. Die haar eigen shtf creeert op 21 december 2012

 

Dit is niet een boek voor de gevorderde op beginnende prepper doemdenker mocht je hieruit opmaken dat het een infoboek is zoals bij het sas survivalboek dan zit je echt helemaal verkeerd.

 

Nogmaals ;o) het boek is in een romanvorm geschreven met 12 x de rode draad 21 december en hoe gewone mensen die dag gaan beleven./overleven.

 

 

Nou heb ik via dit forum het boek van de uitgever gekregen en ik vind dat het eigelijk in de prepper bieb moet blijven.

 

Diegene die het leuk vind wil ik het boek best toesturen. Avondje leesplezier.;o)

VOOR JE REAGEERT!! ik heb maar 1 boek en wil je dit toegestuurd krijgen zul me me wel je adres moet emailen. Bedenk van te voren of dit een probleem voor je is dat er iemand die je niet of nauwelijk kent je adres heeft. Ik doe niks anders dan het toesturen (porto voor mij) en donder dan het adres weg.. maar waarom zou je MIJ vertrouwen op mijn mooie smoeltje :cool:

 

xxbirgittexx

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Wat vond je het leukste en het slechtste verhaal? Waarom?

-Is het een aanrader voor gevorderde of beginnende preppers, 2012 believers en non-believers, of voor mensen die niets met dit onderwerp hebben?

-Kwam je wat tegen dat je aan het denken zette, of goede tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Wat vond je het leukste en het slechtste verhaal? Waarom?

-Is het een aanrader voor gevorderde of beginnende preppers, 2012 believers en non-believers, of voor mensen die niets met dit onderwerp hebben?

-Kwam je wat tegen dat je aan het denken zette, of goede tips?

 

volgens mij sttan deze dingen ook in mijn review maar zal aan mij liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...