Ga naar inhoud
GENEGEERD

Insecten eten


Dreutel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 3 maanden later...
Een kleine waarschuwing voor mensen die in navolging van Bear Grylls levende kakkerlakken en dergelijke willen eten:

 

http://www.wtf.nl/grenzeloos/6553/gestikt-in-levende-kakkerlakken.html?utm_source=nunl&utm_medium=advertorial_wtf&utm_campaign=opmerkelijk

 

Rauw...en vanuit zijn....blerk.

 

Ik eet echt bijna alles, maar wel gebakken en liefst met ketchup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine waarschuwing voor mensen die in navolging van Bear Grylls levende kakkerlakken en dergelijke willen eten:

 

http://www.wtf.nl/grenzeloos/6553/gestikt-in-levende-kakkerlakken.html?utm_source=nunl&utm_medium=advertorial_wtf&utm_campaign=opmerkelijk

 

Je kunt overal in stikken. Heeft weinig met het feit te maken dat het insecten waren.

 

Jammer dat er geen EHBO-er in de buurt was om z'n strot leeg te pulken. :( Was toch vrij simpel te behandelen geweest, hoewel het wel diep kan zitten, weet ik van een vriend met een vernauwde slokdarm, daar heb ik al heel wat keren mee op de eerste hulp gezeten)

 

Vroeger vrat ik wel een regenworm op voor een krat bier. Redelijk vaak gratis bezopen geraakt destijds. ;)

Toen ik een tijdje krekels kweekte, ook wel eens eentje levend verorberd, maar die smaken naar pinda's en daar was ik toen helemaal niet dol op. Diezelfde vriend nam er wel vaker eentje, maar uiteraard om de andere aanwezigen te laten gruwelen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik vraag me af, als er ooit voedseltekorten zouden ontstaan of de mensen dan zouden kiezen voor dit alternatief.

 

Insecten eten? We zijn er klaar voor!

Dat het eten van insecten gezond is, omdat ze veel eiwitten bevatten, weten we inmiddels. Maar om deze kleine kruipers ook daadwerkelijk te verorberen, is een andere kwestie.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3538750/2013/11/04/Insecten-eten-We-zijn-er-klaar-voor.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, als er ooit voedseltekorten zouden ontstaan of de mensen dan zouden kiezen voor dit alternatief.

 

Insecten eten? We zijn er klaar voor!

Dat het eten van insecten gezond is, omdat ze veel eiwitten bevatten, weten we inmiddels. Maar om deze kleine kruipers ook daadwerkelijk te verorberen, is een andere kwestie.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3538750/2013/11/04/Insecten-eten-We-zijn-er-klaar-voor.dhtml

 

In sommige landen is dit hartstikke normaal alleen wij (Europa) doen er moeilijk over. Ik zou het zo kopen als dit in de supermarkt lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eerst kauwen inderdaad. Dit zal zo'n Amerikaan geweest zijn die zijn sporen al had verdiend op de jaarlijkse hotdog-eating-contest, en dacht dat het verder weinig uitmaakte dat wat hij nu at nog leefde.

@silaska, heel interessant. Kun je een percentage geven van de mate waarin insecten deel uitmaken van je dieet? En wat meer info over welke insecten? Hoe bereid je ze? Kweek je ze zelf? (of is dit te ver offtopic?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insecten eten zou ik alleen in uiterste nood doen als ik echt geen andere opties meer zou hebben.

Ik ben zo'n zeikerd die ervan gruwelt en er de kriebels van krijg...

Ik denk dat ik dan toch zou proberen om ze ergens op een kampvuur te roosteren, om het nog ergens op te laten lijken.

Maar ze moeten in elk geval eerst dood voordat ik ze eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Insecten eten zou ik alleen in uiterste nood doen als ik echt geen andere opties meer zou hebben.

Ik ben zo'n zeikerd die ervan gruwelt en er de kriebels van krijg...

Ik denk dat ik dan toch zou proberen om ze ergens op een kampvuur te roosteren, om het nog ergens op te laten lijken.

Maar ze moeten in elk geval eerst dood voordat ik ze eet.

Gewoon blinddoek om doen.

Heb levende termieten gegeten en die smaken naar pindakaas.

Sommige dingen moet je gewoon met je verstand op 0 doen en dat is voor sommige mensen makkelijker dan andere :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...