Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mad-R

Bewaren (verstoppen) zilver en goud

Recommended Posts

Het lijkt mij superspannend om goud en zilver ergens in een parkt te begraven, net alsof je het dan toch uit handen geeft of zo.

Op eigen terrein verstoppen heeft dan toch mijn voorkeur.

En voor wat brand betreft. Als je goud en zilver in een brand smelt, dan is het nog steeds goud en zilver alleen de vorm is wat veranderd.

Volgens mij zou dat niets uitmaken.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoeveel huizen storten er in door brand? Niet erg vaak.

Een gecertificeerde brandwerende kluis moet het minimaal 30 minuten uithouden.

Dus we kunnen wel blijven doemdenken maar genoeg is genoeg in mijn optiek.

Greener

Building 7 ging anders heel gemakkelijk naar beneden door een beetje brand :eek:

Deze post delen

Building 7 ging anders heel gemakkelijk naar beneden door een beetje brand :eek:

Ik woon niet in New York :rolleyes:

Greener

Deze post delen

Een makkelijke manier op pm goed te verstoppen voor een metaal detector:

Pak een PVC pijp van twee meter lang.

Sluit de tuinslang op een uiteinde aan, zet hem rechtop en zet de kraan open.

Duw de pijp helemaal de grond in 10-20cm onder maaiveld.

Laat het water weg lopen.

Je kunt er nu een stop van ~10 cm, even zelf iets maken in duwen zodat de onderkant dicht is.

Bij een dikke pijp kun je ook wat cement of beton erin storten.

Als je die pijp dan vult tot een meter van het maaiveld dan moet je al een hele goede metaal detector hebben....

Je kun natuurlijk een touwtje of zo maken zodat je de lading eruit kunt trekken, maar als het echt moet.. Graven.

Dop erop, zand erover enz, en klaar is kees...

Wel onthouden waar die zit, tuinkabouter erboven bv?

En zo zijn er nog wel tientallen creatieve manieren te verzinnen, waarvan er nog wel een paar simpeler zijn....

Prep ze,

Kans

Deze post delen

Een makkelijke manier op pm goed te verstoppen voor een metaal detector:

Pak een PVC pijp van twee meter lang.

Sluit de tuinslang op een uiteinde aan, zet hem rechtop en zet de kraan open.

Duw de pijp helemaal de grond in 10-20cm onder maaiveld.

Laat het water weg lopen.

Je kunt er nu een stop van ~10 cm, even zelf iets maken in duwen zodat de onderkant dicht is.

Bij een dikke pijp kun je ook wat cement of beton erin storten.

Als je die pijp dan vult tot een meter van het maaiveld dan moet je al een hele goede metaal detector hebben....

Je kun natuurlijk een touwtje of zo maken zodat je de lading eruit kunt trekken, maar als het echt moet.. Graven.

Dop erop, zand erover enz, en klaar is kees...

Wel onthouden waar die zit, tuinkabouter erboven bv?

En zo zijn er nog wel tientallen creatieve manieren te verzinnen, waarvan er nog wel een paar simpeler zijn....

Prep ze,

Kans

idd, van dit systeem maken stropers ook gebruik om hun geweren droog te bewaren in het veld. gewoon een grondboor met verlengstuk op de goede diameter van de buis uitzoeken, en een mooi rechtgat draaien met je boor. dan pijp erin, je spullen erin dop erop zand erop, en graspol erop en klaar

Deze post delen

even voor de duidelijkheid. ik heb hier in een andere topic al eens voor gewaarschuwd.

als je goud/zilver begraaft in een bos dan loop je het risico dat het gevonden wordt door iemand met een metaaldetector. ook als het in een pvc-buis zit of in beton .

zoals al genoemd zijn er 2 methodes om dit te voorkomen.

afstand- dus diep begraven. hoe meer metaal hoe dieper het moet liggen. een helm uit de oorlog pak ik op 50-60 centimer diep, maar een vriend van mij,pakt zoiets nog op een meter.

afleiding- gooi rond de verstopte munten/baren een hoop metalen voorwerpen zoals schroefen,moeren,bouten,lipjes,enz. MAAR... bijna alle metaaldetectors hebben een discriminatieknop om

b.v. ijzer uit te schakelen. dus gooi geen ijzeren rotzooi er omheen, maar koper of aluminium. aluminium geeft bijna hetzelfde contact als goud op een metaaldetector. lipjes van blikjes werken goed als afleiding.

de bedoeling is om een detectorzoeker gek te maken, dus je moet heel veel zooi eromheen gooien. in een straal van 5-10 meter om de goud/zilver gooi je tientallen koperen of aluminium voorwerpen.

uiteindelijk is afstand de beste methode. sommige detectorzoekers graven echt alles op, dus ook 30 koperen schroeven en daarna vinden ze dus toch je goud/zilver

conclusie: zorg dat er tussen je goud/zilver minstens een meter ruimte/aarde zit. een pvc-pijp recht in de grond van 150cm lang waarbij je spul op de bodem van die pijp ligt is dan een afdoende methode.

ik heb trouwens in 2009 samen met mijn maat een muntschat gevonden uit 1600-1650 van 83 zilveren munten en 14 gouden. dus ook toen had je blijkbaar al preppers

Deze post delen

Ik heb een keer gezien dat iemand aan de bovenkant van zijn kamerdeur (erboven) een groot gat had geboord en daarin een koker gemaakt had met schuim erin. Dat is een handige plek voor munten of 1 grams baartjes. Ik kan me niet voorstellen dat inbrekers boven alle deuren gaan kijken voor geheime opslagplaatsen. Bij brand is het niet handig omdat je de deur open moet doen voordat je erbij kan (en die deur sluit natuurlijk net de ruimte af waar het vuur is). Daarvoor zou je evt. wat kunnen verspreiden (ook bij je tante of verstopt in de schuur)

Deze post delen

Wow, wat een interessant topic. Als bouwkundige en (voormalig) schatgraven (;)) denk ik toch dat holtes in betonvloer tegenwoordig meer soelaas bieden dan voorheen. Aangezien er in betonvloeren betonwapening zit is het met een metaaldetector lang zoeken, want dan ding gaat de hele tijd af. Een slimme Prepper laat daarom zijn huis ook ontwerpen en ontwerpt holtes in de betonvloer mee :-) !

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...