Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bezoek aan de groothandel. (Makro)


GoodieBag

Aanbevolen berichten

Ik ga Woensdag voor het eerst eens naar de Makro. Ik heb wel wat ideen over wat ik daar wil gaan halen, maar ben benieuwd naar de eerdere bezoeken van andere preppers en hun aankopen.

Bulkverpakkingen van lang houdbaar spul ben ik voornamelijk naar op zoek, maar las ergens anders ook de tip om van die grote horeca toiletrollen mee te nemen.

Anyway. ik ben bekend met het feit dat aanbiedingen bij de super vaak goedkoper zijn dan de standaard producten in de groothandel, maar wie weet loop ik tegen een boel handigheid aan en ben ik in 1 keer klaar voor een bepaalde categorie, en kan dit draadje hopelijk anderen helpen mochten ze een makro pas kunnen lenen en een eerste bezoek gaan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben een aanbiedings-prepper. Ik koop alleen dingen bij de Makro als ze in de aanbieding zijn, en dan sla ik meteen stevig in. Voor een paar jaar tandenborstels, tandpasta, waspoeder, wc-papier en vaatwastabletten - als de prijs maar goed is.

 

Ik zit te wachten op een aanbieding Aquafresh tandpasta.... Nog maar vier tubes.

 

Geld kan waardeloos worden, vandaar dat ik geld liever omzet in het eindproduct. Bovendien wordt vrijwel alles alleen maar duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de winstpakkers en andere aanbiedingen zijn echt goedkoper dan bijv. de Albert Heijn.

Kleding: altijd wachten op de aanbiedingen. Zo heb ik vorig jaar een goed kwaliteit soft leren jas gekocht voor slechts 17 euro. Nieuwprijs 110 euro. Das leuk.

Het Aro merk is vergeleken met goedkope merken van gewone supermarkten beter van kwaliteit.

 

Let op de winstpakkers! Ook de onzichtbare.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blader de folders door en let op de aanbiedingen. Ik heb nu 80 rollen toiletpapier en 27 liter water staan. Verder nog wasmiddel en vaatwastabletten, scheelt echt enorm, mits in de aanbieding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 liter water

 

Ik lees dat hier veel. Nog even water vullen als de pleuris uitbreekt. Ik sla water op in 25 liter cans. Ik denk dat die 25 liter cans met kraanwater uiteindelijk veel goedkoper zijn dan kleine verpakkingen. 25 liter cans kunnen je leven lang mee.

 

De laatste 6 cans eerst gevuld met twee theelepels chloor. Ik heb er nu zes met chloor en zes zonder chloor. Het water staat donker en wordt in principe ieder jaar ververst.

 

Maar even terug op die 27 liter, ik wil onaardig zijn maar ik denk dat dat een beetje weinig is. Het minimum is drie liter per persoon voor minimaal twee weken. Maar 27 liter is natuurlijk beter dan niets.

 

Ik heb nog net geen grondwaterpomp, maar ik heb er wel over nagedacht. Gat laten boren, pomp erin, en je hebt je eigen watervoorziening, 365/24/7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat hier veel. Nog even water vullen als de pleuris uitbreekt. Ik sla water op in 25 liter cans. Ik denk dat die 25 liter cans met kraanwater uiteindelijk veel goedkoper zijn dan kleine verpakkingen. 25 liter cans kunnen je leven lang mee.

 

De laatste 6 cans eerst gevuld met twee theelepels chloor. Ik heb er nu zes met chloor en zes zonder chloor. Het water staat donker en wordt in principe ieder jaar ververst.

 

Maar even terug op die 27 liter, ik wil onaardig zijn maar ik denk dat dat een beetje weinig is. Het minimum is drie liter per persoon voor minimaal twee weken. Maar 27 liter is natuurlijk beter dan niets.

 

Ik heb nog net geen grondwaterpomp, maar ik heb er wel over nagedacht. Gat laten boren, pomp erin, en je hebt je eigen watervoorziening, 365/24/7.

 

Nee hoor, je bent niet onaardig. Maar ik ben alleen dus ik kan het wel even uitzingen. Daarnaast heb ik nog een 120 liter regenton staan. Ik moet nog een Katadyn Pocket kopen en dan heb ik 120 liter water als extra buffer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat hier veel. Nog even water vullen als de pleuris uitbreekt. Ik sla water op in 25 liter cans. Ik denk dat die 25 liter cans met kraanwater uiteindelijk veel goedkoper zijn dan kleine verpakkingen. 25 liter cans kunnen je leven lang mee...

 

Er zijn écht onderwerpen in dit forum die volledig over water gaan. Dit niet. Dit gaat over bulk aankopen bij de groothandel. Om de leesbaarheid van dit forum, EN het terug kunnen vinden van relevante informatie te verbeteren, zou het fijn zijn om een beetje on-topic te blijven.

 

Thanks voor de wél, relevante tips overigens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke ervaring is dat de Macro lang niet altijd goedkoper is dan de gewone supermarkt, vaak zelfs duurder.

Het is wat mij betreft geen "grote bulken Walhalla" (eigenlijk vind ik het gewoon een rotwinkel, sorry :o )

Maar misschien moet ik weer eens op de folder gaan letten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een aanbiedings-prepper. Ik koop alleen dingen bij de Makro als ze in de aanbieding zijn, en dan sla ik meteen stevig in. Voor een paar jaar tandenborstels, tandpasta, waspoeder, wc-papier en vaatwastabletten - als de prijs maar goed is.

 

Ik zit te wachten op een aanbieding Aquafresh tandpasta.... Nog maar vier tubes.

 

Geld kan waardeloos worden, vandaar dat ik geld liever omzet in het eindproduct. Bovendien wordt vrijwel alles alleen maar duurder.

 

 

Nico de aquafresh is in de aanbieding bij de trekpleister deze week, 5 tubes voor 4,99 sla je slag

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke ervaring is dat de Macro lang niet altijd goedkoper is dan de gewone supermarkt, vaak zelfs duurder.

Het is wat mij betreft geen "grote bulken Walhalla" (eigenlijk vind ik het gewoon een rotwinkel, sorry :o )

 

Je hebt helemaal gelijk hoor, daarom ga ik er eigenlijk maar 1x per jaar heen. Leuk om een uurtje rond te wandelen, een bakkie te doen en wat aanbiedingen mee pakken. Die groothandel met echte bulk (50kg zakken rijst etc, tray blikken soep) die ook nog eens thuisbezorgd heb ik in Nederland helaas nog niet kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk een Makro stukken aangenamer om te winkelen dan bv. een AH, een Delhaize of een Aldi of Lidl.

Je kan -aan redelijke- prijzen, zeker niet de absoluut goedkoopste, een grote voorraad indoen zonder dat mensen je raar bekijken!

Al eens in een Aldi gestaan met 50 losse blikken ravioli, 50 blikken erwten, 50 bokalen stoofvlees? Dan pas gaan ze je raar bekijken! Een kar vol blikvoer!

In een Makro is het de gewoonste zaak van de wereld als je aan komt zetten met 200 rollen wc papier en alles wat ik hierboven opnoem, zelfs in handige groothandelsverpakkingen zodat het minder in en uitladen gedoe is. Ik ga maandelijks naar Makro voor de wat grotere aankopen of om ...wat reserve aan te leggen...:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was net bij de Makro. Ik kwam er toch langs dus maar even naar binnen gegaan. De Nescafé Macchiato is in de aanbieding. Vijf minuten gezocht, eindelijk gevonden. Zijn er nog maar twee trays van zes pakjes en wat losse pakjes. Ik wilde flink inslaan maar dat ging dus niet door. Ik nam alleen de trays mee en een paar zakken waxinelichtjes in diverse soorten en maten en nog wat andere dingetjes.

 

Ik laat de trays altijd heel in verband met een eventuele evacuatie.

 

Kom ik bij de kassa - ik heb zeker 20 minuten in de rij gestaan - snijdt de man achter de kassa de tray kapot met een stanley mes. 'ik wilde de tray graag heel houden' zeg ik tegen hem. Kon niet, hij moest er een doosje uit hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren dus geweest. Vanuit een prepper perspectief viel het me eigenlijk best tegen. Er zijn wel een aantal artikelen te vinden in bulk, en ook spul wat je niet standaard in de winkel vind, maar over het algemeen is het veel van hetzelfde, en inderdaad de prijzen zijn ook niet spectaculair. Heb wel wat meegenomen, een zak van 1 kilo zwarte peperkorrels bijvoorbeeld. onbeperkt houdbaar dus daar kan ik wel ff mee vooruit. Verder wat kleine flesjes sterke drank en 2 liter kannen bleekwater.

Aangezien ik best een stuk moet rijden voor een makro denk ik niet dat ik er vaak zal komen voor spontane inkoop-acties. Ik blijf de aanbiedingen wel in de gaten houden natuurlijk! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nico de aquafresh is in de aanbieding bij de trekpleister deze week, 5 tubes voor 4,99 sla je slag

 

Ik ben net bij de Trekpeister geweest. Aquafresh uitverkocht. Ook bij de andere vestigingen, aldus de kassa juffrouw. Heel vervelend al die bedrijven die adverteren met aanbiedingen maar onvoldoende op voorraad hebben. Gisteren hetzelfde probleem bij de Makro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diamantje, iedereen kan een Makro pasje aanvragen (in België toch), ook als particulier en kopen aan dezelfde voorwaarden (behalve dan de btw recuperatie die je in bepaalde gevallen kan terugkrijgen als je dingen voor de zaak koopt).

Maar misschien kan je gewoon een pasje lenen van iemand die er wel één heeft, niemand controleert dat en mischien doe je zelfs de eigenaar van het pasje een plezier door de factuur op zijn naam te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...