Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke auto heeft welke brandstof?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als het om overhevelen gaat, Zibro Kamin heeft bij zijn kachels een heel handig klein handpompje wat, met een extra stukje slang prima werkt om onopvallend en zonder viese smaak in de mond over te hevelen. Worden in belgie ook bij de meeste bouwmarkten verkocht voor een paar euro. Ik gebruik het om de brandstof van mijn jerrycans naar de tank over te hevelen:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je benzine in een moderne Diesel tankt, niet gaan rijden want dan draait de motor in de soep. Trouwens de moderne diesel motor stopt al vrij snel met benzine gaat eerst haperen al na 1 km en dan stopt deze er mee. Als je de tank leeg laat pompen (ANWB) kan het nog wel goed gaan anders kost je het nieuwe brandstofpomp en verstuivers kan in de duizenden euro's lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom Bij de twee (disclaimer: allebei de autos waren ofwel mijn eigendom, ofwel de eigenaar was op de hoogte en accoord) auto's waarbij ik het een keer gedaan heb was het geen probleem. Een stuk siliconenslang aan de pompkant voorzichtig in de tank voeren en knijpen maar. Als dan je jerrycan lager staat dan de tank loopt het daarna vanzelf door. Het kost ongeveer 2 a 3 minuten om een jerrycan van 20L op die manier leeg(of vol) te krijgen.

Het kan best zijn dat moderne auto's een afsluitmechanisme hebben, maar hoe vloeit dan de brandstof bij het tanken in de tank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten schotten in de tank vulhals, dus misschien met een dunne slang er tussendoor friemelen.

 

Zag laatst op de duitse TV dat benzine dieven met een speciale jerrycan die plat kan liggen, dus een vulling op de zijkant heeft, een gat boren onder in je tank en dan zo de tank leeg jatten.

De schade is dus enorm een nieuwe tank +arbeidsloon, het ging erom dat de verzekering dit niet uit betaald, misschien wel bij Casco (all risk) verzekering maar zeker weten doe ik dat niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

De benzine wagens hebben een kleinere tankopening dan de dieselwagens zo kan je geen diesel in je benzinetank kappen.

Omgekeerd gaat dus wel, in ieder geval zo kan je ze uit elkaar houden, door de grootte van het tankgat te memoriseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best brandstof overhevelen, zeker bij oudere auto's. Dat heeft mijn collega ook wel eens moeten doen. Met een 2L fles en een losse slang. Aangezien hij mijn advies negeerde om te tanken, in het buitenland.. Daar staan niet altijd zoveel pompen langs lange wegen.

Je kan trouwens prima diesel in een benzine auto doen. Die slang past prima. Rijdt alleen niet, of niet zo lekker. Omgekeerd ook.

Al zijn er wel voertuigen die beide aankunnen, en die doen het vaak zelfs nog op andere olie, zoals gefilterde frituurolie etc.

Al zouden er schotten inzitten, dan probeer je net zolang tot je een passende slang hebt. Duurt het alleen langer voor je een aantal liter hebt. Het lijkt me stug dat er schotten in vulhalzen zitten die veel kunnen blokkeren, aangezien er behoorlijk wat liter/uur brandstof uit zo'n slang komt, en er dan erg vaak de beveiliging van de slang erop slaat.

Mijn scooter heeft ook een schot, maar daar past toch wel een redelijk slangetje doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten schotten in de tank vulhals, dus misschien met een dunne slang er tussendoor friemelen.

 

Zag laatst op de duitse TV dat benzine dieven met een speciale jerrycan die plat kan liggen, dus een vulling op de zijkant heeft, een gat boren onder in je tank en dan zo de tank leeg jatten.

De schade is dus enorm een nieuwe tank +arbeidsloon, het ging erom dat de verzekering dit niet uit betaald, misschien wel bij Casco (all risk) verzekering maar zeker weten doe ik dat niet.

 

die speciale jerrycan is een olie opvangbak met tuit. Overal te koop ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is, waarom hangt er dan altijd zo'n megaflap !!LET!!OP!!DIESEL!!! op tankstations? Als dat toch alleen maar op diesel past. Zou je de waarschuwing op de benzine verwachten, aangezien je die dus wel per ongeluk in een dieseltank kunt gooien.

Waarom? Wel, ik zal je een kleine hint geven:

 

Mijn allereerste wagentje was een Citroën AX 1.0 (benzine uiteraard), 44pk (mijn motorfiets had toen meer pk dan mijn wagen lol) met slechts 4 versnellingen en reed als een boot op wielen, maar soit, ik wijk af.

Ooit eens uitgeleend aan mijn zus die in al haar goedheid mijn tank wou vol gooien, wat ze ook gedaan had, maar niet met benzine :D

Gelukkig is dat minder fataal dan omgekeerd, maar ik heb wel een volle tank diesel mogen laten weggooien en opnieuw laten vullen met bezine...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn auto helemaal volgetankt voor 90 euro, en de dag later moest hij na een ongeval naar de sloop.

 

Toen heb ik met verschillende slang diktes liggen klooien.

Uiteindelijk heb ik een slangetje ter dikte van 5 mm door de terugslagkleppen de tank in gekregen gekregen ik moest er ongeveer 50 liter uithalen.

Aanzuigen en maar laten lopen, nou kan ik je vertellen dat het met dat slangetje 6 uur heeft gelopen en ik er ongeveer 40 liter uit heb gehaald van alle ellende heb ik die laatste 10 liter maar laten zitten.

 

Geen aanrader :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten schotten in de tank vulhals, dus misschien met een dunne slang er tussendoor friemelen.

 

Zag laatst op de duitse TV dat benzine dieven met een speciale jerrycan die plat kan liggen, dus een vulling op de zijkant heeft, een gat boren onder in je tank en dan zo de tank leeg jatten.

De schade is dus enorm een nieuwe tank +arbeidsloon, het ging erom dat de verzekering dit niet uit betaald, misschien wel bij Casco (all risk) verzekering maar zeker weten doe ik dat niet.

 

de meeste brandstof dieven kiezen vrachtwagens/machines, daar zitten a grotere openingen in en b veel meer brandstof want je praat dan al snel over een 600+ liter diesel ipv hooguit een keer 100l bij een busje of jeep

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...