Ga naar inhoud
GENEGEERD

Huisvesting?


Gast 2erep

Hoe woon Jij?  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe woon Jij?

    • Vrijstaandhuis
      20
    • Rijtjeshuis
      28
    • Flat
      8
    • Boot
      2
    • Anders
      8


Aanbevolen berichten

Hoe woon jij? Woon je in een stad, dorp, of op het platteland? Woon je in een vrijstaande woning? Een rijtjeshuis, een flat, een boot? Heb je een BOL? Ben je in verband met het Preppen van plan te verhuizen of een BOL aan te schaffen? Ben je tevreden over je huisvesting of wil je een(ingrijpende) veranderingen/ verbouwing aan je huis of BOL doen? Ik zelf woon op een schip voor mij is dat de perfecte huisvesting als er zich een shtf situatie zou voordoen. Ik woon in Amsterdam qua locatie in een aantal opzichten minder gunstig, maar heeft ook weer voordelen. Hoe zit het met jullie huisvesting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Boerderij in the middle of nowhere in Midden Frankrijk met 50 ha land en 10 ha bos... Ik ben niet van plan hier ooit weg te gaan.

 

Wel ben ik bezig nog een schuur om te bouwen tot wooneenheden zodat ik ruimte heb om meer mensen op te vangen tijdens SHTF en tijdens de vakanties voor de familie. Ik heb daarom een soort "tunnel-stal" gekocht voor de schapen, die wonen nu daar, dus heb ik een schuur van 500m2, 3 etages over voor dit doeleinde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrijstaand huis in een dorpje in overijssel

op zich redelijke locatie ( gezien hoog water ) en met een klein tuintje

Nadeel is wel dat het een nieuwbouw huis is, dus geen kelder, houtkachel oid

 

al met al geen perefect locatie maar ook geen drama

wijzigen van de locatie is met de huidige huizenmarkt niet echt een lekkere optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijstaand huis in het oosten van nederland.

4000 m2 tuin, met 3 appelbomen en 2 walnootbomen, wil dit nog uitbreiden met andere fruitbomen.

Nog geen moestuin, zitten er wel aan te denken dat komend jaar te gaan doen.

 

Binnen een houtkachel (voor 3 a 4 jaar houtvoorraad)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerderij in the middle of nowhere in Midden Frankrijk met 50 ha land en 10 ha bos... Ik ben niet van plan hier ooit weg te gaan.

 

Wel ben ik bezig nog een schuur om te bouwen tot wooneenheden zodat ik ruimte heb om meer mensen op te vangen tijdens SHTF en tijdens de vakanties voor de familie. Ik heb daarom een soort "tunnel-stal" gekocht voor de schapen, die wonen nu daar, dus heb ik een schuur van 500m2, 3 etages over voor dit doeleinde.

 

ik kom naar jou toe :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom naar jou toe :p

 

mja, dat hoor ik wel vaker. Vandaar ook dat ik preventief maar extra woonruimte maak.

Ik zou het niet over mijn hart krijgen om iemand die honger heeft weg te sturen. Maar ik verwacht wel dat iedereen die op zo'n moment komt ook zal werken en een evenredige bijdrage levert. Als je daartoe bereid bent... ben je welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huurwoning (hoekwoning) in een rustig dorp vlakbij Hoorn, NH. 120m2 tuin, en nog een 100m2 volkstuin in de buurt op loopafstand. Alle grond is momenteel al moestuin.

 

Huisje van 50 jaar oud, met kruipruimte en kelderkast onder de trap. 15m2 kas in de achtertuin, zonnepanelen naast de kas, zonneboiler voor warm water op het huis.

 

Ben niet van plan hier snel weg te gaan. Bij grote SHTF is het dorp vrij makkelijk af te sluiten van de buitenwereld, slechts enkele toegangswegen.

 

BOLis voorlopig met de kano richting het gebied van staatsbosbeheer hier in de omgeving.

 

Wat ik binnenkort nog wil aanpassen is een klein aanbouwtje aan de achterkant van mijn huis zodat daar een rocket mass heater in kan, en een paar voorraadplaatsen creëren in de kruipruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon als een prepper "sleeper", nobody knows gewoon in een nieuwbouw wijk met hele normale mensen. Mijn idee was om heel snel naar onze BOL te gaan in geval van een grote escalatie maar gaan ons eerst lekker ingraven, genoeg om een tijd te overleven en mocht de pleuris echt uitbreken is de BOL ook een prachtige back-up.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon bovenop een winkelcentrum, niet ideaal, ook nu al wordt er regelmatig ergens onder ons in de winkels ingebroken.

Bij rellen en plunderingen zitten wij er met onze neus bovenop en kan er brand ontstaan, waar wij last van krijgen.

Het voordeel is dat we erg snel bij de winkels zijn als we toch nog wat moeten inslaan bij een SHTF.

Een ander voordeel is dat we hierboven een soort van buurtgemeenschapje hebben waar iedereen elkaar kent en helpt.

Moestuin op 10 minuten fietsen van mijn huis. Een BOL hebben we nog niet, een BOB wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schippershuisje in de mooiste wijk van de stad. Groot dakterras van 5 x 4, kruipruimte, extra gangkasten voor prep materiaal. Laatst bij een verbouwing vond ik een stuk krant terug van 23 mei 1926, dus een oud huisje ;)

Geen BOL, wil als het kan hier blijven en overleven. Een anoniem huisje in een rustige wijk trekt geen plunderaars aan. Woon wel boven NAP maar dat is niet veel. Bij een overstroming ga ik wel naar mijn ouders, die wonen 9 meter boven NAP

Link naar reactie
Delen op andere sites

'n Appartementje voor mij, dus maar flat gestemd.

Klein schuurtje, geen echte grond.

Centraal gelegen, niet echt in de randstad.

Dus wat te doen?

 

Qua energie zit ik goed. Ook als SHTF een week of wat begonnen is kom ik wel wat kilometers ver weg. Of ik kan de hele winter redelijk warm zitten.

Maar wat te doen qua eten? Blik/glas of toch maar zo'n noodvoorraad pakket?

Dat soort zaken hoop ik hier beantwoord te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder Rotterdam,huisje uit 1910,twee onder een kap, 700m2 tuin, redelijk grote blokhut met klein houtkacheltje, grote schuur/garage een aantal vorstvrije prepkasten is het plan, evenals een moestuin, 3 kippen scharrelen al rond.

Houtkachel,hout voorraad voor ong. 2 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...