Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ceveso spotje

Dondi
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds een zes-tal weken zend de Vlaamse Televisie een spot uit in prime-time die de kijker de vraagt stelt: "weet wat te,doen in geval van een ramp?"

Ben ik de enige die het vreemd vind dat een nationale zender deze spot op de kijker loslaat op het moment dat er problemen zijn met stroomvoorziening, kerncentrales, economische crisis?

Mss ben ik iets te paranoïde, maar deze gedachte kan ik moeilijk loslaten.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hmm, dit soort spotjes zie in je Nederland al een tijdje.

Hierbij wordt dan tevens reclame gemaakt voor een soort 3-dagen pakket (hetgeen schromelijk ontoereikend is).

Persoonlijk zie ik het steeds meer als een bevestiging dat je je als individuele burger moet voorbreiden op moeilijke tijden.

Link naar reactie

Zou het niet kunnen dat er eigenlijk meer aan de hand is?

En dat ze op deze manier de bevolking rustig willen voorbereiden om zo panische reacties te vermijden.

Je kan het natuurlijk ook zien als een daad van: "nu kunnen ze niet zeggen dat we niet gewaarschuwd hebben" van de overheid uit.

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Nou, dat is niet echt iets om paranoia over te worden hoor. Datgene wat je bezighoudt, valt altijd meer op. Soms wordt dat synchroniciteit genoemd.

Soms noemen ze dat toeval.

Heksen spelen daarmee, maar dat is zweverig, doe dat maar niet. :D

Link naar reactie

Voor iedereen die het belgische nieuws volgt, hier zit wel degelijk iets achter. Alleen geen complot, want ze hebben het uitgebreid in de diverse nieuwsbulletins behandeld.

Omdat er een aantal kerncentrales langer dicht moeten dan verwacht is er de kans dat in de wintermaanden tijdens piekuren er te weinig capaciteit zal zijn. In dat geval wordt gedurende een aantal uren per dag de stroom afgesloten en heb je dus geen stroom.

In het ergste geval zorgen cumulaties voor meer lengdurige stroomstoringen die dan wel tot 48 uur kunnen duren. De spotjes haken daarop in.

Link naar reactie

Dit is ook het maximale wat de bevolking aan kan, worden de spotjes zwaarder dan zal men al gauw roepen; Ze weten meer en dat is niet de bedoeling.

Dus minimale waarschuwingen, precies zoals de mensen willen, dus de gewone man ook wel spottend de Sheeple genoemd.

Uit ervaring weet ik dat meer en gericht waarschuwen tot paniek kan leiden.

Link naar reactie

Dan vraag me echt af of mensen eigenlijk geen linken leggen?

Journaals zitten er vol mee (stroomonderbrekingen, ...), docu's worden in overvloed uitgezonden over crisissen/noodgevallen nu deze spotjes.

Zijn wij dan de enigen die ons willen voorbereiden?

Zonder te willen overdrijven lijkt het allemaal wel geregisseerd.

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...