Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe (en waarom) om zwangerschap te voorkomen tijdens en na de SHTF


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Of wil jij de hele wereld bezwangeren na een shtf??? :p

 

Neen, als Mevrouw Bravo daar achter zou komen, dan zouden we pas echt een apocalyptische SHTF meemaken... ;)

 

Maar we hebben het hier over neuquen tijdens een SHTF. Dat slaat nergens op. Ten tijde van een crisis wordt er redelijk weinig geneuqued. Bij een TEOTWAWKI, dus na een SHTF, dan zouden we het er over kunnen hebben. En dan nog, dan zitten we op het niveau van stammen in de Afrikaanse rimboe. Dan bevallen we gewoon op een hoopje stro in de hoek van een schuur. Sterfte cijfer gaat omhoog, zowel van moeder als van baby's, door afwezigheid van medische zorg.

 

Wat ik wil zeggen: Het eerste dat het menselijk lichaam uitschakelt ten tijde van stress of crises, is de seksuele behoefte. Pas na enige tijd, wanneer de basisbehoefte weer voorzien zijn (voedsel, onderdak = Maslow), komt deze drang weer terug.

 

Alhoewel het een enorme hobby van me is, zal dit tijdens een SHTF een van de laatste dingen zijn waar ik mee bezig ben...

 

Wanneer je het hebt over verkrachting e.d., kijk de film "The Divide" eens (niet dat het de absolute waarheid, slechts een interpretatie van wat zou kunnen) . Daar komt dit redelijk aan de orde. Beangstigend, vooral als je bedenkt dat het slachtoffer vaak de 9 maanden tot voldragen van de feut niet haalt.

 

Vandaar, en om andere redenen, dat ik het een stompzinnig onderwerp vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, als Mevrouw Bravo daar achter zou komen, dan zouden we pas echt een apocalyptische SHTF meemaken... ;)

 

Maar we hebben het hier over neuquen tijdens een SHTF. Dat slaat nergens op. Ten tijde van een crisis wordt er redelijk weinig geneuqued. Bij een TEOTWAWKI, dus na een SHTF, dan zouden we het er over kunnen hebben. En dan nog, dan zitten we op het niveau van stammen in de Afrikaanse rimboe. Dan bevallen we gewoon op een hoopje stro in de hoek van een schuur. Sterfte cijfer gaat omhoog, zowel van moeder als van baby's, door afwezigheid van medische zorg.

 

Wat ik wil zeggen: Het eerste dat het menselijk lichaam uitschakelt ten tijde van stress of crises, is de seksuele behoefte. Pas na enige tijd, wanneer de basisbehoefte weer voorzien zijn (voedsel, onderdak = Maslow), komt deze drang weer terug.

 

Alhoewel het een enorme hobby van me is, zal dit tijdens een SHTF een van de laatste dingen zijn waar ik mee bezig ben...

 

Wanneer je het hebt over verkrachting e.d., kijk de film "The Divide" eens (niet dat het de absolute waarheid, slechts een interpretatie van wat zou kunnen) . Daar komt dit redelijk aan de orde. Beangstigend, vooral als je bedenkt dat het slachtoffer vaak de 9 maanden tot voldragen van de feut niet haalt.

 

Vandaar, en om andere redenen, dat ik het een stompzinnig onderwerp vind.

 

Hmm het is wetenschppelijk bewezen dat mensen in tijden van crisis hun toevlucht zoeken in sex. Zo zou het me ook niet verbazen als mensen tijdens een shtf sex zullen gebruiken om te ontsnappen aan de werkelijkheid en een beetje warmte opzoeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaarne links naar je wetenschappelijke bewijzen.

 

Ik zit op m'n telefoon dus wordt een beetje moeilijk. Maar als je googgled op sex crisis en wetenschap vind je al een hoop ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enfin, aangezien je die niet kunt geven, zal ik maar gelijk mijn gang gaan:

 

Maslow, wie kent hem niet? Een aantal basisbehoeften.

 

Geile neuqsex komt pas redelijk laat in het stadium van de mensch en zijn behoeften.

 

In een crisis komt deze nog later. Is niet erg dat jij denkt van wel, veel grote denkers voor je beweren het tegendeel. Dat jij een andere mening hebt, vooruit... Het is slechts een theorie van Abraham Maslow... En wie de neuk is hij?

 

Daarnaast, bijvoorbeeld tijdens een hongerstaking, de eerste lichamelijke functie die wordt uitgeschakeld bij een persoon is de seksuele drift. Kunnen we niks aan doen, is biologisch bepaald. Het is de minst belangrijke functie in een overlevingsstrijd. Zo zijn er "trappen" van functies die worden uitgeschakeld in het overlevingsproces van het lichaam. "Minder belangrijke" functies worden successievelijk uitgeschakeld naar gelang de importantie van de functie ter overleving.

 

Kijk maar naar een ziekte. Eerst wordt de spiermassa aangesproken, daarna pas de vetmassa. Het menselijk lichaam heeft een heel logische volgorde van uitschakelen en consumeren, ook al denken jouw hersenen van niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor shtf: Stel je voor dat het hele land een maand lang onder een dikke witte deken ligt, dan moet je eens kijken wat een geboortegolf daar op volgt! Op het internet staat vast wel iets over de geboortegolf van '63

 

Een maandje sneeuw classificeer ik niet bepaald als een SHTF... Dat noem ik "lastig". Als jij een beetje sneeuw voor een paar weken al een SHTF noemt... Succes... Sjezus... Waar ben ik mee bezig hier dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een maandje sneeuw classificeer ik niet bepaald als een SHTF... Dat noem ik "lastig". Als jij een beetje sneeuw voor een paar weken al een SHTF noemt... Succes... Sjezus... Waar ben ik mee bezig hier dan...

 

Hoi Johnny, je kan natuurlijk ook stellen dat die witte denken maanden blijft liggen, de stroom uitvalt, en ga maar door, dan kruipen de mensen ook dicht bij elkaar, met de bekende gevolgen zo'n negen maanden later.

 

Sorry, ik heb hierboven per ongeluk op je plusje gedrukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Voor zover ik weet krijgen vrouwen al een hele tijd kinderen (duh), tuurlijk, in situaties zonder ziekenhuizen etc... wordt het moeilijker. Wil niet zeggen dat het niet zou kunnen.

 

Anticonceptie (de pil bedoel ik) is denk ik het belangrijkst als je het perse wilt voorkomen. Er is ook nog zoiets als verkrachting in wrol situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor shtf: Stel je voor dat het hele land een maand lang onder een dikke witte deken ligt, dan moet je eens kijken wat een geboortegolf daar op volgt! Op het internet staat vast wel iets over de geboortegolf van '63

 

Lijkt me heerlijk, het hele land een maand plat door extreme weersomstandigheden. Niet te lang, en een uitstekende kans om eens echt te oefenen. Als dan ook nog door extreme koude water en licht enzo uitvalt... Prepper heaven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de rimboe bevallen vrouwen ook gewoon achter een boom, ik zie het probleem dus niet echt. Wij zijn luxe gewend met pijnstillers, lachgas en 3 verpleegsters naast het bed.

 

Als de pleuris uitbreekt en je hebt anti conceptie middelen, dan kun je die eventueel gebruiken. Zo niet en je raakt zwanger, dan heb je nog 9 maanden om een onderkomen te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wil ook graag een hond,.maar volgens mijn vrouw ben ik die hond al in huis:p Een hond is geen hond meer als ze geholpen zijn. Wat nu?:rolleyes:

 

Zou het helpen als je niet blaft terwijl je 't doet ?

 

 

Toch een paar tips die ook zonder SHTF het overwegen waard zijn :

 

- Ben je van mening dat je gezin compleet is, dan kan je overwegen om jezelf (of je partner) te laten steriliseren. De pil, hormoonspiraaltje, allemaal goed en wel, maar die hormonen komen wel het lichaam van de vrouw binnen wat sowieso zorgt voor lichamelijke veranderingen. Toch maar overwegen ?

 

- Verder is een aspirientje een bijzonder goed voorbehoedsmiddel, op voorwaarde dat het vrouwtje het keihard tussen haar knie¨¨en klemt.

 

- Een wereld zonder voorbehoedsmiddelen kan misschien bij een ernstige nucleaire ramp, in geval van oorlog worden volle containerladingen meegegeven met de soldaten. Wellicht is er wat te ruilen. Je kan zelf ook wat condooms preppen én je kan je karabijn vrij houden van vuil en stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Ik denk dat het goed is, om in dit draadje nog eens te wijzen op de fantastische en gratis te downloaden publicaties van de Hesperian Foundation. Het is even printen, maar de informatie is goud waard bij een shtf;

 

- A book for midwifes

 

- Where there is no doctor. NU MET EEN AANVULLING!!

 

- Where there is no dentist.

 

http://hesperian.org/books-and-resources/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met verbazing lees ik dit topic.

Veel over een klepel en de klok

alleen al in de open post die gewoon 1 op de 4 vrouwen als cijfer noemt.

 

1 van de meest effectieve voorbehoedsmiddelen bekend voor al de moderne middelen een stuk spons ter groote van een ei touwtje eromheen ingebracht voor de sex

de meest effectieve is natuurlijk onthouding :p

 

De meeste sterfgevallen bij geboorte kwamen/en komen in sommige gebieden door slechte hygiene. inmiddels zijn we daar van op de hoogte en we weten inmiddels ook veel meer over het proces zelf.

Dat is ook de reden dat we de meeste thuisbevallingen toch zonder complicaties gaan

de meeste gevallen waarbij er een doorverwijzing naar het ziekenhuis komt is meestal omdat de moeder toch behoefte heeft aan pijnstilling de meest voorkomende reden daarnaast is dat er 24 uur zijn verstreken na het breken van de vliezen wat de kans op infectie vergroot of omdat de kleine in het vruchtwater heeft gepoept. ( meconium) Bij het laatste geval is het zaak zo snel mogelijk liefst voor de eerste ademhaling de neus en longen leeg te zuigen

Dit is iets wat zeer vaak gebeurt ( 15 % tot 25 % ) zodat het een standaard procedure is in volkstammen zuigen ze gewoon met hun mond de vloeistoffen weg

de kans dat er idd vergiftiging optreed is natuurlijk een stuk kleiner maar wel aanwezig

 

een van de grootste redenen dat er een ingrijpen komt bij een bevalling in het ziekenhuis is wegens de lighouding die je daar moet aannemen zodat ze goed zicht hebben

Terwijl de hurkhouding die we vroeger gebruikten vaak met behulp van een baar kruk in veel van de gevallen dat ingrijpen voorkomt bij het uitdrijven

 

Ik kan wel een uur doortypen en alles uit gaan leggen maar alles is te vinden op internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet krijgen vrouwen al een hele tijd kinderen (duh), tuurlijk, in situaties zonder ziekenhuizen etc... wordt het moeilijker. Wil niet zeggen dat het niet zou kunnen.

 

Anticonceptie (de pil bedoel ik) is denk ik het belangrijkst als je het perse wilt voorkomen. Er is ook nog zoiets als verkrachting in wrol situaties.

 

spiraal ;) kan je niet vergeten en in tegenstelling tot hakkie takkie is het omkeerbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...