Ga naar inhoud
GENEGEERD

Euroshopper reviews??


eva1986

Aanbevolen berichten

In onze filosofie, is voedsel (samen met water) een eerste levensbehoefte, en daar bezuinigen we niet op! Maar... om veel te kunnen preppen, moeten we toch, nu iets minder uitgeven, om straks iets meer te hebben. Nu heb ik ooit wel iets van euroshopper gekocht, pistache noten als ik me niet vergis, verschrikkelijk! Gewoon echt niet te vreten!

 

Dus vandaar mijn vraag! Geen appels en peren... Maar gewoon hoe scoort ES voor jullie tegenover ander lang houdbaar voedsel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi @eva1986,

 

Ik ben ook geen fan van deze producten. Het is vaak zo dat deze producten onder andere namen ook te vinden zijn. Grote ketens laten deze dan verpakken onder namen als ES. Om ze herkenbaar te maken voor een bepaalde doelgroep hierdoor is er echter weinig informatie over te vinden. Het is de reden dat ik ze vermijd ik weet liever welk product er achter zit en koop dat. Uitgaande van wat ik zoek qua prijs en kwaliteit.

 

De term hiervoor is private label en dit gebeurt best vaak. http://en.wikipedia.org/wiki/Private_label

 

Gr,

 

Rover

Link naar reactie
Delen op andere sites

ES is naar mijn idee niet altijd even smakelijk, maar smaken verschillen. Daarom zou ik zeggen: koop gewoon eerst één ding van waar je in geïnteresseerd bent, probeer het, en besluit dan of je daar meer van wilt hebben. Zo doe ik het altijd, niet alleen bij Euroshopper, en ik zit niet met blikken vol smerigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet altijd te spreken over. Moet eerlijk zeggen dat ik prijs/ kwaliteit van c1000 eigen merk beter vind.

offtopic?:

Had even beetje lol vanaaf, ik zag een pot >fijne

ontopic: nog weinig ervaring mee. Ik vindt ah tegenwoordig wat te duur voor wat je krijgt. Ik ben wel benieuwd naar evt. reviews.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon zeggen probeer het en als het lekker is moet je er meer van kopen(als je wilt natuurlijk);)

 

Helemaal mee eens; uitproberen! Zo heb ik laatst chili sin carne gemaakt met o.a. twee blikjes red kidney beans van ES van AH. Prima kwaliteit, niks beter of slechter dan die van Bonduelle of de biologische merken die ik ook heb staan. Wel een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel weet ik niet maar het wc papier 4 laags van Euroshopper is geweldig goed van kwaliteit. Ik wil niet anders meer. Het is, vind ik, beter dan Edet of andere dure merken. Ik zou zeggen gewoon proberen of hun blikvoer ook goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg te spreken over es, maar inderdaad wel testen, wat ik veel gebruik, pasta, rijstwafels crackers, appelsap/drink, orange juice/drink, appelstroop, cashew noten pinda,s roomboter ( kijk eens naar de keuringsdienst van waarde over roomboter), kroepoek, gepelde tomaten, pindakaas, afbakpistoletjes en stokbroodjes..

Als ik zo naar de lijst kijk zijn het echte basisprodukten.

 

Als je naar de ah gaat en es meeneemt ben je goedkoper uit dan de aldi of lidl en de kwaliteit is goed.

1 ding waar ze niet aan kunnen tippen is toilletpapier, die kin je echt vele malen beter bij de aldi halen. Toen ik in het verleden bij de ah werkte heeft zelfs een inkoper toegegeven dat ze bbij ah niet snapte hoe het kon maar ze konden voor die prijs niet eens in de buurt komen bij de kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In onze filosofie, is voedsel (samen met water) een eerste levensbehoefte, en daar bezuinigen we niet op! Maar... om veel te kunnen preppen, moeten we toch, nu iets minder uitgeven, om straks iets meer te hebben. Nu heb ik ooit wel iets van euroshopper gekocht, pistache noten als ik me niet vergis, verschrikkelijk! Gewoon echt niet te vreten!

 

Dus vandaar mijn vraag! Geen appels en peren... Maar gewoon hoe scoort ES voor jullie tegenover ander lang houdbaar voedsel?

Over smaak valt niet te twisten.....

Ik heb een uitgebreide ragout test gedaan. Alle smaken van verschillende merken. ES Beef ragout scoorde goed op prijs (e0.67) calorieen en smaak.

 

Mijn advies/idee 1 kleine verpakking van alle ES producten kopen en testen.

En vergelijken met andere (huis)merken. Ik denk namelijk dat geen v/d merken met alles het beste/slechtste is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar de ah gaat en es meeneemt ben je goedkoper uit dan de aldi of lidl en de kwaliteit is goed.
Prijs en smaak zijn niet de enige dingen waar ik op let. Helemaal in het begin wel maar nu let ik ook op calorieen. In Lidl Baroni erwtensoep bevat 40% meer calorieen dan in ES erwtensoep. Baroni is 10ct duurder maar dat weegt niet op tegen de extra calorieen. Niet alleen goedkoper per calorie maar 40% minder opslagruimte. Dat laatste is vooral van belang als je prept voor lange tijd en/of grote gezinnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs en smaak zijn niet de enige dingen waar ik op let. Helemaal in het begin wel maar nu let ik ook op calorieen. In Lidl Baroni erwtensoep bevat 40% meer calorieen dan in ES erwtensoep. Baroni is 10ct duurder maar dat weegt niet op tegen de extra calorieen. Niet alleen goedkoper per calorie maar 40% minder opslagruimte. Dat laatste is vooral van belang als je prept voor lange tijd en/of grote gezinnen.

 

Inderdaad ik kan me voorstellen dat qua callorien, suiker en zout bij lidl of aldi beter terecht kan. Maar zoals je ziet neem ik alleen basis zaken mee en maak daar zelf iets van. Die erwtensoep zou ik gewoon zelf maken ipv uit blik. Maar misschien moet ik het gewoon eens proberen, dank voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij basismaterialen ben ik niet veel verschillen tegengekomen. Wat er wel uitspringt is griesmeel van Dr. Oekter. Die heeft maar de helf v/d calorieern tov andere merken die ik getest heb. Smaakverschil is ook groot. AH smaakt naar behangplaksel.

Ik heb alleen naturel griesmeel getest.

 

Zelf maken is inderdaad een (goede) optie. Het probleem is dat erwtensoep moeilijk prepbare ingredienten bevat zoals rookworst en varkenspoten.

Ik weet dat heel veel dingen te wecken zijn maar ik heb daar geen ervaring mee.

 

Een bijkomend voordeel van blikvoer is dat het (vrijwel) klaar is. Beetje opwarmen en klaar. Zelfs koud nog eetbaar. Vergelijk dat met echte/verse erwtensoep. Dat kost veel brandstof en water om te bereiden. In mijn persoonlijke situatie, die dus voor iedereen anders is, heeft blikvoeding veel toegevoegde waarde.

Ik prep ook basisingredienten zoals gedroogde erwten, diverse soorten bonen, linzen, etc. Voordeel daarvan is weer het kleine volume.

 

Het blijft een afweging tussen: Voedingswaarde, prijs, volume, smaak, bereidingsgemak, houdbaarheid, benodigde brandstof en water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft persoonlijk, maar ook hier hebben we veel van de ES, bruine bonen als ik het goed heb € 0,53, lang houdbaar, vruchten in blik, de euroshopper rookworst gebruik ik in de zelfgemaakte erwtensoep, niet alles is lekker idd maar we hebben niet echt budget voor merkartikelen dus we gaan er vanuit

dat als we echt honger hebben dan smaakt alles.

Hagelslag is ook lekker van de ES, evenals pindakaas,zilvervliesrijst, pannekoekenmix, crackers, graanbiscuits, friese kruidkoek, suiker, Rood overheerst, althans in onze keukenkastjes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem vrijwel alles van eigen huismerk, want veel produkten komen van dezelfde fabriek, hebben alleen een andere etiket. Peperkoek van het huismerk heb ik een keer vergeleken met de officiele peperkoek van Vondelmolen, geen verschil qua smaak, mischien iets droger van structuur maar qua smaak? Nope geen verschil.

 

ES voor bijvoorbeeld Evergreens, ja nou, daar proef je wel degelijk het verschil. De krenten zijn keihard en het biscuit eveneens. Heb er zelfs een keer een tand door gebroken.

 

Eigenlijk koop ik nooit ES, alleen die evergreens wel, want ik vermaal ik tot gruis en gebruik als binding om iets te maken met meel of strooi het in de soep. Die krenten smaken echt niet meer naar krenten als je ze in de kippensoep of groentesoep doet hoor! :) Zal heus nog wel een voedingswaarde hebben.

 

Al het andere in huismerk.

 

En ik haal ook vaak leverpastei, maar dan wel de officiele of die van Kipp, je krijgt meer voor minder. En Unox Noodles Tandoori als officiele merk en Unox gehaktballetjes in tomatensaus. Lekker lang houdbaar en extreem lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima te eten hoor dat ES spul, er is altijd wat te vinden dat beter smaakt / meer calorieen heeft / minder rare E nummers. Dus inderdaad: koop een blik en probeer het uit. En reken tijdens het uitproberen uit hoeveel het prijsverschil x 1000 is, en hoeveel je bespaart. Ik vind het prima om wat minder te betalen voor iets dat minder goed smaakt, uiteindelijk is voedsel brandstof he :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euroshopper is voor een groot stuk private label. Zeker voor basisproducten een goedkoop alternatief zonder noemenswaardig smaakverschil. Voor een heel ander gedeelte heb ik heel sterk de indruk dat men restpartijen van diverse leveranciers opkoopt om deze te herverpakken.

 

Dit kan ik zien aan kleur, textuur, grootte en kwaliteit. Door schade en schande heb ik (niet alleen bij ES overigens) mijzelf aangewend om doorlopend op de hiervoor genoemde kenmerken te letten.

 

Los van welk merk dan ook, de kwaliteit van verschillende batches *) van hetzelfde product kan sterk verschillen. En ja, bij ES zijn er grotere variabelen.

 

*) batch = hoeveelheid van een product die in één keer geproduceerd wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...