Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf te bouwen verwarming minimale kosten en de brandstof is takken en sloophout


Tom

Aanbevolen berichten

Een mooi systeem om onopvallend je huis met hout te verwarmen en geen gedoe met een schoorsteen.

Mag helaas zelf dit niet aanleggen in ons huis, maar als het gas nog duurder wordt kan ik misschien mijn vrouw zover krijgen, mag nu niet ons huis "vernaggelen" maar hier de story met uitleg op de links.

 

rocket hout kachel voor huisverwarming

 

 

rocket hout kachels in een notendop:

uw huis verwarmen met 80% tot 90% minder hout

uitlaatgassen zijn bijna zuivere stoom en CO2 (een beetje rook in het begin)

de warmte van een eerste verbrandig kan dagen duren

U kunt het bouwen in 1 tot 2 dagen

mensen hebben ze gebouwd voor minder dan $ 20

 

 

 

de uitgebreide informatie over de raket massa (hout) kachels:

Dit zou de schoonste en meest duurzame manier zijn om een ​​conventioneel huis te verwarmen. Sommige mensen hebben vermeld dat ze hun huis verwarmen met niets meer dan de dode takken die vallen van de bomen in hun tuin. En de verbranding is zo schoon, dat mensen ze gebruiken in steden zonder detectie. (in bepaalde gebieden in de VS zijn houtkachels verboden)

 

LEES VERDER OP DE LINKS

 

ALGEMENE UITLEG (KLIK)

 

UITGEBREIDE UITLEG MET BOUWBESCHRIJVING (KLIK)

 

De theorie is algemeen bekend, zie WIKIPEDIA (KLIK)

 

 

Verneem graag of iemand dit gaat bouwen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij worden hier een rocket stove en massakachel door elkaar gehaald. Ik stook zelf op hout, rendement tussen de 70 en 80%, en zeer geintrigeerd door zowel de massakachels als de rocketstoves. Wat het geen rook gedeelte betreft, afgezien van de eerste 20 minuten opstarten mag iedereen bij mij in de straat komen kijken en zeggen welk huis een houtkachel heeft branden. Ik weet zeker dat mijn huis niet genoemd wordt.

Rook heeft te maken met verkeerd stoken, en dat heeft ofwel te maken met nat hout, een slecht kanaal, dan wel te zuinig stoken.

Om hier meer over te lezen en te weten kun je een keer neuzen op onderstaand forum( ik heb het ook allemaal gejat)

http://www.ecologieforum.eu/viewforum.php?f=3&sid=10ab4ab8a99893dd14574c9df05b0ffc

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden hier een rocket stove en massakachel door elkaar gehaald. Ik stook zelf op hout, rendement tussen de 70 en 80%, en zeer geintrigeerd door zowel de massakachels als de rocketstoves. Wat het geen rook gedeelte betreft, afgezien van de eerste 20 minuten opstarten mag iedereen bij mij in de straat komen kijken en zeggen welk huis een houtkachel heeft branden. Ik weet zeker dat mijn huis niet genoemd wordt.

Rook heeft te maken met verkeerd stoken, en dat heeft ofwel te maken met nat hout, een slecht kanaal, dan wel te zuinig stoken.

Om hier meer over te lezen en te weten kun je een keer neuzen op onderstaand forum( ik heb het ook allemaal gejat)

http://www.ecologieforum.eu/viewforum.php?f=3&sid=10ab4ab8a99893dd14574c9df05b0ffc

 

Ik heb ook een hoogrendement kachel maar heb wel witte rook uit de pijp....

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben een houtkachel thuis en hebben echt (bijna) nooit rook. dit komt dan ook dat wij eerst ons hout minimaal een jaar laten drogen. we hebben 2 houtstapels waarmee je per stapel 1,5 winter kan stoken. wij zijn dus van warmte voorzien zonder dat anderen het merken :p

maar dat is wel handig als je niet de mogelijkheid hebt om heel droog hout te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi systeem om onopvallend je huis met hout te verwarmen en geen gedoe met een schoorsteen.

Mag helaas zelf dit niet aanleggen in ons huis, maar als het gas nog duurder wordt kan ik misschien mijn vrouw zover krijgen, mag nu niet ons huis "vernaggelen" maar hier de story met uitleg op de links.

 

rocket hout kachel voor huisverwarming

 

 

rocket hout kachels in een notendop:

uw huis verwarmen met 80% tot 90% minder hout

uitlaatgassen zijn bijna zuivere stoom en CO2 (een beetje rook in het begin)

de warmte van een eerste verbrandig kan dagen duren

U kunt het bouwen in 1 tot 2 dagen

mensen hebben ze gebouwd voor minder dan $ 20

 

 

 

de uitgebreide informatie over de raket massa (hout) kachels:

Dit zou de schoonste en meest duurzame manier zijn om een ​​conventioneel huis te verwarmen. Sommige mensen hebben vermeld dat ze hun huis verwarmen met niets meer dan de dode takken die vallen van de bomen in hun tuin. En de verbranding is zo schoon, dat mensen ze gebruiken in steden zonder detectie. (in bepaalde gebieden in de VS zijn houtkachels verboden)

 

LEES VERDER OP DE LINKS

 

ALGEMENE UITLEG (KLIK)

 

UITGEBREIDE UITLEG MET BOUWBESCHRIJVING (KLIK)

 

De theorie is algemeen bekend, zie WIKIPEDIA (KLIK)

 

 

Verneem graag of iemand dit gaat bouwen :)

 

Yup, deze staat bij mij op de planning, ik hoop voor volgend voorjaar. Wil eerst nog even een aanbouwtje maken achter mijn huis, daar komt dan de rocket mass heater in t te staan. Raampje open tussen huis en aanbouw en stoken maar. Mag hem helaas niet in huis inbouwen, huurhuis, dus daar werken we even creatief omheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@2erep, Probeer eens een rookgastemperatuurmeter te lenen of op de kop te tikken, en hang die ongeveer 1 meter onder de top van je schoorsteen. Ombij droog hout geen rook te hebben moeten je gassen dan zeker rond de 130 graden zijn(zorgt er gelijk voor dat je schoorsteenkanaal niet vervuilt. (tip voor het reinigen van een recht schoorsteenkanaal, een schot hagel...)Je brandhout zou ook te vochtig kunnen zijn. Beneden de 15% luchtvochtigheid zou het mogelijk moeten zijn rookloos te stoken na het opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...