Ga naar inhoud
GENEGEERD

Thuis blijven of vluchten als de SHTF?


Jester

Aanbevolen berichten

@Heksenboot ik had het niet tegen Appelflapje. en nog maar eens- ik was niet van plan om te plunderen!!!!! waarom leest er niemand eens goed wat ik heb geschreven allemaal? ik ben druk bezig met me voor te bereiden, maar als dus morgen de hel losbreekt, en dat is de enige manier om veilig weg te komen... dat is alles wat ik wilde zeggen. en het is moeilijk om rustig te blijven als iedereen reageert alsof plunderen mijn nieuwe lifestyle gaat worden. ik bedoel, ben op de vlucht, wapens weg, b.o.b weg en geen enkele plek om je nog te verstoppen... een extreme situatie dus. maar ik denk dat ik het woord stelen (en ik bracht het nog wel voorzichtig...) beter kan vermijden hier. ik weet waar de zoekfunctie is en maak daar ook gretig gebruik van. ik heb hopelijk een b.o.l en ben bezig een goede b.o.b te maken. geld voor een b.o.v heb ik niet. en dat blijft voorlopig zo. dat heb ik op een ander topic al eens gezegd. dus, om iedereen blij te maken doen we gewoon net alsof angstige en misschien wel ernstig (geestes) zieke mensen eigenlijk heel erg lief en voor rede vatbaar zijn en dat mijn b.o.b aan mn rug zit vastgeplakt met superlijm! zo, situatie opgelost...

en om eerlijk te zijn ben ik heel erg geschrokken hiervan. want het word steeds erger... van in uiterste nood een boot naar al dat plunderen is niet vol te houden...

er worden me gewoon dingen in de mond gelegd! dus voor de hartfunctie van iedereen zal ik niet meer reageren op dit onderwerp. dank aan degenen die WEL met nuttige tips kwamen.

Ik ben het met Angela eens. Zelf ben ik ook vreselijk veroordeeld hier over mijn uitspraak: krak, deur van bootje open. Of zoiets. Anyway, iedereen begrijpt nood breekt wet. En iedereen hier prept juist om de lat voor die nood zo hoog mogelijk te leggen: je kunt echter gedwongen worden bepaalde handelingen te verrichten die je normaliter afkeurt.

 

Kudo voor Angela

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben het met Angela eens. Zelf ben ik ook vreselijk veroordeeld hier over mijn uitspraak: krak, deur van bootje open. Of zoiets. Anyway, iedereen begrijpt nood breekt wet. En iedereen hier prept juist om de lat voor die nood zo hoog mogelijk te leggen: je kunt echter gedwongen worden bepaalde handelingen te verrichten die je normaliter afkeurt.

 

Kudo voor Angela

 

Vroegah! Had ik toen niets iets over Canada? Als jij weer over je boot zou beginnen? Had @Rothbard mij niet afgestraft over Canada? Ik kan de post niet meer meer vinden... Maar @Rothbard vast wel, die vindt alles ;) Helaas... hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegah! Had ik toen niets iets over Canada? Als jij weer over je boot zou beginnen? Had @Rothbard mij niet afgestraft over Canada? Ik kan de post niet meer meer vinden... Maar @Rothbard vast wel, die vindt alles ;) Helaas... hihi!

 

http://preppers.nl/forum/threads/168-Waaromwil-onze-regering-niet-dat-elke-Nederlander-voldoende-te-eten-heeft?p=1848&viewfull=1#post1848 ?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je houd de eer aan jezelf en je probeert een eigen boot te krijgen en niet de boot van een ander te stelen. ;) Weetje als het uiteindelijk toch niet anders kan als laatste optie, tja, dan is het niet anders.

Echter vind ik het een slechte zaak dat je het stelen van een boot alvast als optie meeneemt voor een bug out.

 

Ik wil in het algemeen nog even kwijt dat ik het heel vervelend vind dat als iemand iets van plan is wat niet mag, er altijd om heen word gedraaid. Als je dan zo stoer bent om iemand zijn spullen te stelen, kom er dan ook direct voor uit.

 

 

Ik ben het hiermee eens, het is niet de 1e keer dat ik op dit topic iets tegen kom waarbij iemand bij een SHTF nu al denkt aan stelen en het ook rustig tussen neus en lippen door in een lijstje noemt. We zijn juist preppers, zodat we dit in 1e instantie niet hoeven doen. Laten we gewoon zoveel mogelijk vermijden dat we "lenen" of "wegnemen" nu al als een hele normale optie gaan zien, want dat is het NIET!! Je bent dan niets beter dan de mensen die niet preppen en zeggen dat ze tegen die tijd wel gaan plunderen. Zoals in dit topic van @Keyser Suze te zien is: http://preppers.nl/forum/threads/4524-Plunderende-Schapen?highlight=plunderen

 

De insteek is: van andermans spullen blijf je af, daarom ben je juist een Prepper!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe? Ja maar, ik heb net een redelijk serieuze prepper ontdekt in mijn buurt en vroeg mij af waarom ik mijn kot vol eten steek als hij eten heeft voor 20 man een heel jaar en het toch aftrapt met z'n groot uitgevallen bov.

Da's een grapje hé, ik zie mij nog ni plunderen om daarna de kop ingeslagen te worden door een andere plunderaar.

Maar dat plunderen is wel een stadsprobleem. Waar veel mensen opeengepakt zitten breekt vroeg of laat de miserie uit. En veel mensen = veel agressie. Als je dan in je hoofd haalt om te gaan plunderen word je zelf slachtoffer van plunderaars.

Beter dingen voorzien en PREPPEN! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe? Ja maar, ik heb net een redelijk serieuze prepper ontdekt in mijn buurt en vroeg mij af waarom ik mijn kot vol eten steek als hij eten heeft voor 20 man een heel jaar en het toch aftrapt met z'n groot uitgevallen bov.

Da's een grapje hé, ik zie mij nog ni plunderen om daarna de kop ingeslagen te worden door een andere plunderaar.

Maar dat plunderen is wel een stadsprobleem. Waar veel mensen opeengepakt zitten breekt vroeg of laat de miserie uit. En veel mensen = veel agressie. Als je dan in je hoofd haalt om te gaan plunderen word je zelf slachtoffer van plunderaars.

Beter dingen voorzien en PREPPEN! ;)

Behalve preppen wees okk low profile, onzichtbaar en bedenk plannen om weg te kunnen trekken mocht het nodig kunnen zjjn om je leven te redden. Bedenk een plek voor een BOL, maar houdt ook meerdere alternatieven open mocht het daar eveneens te gevaarlijk zijn.

In het ergste geval (en ik hoop dat we dat op tijd kunnen realiseren) weet dat Shelter Camping er is. De plek waar meerdere preppers stand zullen houden.

Mocht je weken onderweg zijn en is er om de 1 of andere reden niemand meer (plunderaars of overmacht) dan zullen er tekens achtergelaten zijn met een locatie waar de groep heengetrokken is.

Lach er nu maar om. Geen probleem. Maar houdt dit in je achterhoofd mocht het ooit nodig zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat ik met iets lach? Ik lach alleen met schuilkelders tegen dat de aarde ontploft en da's het enigste wat echt grappig is. Vooral als ze met veel overtuiging zeggen 'when the world blows up we are safe'

We zijn wij ook op zoek naar een BOL en ik bushcraft wat. Toch liever een BOL dan weken te craften in de bossen maar als't moet dan moet het. Gezien de woonplaats zullen we hier niet met de wagen wegkunnen (tenzij we uren aanschuiven voor 1m) en word het craften tot aan de BOL.

BOV is hier totaal uitgesloten in tijden van massahysterie. Dus beter een bol voorzien waar ook food & stuff geprept word.

Voorlopig geen zorgen maken tenzij over geld om die BOL te kopen. En ik kan ni overweg met vuur zonder aansteker. Echt niet, dat lukt mij gewoon niet al giet ik benzine op watten. Ik heb dan ook een voorraad aanstekers :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer zolang mogelijk bij me eigen thuis te blijven met me vriendin,honden en dan zorg ik ook dat me ouders,broertje en zusje hier zijn. (Wonen 10 min verder).

 

Bij een echte SHTF (Langdurige stroom uitval?) zal men er alles aan doen om te overleven.

 

Ik hoop dat ik op dat moment voldoende voedsel en spullen (Water is geen probleem) heb om het zo lang mogelijk vol te houden,Maar anders is het "Nood breekt wet" en zal ik er ALLES aan doen om te overleven met me naasten.

 

Leuke discussies trouwens, Erg interressant om te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer zolang mogelijk bij me eigen thuis te blijven met me vriendin,honden en dan zorg ik ook dat me ouders,broertje en zusje hier zijn. (Wonen 10 min verder).

 

Bij een echte SHTF (Langdurige stroom uitval?) zal men er alles aan doen om te overleven.

 

Ik hoop dat ik op dat moment voldoende voedsel en spullen (Water is geen probleem) heb om het zo lang mogelijk vol te houden,Maar anders is het "Nood breekt wet" en zal ik er ALLES aan doen om te overleven met me naasten.

 

Leuke discussies trouwens, Erg interressant om te lezen.

 

Het is de Flevolandse mentalliteit, maar ook Flevolanders kunnen voorbereid zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen weekend met mijn schoonzus nog wat zaken doorgesproken. Zij is ook prepper en woont in het noorden van Noord Holland.

Redelijkerwijs zijn zij bezig met oa. mogelijke water issues.

Zij blijven zo lang als ze kunnen thuis. Om de simpele reden dat de rest zal vluchten en niet weg kan komen door verkeersinfarcten.

Op de zolder en uitzingen maar....

Op straat heb je geen hoogte en kan je uiteindelijk geen kant op.

Zo lang mogelijk thuis blijven is denk ik in eerste instantie de beste optie voor de meesten.

Er is al veel over geschreven op het forum.

Ik heb me er in ieder geval op ingericht zolang mogelijk thuis te blijven. Alleen als het niet anders kan dan bug out op verschillende manieren. Auto als mogelijk (altijd +2000 km), in het water boot, kano's, of desnoods lopend.

Ben nog steeds aan het fine tunen, dat zal wel zo blijven....

 

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind jullie gedachten veel te idealistisch.

Preppen doe ik om de grote massa te overleven tegen de tijd dat ik mijn schuilplaats wil verlaten is 95% procent van de mensen al dood, verhongerd vermoord en weet ik veel wat.

Mensen worden beesten, want meer laten we eerlijk zijn sommigen gedragen zich nu al zo in een wereld van overvloed.

De 5% dat overleeft was goed voorbereid, of is zelf in een beest veranderd, nou laat ik eens hoog schatten en dan denk ik dat 0,5 goed voorbereid was, en de rest Beesten zijn.

Tegen de tijd dat ik plan om naar buiten te gaan, moet ik mezelf ook gedragen als een beest wil ik overleven.

Ik zal alles doen om met mijn gezin te laten overleven, en met alles bedoel ik ook alles, tegen die tijd heb ik geen moraal meer, het enigste waar ik aan denk is overleven en de het halen van de volgende dag.

 

Ik ben een beest, net zolang dat nodig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Had het me een paar jaar geleden gevraagd dan had ik gezegd zo lang mogelijk thuis te blijven.

Maar nu, door opgedane ervaring, ga ik weg zo lang het kan. Je kan je op veel voorbereiden, maar je kan ook lekker (veilig) op het strand gaan liggen 8000 km verderop...

Ik zou dus alleen thuis blijven als het niet anders kan / er geen redelijk zekere vluchtroute bekend is of als ik verwacht dat de situatie minder dan een week of twee zal aanhouden.

 

Het hangt uiteindelijk natuurlijk van de situatie af, maar de meeste problemen zijn niet wereldwijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het liefst zo ver mogelijk uit de kust vertrekken, nu al eigenlijk. Maar die optie is er nu niet.

 

Voorlopig gaan we toch uit van een bug in en kunnen het wel even uitzingen. Een moeilijkheid bij het vertrekken bij een SHTF is dat ik een stiefzoon heb, die absoluut niet zonder zijn moeder weg wil. (en ik geef hem 100% gelijk). Die moeder heeft ook weer een vriend, met kinderen, die ook niet zonder hun moeder wegwillen. Die moeder heeft ook weer een man en je raad het al, ook met kinderen....... Dus als wij weggaan, dan zitten we vast aan een hele rits exen met kinderen....haha eigenlijk wel grappig als ik dit zo opschrijf ik zie het al voor me.

 

Heeft iemand anders dit probleem ook bij een SHFT en de wens om te vertrekken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

 

Heeft iemand anders dit probleem ook bij een SHFT en de wens om te vertrekken?

 

Dat zijn nou die beroemde wortels, waar iedereen het over heeft, als je een eindje verderop wilt gaan wonen.

Familie, werk, vrienden. In een of andere volgorde.

Je zou je zelfs gaan kunnen afvragen, hoe vrij je nou eigenlijk bent. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat tijdens een ramp die jij noemt (niet kunnen pinnen e.d.) geld praktisch waardeloos gaat worden.

 

Mij lijkt het zeer verstandig om een externe plek te hebben waar je heen kunt gaan mocht SHTF-en.

Op die locatie (die níet in een stad of dorp moet zijn, achteraf dus) zou je maatregelen kunnen nemen dat het zelfvoorzienend is en natuurlijk een voorraad voedsel, drinken, hygiëne en luxere voorraden.

Ook een wapen waarmee je kunt verdedigen en ruilmateriaal is een nuttig iets om te hebben.

 

Ikzelf ben momenteel aan het kijken waar ik heen kan gaan als er nú iets gebeurd. Ik heb nog geen budget om grond te kopen, laat staan er iets op te bouwen.

Ik ben ook zojuist begonnen [met preppen], maar het belangrijkste voor mij op dit moment is om mijn BOB in orde te hebben en een BOL te hebben om heen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant onderwerp! Ik denk zelf dat iedere prepper een unieke situatie heeft bij een SHTF, en zal je moeten handelen naar eigen inzicht en kennis. Het is wel aan te raden om alvast op zoek te gaan naar een BOL (of deze nu van jouw is of niet).

 

In mijn situatie zal ik bij een economische collaps zolang mogelijk proberen om thuis te blijven, maar is er een tsunami onderweg, tja dan ben ik zo snel mogelijk weg (aangezien ik 10 minuten van het strand woon).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Bij een zombie uitbraak verlaat ik meteen de stad en vertrek ik naar het platte land. Waar meer mensen zijn, zijn vanzelfsprekend ook meer zombies.

 

Ah, mooi dat je daar al een huis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...