Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tip mbt onzichtbare opslag!


eva1986

Aanbevolen berichten

Mijn fantastische wederhelft is vandaag naar de bouwmarkt geweest, omdat we een idee hadden (uitgewerkt idee van iemand anders hier, en ik weet niet meer wie...:o )

 

Die nutteloze ruimte onder je keuken, beschermd door stoot planken benutten! Wij hebben een hoge keuken, dus onze loze ruimte is aardig aan de maat! Vriendlief heeft twee platen (triplex) 1 lat, 4 wieltjes en een handgreep gekocht. De stootplank losgehaald, en plateneraan gemaakt. Latjes langs de zijkanten om er voor te zorgen dat het op een "echte" lade lijkt, en zodat er niets langs valt, gemaakt. Wieltjes onder de platen, en een handgreep in het midden van de stootplank. (die zit zo hoog tegen de plank, dat je hem niet ziet, omdat de keukendeurtjes uitsteken voor de stootplank)

 

Wij hebben het smalle stuk van onze hoek keuken gebruikt, omdat het lange stuk wel eens waar meer ruimte heeft, maar ook een onhandelbare lade zou opleveren.

Bij ons is de lade hoog genoeg om kilo pakken bloem rechtop in de lades te zetten, en we hebben het in tweeën gedeeld, omwille van de pootjes onder het keukenblok. Er is ruimte voor zo'n 25 kg bloem in de ene helft van de "lade", en ongeveer 40 à 50 blikken/potten voedsel in de andere helft.

 

Morgen zal ik een foto plaatsen, voor het idee, maar voor de vroege vogels zonder weekend plannen...

 

Deze onbenutte ruimte kun je dus uit het zicht, volledig volstoppen met voedsel!

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is maar een voorbeeld van wat je erin kunt zetten hè! Ik heb er voor de foto even pakken ingezet, Bloem is sowieso niet lang goed, dus tarwe wordt onze prep voor brood! ;)

 

Hier de foto's :D

Echt niets te zien!

DSCF2264.JPG.1a13680dff0325c50c6cf92d78c08323.jpg

 

Tot ik op mn knieën ga zitten!

DSCF2265.JPG.7106baa4c73cb7b581112a34a261f57e.jpg

 

De lades

DSCF2266.JPG.3003b92cc44a20f297a89e87dbe3912d.jpg

 

En onder de oven hadden we al een kleine ruimte ontdekt, eerst natuurlijk even de temp gecheckt, en die wordt hooguit 5°C warmer als de oven aan staat, dus daar wat pasta voor dagelijks gebruik in gelegd, (maar ook een mooie schuilplaats als je het mij vraagt!)

DSCF2268.JPG.6c2b505c5dd83a06fefef536eb6b40e9.jpgDSCF2269.JPG.3908cff2b8279f3fb13c9828e8d91a93.jpg

 

Let wel, wij hebben echt een héééle kleine ruimte onder de trap waar we ons dagelijks gebruik voedsel en water op slaan, lange termijn voedsel preps staan op zolder in plastic dozen met deksel.

Zoals hierboven al gezegd wordt, let op met water, en eventueel beesten! Nu hebben wij een hermetisch afgesloten nieuwbouwwoning én een kat en hond, maar dat zijn wel echt dingen om rekening mee te houden! Voor ons is dit een goede oplossing voor wat meer bergruimte, en niet geheel onbelangrijk, bergruimte uit het zicht! God weet wanneer dat nog van pas gaat komen! ;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar een voorbeeld van wat je erin kunt zetten hè! Ik heb er voor de foto even pakken ingezet, Bloem is sowieso niet lang goed, dus tarwe wordt onze prep voor brood! ;)

 

Hier de foto's :D

Echt niets te zien!

DSCF2264.JPG.1a13680dff0325c50c6cf92d78c08323.jpg

 

Tot ik op mn knieën ga zitten!

DSCF2265.JPG.7106baa4c73cb7b581112a34a261f57e.jpg

 

De lades

DSCF2266.JPG.3003b92cc44a20f297a89e87dbe3912d.jpg

 

En onder de oven hadden we al een kleine ruimte ontdekt, eerst natuurlijk even de temp gecheckt, en die wordt hooguit 5°C warmer als de oven aan staat, dus daar wat pasta voor dagelijks gebruik in gelegd, (maar ook een mooie schuilplaats als je het mij vraagt!)

DSCF2268.JPG.6c2b505c5dd83a06fefef536eb6b40e9.jpgDSCF2269.JPG.3908cff2b8279f3fb13c9828e8d91a93.jpg

 

Let wel, wij hebben echt een héééle kleine ruimte onder de trap waar we ons dagelijks gebruik voedsel en water op slaan, lange termijn voedsel preps staan op zolder in plastic dozen met deksel.

Zoals hierboven al gezegd wordt, let op met water, en eventueel beesten! Nu hebben wij een hermetisch afgesloten nieuwbouwwoning én een kat en hond, maar dat zijn wel echt dingen om rekening mee te houden! Voor ons is dit een goede oplossing voor wat meer bergruimte, en niet geheel onbelangrijk, bergruimte uit het zicht! God weet wanneer dat nog van pas gaat komen! ;)

 

ziet er goed uit! zou zo iets ook wel willen maken maar er past hier net een pakje sigareten onder de kastjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gemaakt!

 

Een huis heeft enorm veel plekken met dit soort loze ruimtes.

 

 

Wat ik me wel eens afvraag hoe hou je het verborgen :confused:

Als de hele buurt na twee weken vermagert rond wandeld en jij/ gezin er nog wel doorvoed bij loopt, en ik denk dat zelfs als je je gezin op randsoen zet het verschil heeel goed te zien is... Dan is het wel meer dan duidelijk dat jij iets moet hebben....

Dus ik denk aan zeer low profile blijven, mensen kunnen afschrikken of zelfs jezelf kunnen verdedigen igv agressief bezoek enz.

 

Ik kan zonder gas en electriciteit bv brood bakken, maar geef dan wel in een grote omtrek aan dmv bakluchtjes dat het hier feest is.

Idem met een houtkachel enz..

Dus heel goed voorbereid zijn is nog niet alles.....

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons dorp heeft bijna iedere tuin wel een fruitboomgaard en/of moestuin. Kippen zie en hoor je overal. Geen appartementen, alleen huizen met tuin. Dus ik denk dat het voor ons anders is dan in bijvoorbeeld een stad. Maar inderdaad, broodbakken geeft de geur van voedsel wel erg duidelijk aan!

 

Nu preppen wij niet alleen voor een totale TEOTWAWKI, maar ook voor bijvoorbeeld verlies van banen, tijdelijke stroom- of water uitval. Dan zou het weer niet zo'n probleem zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons dorp heeft bijna iedere tuin wel een fruitboomgaard en/of moestuin. Kippen zie en hoor je overal. Geen appartementen, alleen huizen met tuin. Dus ik denk dat het voor ons anders is dan in bijvoorbeeld een stad. Maar inderdaad, broodbakken geeft de geur van voedsel wel erg duidelijk aan!

 

Nu preppen wij niet alleen voor een totale TEOTWAWKI, maar ook voor bijvoorbeeld verlies van banen, tijdelijke stroom- of water uitval. Dan zou het weer niet zo'n probleem zijn!

 

Zeker een goede insteling, maar dan zie ik het nut niet zo om voedsel te vestoppen, toch?

Dus ik ging uit van een meer shtf scenario !

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak hebben huizen met een schuin dak nog een kleine berging richting de dakgoot. Daar kun je een matras in plaatsen plus een aanzienlijke hoeveelheid van preppings, bovendien is het redelijk goed qua lucht omdat het daar niet overal dicht is gemaakt. Kun je gebruiken als "panic-room" of gewoon als extra berging voor je preppings.

 

En bij de voordeur heb je zo'n luikje naar onder het huis, waar je bij de pijpleidingen kunt. Als de ondergrond uit veel zand bestaat, kun je onder het zand in tonnetjes of zakjes ook een hoop verbergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Vaak hebben huizen met een schuin dak nog een kleine berging richting de dakgoot. Daar kun je een matras in plaatsen plus een aanzienlijke hoeveelheid van preppings, bovendien is het redelijk goed qua lucht omdat het daar niet overal dicht is gemaakt. Kun je gebruiken als "panic-room" of gewoon als extra berging voor je preppings.

 

En bij de voordeur heb je zo'n luikje naar onder het huis, waar je bij de pijpleidingen kunt. Als de ondergrond uit veel zand bestaat, kun je onder het zand in tonnetjes of zakjes ook een hoop verbergen.

 

idd bij mijn moeders zolder is er erg veel ruimte achter de wand schotten ,die ruimte gebruikten we voor dat ik de zolder leegruimde voor de spullen die we bewaarden voor "mischien en ooit " ook kinderspeelgoed waar ik dus als kind mee speelde en nu door mijn dochter gebruikt word

 

Daarnaast was de zolder vroeger mijn favoriete plek om mezelf veilig terug te kunnen trekken omdat van daar af ik de trap naar boven kon trekken en er iets zwaars op zetten zodat niemand anders naar boven kon komen .

het dakraampje is zo klein dat de gemiddelde volwassenen er niet doorheen kon komen ook ( het nut van een goede bijl erbij hoef ik niet over te beginnen neem ik aan )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...