Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Dr.Prepper

Nieuw: Preppers Wiki

Recommended Posts

Beste preppers,

Zoals aangekondigd in Podcast #4 hebben we nu, op veler verzoek, ook een eigen Preppers wiki: http://preppers.nl/wiki/

De aanleiding voor de wiki is als volgt: Vanwege de grote hoeveelheid posts op het forum, verwateren veel threads in meer of mindere mate. Dat is helemaal niet erg, want dat hoort ook bij (gezellige kletspraat op) een forum, maar het maakt sommige informatie ook wat minder goed vindbaar. Je kan er nu ook voor kiezen (of liefst: een combi maken) om nuttige info op een meer gestructureerde wijze op de wiki te zetten. Zo kan je op de wiki ook eenvoudig je tekst tot in lengte van dagen blijven bewerken, zodat het altijd up to date is. En om het echt een wiki te laten zijn zoals het hoort, kan je uiteraard ook elkaars pagina's wijzigen. Pure Wisdom of the Crowd dus.

Hij is vrij toegankelijk om te lezen (ook niet members) en om mee te schrijven zijn er een paar criteria:

Kwantitatief:

* 30+ dagen member

* 50+ posts

* 15+ reputatie punten

Check je http://preppers.nl/forum/usercp.php om te zien of je hieraan voldoet.

Kwalitatief:

Er wordt wel van je verwacht dat je het Nederlands goed beheerst (spelling, leestekens, en alles ertussen) en de informatie duidelijk en gestructureerd overbrengt. Op de wiki homepage staat een HULP knop (linker navigatiebalk) met linkjes naar info over hoe zo'n wiki nou werkt qua meeschrijven. En al doende gaan we natuurlijk met z'n allen proberen er iets moois van te maken :)

Inloggen kan overigens gewoon met je forum account gegevens. Behalve als je een _underscore_ in je naam hebt, dat wordt door de wiki software niet geaccepteerd. In dat geval kan je mij PM'en om je underscore onverdoofd te laten verwijderen :cool:

Vragen of opmerkingen over de wiki kan je in deze thread kwijt.

Happy wiki'ng!

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Graaf Tel

Kwantitatief meer dan 50 posts en meer dan 25 reputatiepunten? Als ik een topic lees en tussen de antwoorden staat het antwoord wat ik wil geven rate ik dat antwoord en ga ik niet nog eens dat antwoord opkalken. Dit doe ik om het forum leesbaar te houden. Je vraagt mij nu dus om overal dubbele antwoorden op te geven om maar zo snel mogelijk boven de 50 posts te komen? Zou dit anders kunnen? Het zou mij namelijk leuk lijken hier aan mee te werken maar ben niet zo'n chatter maar kan wel van een hoop zaken gedetailleerde info geven

Deze post delen

@TyrionLannister Maak je het niet te laat vanavond? :) Zie dat je al druk ermee bezig bent ...

Jij als wiki-friki hebt natuurlijk een grote glimlach op je gezicht bij het nieuws dat wij nu ook een wiki hebben :)

Je vraagt mij nu dus om overal dubbele antwoorden op te geven om maar zo snel mogelijk boven de 50 posts te komen?

Uiteraard niet! Een forum bestaat niet alleen uit het beantwoorden, je kan ook zelf threads aanmaken en nieuwe content posten.

Deze post delen

Ik ben ondertussen hard aan het werk om er een duidelijk overzicht in te krijgen.

Ik heb zojuist een overzicht van de Categorieën op de hoofdpagina geplaatst ;)

• Leuk 2

Deze post delen

Ik vind het echt helemaal leuk. Kijk nog even aan tot ik een ingeving krijg om iets interessants te posten :D

Verder vind ik het gewoon zo gaaf, we gaan met sprongen vooruit!

Nog even en heel NL weet wie we zijn (preppers, dus) ;)

• Leuk 2

Deze post delen

Ik ben ondertussen hard aan het werk om er een duidelijk overzicht in te krijgen.

Ik heb zojuist een overzicht van de Categorieën op de hoofdpagina geplaatst ;)

Zo dat ziet er top uit.

Deze post delen

Gast Heksenboot

Dit is precies wat we nodig hebben! Alles netjes op een rijtje. Snel opzoeken. Mijn dank is groot. :)

Deze post delen

Leuke van een wiki is dat anderen jouw (spel)fouten kunnen verbeteren. :)

Ik heb er al bijna een dagtaak aan om al die posts van jullie spammers hier te lezen maar jullie zouden d'r een weektaak aan hebben al die spelfouten eruit te halen bij die van mij XD hahaha

Deze post delen

Ik vind de criteria te beperkt. Als je in de ledenlijst kijkt hebben maar ongeveer 40 leden meer dan 1 reputatie blokje. Ik weet niet precies hoeveel punten dat zijn maar betekent wel dat maar 4% van de mensen kan posten. Dat lijkt mij voor een Wiki niet zo zinvol.

Ik zou die op 10 zetten dan is dat geen beperking voor iemand die wel 50 posts heeft. Tenzij diegene negatieve feedback heeft ontvangen wat volgens mij de waarde is van het reputatie systeem. In een wiki plaats je artikelen het lijkt me dus zinvol als dat laagdrempelig is en dat er veel mooie bijdrage zullen komen.

Gr,

Rover

P.s. Wiki is trouwens wel super :o

• Leuk 3

Deze post delen

Ik vind de criteria te beperkt. Als je in de ledenlijst kijkt hebben maar ongeveer 40 leden meer dan 1 reputatie blokje. Ik weet niet precies hoeveel punten dat zijn maar betekent wel dat maar 4% van de mensen kan posten. Dat lijkt mij voor een Wiki niet zo zinvol.

Ik zou die op 10 zetten dan is dat geen beperking voor iemand die wel 50 posts heeft. Tenzij diegene negatieve feedback heeft ontvangen wat volgens mij de waarde is van het reputatie systeem. In een wiki plaats je artikelen het lijkt me dus zinvol als dat laagdrempelig is en dat er veel mooie bijdrage zullen komen.

Gr,

Rover

P.s. Wiki is trouwens wel super :o

Dit zou w.m.b. wel veranderd kunnen worden. Een foutieve bijdrage aan de wiki is immers snel terug te draaien. Dus de lat mag best iets lager liggen.

Deze post delen

Ik vind de criteria te beperkt. Als je in de ledenlijst kijkt hebben maar ongeveer 40 leden meer dan 1 reputatie blokje :o

Twee blokjes is volgens mij meer dan 100 reppunten hoor, anders had ik allang een 2e blokje gehad:p

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...