Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opwarming aarde zorgt voor veel sneeuw en strenge winter

Dristal
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haha, Nederland en "veel sneeuw", dat is 5 cm ofzo? Ruilen? Als er hier deze winter net zoveel sneeuw valt als dat 't geregend heeft, dan zitten we met een meter of 3 aan sneeuw aan 't eind van de winter. En dat bij -35C :)

En de hollanders maar glibberen op hun zomerbandjes, in 5 cm sneeuw, en klagen dat niemand die zooi opruimt! Even de straat bij die bejaarde buren sneeuwvrij maken is iets wat de hollander onbekend lijkt te zijn.

Dus hier alvast wat tips:

- Als er vorst en/of sneeuw verwacht wordt, zet je ruitenwissers omhoog zodat ze niet vastvriezen, ze gaan langer mee en het raam is makkelijker schoon te krabben.

- Slotontdooier bewaar je niet IN de auto maar in huis en eventueel op kantoor (of als vrouw kan 't vast wel in je handtas erbij)

- Koop winterbanden MET velgen. Het is even een investering, maar je kunt ze makkelijk zelf even 2x per jaar omruilen ipv dat je ze steeds moet laten wissellen bij de bandenboer. Die 4 wieltjes opslaan moet ook echt wel lukken. Voordeel: winterbanden slijten een stuk minder snel onder de 10 graden en gaan dus zowiezo een stuk langer mee dan eigenwijs met je zomerbanden rond blijven glibberen. De eenmalige investering is eventjes duur, maar daarna is het EN veiliger EN scheelt het slijtage dus minder vaak nieuwe banden nodig en dus goedkoper!

- Strooien met zout is duur en vervuilend en niet herbruikbaar, een zak fijn grind werkt ook, vaak zelfs beter omdat je gewoon grip hebt op die steentjes. Daarnaast kun je die zooi van de lente weer opvegen en elk jaar hergebruiken en vervuilt het de grond niet met zout. Doen ze hier in Zweden ook, alle stoepen liggen er vol mee in de winter en in de lente wordt het door grote vrachtwagens weer opgeveegd, schoongemaakt en de winter erna gewoon weer gebruikt.

- Je auto niet op de handrem zetten maar in de juiste versnelling om weg te kunnen rijden.

• Leuk 1
Link naar reactie

En misschien ten overvloede: zorg ervoor dat je nu vast winterklaar bent, en niet op het laatste moment nog ruitenwisservloeistof en zout moet halen.

2 jaar geleden was al het strooizout en zelfs het gewone zout hier uitverkocht vanwege de sneeuw en vorst.

In dat geval werkt (naast grind) ook vaatwasserzout.

Link naar reactie

Vorig jaar was ook een horor winter beloofd, niets van gezien, kortom ik geloof er nog niet in, vooralsnog is het al eind november de blaadjes zitten nog in de bomen en het ruim 10 graden boven 0.

Ik weet als kind nog de winter van 76 of was het 78, er lagen bergen, echt bergen met sneeuw alle mannen in het dorp werden s, avonds opgeroepen om te helpen met sneeuwschuiven om de hoofdweg vrij te maken. Dat was pas een winter.

Dit wil niet zeggen dat ik niet geloof in de opwarming van de aarde en alle gevolgen die dat met zich mee gaat brengen, want dat is gewoon een feit.

Link naar reactie

Dit vind ik een goede tip!

Maak je het gelijk voor de buurtkinderen makkelijker om werr "kattekwaad" uit te halen. Hoeven ze hun jeugdige hersentjes niet teveel te grbruiken om op het idee te komen jouw wissers af te breken...

Link naar reactie

Gast armageddon
Maak je het gelijk voor de buurtkinderen makkelijker om werr "kattekwaad" uit te halen. Hoeven ze hun jeugdige hersentjes niet teveel te grbruiken om op het idee te komen jouw wissers af te breken...

Ik vind het jammer dat kinderen nog zo weinig kattekwaad uithalen.

Je ziet bij ons bijna geen kinderen meer ravotten of een kamp bouwen.

Alles wat niet op de WI of PS kan is niet meer cool.

Mijn eigen neefjes komen ook bijna niet meer buiten heel de dag achter zon ding tokkelen.

Weerstand hebben ze ook niet meer komen nooit buiten

Link naar reactie

Ik snap wat je bedoelt en daar heb je zeker een punt maar gelukkig heb ik daar geen last van omdat mijn tuin afgesloten is.:)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...