Ga naar inhoud
GENEGEERD

Levensduur van je waterfilter?


Amero

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De meeste waterfilters, waaronder die van MSR, hebben geen uiterste houdbaarheidsdatum. Ik ben dat eigenlijk enkel tegengekomen bij de Lifesaver. Dat heeft iets te maken met een siliconenstructuur die uit kan drogen, maar de MSR-filter is gemaakt van keramiek. Ook bij de Lifestraw stelt de fabrikant een uiterste houdbaarheidsdatum, maar zegt dat dit komt doordat het filter pas 3 jaar in productie zit, en ze langer niet kunnen garanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste hebben twer jaar garantie. Of dat iets over de levensduur zegt lijkt me niet, maar daarna mag je in ieder geval niet meer klagen. Weet niet welk filter je hebt maar google hem even. Is vast wel een site waar dit opstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een s aan het googlen gegaan maar kan niet veel vinden.

wel als een filter van actieve kool gebruik maakt dat de houdbaar heid van het filter niet onbeperkt is

zag deze sit met vraag en antwoordt http://www.hiking-site.nl/prikbord/showthread.php?t=6973

en lifestraw zegt mits bewaard/opgeslagen bij temp. 30gr/c minstens 3jr houdbaar http://www.life-straw.nl/nl/hoe-werkt-de-lifestraw

En Tulip claimt onbeperkt houdbaar http://tulipwaterfilter.nl/

 

Grts Partizan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. Even gekeken op de site van tulip. Als het waar is wat ze zeggen dan heb je een top product voor een top prijs. 7000 lier filteren voor nog geen 33euro. Maar onbeperkt houdbaar? Er zijn zover ik kon zoeken geen revieuws die anders claimen. Misschirn yoch handig om einde van de maand maar eens erbij te halen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tulip heb je kennelijk in twee versies. De één gebruikt een op koolstof gebaseerde filter. Actief kool in het filter zorgt daarnaast voor smaak- en kleurverbetering. Dus helaas niet onbeperkte levensduur.

En de ander is een op zwaartekracht werkende siphon ceramic filter en mits je deze goed onderhoud, kan die behoorlijk lang meegaan. 5 Jaar maar liefst, maar ja is dat dan 5 jaar in gebruik of net als THT?

Er zit een poetslapje bij om het filter schoon te maken voor hergebruik en een indicator wanneer je het filter uiteindelijk moet vervangen.

 

"Het filter is ontwikkeld door Stichting Basic Water Needs en is, met een kostprijs van 5 euro, betaalbaar voor de allerarmsten"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
De meeste waterfilters, waaronder die van MSR, hebben geen uiterste houdbaarheidsdatum. Ik ben dat eigenlijk enkel tegengekomen bij de Lifesaver. Dat heeft iets te maken met een siliconenstructuur die uit kan drogen, maar de MSR-filter is gemaakt van keramiek. Ook bij de Lifestraw stelt de fabrikant een uiterste houdbaarheidsdatum, maar zegt dat dit komt doordat het filter pas 3 jaar in productie zit, en ze langer niet kunnen garanderen.

 

Beste Rothbard,

 

Je hebt gelijk als je over de LifeStraw spreekt dat op dit moment de houdbaarheidsdatum van 3 jaar is opgegeven en inderdaad de nieuwe LifeStraw is pas 3 jaar op de markt.

In de LifeStraw zitten draadjes die een beetje vochtig zijn en bij langdurige warmte zullen uitdrogen. Daarom zou je ook 1 x per 2 jaar de LifeStraw even kunnen gebruiken, voor een betere houdbaarheid.

Gelukkig zijn de nieuwe LifeStraws in plastic verpakt en hierdoor zal de levensduur veel langer zijn dan die 3 jaar, mits goed opgeborgen op een donkere plek en beneden kamertemperatuur.

 

Hopelijk heeft mijn reactie voldoende vragen opgelost van de LifeStraw.

 

Ton Pas, LifeStraw Nederland

 

[note van admin] Stond eerst 'vacuüm verpakt' maar dat klopte niet. Wel netjes geseald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jager en @partizan dank jullie, ik denk dat ik eind volgende maand ook zo'n tulip filter ga halen. Nu heb ik enkel de msr en een life straw. Beter nog eentje bijhalen en 7000 liter voor 33 eu is echt geen geld.

 

Beste Amero, jouw LifeStraw gaat ook wel 4000 liter mee in redelijk water in Nederland. De LifeStraw gaat minimaal 1000 Liter mee in zeer slecht en troebel water. Dus wees maar gerust hierop en stel dat je regenwater zou filteren dan zou die nog wel 8000 liter meekunnen, want dan raakt ie niet verzadigd. Door de verzadiging stopt de LifeStraw.

 

Ton Pas, LifeStraw Nederland

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rothbard,

 

Je hebt gelijk als je over de LifeStraw spreekt dat op dit moment de houdbaarheidsdatum van 3 jaar is opgegeven en inderdaad de nieuwe LifeStraw is pas 3 jaar op de markt.

In de LifeStraw zitten draadjes die een beetje vochtig zijn en bij langdurige warmte zullen uitdrogen. Daarom zou je ook 1 x per 2 jaar de LifeStraw even kunnen gebruiken, voor een betere houdbaarheid.

Gelukkig zijn de nieuwe LifeStraws nu vacuüm verpakt en hierdoor zal de levensduur veel langer zijn dan die 3 jaar, mits goed opgeborgen op een donkere plek en beneden kamertemperatuur.

 

Hopelijk heeft mijn reactie voldoende vragen opgelost van de LifeStraw.

 

Ton Pas, LifeStraw Nederland

 

Top! Kijk dat is info waar we op zitten te wachten, hartelijk dank heer Pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...