Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat heb je liever: Goud of Cash?

Dr.Prepper
 Share

Recommended Posts

Over de vraag "Goud of Cash?" heeft GoldCore een leuke video gemaakt:

[video=youtube_share;ja0EeLCraXI]

Afkomstig van http://www.goldcore.com/goldcore_blog/gold-bullion-or-cash-shows-buffett-roubini-krugman-mistaken-faber-rogers-bass-einhorn-

Lees daar het bijbehorend blog, of voor de gemakzuchtigen als ikzelf :) hieronder de door Google vertaalde versie:

Gold's belang in de onzekere wereld van vandaag, is extreme zeldzaamheid goud, liquiditeit en de veilige haven valuta-status geïllustreerd.

De 'gouden bubble' en de vele gouden mythen en misvattingen worden bekeken en de video maakt gebruik van muziek, beelden, feiten en citaten te laten zien hoe goud is een bewezen opslag van waarde door de geschiedenis en een belangrijke diversificatie vandaag.

Valuta ontwaarding van alle belangrijke valuta's er vandaag gebeurt op een schaal nooit eerder gezien in de geschiedenis.

Toch blijft er een totaal gebrek aan bewustzijn bij de meerderheid in de westerse wereld met betrekking tot de risico's van onze munt monetaire en financiële stelsel.

Er is nog steeds een gebrek aan kennis en inderdaad vaak bewuste onwetendheid met betrekking tot goud.

Inderdaad, sommige opmerkingen over goud zijn zo onwetend van de historische en academische record dat ze alle kenmerken van ruwe anti-goud propaganda hebben - en zullen als zodanig beschouwd worden in de tijd.

Goud is een bewezen veilige haven activa en valuta. Ondanks veel recente wetenschappelijke onderzoeken en de historische documenten waarop deze en ondanks volumineuze artikelen, onderzoek en bewijzen, (bewijs kort en bondig samengevat in de video 'Gold Bullion of Cash "), er nog steeds frequent anti goud uitbarstingen door enkele van de meest gerespecteerde en vertrouwde mensen in de westerse financiële en economische wereld.

Dergelijke aanvallen op goud afkomstig zijn van mensen zoals Paul Krugman, Nouriel Roubini en meer recent Warren Buffett.

Alan Greenspan correct schreef in 1966 dat "een bijna hysterische antagonisme in de richting van de gouden standaard is een kwestie die staatisten van alle gezindten verenigt".

Vandaag, een bijna hysterische vijandigheid tegenover goud als diversificatie en als een winkel van de rijkdom alternatief voor de fiat valuta's verenigt de begunstigden van de huidige status quo - zowel intellectueel als begunstigden en materiaal begunstigden.

Die status quo is een enorm leveraged en insolvente monetaire, financiële en economische systeem.

De massa's worden langzaam het realiseren van de fundamentele ondeugdelijkheid van onze wereldwijde monetaire systeem en beginnen vragen te stellen. Maar ze voortdurend een vals gevoel van veiligheid door de "experts".

Experts die overigens niet om hen te waarschuwen over de voorraad, onroerend goed en globale schuld bellen voordat het te laat was.

Veel Grieken vandaag de dag klagen dat ze niet op de hoogte waren van goud als een veilige haven en willen dat ze hadden gediversifieerd in goud. Deze klaagzangen worden ervaren in andere schulden beladen industriële naties in de komende maanden en jaren.

Een minderheid in de westerse wereld zien door middel van de anti-goud bias en begint om actie te ondernemen en fysieke edelmetaal als verzekering en als bescherming van belangrijke monetaire, systemische, geopolitieke en macro-economische risico's te kopen.

Ruwe anti-goud propaganda die gebaseerd is op drogredenen, domme stroman argumenten ad hominem en persoonlijke aanvallen, slecht onderzoek, onjuistheden en de werkelijke drogredenen is de voorraad in de handel van wat we zouden kunnen worden aangeduid als de expert "papier bugs".

We zouden liever niet te hebben deel te nemen aan schelden, maar helaas is de wil van Roubini, Krugman en Buffett hebben de neiging om deel te nemen in de ad hominem aanvallen (beschuldigen degenen die goud kopen of verkopen goud te worden gedreven door angst of zelfs van het creëren van angst) in plaats van deelnemen aan een rationeel debat over de voordelen van goud als diversificatie of als financiële verzekering voor je en je familie portfolio of spaargeld.

Dit toont de intellectuele zwakte in het hart van de anti-goud voorstanders 'zeer slechte argumenten en gebrekkige logica die duizenden jaren geschiedenis en recente excellent wetenschappelijk onderzoek negeert.

Een paar indringende vragen van een goed geïnformeerde interviewer over de simplistische anti-goud meningen zou snel blijkt de zwakte van hun uitspraken met betrekking tot goud.

Een gehoste tv-debat zou eveneens helpen verlichten mensen, maar we zouden verbaasd zijn als de expert papier bugs zou deelnemen aan een dergelijk debat.

Ondertussen zijn veel van de mensen en beleggers die correct voorspeld de huidige crisis - en beschermd zichzelf, hun families en hun klanten in het proces - nog steeds een diversificatie in goud te pleiten.

Faber, Rogers, Einhorn, Gross en vele anderen hebben alle geleed aangelegd waarom zij geloven dat goud is een essentieel diversificatie in deze tijd.

De video 'Gold Bullion of Cash' laat duidelijk zien wie zich vergist en wie juist is.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 year later...

Ik zet onderaan mijn facturen ook altijd: €*1.000 excl btw te betalen op rekening, of betaling tegen verzending van 1 troy ounce goud;)

In Utah het het volgens de wet mogen, volgens een artikel vorig jaar op marketupdate:

In de staat Utah werd eerder een wet aangenomen die burgers in staat stelt te betalen met gouden en zilveren munten. Daarvoor komen alleen de Silver Eagle en de Gold Eagle muntstukken in aanmerking. Men heeft in Utah overigens nog wel het recht om betaling in edelmetaal te weigeren, terwijl dollars niet geweigerd mogen worden.

Link naar reactie

Geld is eten

Ik denk dat voedsel straks het meeste waard is, dus daar zou ik in investeren.

Mooi toch dat we straks onze hypotheek kunnen aflossen met een zak uien?

Het aantal landen zonder centrale bank is op de vingers van een hand te tellen dus de door ons verwachte economische instorting zal dit keer volkomen wereld wijd zijn en hier kunnen we gewoon niet meer van herstellen.

Daarom denk ik dat investeerders in PM zeer bedrogen zullen uitkomen.

Opmerkelijk ook dat elke site die het heeft over de ineenstorting altijd gelinkt is aan de handel in PM.

Link naar reactie

Opmerkelijk ook dat elke site die het heeft over de ineenstorting altijd gelinkt is aan de handel in PM.

Klopt helemaal. Goud-believers linken maar wat graag naar alarmerende artikelen (ALTIJD blogs of complot-theorie-sites, nooit serieuze media) waar de reclames voor het kopen van goud en zilver je om de oren vliegen. En mensen willen graag hun eigen mening bevestigd zien en dus kiezen ze ervoor om het te geloven.

Goud is niet echt een belegging. Het kan dienen als verzekering, maar waarschijnlijker is dat je het nooit nodig zult hebben. Je kan het, als je geluk hebt, met "winst" (uitgedrukt in fiatgeld) verkopen. Voor mensen die het kopen voor een "SHTF-situatie": bad news: hoe gaat Jan Modaal weten of dat goud of zilver echt is? Er is nu al veel namaak in de omloop, laat staan straks in een eventuele SHTF.

Feit is dat dit soort filmpjes (bovenaan dit topic) helemaal niet zag in die jaren dat de goudprijs laag was. In de jaren 80 en 90 hoorde je nooit iemand over goud, en over een paar jaar waarschijnlijk ook niet meer. De economie in de VS trekt alweer aan (ja, of de goudbezitters dit nu leuk vinden of niet). Over een paar jaar is de crisis voorbij en zal de goudprijs waarschijnlijk weer rond de 10.000 euro per kilo liggen.

Link naar reactie

Over een paar jaar is de crisis voorbij en zal de goudprijs waarschijnlijk weer rond de 10.000 euro per kilo liggen.

Als `zelfs` Ben de goudprijs niet begrijpt, waarom jij dan wel? ;-)

Waarom zou over een paar jaar de crisis voorbij zijn?

De schulden groeien alleen maar.

Er is nog niets veranderd.

Link naar reactie

Als `zelfs` Ben de goudprijs niet begrijpt, waarom jij dan wel? ;-)

Ik "snap" de goudprijs ook niet, wat ik wel weet is dat hij in tijden van crisis stijgt en in tijden van economische voorspoed daalt.

Waarom zou over een paar jaar de crisis voorbij zijn?

De schulden groeien alleen maar.

Er is nog niets veranderd.

De crisis in Amerika is al op zijn retour. In Europa zal het nog wel even duren.

Maar de doemverhalen over hyperinflatie zijn niet uitgekomen.

Link naar reactie

Gast crossfire

Zolang je goud, zilver en cash niet kunt eten heb ik liever lang houdbaar voedsel ,zaden of gebruiks artikelen bv. bakstenen,ijzer ed.

Je wordt gewoon gek gemaakt om maar PM te kopen.

Link naar reactie

Ik "snap" de goudprijs ook niet, wat ik wel weet is dat hij in tijden van crisis stijgt en in tijden van economische voorspoed daalt.

Dat is de algemene correlatie die het nu laat afweten.

De crisis in Amerika is al op zijn retour. In Europa zal het nog wel even duren.

Lees eens wat meer over de courante macro indicatoren?

O.a. http://www.zerohedge.com/news/2013-07-23/no-country-first-time-home-buyers

http://www.zerohedge.com/news/2013-07-22/sec-warns-prepare-repo-defaults

shadownstats.com

maxkeiser.com

Etc.

De schulden stijgen, de huizenprijzen dalen.

De arbeidsmarkt is klote.

Er is nix veranderd bij de banken.

Dus waarom dan de crisis op z'n retour?

Maar de doemverhalen over hyperinflatie zijn niet uitgekomen.

Er zijn zat andere kwalen zoals biflatie.

Men wil niet snel handelen maar alles uitsmeren dus de ellende zal ook nog wel even duren.

Link naar reactie

Vandaar dat spreiden het toverwoord is. 75% vastgoed, 10% PM, 10% cash, 15% aandelen, obligaties, 10% schulden. Zit je altijd goed op voorwaarde dat je niet alles op het duurste moment koopt. Je zorgt ook voor een spreiding binnen diverse valuta en geografische zones.

Das knap....120% spreiding....werk je bij de bank?

Link naar reactie

Volgens mij is het sommetje wel kloppend 75% vastgoed+ 10% PM=85%,+10% cash=95%, + 15% aandelen, obligaties =110%, - 10% schulden maakt dus 100%

Standaard boekhoudregel bezittingen minus schulden:cool:,

Gelukkig heb ik meer verstand van hechten en botbreuken.....mijn accountant trekt ook altijd zo'n rookgordijn aan posten, getallen, kosten en baten op.....snap ik gelukkig niet, wel snap ik winst uit onderneming!

Link naar reactie

@netuyas @Keyser Suze

Zoals Keyser Suze al aangaf mag je schulden wel bij je totaal vermogen rekenen maar niet bij je eigen vermogen. Door te zorgen dat je ook een -gezond- percentage schulden hebt, kan je risico's verminderen. Persoonlijk dek ik mijn cash af met schulden , wat in principe het omgekeerde is van wat andere mensen doen, die dekken hun schulden af. De redenering is eenvoudig. Als je de schuld aanhoudt in een munt, neem de euro, en de euro daalt in waarde, dan daalt ook de schuld. Op het eerste gezicht lijkt dit een nuloperatie. Als je je investering buiten Europa legt, dan is dat geen nuloperatie. Wel even opmerken dat dit niet helemaal een risicoloze constructie is. Op het ogenblik dat wordt een bail-in toegepast vermoed ik dat het banktegoed geconfisceerd wordt en de schuld gewoon blijft staan. Voor gevorderden. 75+10+10+15-10=100

Link naar reactie

Heb ik er nog een vraagje aan vast te plakken, cash? wat dan liever munten of biljetten?

Volgens mij gebruikt suriname nog steed de munten uit de guldentijd (zover ik weet alleen de centen)

Is wel wat lastiger te vervoeren maar is tijden van echte ellende zal er niet zo snel weer iets nieuws geslagen worden.

En de munten hebben we toch al, mocht het niet klappen behoud het zijn waarde. En je kan er altijd nog een mailenkolder, gewichtjes, oorbellen of mierverdrijvers van maken.

Link naar reactie

Ook hier is het spreiden. Ik hou wat cash in biljetten Eur aan, wat CHF, wat HUF, wat muntzilver, wat goud. Het probleem is dat muntgeld zo verdomd zwaar is. Loop maar ns met n paar honderd kilo zilver rond.

Kilo zilver is net zo zwaar als een kilo goed, alleen is het meer in omvang :)

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Simpel, cash in diverse valuta, munten en papier geld. Goud, zilver? Wat wil je daar van kopen? Is iedereen een goud/zilverhandelaar? Gaan we dan zeuren over de prijs? Betalen we levensmiddelen met goud/zilver. Tanken we voor goud?

Niet iedereen die iets te verkopen heeft als de pleuris uitbreekt is een prepper die betaald wilt worden in goud/zilver.

Daarbij, geld kun je nog in de fik steken als je het koud hebt.......

:cool:

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Cash is King zolang geld als schuld in omloop wordt gebracht (GELD = SCHULD). http://www.economie-macht-maatschappij.com/banken-schuldencrisis.html

Echter, zodra nieuw geld ongelimiteerd direct in handen komt van de deelnemers in het economisch verkeer geldt al snel het historische gegeven: GOUD = GELD http://www.economie-macht-maatschappij.com/goudprijs.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...