Ga naar inhoud
GENEGEERD

Allergie


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb geen idee hoe ik dat ga doen eerlijk gezegt, ik heb altijd standaard twee epi-pennen met me mee en die zijn 14 maanden houdbaar dan moet je nieuwe hebben... Als ik het zou zeggen verklaard de huisarts me voor gek.

 

Dan krijg je er meteen een recept voor antipsychotica bij. :rolleyes:

 

Maar daarom vroeg ik het inderdaad. Het lijkt me moeilijk om medicijnen (op recept) te preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hooikoorts maar dat is gauw op te lossen met wat goedkope tabletten van de kruidvat, ik heb een dodelijke (keel dicht,bloedrukdaling,hartaanval) reactie op soja,meloen en enkele geneesmiddelen, en een onbekend voedingsmiddel helaas. Ik draag ook een armband om dit aan te geven, maar als SHTF dan is het natuurlijk zelf op lossen. Ik heb naast Epi-pennen ook tavegil, die wel erg goed en snel werkt en toch gauw 8 jaar houdbaar zijn.

 

Een epi-pen mag niet te koud worden bewaard en niet boven de 25 graden want dan verkleurd de vloeistof in de epi-pen en kan je hem weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg je er meteen een recept voor antipsychotica bij. :rolleyes:

 

Maar daarom vroeg ik het inderdaad. Het lijkt me moeilijk om medicijnen (op recept) te preppen.

 

Is ook moeilijk, ik prep nu vooral veillig eten en dat moet dan voldoende zijn om een allergische aanval dan tegen te gaan. Tot nu toe *even afkloppen* heb ik nog nooit mijn epi-pen nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook last van hooikoorts. Ik weet dat ik het van een bepaalde boom heb die eind mei maar vooral juni/juli mij overlast bezorgt. Ik heb wel het idee dat het elk jaar steeds minder wordt.

 

Volgens een allergietest zou ik ook last van gras, honden en katten hebben. Dat laatste heb ik zomaar heeeeeel af en toe. en dan vooral als ik echt zou knuffelen met een kat. maar honden en gras? nooit geen last van gehad :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Persoonlijk rampje.

Had ik het helemaal gevonden, blijk ik vreselijk allergisch.

Zoals al eens eerder verteld, mijn buurman is fruitteler en ik mag zijn restfruit plukken zoveel ik maar aan kan.

Bessen, kersen, pruimen, perziken, peren, appels you name it!

Dat is behoorlijk veel.

Glazen potjes, weckpan, weckflessen aangeschaft. Flink geoefend.

Moestuintje begonnen op grond tussen de hoog en laagstam, echt prachtige heerlijke omgeving.

Wordt ik in mijn vinger gestoken door een wesp. Ik kon hem zien en moest de angel er uit halen. Was een heel lief klein exemplaar.

Ben wel 20 keer gestoken in mijn leven en nooit echt last van gehad.

Binnen 1 minuut een verdubbelde hartslag, heeeeel warm en al licht benauwd.

Riep mijn kind, sprong in mijn auto en scheurde de helling af naar verharde weg.

Kind belde de ambulance en ben naar ziekenhuis gebracht. Injecties en weer naar huis gestuurd na een uur.

Maar toen begon het pas. De zwelling kroop steeds meer omhoog, arm en hand gloeiend en onvoorstelbaar dik.

Weer naar de dokter. Prednison, diclofenac, antihistimine en antibiotica. In de avond belde de arts mij op dat ik terug moest komen.

Ik weer naar het ziekenhuis. De druk was bijna niet meer te hebben en mijn huid stond hier en daar op scheuren.

Ik moest naar de chirurg en deze liet mij opnemen ivm een compartimentsyndroom.

48 uur heeft het er om gespannen of ik geopereerd zou moeten worden! Dit om mijn bloedvaten, weefsel en zenuwen te redden van

verdrukking en afsterven. Het zou dan een flinke operatie gaan worden, want ik zou van schouder tot vinger opengesneden moeten worden.

 

En dat allemaal vanwege zo'n heel klein wespje??!!

 

Na een paar dagen gelukkig weer naar huis, met intacte maar zeer beurse arm. Al mijn botjes doen nu nog pijn, hier en daar tintelt het en is het nog warm.

Jeuken! Kan alles wel kapot krabben. Maar dat is allemaal niet zo erg. Wat ik veel erger vind is de boodschap dat een volgende keer wel eens fataal zou kunnen zijn!!

Ik durf de boomgaard niet meer in!

Over een paar weken moet ik naar de immunoloog en dan gaan we verder kijken.

 

Nou ja, ik voel mij nu natuurlijk heel zielig met mijn nieuwe moestuintje en weckpan.

Wie heeft er goede raad voor mij?

 

Groetjes van Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik af en toe van hooikoorts, maar niet duidelijk van welk pollen. Maar onze kids heeft wel wat. Zoon: allergisch voor katten en honden. Dochtertje allergisch voor walnoten (daarvoor hebben we wel epi pen) en koemelk.

Maar Dr. @Keyser Suze hoe preppen we voor epi pen? Op die dingen zitten we houdsbaarheid datum op. We hebben de oude epi pen wel bewaard maar voor hoe lang???:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik af en toe van hooikoorts, maar niet duidelijk van welk pollen. Maar onze kids heeft wel wat. Zoon: allergisch voor katten en honden. Dochtertje allergisch voor walnoten (daarvoor hebben we wel epi pen) en koemelk.

Maar Dr. @Keyser Suze hoe preppen we voor epi pen? Op die dingen zitten we houdsbaarheid datum op. We hebben de oude epi pen wel bewaard maar voor hoe lang???:confused:

 

Goed punt. Zodra alle infrastructuur wegvalt bij een SHTF en zich niet binnen enkele maanden herstelt, ben je het haasje.....maar het allerbelangrijkste is toch die stomme cetirizine pilletjes van de Aldi en maar hopen dat een allergie zich niet verergert / ontwikkelt tot een allergische shock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf de boomgaard niet meer in!

Over een paar weken moet ik naar de immunoloog en dan gaan we verder kijken.

 

Nou ja, ik voel mij nu natuurlijk heel zielig met mijn nieuwe moestuintje en weckpan.

Wie heeft er goede raad voor mij?

Groetjes van Caroline

 

Wat verschrikkelijk naar zeg!

Even wachten tot wat de immunoloog zegt en aandringen op een epi pen als deze klachten de volgende keer heviger kunnen zijn.

 

Helaas zijn deze dingen heel erg moeilijk te preppen voor langere tijd, net zoals bijvoorbeeld insuline, helaas @Bandoeng

Ik durf zelf niet te zeggen hoelang de inhoud blijft werken, maar ik vrees niet al te lang, Misschien weet @vheeswijk hier ook iets meer over te vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjonge @caroline, dat is een heftig verhaal. En al die spullen uit het ziekenhuis, daar wordt je ook niet veel beter van. Gelukkig heeft het geholpen.

Uiteraard naar de immunoloog, maar die link van @Blik(voer) op oneindig zou ik ook lezen. Want die geeft altijd goede tips.

 

Wow, dat lijkt me echt erg, zo'n opgezwollen arm, die bijna uit elkaar barst.

@Miss Jade kan je vast nog wel het een en ander vertellen.

 

Edit:

synchroon, als altijd... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt. Zodra alle infrastructuur wegvalt bij een SHTF en zich niet binnen enkele maanden herstelt, ben je het haasje.....maar het allerbelangrijkste is toch die stomme cetirizine pilletjes van de Aldi en maar hopen dat een allergie zich niet verergert / ontwikkelt tot een allergische shock.

 

En wat doe je dan wel als het zich verergerd tot shock?

 

Mijn allergoloog is overigens niet al te zuinig met het uitschrijven van Levocetirizine, dus dat is dan wel mooi meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miss Jade Ja die epi pen lijkt mij wel wat. Lijkt me alleen niet echt te preppen. @Heksenboot Best heftig ja, zal kijken naar de tip van blikvoer

Weet iemand misschien ook of je je voor zoiets immuun kunt laten maken door bijvoorbeeld iedere keer een klein beetje te laten inspuiten om zo weer te wennen?

Ik roep maar iets hoor, weet niet of het uberhaubt mogelijk is hier iets tegen te beginnen behalve een epi pen??? @Keyser Suze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt. Zodra alle infrastructuur wegvalt bij een SHTF en zich niet binnen enkele maanden herstelt, ben je het haasje.....maar het allerbelangrijkste is toch die stomme cetirizine pilletjes van de Aldi en maar hopen dat een allergie zich niet verergert / ontwikkelt tot een allergische shock.

 

Walnoot is dus SHTF... prik t met oud epi pen (wanneer shtf), af wachten en onder tussen wat cetirizine geven. Duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miss Jade Ja die epi pen lijkt mij wel wat. Lijkt me alleen niet echt te preppen. @Heksenboot Best heftig ja, zal kijken naar de tip van blikvoer

Weet iemand misschien ook of je je voor zoiets immuun kunt laten maken door bijvoorbeeld iedere keer een klein beetje te laten inspuiten om zo weer te wennen?

Ik roep maar iets hoor, weet niet of het uberhaubt mogelijk is hier iets tegen te beginnen behalve een epi pen??? @Keyser Suze?

 

Dit heet desensibilisatie en is waarschijnlijk een optie die de immunoloog voor gaat stellen of uitgaat voeren. Hierbij wordt dan dus de stof gebruikt waar je allergisch voor bent en geen epi pen, dit is een laatste redmiddel - een epinephrinekick om je lichaam voor zichzelf te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heet desensibilisatie en is waarschijnlijk een optie die de immunoloog voor gaat stellen of uitgaat voeren. Hierbij wordt dan dus de stof gebruikt waar je allergisch voor bent en geen epi pen, dit is een laatste redmiddel - een epinephrinekick om je lichaam voor zichzelf te beschermen.

 

Maar als dit zou kunnen lukken, waarom doet dan niet iedereen dat?

Ben ik nu heel onnozel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heet desensibilisatie en is waarschijnlijk een optie die de immunoloog voor gaat stellen of uitgaat voeren. Hierbij wordt dan dus de stof gebruikt waar je allergisch voor bent en geen epi pen, dit is een laatste redmiddel - een epinephrinekick om je lichaam voor zichzelf te beschermen.

 

Correctie: je gaat de verschijnselen van shock tegen.....tijdelijk....(met de epinephrine wat gewoon Engels is voor Adrenaline)....dus adrenaline geeft je extra tijd.

 

Maar als dit zou kunnen lukken, waarom doet dan niet iedereen dat?

Ben ik nu heel onnozel?

 

Er is nog niet voor alles een beschikbaar middel om voor alles te immuniseren....en het is kostbaar, tijdrovend, lukt niet altijd 100% etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...