Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Die stormlampen hardstikke mooi en simpel, maar wel erg duur.

Ik heb ze wel eens voor 5 of 10 euro gezien.... Xenos of zo....

Ik weet het niet precies meer, maar het kan veeeeeeeel goedkoper iig.

 

Driehart

 

Er zit veel kwaliteitsverschil in. 'k Heb een tijdje terug zo'n goedkope stormlamp gehaald. Eerste wat ik moest doen, is het lont vervangen voor een fatsoenlijk lont, want het werkte slecht, de constructie is ook niet je van het.

Ook moet je uitkijken met stormlampen met een rond lont, deze geven veel minder licht, zijn meer voor een sfeertje in de tuin.

 

Mijn volgende stormlamp zal toch echt een Dietz of Feuerhand worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag toch wel een heel vreemde ervaring met kopen op Internet gehad:

 

Bestelde bij Compass24.nl een nieuwe Wonderwash machine en had de keus tussen factuur of vooraf betalen. Omdat je nooit zeker weet of iets wel echt in voorraad is (ook al staat er: direct leverbaar) heb ik voor de optie factuur gekozen. Een keurige bevestiging op mijn email, maar het apparaat zelf dat kwam maar niet. Net toen ik twijfelde of ik het dan maar elders moest bestellen, kwam er een brief per post. Of ik toch eerst maar even wilde betalen en dat heb ik dan maar gedaan, want er bleken niet veel bedrijven te zijn met een Wonderwash.

Gisteren stuurde ik een mailtje om aan te geven dat ik nu het apparaat dan wel snel wil hebben na de ongewenste vertraging en vanmorgen belde ik maar even hoe het zat. Ik blijk het apparaat pas volgende week te kunnen verwachten omdat het vanuit Duitsland verzonden wordt. In de computer speurend zei de dame ineens: 'Ik zie waarom onze administratie een betaling vooraf wilde, u heeft er de vorige keer vier maanden over gedaan om te betalen'. 'Dat kan niet', antwoordde ik: 'Ik heb nog nooit bij u besteld'. 'Jawel', zei ze en noemde de gegevens van die ander. Andere voorletters, ander adres, andere plaats en zelfs een ander geslacht. Geen ander raakvlak dan dezelfde achternaam (die bovendien vaak voorkomt, er zijn er duizenden van in Nederland). 'Wilt u die andere klant dan snel loskoppelen van mijn account', zei ik nog: 'Voordat mijn betaling van zijn schuld wordt afgeschreven'. 'Dat kan niet', zei ze vrolijk: 'Die ander heeft uiteindelijk alles voldaan'. (Heb ik even geluk). Zonder enig excuus voor de verwarring, hing ze op, met de geruststellende mededeling dat de administratie wellicht de volgende keer op rekening zal verkopen. Sja ...

Ik kijk uit naar de post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat ik me afvraag : welke webshops gebruiken we hier allemaal.

Het leek me handig om een lijst te maken/hebben met goeie en betrouwbare webshops en eventuele ervaringen te delen?

 

Waar ik tot nu toe besteld heb :

 

http://www.550paracord.nl goeie en snelle levering (omdat het door de brievenbus past, ook op zaterdag bezorgd/geleverd.

 

http://www.wingsdump.nl snelle levering alleen heb daar een mes gekocht waarvan het lemmet niet meer stevig vast zat in het heft na 1 keer gebruiken, contact met ze opgenomen maar ze konden niets voor mij doen want quote: ''je hebt het zelf stuk gemaakt''. niet echt aardig te noemen over de telefoon(tegen mij dan).

 

http://www.amzon.co.uk goeie en snelle levering aangezien ik geen creditcard heb heb ik gebruik gemaakt van http://www.3vcard.nl (voucher optie) heel snel en makkelijk te regelen als je geen creditcard hebt. maar dat terzijde, ik heb een multitool en een zaklampje besteld allebei binnen 5 dagen ontvangen. Het mooie is omdat de multitool van een andere locatie moest komen, en dat duurde 1 dag extra ze de zaklamp alvast hadden verzonden zonder extra kosten!

 

 

Nou hoop ik ook van jullie te horen bij welke webshops jullie zelf bestellen en hoe de ervaringen daarvan zijn/waren

 

 

gr.

MRpr3pp3r

Link naar reactie
Delen op andere sites

O niet gezien ik zat zelf te zoeken naar ''webshop'' maar ik vond niks dus dacht ik maak ik een nieuw onderwerp aan.

 

[MOD] That's why you people should TAG*** your threads correctly :mad:

 

anyways..ik heb alle draadjes ff samen gevoegd nu ( @Floshtf ;) ) en de tags uitgebreid.

 

FYI Ik heb afgelopen weken voor de gebruiksvriendelijkheid alle posts getagged onder de categorie Macro algemeen (wat een ^&*#%-werk was). Gelieve daarom bij het aanmaken van jullie threads even de tijd te nemen voor het correct taggen van jullie post. Bespaard ons een hoop werk en je helpt zo mee aan de kwaliteit van dit forum :).

 

 

*** Een tag (Nederlands: label of etiket) is een (relevant) sleutelwoord of term geassocieerd met het desbetreffende topic. De tag geeft aanvullende informatie over de thread waaraan het is gekoppeld en maakt zodoende sleutelwoordgebaseerde classificatie en indexering mogelijk. Met andere woorden maakt fatsoendelijk gebruik van de zoekfunctie op het forum mogelijk. Het toevoegen van meerdere relevante tags verhoogd dus de vindbaarheid van je topic met behulp van de zoekfunctie en zal als gevolg daarvan wellicht ook resulteren in meerdere lezers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook een typische Chinese kwaliteit.....kost weinig en je hebt ook niets......

 

okay tot bepaalde hoogte met je eens, ik zeg ook niet dat alles geweldig uit die shop maar goed het paracord is niet beter of slechter dan je hier in nl koopt. Richtkijkers zit geen verschil in qua europa, behalve de prijs dan..

 

Een ieder zal nog steeds zelf met een scherp oog naar prijs/kwaliteit verhouding moeten kijken. Wij hebben bijvoorbeeld twee hengeltjes besteld, werken prima, mooie budgetprijs. Misschien iets voor de budgetprepper? Als je liever wat meer uit geeft en voor hogere kwaliteit gaat is dat je eigen keus toch:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow is ook geen enkel probleem hoor. Ieder zijn keuze. Ik ga liever voor kwaliteit. Die richtkijkers zijn meer voor airsoft bedoelt bijvoorbeeld en niet voor lucht/vuur buksen....

Als de SHTF uitbreekt in welke vorm dan ook, wil ik de beste kwaliteit hebben, m'n leven zou er vanaf kunnen hangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow is ook geen enkel probleem hoor. Ieder zijn keuze. Ik ga liever voor kwaliteit. Die richtkijkers zijn meer voor airsoft bedoelt bijvoorbeeld en niet voor lucht/vuur buksen....

Als de SHTF uitbreekt in welke vorm dan ook, wil ik de beste kwaliteit hebben, m'n leven zou er vanaf kunnen hangen....

 

al kan je beter een japanse tasco kijker hebben ;) die kunnen beter tegen veerbuksen dan de "echte" ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag toch wel een heel vreemde ervaring met kopen op Internet gehad:

 

Bestelde bij Compass24.nl een nieuwe Wonderwash machine en had de keus tussen factuur of vooraf betalen. Omdat je nooit zeker weet of iets wel echt in voorraad is (ook al staat er: direct leverbaar) heb ik voor de optie factuur gekozen. Een keurige bevestiging op mijn email, maar het apparaat zelf dat kwam maar niet. Net toen ik twijfelde of ik het dan maar elders moest bestellen, kwam er een brief per post. Of ik toch eerst maar even wilde betalen en dat heb ik dan maar gedaan, want er bleken niet veel bedrijven te zijn met een Wonderwash.

Gisteren stuurde ik een mailtje om aan te geven dat ik nu het apparaat dan wel snel wil hebben na de ongewenste vertraging en vanmorgen belde ik maar even hoe het zat. Ik blijk het apparaat pas volgende week te kunnen verwachten omdat het vanuit Duitsland verzonden wordt. In de computer speurend zei de dame ineens: 'Ik zie waarom onze administratie een betaling vooraf wilde, u heeft er de vorige keer vier maanden over gedaan om te betalen'. 'Dat kan niet', antwoordde ik: 'Ik heb nog nooit bij u besteld'. 'Jawel', zei ze en noemde de gegevens van die ander. Andere voorletters, ander adres, andere plaats en zelfs een ander geslacht. Geen ander raakvlak dan dezelfde achternaam (die bovendien vaak voorkomt, er zijn er duizenden van in Nederland). 'Wilt u die andere klant dan snel loskoppelen van mijn account', zei ik nog: 'Voordat mijn betaling van zijn schuld wordt afgeschreven'. 'Dat kan niet', zei ze vrolijk: 'Die ander heeft uiteindelijk alles voldaan'. (Heb ik even geluk). Zonder enig excuus voor de verwarring, hing ze op, met de geruststellende mededeling dat de administratie wellicht de volgende keer op rekening zal verkopen. Sja ...

Ik kijk uit naar de post.

 

Misschien is dit iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke; vanmorgen naar de ACTION geweest om opvouwbare 10 ltr jerrycans te gaan kopen.

Kwam toch nog wat andere dingen tegen.

Nml:

-10x jerrycans 10ltr -1,19 pst

-2x duct-power klustape 25mtr -1,39 pst

-2x survival magnesium vuurmaker 1.95 pst (magnesiumstaafje werkt perfect,alleen niet met bijgeleverd geplastificeerd staafje)

-6x pasta kant en klaar-0,88 pst(droog,1563KJ/373KCAL)THT13-02-2014

-1x tandfloss 50 mtr-0,42 pst

-3x inklapbaar mes-0,75 pst(handvat is plastic, wel scherp)ach ,voor die prijs

-1x led zaklamp incl batt.-1,39

-1x livecare outdoor messenslijper-0,99 pst(plastic behuizing, maar werkt wel)

 

Totaal 29,00 euro

 

IMG0223A.jpg.82345a24b3644c59e99a79f4df4dcba7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dit iets?

 

Dank je wel! Maar ik heb hem uiteindelijk toch netjes gekregen. En ik moet eerlijk zeggen, het is echt een soort wonder dat machientje. Ogenschijnlijk een apparaatje van niks, maar hij wast binnen een paar minuten alles blinkend schoon. Ik lijk wel van de reclame. Het geheim schijnt in het gesloten systeem te zitten. Je vult hem voor de helft met warm water en daardoor wordt de lucht opgewarmd, die daardoor uit gaat zetten. Bij het draaien wordt het water onder de ontstane druk door de vezels geperst en het resultaat is een frisse was. (Die ik vervolgens nog wel even de wasautomaat in kieper om te centrifugeren). Echt een heel gaaf ding.

 

Maar bij die Amazon is de prijs wel heel gaaf, als er verder niet veel kosten bijkomen zou ik iedereen die zo'n machientje wil, het van harte aanbevelen. Groetjes, Emmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Maar ik heb hem uiteindelijk toch netjes gekregen. En ik moet eerlijk zeggen, het is echt een soort wonder dat machientje. Ogenschijnlijk een apparaatje van niks, maar hij wast binnen een paar minuten alles blinkend schoon. Ik lijk wel van de reclame. Het geheim schijnt in het gesloten systeem te zitten. Je vult hem voor de helft met warm water en daardoor wordt de lucht opgewarmd, die daardoor uit gaat zetten. Bij het draaien wordt het water onder de ontstane druk door de vezels geperst en het resultaat is een frisse was. (Die ik vervolgens nog wel even de wasautomaat in kieper om te centrifugeren). Echt een heel gaaf ding.

 

Maar bij die Amazon is de prijs wel heel gaaf, als er verder niet veel kosten bijkomen zou ik iedereen die zo'n machientje wil, het van harte aanbevelen. Groetjes, Emmy

 

Ik zie dat @Bolo zag dat het niet internationaal verzonden wordt, jammer!

 

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel was je er in kwijt kunt. 1 spijkerbroek is wel weinig, ook al was je blijkbaar in een paar minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat @Bolo zag dat het niet internationaal verzonden wordt, jammer!

 

Ik ben wel erg benieuwd hoeveel was je er in kwijt kunt. 1 spijkerbroek is wel weinig, ook al was je blijkbaar in een paar minuten.

 

Ja jammer van Amazon, maar Compass24 heeft uiteindelijk ook goed geleverd.

 

Ik schat dat er wel vier spijkerbroeken tegelijk in gaan. Een normale machinewas (5 kg) zou in tweeën of drieën verdeeld moeten worden voor het beste resultaat. Als de elektriciteit zou wegvallen, kun je er gewoon de hele was mee doen. Het spaart tijd om de kleding na het wassen gewoon in een emmer/teil uit te spoelen, in plaats van in de Wonderwash.

 

Ik gebruik hem op dit moment voor de fijne was, de bloesjes van mijn dochter, alles wat ik normaal gesproken met de hand zou wassen. Ook daar is hij goed voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amazon komt toch binnenkort naar Nederland dacht ik?

 

Afgelopen najaar.... ik vermoed dat het niet meer doorgaat.

 

Maar ik snap niet waarom iedereen altijd op amazon.com kijkt. amazon.co.uk heeft vergelijkbaar spul en komt het meeste nog gratis brengen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen najaar.... ik vermoed dat het niet meer doorgaat.

 

Maar ik snap niet waarom iedereen altijd op amazon.com kijkt. amazon.co.uk heeft vergelijkbaar spul en komt het meeste nog gratis brengen ook.

 

... behalve de wonderwash helaas. Maar: goeie tip, want bij mij was er inderdaad verwarring tussen die twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Oke; vanmorgen naar de ACTION geweest om opvouwbare 10 ltr jerrycans te gaan kopen.

Kwam toch nog wat andere dingen tegen.

Nml:

-10x jerrycans 10ltr -1,19 pst

-2x duct-power klustape 25mtr -1,39 pst

-2x survival magnesium vuurmaker 1.95 pst (magnesiumstaafje werkt perfect,alleen niet met bijgeleverd geplastificeerd staafje)

-6x pasta kant en klaar-0,88 pst(droog,1563KJ/373KCAL)THT13-02-2014

-1x tandfloss 50 mtr-0,42 pst

-3x inklapbaar mes-0,75 pst(handvat is plastic, wel scherp)ach ,voor die prijs

-1x led zaklamp incl batt.-1,39

-1x livecare outdoor messenslijper-0,99 pst(plastic behuizing, maar werkt wel)

 

Totaal 29,00 euro

 

IMG0223A.jpg.82345a24b3644c59e99a79f4df4dcba7.jpg

 

Die magnesium stick werkt inderdaad perfect (met achterkant van een mes IPV, dat goedkope rot strijkertje)

Ductape ook, scheurt wel makkelijk in de breedte, maar is perfect voor goedkope waterdichte reparaties.

Die mesjes zijn best wel troep, die zijn echt gemaakt om dozen open te maken en dat soort dingen (ik heb er zelf 1 vlak geslepen, dus zaagblad is nu een snijvlak, en dat ding klapte dubbel toen ik het aan het testen was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Onlangs voor een 80 Watt zonnepaneel gekocht bij http://www.zonnepaneeltjes.nl Zo eentje die je tot een klein pakketje kan opvouwen en waar 18 Volt uitkomt, in hoofdzaak bedoeld voor de laptop, maar je kunt er nog veel meer mee doen. In warme tijden bij stroomuitval wil ik hem gebruiken om een kleine koelbox aan te sluiten. We hebben hem al getest en hij is nog krachtiger dan we dachten.

 

Ik had nogal getreuzeld met de aanschaf van een energie-voorziening omdat ik er zo heel weinig verstand van heb. Ik had erg veel te vragen, want je zult het maar verkeerd aansluiten of dingen kopen die niet bij je wensen passen of niet bij elkaar. Maar gelukkig trof ik een verkoper die met alle geduld van de wereld mijn vragen beantwoordde, een hele mailwisseling, met als gevolg dat ik nu superblij ben met m'n nieuwe aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...