Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen voor een epidemie of pandemie


Aanbevolen berichten

Bacteriën en virussen veranderen constant en volgens mij is het slechts een kwestie van tijd voordat er weer een (besmettelijk) virus en/of bacterie op het toneel verschijnt. In mijn relatief jonge leven (20 jaar nu) zijn er al verschillende epidemieën/pandemieën geweest terwijl ik geen oorlogen of natuurrampen vanuit de aarde/atmosfeer heb meegemaakt.

 

Er worden ook steeds meer bacteriën resistent voor antibiotica en dat baart me eigenlijk wel zorgen. Hoe kunnen we ons het beste voorbereiden op een pandemie?

 

Een aantal recente nieuwsberichten:

 

20 november 2012: Nieuw SARS-virus afkomstig van vleermuizen

16 november 2012: Resistentie tegen antibiotica 'groot gevaar voor gezondheid'

28 september 2012: Nieuw dodelijk virus gevonden in Congo

 

Nog een achtergrond artikeltje op Scientias.nl: Film Contagion kan werkelijkheid worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

tsja, moeilijk aan te ontkomen, ik ben ervan overtuigd dat die resistentie tegen antibiotica veroorzaakt wordt door de enorme hoeveelheden antibiotica die wij binnenkrijgen via onze voeding en water. Er zo zo verschrikkelijk veel antibiotica gebruikt in de landbouw, de dieren plassen dat uit, komt in ons water etc etc etc...

 

ik "prep" hiervoor door alleen/voornamelijk groenten en vlees te eten dat we zelf hebben geproduceerd. ook neem ik BIJNA nooit antibiotica. meestal weet de natuur het zelf wel op te lossen en ik denk dat artsen ook soms onnodig antibiotica voorschrijven. ik vraag altijd even na of het echt nodig is. soms is het antwoord ja, soms nee.

 

helaas, ik koester niet de illusie dat ik er hierdoor helemaal aan ontkom. ik denk dat je hier niet voor kunt preppen, want elk virus/bacterie is toch weer anders en heb je dus een ander soort bescherming voor nodig. jezelf in een of ander pak hijsen en nergens meer mee in contact komen is ook geen oplossing, want door blootstelling aan sommige bacteriën en virussen bouw je ook weerstand op. mijn moeder zei vroeger altijd: niets is beter voor de gezondheid dan een flinke griep. en in de modder rollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een achtergrond artikeltje op Scientias.nl: Film Contagion kan werkelijkheid worden

 

Yup, kwestie van tijd, maar veel kan u er niet aan doen behalve op plekken wonen met weinig internationaal verkeer.

U kunt leren handschoenen dragen zolang u onderweg bent en op school op u eigen laptop werken. En natuurlijk uw handen wassen ;).

Maar zodra u een mondkapje om die reden draagt pleeg u op onze leeftijd sociale zelfmoord. en krijgt u de freak stempel op uw voorhoofd.

 

Verder kunt u de gewoonlijke preps als voedsel en water uitvoeren, en dan daarboven op een nbc pak en materialen aanschaggen om uw huis of BOL af te plakken.

 

Ik zelf zou best een nbc pak willen maar dat zou ik alleen aantrekken wanneer het echt al zwaar in de straten heerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie @niki

 

Volgens mij maakt het vrij weinig uit als één individu (jij in dit geval) erg waakzaam is m.b.t. antibiotica (in de landbouw). Als ik mijn antibioticakuur niet afmaak en jou vervolgens besmet met resistente bacteriën dan gaat diezelfde antibiotica bij jou volgens mij ook vrij weinig uithalen. Jij bent niet resistent voor antibiotica, maar de bacteriën zijn dat. Dat is ook het nare van dit probleem. Iedereen moet verantwoord met antibiotica omgaan. Het schijnt ook dat het in andere landen erg makkelijk is om antibiotica te verkrijgen waardoor het daar bij ieder kwaaltje wordt gebruikt.

 

Een goede weerstand lijkt me inderdaad een goede basis. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, kwestie van tijd, maar veel kan u er niet aan doen behalve op plekken wonen met weinig internationaal verkeer.

U kunt leren handschoenen dragen zolang u onderweg bent en op school op u eigen laptop werken. En natuurlijk uw handen wassen ;).

Maar zodra u een mondkapje om die reden draagt pleeg u op onze leeftijd sociale zelfmoord. en krijgt u de freak stempel op uw voorhoofd.

 

Verder kunt u de gewoonlijke preps als voedsel en water uitvoeren, en dan daarboven op een nbc pak en materialen aanschaggen om uw huis of BOL af te plakken.

 

Ik zelf zou best een nbc pak willen maar dat zou ik alleen aantrekken wanneer het echt al zwaar in de straten heerst.

 

Thanks! Nu (zonder acute dreiging) al helemaal 'steriel' door het leven gaan lijkt me ook weer niet goed voor de weerstand. Dat is ook de paradox, je hebt (blootstelling aan) bacteriën nodig voor een goed immuunsysteem. Zie hygiënehypothese. Vrijen met een mondkapje op geeft 'veilig vrijen' wel weer een nieuwe wending. :o

 

Ik heb zelf overigens wel wegwerphandschoenen en een fles desinfecterende handgel gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kunt leren handschoenen dragen zolang u onderweg bent en op school op u eigen laptop werken. En natuurlijk uw handen wassen ;).

Maar zodra u een mondkapje om die reden draagt pleeg u op onze leeftijd sociale zelfmoord. en krijgt u de freak stempel op uw voorhoofd.

 

Je hebt verstandigheid, en je hebt smetvrees. Handen wassen na het toilet is een goed idee, maar dagelijks met een mondkapje en handschoenen rondlopen is nergens voor nodig. Bovendien zijn een paar bacteriën zo nu en dan goed voor de weerstand. Niet dat je meteen bezwijkt als er eens een écht enge bacterie om de hoek komt kijken.

 

Ik heb niet direct voor een pandemie geprept, maar houdt er wel rekening mee dat bij een economische ineenstorting er van alles kan gebeuren, dus heb desinfecterende handgel, mondkapjes, en latex handschoenen in huis. En met de voedselvoorraad is het natuurlijk mogelijk mezelf voor een tijdje te isoleren van de buitenwereld.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt verstandigheid, en je hebt smetvrees. Handen wassen na het toilet is een goed idee, maar dagelijks met een mondkapje en handschoenen rondlopen is nergens voor nodig. Bovendien zijn een paar bacteriën zo nu en dan goed voor de weerstand. Niet dat je meteen bezwijkt als er eens een écht enge bacterie om de hoek komt kijken.

 

Ik heb niet direct voor een pandemie geprept, maar houdt er wel rekening mee dat bij een economische ineenstorting er van alles kan gebeuren, dus heb desinfecterende handgel, mondkapjes, en latex handschoenen in huis. En met de voedselvoorraad is het natuurlijk mogelijk mezelf voor een tijdje te isoleren van de buitenwereld.

 

Ik draag ook leren handschoenen omdat ik koude handjes krijg met dit weer. denk maar niet dat ik dit in de zomer doe hoor ;p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat er een epidemie of pandemie uitbreekt lijk het me verstandig zo snel mogenlijk naar een zeer dun bevolkt gebied te trekken met je hele preben en houden, mond kapjes dragen en niet in kontakt komen met de buitenwereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je te schoon leeft, zeg maar Dettol schoon, dat je dan juist geen weerstand opbouwt. Lekker buiten bezig zijn. Niet te snel wanten, muts sjaal om. Ff bikkelen. Ik zie hier kinderen die al in september met wanten en muts fietsen. Dat zijn ook de kinderen die het snelste/meeste ziek zijn. Mijn kinderen daar in tegen zijn bijna nooit ziek. Nou ja deze week toevallig 1 met koorts van 40.4. Dat zet je wel aan het denken. Wat als dat gebeurt was in een SHTF situatie. (mijn kinderen hebben heus wel wanten en mutsen hoor. Ze doen ze alleen niet aan;) )

 

En je aan pandemie kun je niet voorkomen. Wel kun je er zelf voor zorgen dat je weerstand opbouwt. dat is eigenlijk ook een soort van preppen. Je gezondheid preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...