Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Teotwawki

DNA database met alle Nederlanders

Recommended Posts

Als de gehele dna streng vergeleken wordt inplaats van een klein stukje dat op iedereen

van toepassing is ,Dan heb ik er geen bezwaar tegen.

Ik vind het wel verwerpelijk dat de media s'morgens vroeg al liep te gillen dat ze de dader hadden,Terwijl het uitsluitsel pas die avond

gegeven werd?.

Ik betwijfel die zaak .Met dna wordt ook fouten gemaakt.

Omdat zijn gezin moest vluchten zijn weer kinderen de dupe.

Wat nu als hij het niet gedaan heeft?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar waar ik mij vooral zorgen om maak: alle computer systemen zijn te hacken, dus ook die van de databank met DNA...en als ik dan lees dat een DNA-spoor kunstmatig in een laboratorium te reproduceren is (door Israëlische wetenschappers uitgevoerd), dan wordt het wel een beetje eng. Dan pleegt een crimineel een misdrijf, zorgt voor een gewenste dader en dan draait daar een willekeurig iemand voor op. Er vanuit gaande dat het OM zelf dat soort trucs niet uithaalt....

Nog veel eenvoudiger is het voor hackers om - eeenmaal toegang verschaft tot de DNA databank - gewoon een profiel van iemands DNA digitaal te vervangen door dat van de dader.

Zo is er een man in Hoofddorp van wie het ID al jaren onrechtmatig gebruikt wordt (sofinummer en vals paspoort etc.) door een oud klasgenoot. Deze man is al tig keer onterecht opgepakt en is volledig geruïneerd. Iedere keer weer moest hij juridische procedures starten om te bewijzen dat iemand anders zijn persoonsgegevens misbruikt. Hij is nu financieel ten gronde gericht. Dit kun je met een DNA profiel (digitaal) net zo makkelijk doen. Dus de voordelen van die DNA propaganda wegen niet op tegen de nadelen dat feitelijk je DNA profiel op straat ligt (er van uitgaande dat ook overheidssytemen te hacken zijn...waarvan ik denk ik geen bewijs meer hoef te leveren)

Je DNA ligt inderdaad letterlijk op straat, bijvoorbeeld haren of huid. Ook je afvalbak ligt er vol mee. Erg simpel om het eea te verzamelen en ergens achter te laten.

Deze post delen

Het kan mensen aan het denken zetten om dingen misschien niet te doen. DNA komt niet alleen van zaad maar goed ik hoef hier verder niet op op in te gaan ieder zijn mening.

Iedereen heeft recht op een mening, alleen hoop ik dat die mening gevormd wordt door juiste informatie. DNA zit inderdaad in van alles, bijvoorbeeld haar. Dat maakt het juist zo gemakkelijk om wat van een ander ergens achter te laten. Echter: met wat zorgvuldigheid en materiaal van een paar tientjes kun je ook zorgen dat je geen DNA achterlaat, ik geloof dus niet dat die database mensen ervan weerhoud om een misdrijf te plegen.

Deze post delen

Zou inderdaad ook zeer zeker niet voor iedereen gelden wanneer je kwaad wilt dan zullen er altijd mensen zijn die dat blijven doen of gaan doen.

Maar denk dat het voor de IQ-loze/tokkies/en alle andere klootzakkies die nergens rekening mee houden toch wel uit kan maken. Dat je de slimme crimineel er niet mee stopt, ja dat zou goed kunnen.

Het is en blijft moeilijk of een DNA data base daar beter voor is of niet.

En wat je zegt DNA materiaal planten op iemand is inderdaad weer het volgende wat er is. En wat de juiste informatie is over het hoe en wat over DNA, ik denk dat we hier allemaal als amateurs praten over het precies zit met DNA. Er zullen in de meeste post wel kernen van waarheid inzitten maar denk dat er een hoop niet bekend over is. Dus mocht er iemand een professor op het forum zitten die alles over DNA weet?!

Deze post delen

Wiki is je vriend @overleven

Although 99.9% of human DNA sequences are the same in every person, enough of the DNA is different to distinguish one individual from another, unless they are monozygotic twins.[2] DNA profiling uses repetitive ("repeat") sequences that are highly variable,[2] called variable number tandem repeats (VNTRs), particularly short tandem repeats (STRs). VNTR loci are very similar between closely related humans, but so variable that unrelated individuals are extremely unlikely to have the same VNTRs.

The DNA profiling technique was first reported in 1984[3] by Sir Alec Jeffreys at the University of Leicester in England,[4] and is now the basis of several national DNA databases. Dr. Jeffreys's genetic fingerprinting was made commercially available in 1987, when a chemical company, Imperial Chemical Industries (ICI), started a blood-testing centre in England.[5]

En HIER de hele tekst

Verderop iets HEEEEEEEL INTERESSANTS....

In August 2009, scientists in Israel raised serious doubts concerning the use of DNA by law enforcement as the ultimate method of identification. In a paper published in the journal Forensic Science International: Genetics, the Israeli researchers demonstrated that it is possible to manufacture DNA in a laboratory, thus falsifying DNA evidence. The scientists fabricated saliva and blood samples, which originally contained DNA from a person other than the supposed donor of the blood and saliva.[40]

The researchers also showed that, using a DNA database, it is possible to take information from a profile and manufacture DNA to match it, and that this can be done without access to any actual DNA from the person whose DNA they are duplicating. The synthetic DNA oligos required for the procedure are common in molecular laboratories.[40]

The New York Times quoted the lead author on the paper, Dr. Daniel Frumkin, saying, "You can just engineer a crime scene... any biology undergraduate could perform this."[40]

Dr. Frumkin perfected a test that can differentiate real DNA samples from fake ones. His test detects epigenetic modifications, in particular, DNA methylation. Seventy percent of the DNA in any human genome is methylated, meaning it contains methyl group modifications within a CpG dinucleotide context. Methylation at the promoter region is associated with gene silencing. The synthetic DNA lacks this epigenetic modification, which allows the test to distinguish manufactured DNA from original, genuine, DNA.[40]

It is unknown how many police departments, if any, currently use the test. No police lab has publicly announced that it is using the new test to verify DNA results.[41]

Deze post delen

Gast Richard Friesland
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar waar ik mij vooral zorgen om maak: alle computer systemen zijn te hacken, dus ook die van de databank met DNA...en als ik dan lees dat een DNA-spoor kunstmatig in een laboratorium te reproduceren is (door Israëlische wetenschappers uitgevoerd), dan wordt het wel een beetje eng. Dan pleegt een crimineel een misdrijf, zorgt voor een gewenste dader en dan draait daar een willekeurig iemand voor op. Er vanuit gaande dat het OM zelf dat soort trucs niet uithaalt....

Nog veel eenvoudiger is het voor hackers om - eeenmaal toegang verschaft tot de DNA databank - gewoon een profiel van iemands DNA digitaal te vervangen door dat van de dader.

Zo is er een man in Hoofddorp van wie het ID al jaren onrechtmatig gebruikt wordt (sofinummer en vals paspoort etc.) door een oud klasgenoot. Deze man is al tig keer onterecht opgepakt en is volledig geruïneerd. Iedere keer weer moest hij juridische procedures starten om te bewijzen dat iemand anders zijn persoonsgegevens misbruikt. Hij is nu financieel ten gronde gericht. Dit kun je met een DNA profiel (digitaal) net zo makkelijk doen. Dus de voordelen van die DNA propaganda wegen niet op tegen de nadelen dat feitelijk je DNA profiel op straat ligt (er van uitgaande dat ook overheidssytemen te hacken zijn...waarvan ik denk ik geen bewijs meer hoef te leveren)

Even 2 linkjes om door te lezen:

http://herstelderepubliek.wordpress.com/2012/11/25/een-koninklijke-dna-databank/

http://www.klokkenluideronline.net/artikel/20283/dna-zeer-makkelijk-te-vervalsen

Deze post delen

Thanks Richard! Waaruit ik quote:

Israelische wetenschappers hebben op verbluffend eenvoudige wijze kans gezien DNA te produceren. Daarmee hebben ze het vermeende ultieme bewijs ondermijnd. Men heeft bloed en speeksel monsters gefabriceerd in het laboratorium en daarmee een DNA profiel van een persoon kunnen maken, zonder het van desbetreffende persoon af te nemen. In de New York Times verscheen al in 2009 een artikel, waarin onder meer werd gesteld, dat het plaatsten van vals DNA op een plaats delict veel gemakkelijker was dan vingerafdrukken. Uiteraard zit er een zakelijk addertje onder het gras, zo realistsich moeten we ook weer zijn:

“You can just engineer a crime scene,” said Dan Frumkin, lead author of the paper, which has been published online by the journal Forensic Science International: Genetics. “Any biology undergraduate could perform this.” Dr. Frumkin is a founder of Nucleix, a company based in Tel Aviv that has developed a test to distinguish real DNA samples from fake ones that it hopes to sell to forensics laboratories. The planting of fabricated DNA evidence at a crime scene is only one implication of the findings. A potential invasion of personal privacy is another.

Lees het gehele artikel:

http://www.nytimes.com/2009/08/18/science/18dna.html?_r=3&

Dit toont dus aan dat de zogenaamde waterdichtheid van een DNA profiel geheel bezijden de waarheid is. Het is daarom ook verbazingwekkend, dat er zo wordt gepropageerd een databank voor DNA aan te leggen, goedschiks of kwaadschiks. In de debatten valt dan steevast de opmerking: “Ik heb niets te verbergen”.

Persoonlijk wil ik er vooral op wijzen dat iedere database door een beetje hacker te kraken is...hoeveel versleutelingen je er ook op zet. Dus het is het meest eenvoudig om het DNA profiel van het dader-spoor digitaal te vervangen door dat van iemand waarvan jij wilt dat het de dader is. En niemand zal het merken. Je hoeft dus geen verstand te hebben van DNA: gewoon inbreken bij de database van justitie en op de DNA databank. In de database van justitie zoek je in het mapje "daderprofiel" naar de DNA code en dit vervang je door de DNA code behorende bij een door jou geselecteerd sofinummer 987398732 (de gewenste dader)..en klaar! Wie durft er immers te twijfelen aan de opgeslagen gegevens van justitie!?

En trouwens: onze overheid maakt zelf geen fouten! Neeeeee onze overheid niet, toch? Gesteld dat dat het geval is, dan kan een beetje hacker daar nog wel voor zorgen.

Maar dat onze heren van het OM geen fouten maken heeft de historie wel bewezen, toch? En doelbewust zaken aanpassen is sowieso uitgesloten. Want wij weten allen dat onze overheid nooit liegt, verdraaid of zaken aanpast! Nooit.

In dit filmpje zie je hoe eenvoudig het is om persoonsgegevens te verwisselen door in te breken in een database.

Deze post delen

ik ben er op tegen ! zou dit nooit afstaan, sommige mensen die zeggen die niks te verbergen die hebben niks te vrezen. Ik ben daar niet van overtuigd ik ben wel iemand die de baas is over me eigen gegevens, door de komst van internet staat er van alles op internet. Facebook, Hyves, Netlog enz. Als ze dan DNA gegevens van iedereen gaan opslaan dan ben ik niet meer de baas over me eigen lijf en me gegevens.

Want de overheid weet al genoeg over iedereen en de overheid hoeft niet alles te weten van me.

Mijn leven heeft ook waarde en inhoud al denkt de overheid soms daar anders over.

RFID hier RFID daar, ik vind het een enge ontwikkeling.

• Leuk 1

Deze post delen

all deze privacy schendingen...

het biedt minimale voordeel... je hebt geen keus...

en als morgen nl bijv een dictatuur of wat dan ook wordt... of overgenomen door een ander land... of gewoon door een crimineel met slechte bedoelingen...

ben je nergens veilig je bent dan officeel de schaap in een kudde...

die geschoren wordt en langzaam naar de slachthuis gaat zonder enig kans op ontstappen

Deze post delen

allemaal heel leuk dat ze met een DNA-database criminelen makkelijker kunnen opsporen, maar om onze privacy op te geven zodat ze een verkrachter sneller een taakstraf kunnen geven vind ik belachelijk.

als ze criminelen dan nog een echt zware straf zouden geven, zou het het misschien nog waard zijn .maar we kennen allemaal het "zware " straffen in nederland.

als prepper verwacht ik ook wat meer nadenkende mensen in onze preppercommunity. gooi het land vol met crimineel tuig en hou de straffen laag en we vragen zelf om onze dictatuur omwille van de veiligheid.

het begon met paspoort moeten kunnen laten zien,daarna verplicht paspoort bij je te dragen, daarna vingerafdruk in paspoort.overal hangen camera`s, straks DNA verplicht afdragen en uiteindelijk verplicht een chip implanteren.

dit alles om de veiligheid te verhogen en de criminaliteit te verminderen. helaas is de veiligheid door dit alles niet verhoogd en de criminaliteit is niet verminderd. als mensen niets te verbergen hebben en zonodig veilig willen leven ten koste van vrijheid en privacy ga dan wonen in communistisch rusland of nazi-duitsland. daar kon je `s nachts veilig over straat.

vraag eens aan een voormalig oost-duitser wat ze denken van een overheid die alles van je weet.

zelf wilden juliana en beatrix hun DNA niet afgeven om aan te kunnen tonen dat de gevonden lichamen van de russische tsarenfamilie romanovs het daadwerkelijk waren. veel te bang dat men er achter kwam dat de huidige oranjes helemaal niet afstammen van de oranjes van weleer en ze dus onterecht op de troon zitten.maar ons DNA word waarschijnlijk straks verplicht in een database gestopt.

fuck de hele incompetente ,corrupte overheid met hun DNA-database.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...