Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Teotwawki

DNA database met alle Nederlanders

Recommended Posts

Nav de Vaatstra-zaak is de discussie weer gestart over een DNA database voor alle Nederlanders. Meneer Peter R. de Vries zit dat nu op DWDD te bepleiten.....het gaat er natuurlijk van komen.....en ik begin zo doodziek te worden van het razende tempo waarin elk restje privacy je gvd ontnomen wordt....dit begint echt zo griezelig te worden....

Ik had pas ergens gehoord of gelezen dat je vingerafdruk binnenkort niet meer verplicht is?

Zouden ze al niet een gigantische database aan zulk soort gegevens hebben denk je?

Ik ben daar faliekant op tegen. Op deze manier is iedereen al op voorhand verdacht.

Volgens mij zegt de wet het juist andersom:

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

• Leuk 1

Gast partizan

ik doe vrijwillig mee aan zo n data bank dna/bloedgroep

iedeaal bij sporen onderzoek,vermissing,vliegramp en alle zooi waarbij ze geen verdere gegevens hebben.

prachtig toch als ze binnen een paar uur/dagen weten wie wie of wat is ??

is ook zoiets als dat je med. gegevens overal bij elke dokter/ziekenhuis te lezen zijn, is het mooiste wat er is

stel je hebt een vuile wond bent buiten bewustzijn en mag geen antibiotica of zo ,schitterend dat ze dat dan weten

iedeaal bij sporen onderzoek,vermissing,vliegramp en alle zooi waarbij ze geen verdere gegevens hebben.

is ook zoiets als dat je med. gegevens overal bij elke dokter/ziekenhuis te lezen zijn, is het mooiste wat er is

stel je hebt een vuile wond bent buiten bewustzijn en mag geen antibiotica of zo ,schitterend dat ze dat dan weten

Helemaal mee eens, van mij ogen ze het hebben

• Leuk 1

Ik heb ergens gelezen dat dna in zeldzame gevallen zelfs zo erg op elkaar kan lijken dat je daardoor toch de verkeerde kan beschuldigen.

Maar zoals zo vaak met iets dat je ergens gelezen hebt weet ik dus niet meer waar.

Opzich voor het opsporen van boefjes vind ik het ok... maar.... wat als deze info bij bijvoorbeeld verzekeraars terecht komt? En blijkt dat jij een erfelijk gen hebt voor... kanker? hartafwijking..? Hebben ze een goede reden om je premie fijntjes te verhogen, of je te weigeren. Dat is volgens mij een reeel gevaar.

Of banken...

• Leuk 1

Van mij mogen ze ook m'n DNA, nooit wat uitgespookt en het ook niet van plan, ik heb niks te verbergen. Ik wist niet dat er zo'n databank al was, lijkt me ook wel handig! Het is niet absoluut van levensbelang in mijn geval maar wel erg fijn als ze 's morgens een keertje mijn vaste medicatie naar binnen kiepen als ik buiten westen ben.

Betaal je daar iets voor en via wie/ hoe gaat dat?

Als de regering mijn DNA opslaat, waarom niet? Ze gaan echt niet van 17 miljoen Nederlanders kijken wie er erfelijk belast is, en wie niet.

Ze kunnen er verder niets mee, alleen een database, om te onherkenbare slachtoffers te identificeren, of daders op te sporen... Waar kan ik afstaan, dan ga ik morgen even langs!

• Leuk 1

Gast 2erep

when hell freezes over,never geef zou ik vrijwillig mijn dna afgeven. Ik heb laatst een ambtenaar min of meer onvriendelijk bejegend en heb daarvoor 60 uur voorwaardelijk dienstverlening gekregen, nu moet ik verplicht mijn dna afgeven als, ik dat niet doe wordt ik gesignaleerd. FUCK het 'recht"systeem, begrijpen je dan niet dat je continu genaaid wordt?

Gast 2erep
@Keyser Suze, beantwoord jij hem of wil dat ik het weer doe?

( je bent toch een beetje mijn geloofsgenoot hierin ;))

Doe jij het maar.........

Gast partizan
@Keyser Suze, beantwoord jij hem of wil dat ik het weer doe?

( je bent toch een beetje mijn geloofsgenoot hierin ;))

Ook een eigen mening telt hoor!!

Of loop je een achterna?

Ah, daar is ie weer "Je hebt toch niets te verbergen"

Inderdaad, ik ook niet, en toch hoeven ze mijn DNA niet te hebben, dat is MIJN DNA, van MIJ, afblijven dus. Het gaat er niet om wat de overheid daar allemaal wel of niet mee kan (beveiligen ongetwijfeld niet, zijn ze niet zo goed in daar), het gaat om het principe dat je niet alles prijs hoeft te geven aan een stel bureaucraten. Je hangt toch ook geen camera's op bij het (piep), en zend vervolgens je nachtelijke avonturen buiten op een groot scherm uit zodat iedereen kan meekijken? Je hebt toch niets te verbergen? Buurman doet dat ook wel eens hoor.

Oh, PS'je, hoe zou de tweede wereldoorlog voor de Joden afgelopen zijn als er een complete databank met hun DNA geweest was denk je? Dan was de oorlog waarschijnlijk wel 4 jaar eerder af, omdat iedereen binnen een jaar gevonden was. Dan kan je wel zeggen: Dat zal nooit gebeuren, maar dat dacht men voor die oorlog ongetwijfeld ook.

Gast 2erep

Inderdaad, ik ook niet, en toch hoeven ze mijn DNA niet te hebben, dat is MIJN DNA, van MIJ, afblijven dus. Het gaat er niet om wat de overheid daar allemaal wel of niet mee kan (beveiligen ongetwijfeld niet, zijn ze niet zo goed in daar), het gaat om het principe dat je niet alles prijs hoeft te geven aan een stel bureaucraten. Je hangt toch ook geen camera's op bij het (piep), en zend vervolgens je nachtelijke avonturen buiten op een groot scherm uit zodat iedereen kan meekijken? Je hebt toch niets te verbergen? Buurman doet dat ook wel eens hoor.

Oh, PS'je, hoe zou de tweede wereldoorlog voor de Joden afgelopen zijn als er een complete databank met hun DNA geweest was denk je? Dan was de oorlog waarschijnlijk wel 4 jaar eerder af, omdat iedereen binnen een jaar gevonden was. Dan kan je wel zeggen: Dat zal nooit gebeuren, maar dat dacht men voor die oorlog ongetwijfeld ook.

Helemaal correct...

Geen enkel probleem mee. Sterker nog, mijn dna zit al in een database in de VS vanwege een deep-heritage onderzoek. Ik blijf er minimaal 25 jaar ingevroren en als justitie het nodig heeft mogen ze een kopietje...

• Leuk 1

Buiten het feit of ik wel of niet mijn DNA moet gaan afgeven, vraag ik me soms af wat er inmiddels al wèl is opgeslagen in zo'n landelijke DNA database van nietsverbergende en/of nietsvermoedende burgers. We gaan allemaal wel eens een keertje bloedprikken voor het een of ander of moeten een "uitstrijkje" laten maken. Met deze achterliggende gedachte staan dit soort onderzoekjes mij doorgaans tegen, maar goed, soms is het nodig. Ook ik meen niks te hebben verbergen. Maar de DNA wetenschap vordert ook en het rijk heeft daarnaast weer zoveel geld uitgetrokken om de nano technologie verder uit te ontwikkelen en we weten op dit moment nog niet naar waar dit allemaal toe zal leiden. DNA in de handen van de verkeerde personen betekent weinig goeds lijkt mij en ik ben duidelijk geen voorstander hiervan.

Na het maken van een gigantische database van DNA van de gehele bevolking is de volgende stap een onderhuidse chip.

Mocht je DNA om welke reden dan ook voor de overheid niet pluis zijn.. hoppa even al je rechten uitschakelen.

Je kunt geen geld meer afhalen van de bank of je bent zelfs te traceren via gps.

een DNA database van IEDERE burger is uitgelezen middel om totale controle te krijgen van de bevolking.

Forget your privacy !

666 zal het zijn.

• Leuk 1

ik doneer mijn DNA aan mn vrouw, is dat niet genoeg?

ik ben blij dat ze die vent hebben hoor, maar ik zou uit privacy overwegingen ook in zon geval niet mee werken.

en ja ik heb er over nagedacht van als een familie lid slachtoffer zou zijn.

• Leuk 3

Juist. Dit is nou zo'n voorbeeld waarom je het niet moet doen, dat DNA afstaan. Mijn angst?

3 juni 2034, Conglomeratie Zuid (voorheen genoemd Den Haag, Leiden, Rotterdam, tezamen ook wel Zuidstad)

'Goedemorgen meneer Suze jr, we komen uw leven beëindigen, dit in verband met code zeventien van de wet op afwijkend DNA, dit bleek bij sectie op uw vader, de heer Keyser Suze. U wordt vriendelijk verzocht mee te gaan om één en ander pijnloos in orde te maken. Verzet is zinloos. Het is ongewenst dat u zich nog voortplant, eventuele ziekten die u of uw nageslacht zouden kunnen hebben op basis van genetische aandoeningen zijn dermate kostbaar dat dit sociaal en economisch onwenselijk is.'

Wat nu SF is, is morgen werkelijkheid. Denk na. Big Brother is niet zo gek ver weg. Natuurlijk hebben ze recent de moord op Marianne Vaatstra opgelost door middel van DNA, nu zitten al die mannen misschien wel levenslang in een database. Kan goed zijn, kan slecht zijn. De toekomst zal het leren. En dat is nou juist waar ik me zorgen over maak, niet als de overheid gerund wordt door Rothbard, Dick Berts, Dr. Prepper, Mr. Gold, OBL-Rien, J Bravo, etc.

Maar de overheid is verbonden met Amerika, de EU, etc. Sta je hier in het systeem, dan sta je bij Interpol erin, bij de C fucking IA, MI 5&6, Mossad en weet je veel.

Partizan gaat lekker op vakantie naar Roemenië in 2019. Echter, gemene schurken hebben ontdekt dat hij hetzelfde genetische patroon heeft als een hoge baas van de lokale maffia. Die ligt dagelijks aan de nier dialyse. Klap op het hoofd, niertjes eruit, hup, zo vers in de maffia Don Romania genaaid. Want voor een beetje geld en met een handige computer nerd, liggen jouw gegevens zo op straat. En nu allemaal heel hard roepen: sorry Keyser, je hebt weer gelijk.

• Leuk 1

Het afgeven van dna is opzich geen probleem. Het beheer/beveiliging en de voorwaarden waaronder het gebruikt mag worden ( en de personen die dat dan controleren) zijn van belang. En aangezien niemand, ook een overheid, deze gegevens kan beveiligen en op de juiste manier gaat gebruiken onder de strenge voorwaarden lijkt mij het niet veilig/verstandig om je dna af te geven.

De vraag is ook, wat ze nu al hebben van je........

Edit to add: @Keyser Suze ik zeg geen sorry. Je hebt gewoon gelijk. Jammer dat ik alleen niet op het lijstje van je sta van mogelijke nieuwe staatshoofden.....whooohhhaaahaaa

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...