Ga naar inhoud
GENEGEERD

Branddekens


justincase

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af, hoeveel veiligheid je koopt met een branddeken(tje). Op de verpakking staat niet, wat je er wel en niet mee kunt blussen. Op internet vond ik informatie dat je, vooral met kleinere branddekens, eigenlijk helemaal niet zo veel kunt.

Ik heb er van 1 x1 en van 1,20 bij 1,20, dat is eigenlijk al te klein om een volwassene in te wikkelen en te beschermen bij brand, ik kan er hoogstens de kinderen mee helpen.

Heeft iemand hier meer verstand van? Zijn er ook verschillende diktes o.i.d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het blusdeken

Geschikt voor:

- personen

- vlam in de pan

- prullenbak

- bescherm je vingers!

 

Een blusdeken kan gemaakt zijn van drie soorten materialen te weten 100% wol (zwart blusdeken), glasvezel (wit blusdeken) of kevlar (donkergroen-bruin blusdeken). Het kan gebruikt worden verschillende soorten branden. Hoofdzakelijk is het bedoeld voor personen, vlam in de pan en de prullenbak. Er kan niet gezegd worden dan een blusdeken geschikt is voor brandklasse A, B of C etc. Hetgeen wat geblust kan worden hangt ervan af of het blusdeken het helemaal kan afsluiten zodat er niks van zuurstof erbij kan komen. Dat wat brand moet geheel ingewikkeld kunnen worden door het blusdeken. In theorie kan een kleine televisie geblust worden met een blusdeken, alleen moet ervoor gezorgd worden dat het blusdeken geheel de televisie bedekt. Blusdekens zijn in verschillende soorten maten te verkrijgen. Mocht u besluiten een blusdeken aan te schaffen, kijk dan dat de maat minimaal 120x120cm is. Met dit blusdeken kunt u tenminste iemand mee blussen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de BHV cursus gebruikten we die van 1.20 *1.20 om een brand op een pop te blussen. als je de deken goed over de brand heen legt en zorgt dat er geen lucht meer bij komt, door de deken een soort van in te stoppen dan is de brand zo weg. Ook bij vlam in de pan en brand in een prullenbak zijn ze erg effectief.

 

op youtube heb ik een filmpje gezien over brandweer die een deken van 6*6 meter testte door die over een autobrand heen te gooien. Werkte als een trein. Er hoefde niet met schuim geblust te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij worden op het werk door de brandweer geadviseerd om als je voor thuis een branddeken aan gaat schaffen je minimaal 1,80 x 1,80 moet nemen omdat je hier het slachtoffer volledig in kan wikkelen. Tevens kan je het dan als schild gebruiken om te vluchten oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...