Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je voorraad & brandveiligheid


Loesje1980

Aanbevolen berichten

weet je het zeker? dan zou iedere boer met een tank strafbaar zijn, dit mag gewoon hoor

 

al vind ik 1000l benzine opslaan in een appartement volslagen idioot, daar helpt zon klein blussertje geen reet bij

 

In een berging. Nee dat mag niet.

 

Je hebt:

- Milieu wetten

- Brandveiligheidswetten

- VVE/Woningbouw regels

- Verzekering clausules

ie het hoogst waarschijnlijk niet eens zijn met een 1000L opslag in een berging.

 

Ohja, als het verkeerd gaat en hulpverleners gewond/overlijden, dan heb je nog meer uit te leggen.

 

1000L benzine opslag in een berging is vragen voor veel meer problemen dat het ooit zal opleveren.

 

De gemiddelde diesel opslag van een boer / opslag voor diesel aggregaat/pompen zijn sowiezo van een prijs (en kwaliteit!) die ik voor de gewone persoon niet echt betaalbaar vindt. En ze plaatsen hem niet bij bebouwin, zijn duidelijk gemarkeerd, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vraag jezelf eens af hoe lang 't zal duren voordat iedereen in de buurt weet dat jij als enige nog benzine hebt? Hoelang denk je precies te overleven als er een paar honderd man boos om benzine komen brullen bij je? Juist, niet lang...

 

1000 liter benzine opslaan in een daar niet speciaal voor gebouwde opslag, is overigens natuurlijk volstrekt gestoord en is geen preppen meer maar gewoon dom, sorry, maar het is niet anders. Het is een zeer explosieve bom en het zou me verbazen als je daar geen zware problemen mee krijgt. Ik weet wel dat ik als mede-bewoner niet moest merken dat iemand zo'n stapel benzine had opgeslagen, dan belde ik toch echt de politie.

 

De kans dat zo'n voorraad ontploft is veel te groot en met zo'n stapel benzine blaas je die betonnen muren gewoon probleemloos weg. Benzine is extreem licht ontvlambaar, de dop van een stalen tank af draaien kan al genoeg zijn om het minuscule vonkje te maken wat de hele bende doet ontploffen en dan heb je doden op je geweten, lijkt me niet de bedoeling...

 

Dus uhm.. denk er nog eens over na zou ik zeggen en besluit vervolgens dat je beter niet zo iets extreem onverstandigs doet. Voor je 't weet heb je de EOD op de stoep en mag je een tijdje brommen voor 't maken van een bom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

benzine gaat dacht ik 3 maanden mee maar pin me er niet op vast, daarna moet je gaan rouleren maar dat lukt je niet in 3 maanden hoop ik voor je. 1000l is nu a 1.70 per l als snel 1700 euro...dat is fors.

 

Maar wie dat in een huis opslaat spoort niet en zal als het mis gaat gegarandeerd verantwoordelijk gesteld worden voor vele miljoenen euro's schade! En dit spul zien ze in zulke hoeveelheden echt wel terug...en dan....kan je voor rest van je leven gaan betalen!

Is zekers niet aan te raden! Volstrekt idioot, en de eerste in de buurt die dat doet, geef ik hoogstpersoonlijk aan. Je brengt simpel vele levens in gevaar..spoort niet IMO

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag jezelf eens af hoe lang 't zal duren voordat iedereen in de buurt weet dat jij als enige nog benzine hebt? Hoelang denk je precies te overleven als er een paar honderd man boos om benzine komen brullen bij je? Juist, niet lang...

 

Dat geldt voor alle preps. De goegemeente zal je graag daarvan bevrijden en met niets achterlaten, behalve een paar blauwe plekken rond je maagstreek en een boos verwijt. Mum's the word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt voor alle preps. De goegemeente zal je graag daarvan bevrijden en met niets achterlaten, behalve een paar blauwe plekken rond je maagstreek en een boos verwijt. Mum's the word.

 

Natuurlijk, maar er is nogal een verschil in stiekem je voedselvoorraad opeten, en als enige met een auto rondrijden. Onnodig aandacht op jezelf vestigen is in een SHTF situatie absoluut onwenselijk! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua benzine is het misschien niet handig, maar veel fransen en belgen buiten de stad hebben een mazouttank van 2000 tot 5000 liter in hun kelder staan, of een gastank van 2500L in hun tuin. Zo een mazouttank is gewoon een plaatstalen reservoir zonder al te veel veiligheidsvoorzieningen. Ik heb al bij mensen in de keuken gezeten waarbij die tank aan de andere kant tegen de keukenmuur stond.. Het probleem van de 1000l benzine vind ik niet zozeer de opslag, maar vooral de houdbaarheid. Het idee is daarom vrij onzinnig en waarschijnlijk alleen bedoeld geweest om de discussie aan te zwengelen, en dat is aardig gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

sowieso beetje door aan het draven...... ik snap onderhand dat het gevaarlijk is en niet slim.... zoals in eerdere reacties ook al aangegeven.

 

Ik stop niet voor niets energie en tijd in deze site als ik geen waarde zou hechten aan de meningen van andere.

 

Just saying' nu weer verder met de normal gang van zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...