Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn reden om te preppen, mijn filosofie


YONI

Aanbevolen berichten

leerzaam verhaal, zeker voor een op mijn eigen gezin gericht preppertje als ik. zet me toch aan het denken om meer mensen te betrekken voor als shtf. tot op heden denk ik alleen aan mijn gezin misschien toch maar eens mijn rokertjes laten staan en wat extra in te slaan voor het opbouwen inplaats van alleen het overleven.

sinds ik op dit forum zit spoor ik al hele close vrienden aan wat extra in te slaan en ook bij mijn familie hamer ik er nu op inplaats van kleine hints te geven.

daar krijg ik trouwens hele leuke reacties op, blijkbaar denken ze toch meer zoals ik als dat ik dacht over dit onderwerp

door dit verhaal krijg ik nog meer het gevoel van "we moeten het toch samen doen uiteindelijk"

ook intresant om te lezen hoe er geprept word in een joods gezin en wat de regels dan zijn.

ik wist van vrienden die moslim zijn al dat als er echt een noodsituatie is je dan bv. wel varkensvlees mag eten om te overleven terwijl dit nu voor hun uit den boze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Yoni, goed verhaal.

 

Wat ik mis is het volgende:

 

- Hoe ga je je verdedigen tegen kwaadwillenden?

- Waar is het evacuatieplan?

Evacueren

Evacueren doe ik zelf door de voedselvoorraad in vuilniszakken te gooien. De watervoorraad zit in 25 liter cans. De voorraad wordt dus omgezet in eenheden van 20 tot 30 kilo in verband met de hanteerbaarheid. Alles in de auto en karren maar. Je moet dan wel weten waarheen. Als je geen 2e locatie hebt dan kun je ergens heen gaan waar geen onrust is, maar het verblijf daar kost natuurlijk wel geld. Zorg voor contanten en edelmetaal. Zorg dat je paspoort en visa geldig zijn. Zorg voor een ruime hoeveelheid brandstof voor de auto's. Zorg dat de auto's goed onderhouden zijn.

Twee auto's geeft meer zekerheid.

 

De dure spullen in huis nemen we mee, de rest blijft achter. We hebben een lijst van wat achterblijft en een lijst van wat mee gaat. Het moet natuurlijk wel in je auto's passen.

 

Verdediging

Ik verdedig me niet tegen grote groepen kwaadwillenden, ik evacueer tijdig. Verdediging tegen grote groepen kwaadwillenden is mijns inziens alleen mogelijk vanuit forten, inclusief automatische wapens, granaten en landmijnen - hetgeen niet is toegestaan in Nederland. De strijd win je niet alleen met ego. Ik ga geen vervolging riskeren als ik ook gewoon kan vertrekken. Na de SHTF keert de rust gewoon terug en dan sta je daar voor de rechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoni, goed verhaal.

 

Wat ik mis is het volgende:

 

- Hoe ga je je verdedigen tegen kwaadwillenden?

- Waar is het evacuatieplan?

Evacueren

Evacueren doe ik zelf door de voedselvoorraad in vuilniszakken te gooien. De watervoorraad zit in 25 liter cans. De voorraad wordt dus omgezet in eenheden van 20 tot 30 kilo in verband met de hanteerbaarheid. Alles in de auto en karren maar. Je moet dan wel weten waarheen. Als je geen 2e locatie hebt dan kun je ergens heen gaan waar geen onrust is, maar het verblijf daar kost natuurlijk wel geld. Zorg voor contanten en edelmetaal. Zorg dat je paspoort en visa geldig zijn. Zorg voor een ruime hoeveelheid brandstof voor de auto's. Zorg dat de auto's goed onderhouden zijn.

Twee auto's geeft meer zekerheid.

 

De dure spullen in huis nemen we mee, de rest blijft achter. We hebben een lijst van wat achterblijft en een lijst van wat mee gaat. Het moet natuurlijk wel in je auto's passen.

 

Verdediging

Ik verdedig me niet tegen grote groepen kwaadwillenden, ik evacueer tijdig. Verdediging tegen grote groepen kwaadwillenden is mijns inziens alleen mogelijk vanuit forten, inclusief automatische wapens, granaten en landmijnen - hetgeen niet is toegestaan in Nederland. De strijd win je niet alleen met ego. Ik ga geen vervolging riskeren als ik ook gewoon kan vertrekken. Na de SHTF keert de rust gewoon terug en dan sta je daar voor de rechter.

En wat is jouw back up plan dan als je nietmet de.auto weg kan? Nederland is klein en overbevolkt. Aangezien het gros van de schapen (of in jou geval Geiten) met de auto gaat, zijn alle wegen inclusief binnenwegem binnen no time vastgelopen. Qua veiligheid zoi ik ook iets meer voorzorgsmaatregelen nemen. Je verdedigt je niet tegen grote groepen mensen? Dus ze mogen gewoon alles afpakken dan? Je zegt op yijd weg te.zullen gaan. Dat weet je helemaal niet, want je weet niet hoe en of wat een shtf zal doen. Ik begrijp dat je een gezin hebt. Zou je niet enige vorm (al dan wel niet legaal) van beveiliging verzotgen? Oke met een boog.of buks win je niet snel van een ak47 en granaten. Maar iets is beter dan niets en je hebt toch weer een klein voordeel tegenover grotte groepen gewapende gekken. Denk je nu echt dat als jij je gezin beschermt en uit noodweer handelt dat je na een eventuele.rust vast komt te.zitten ??? Denk hier allemaal eens goed over na. Herzie je plan en geef dan nog eens advies. Alhoewel goedbedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je nu echt dat als jij je gezin beschermt en uit noodweer handelt dat je na een eventuele.rust vast komt te.zitten ???

 

Als je weg kunt lopen moet je dat doen. Zo is dat wettelijk bepaald. Ik ga geen mensen dood maken als daar geen dringende noodzaak voor is. Als de rechter achteraf oordeelt dat het niet om noodweer gaat ga je jaaaaren de cel in. Daar pas ik voor.

 

Je kunt een gevecht niet uitsluitend met ego winnen. Beter is het je ego aan de kant te zetten en je verstand te gebruiken. Maak een plan en voer dat uit. Vechten met tientallen of honderden plunderaars is niet verstandig. Wat denk je dat ze met je doen als ze je te pakken krijgen? Grof geweld tegen ze gebruiken kan tot jarenlange celstraf leiden.

 

Als evacuatie over de weg niet mogelijk is dan moeten we iets anders bedenken. Tijdig evacueren is essentieel, ga niet evacueren als iedereen gaat tenzij het echt niet anders kan. Je moet er ook rekening mee houden dat je met je auto vast komt te zitten. Zorg dus voor warme kleding en beddengoed, voedsel en water. Handdoeken, schone kleding en vuilniszakken blijken in de praktijk handig. Bemoei je niet met ongeregeldheden of ruzies maar denk aan je eigen veiligheid en die van je gezin/groep.

 

De keuze om al dan niet te evacueren kan heel moeilijk zijn, maar moet wel genomen worden. Beter voor niets geëvacueerd dan dat je in de problemen komt.

 

Je evacueert je gezin en essentiële zaken zoals geld en paspoort. In veel gevallen kun je je voedsel- en watervoorraad gewoon achterlaten. Denk bijvoorbeeld aan ongeregeldheden zoals recent tijdens het Facebookfeestje in Haren - het is hun feestje, ik wil daar niet bij zijn. Tijdige evacuatie naar een hotel in de volgende plaats of naar familie is al voldoende voor je veiligheid. Het is bovendien een evacuatie-oefening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoni, goed verhaal.

 

Wat ik mis is het volgende:

 

- Hoe ga je je verdedigen tegen kwaadwillenden?

- Waar is het evacuatieplan?

Evacueren

Evacueren doe ik zelf door de voedselvoorraad in vuilniszakken te gooien. De watervoorraad zit in 25 liter cans. De voorraad wordt dus omgezet in eenheden van 20 tot 30 kilo in verband met de hanteerbaarheid. Alles in de auto en karren maar. Je moet dan wel weten waarheen. Als je geen 2e locatie hebt dan kun je ergens heen gaan waar geen onrust is, maar het verblijf daar kost natuurlijk wel geld. Zorg voor contanten en edelmetaal. Zorg dat je paspoort en visa geldig zijn. Zorg voor een ruime hoeveelheid brandstof voor de auto's. Zorg dat de auto's goed onderhouden zijn.

Twee auto's geeft meer zekerheid.

 

De dure spullen in huis nemen we mee, de rest blijft achter. We hebben een lijst van wat achterblijft en een lijst van wat mee gaat. Het moet natuurlijk wel in je auto's passen.

 

Verdediging

Ik verdedig me niet tegen grote groepen kwaadwillenden, ik evacueer tijdig. Verdediging tegen grote groepen kwaadwillenden is mijns inziens alleen mogelijk vanuit forten, inclusief automatische wapens, granaten en landmijnen - hetgeen niet is toegestaan in Nederland. De strijd win je niet alleen met ego. Ik ga geen vervolging riskeren als ik ook gewoon kan vertrekken. Na de SHTF keert de rust gewoon terug en dan sta je daar voor de rechter.

 

Shalom Nico de Geit,

 

 

Dank voor je reactie maar er moeten me een aantal zaken van het hart.

 

 

Ten eerste, mijn originele post was niet bedoeld als een volledig draaiboek van mijn plannen en ik heb dus ook lang niet alles daarin geschreven.

 

Maar goed, over evacuatie en locaties:

 

Iedere beslissing die je bij een calamiteit neemt, moet proportioneel zijn naar de aard van hetgeen zich ontwikkelt of heeft ontwikkeld tot een SHTF situatie. Een situatie als Haren valt daar niet onder, een situatie als in Londen is hier -gezien de locatie- fysiek onmogelijk en bovendien zijn er vele opties om je huis tot een zeer moeilijk inneembare, of plat te branden, “vesting” te maken. De vraag of je zoiets op tijd kunt zien, en dus of je nog veilig kunt vertrekken is niet te voorspellen en daar is dus ook niet foolproof op te plannen. Wat je wel kunt beredeneren is dat weggaan VOOR alles in de puin draait een optie is die pijnlijke beslissingen vraagt (je laat mensen in de steek en daarmee raak je ook een belangrijk deel van je netwerk kwijt) of je wacht tot er weer enige kalmte bestaat en je gaat vervolgens op pad, met de actuele kennis van dat moment en de proportionele reactie die daar bij hoort. Hals-over-kop in de auto springen en vertrekken is mijns inziens en voor mijn situatie, niet de beste optie. Dat kan voor jou en jouw woonsituatie wel heel anders zijn, maar dat kan ik, vanuit mijn bureaustoel natuurlijk niet inschatten. Mijn plan is waarschijnlijk nutteloos voor jou en jouw plan even nutteloos voor mij. Het hangt van teveel details af.

En, ter informatie, ik heb alternatieve locaties, en meerdere opties daar te komen.

 

 

Nu, wat verdediging aangaat:

 

Ten eerste, ik heb het VOLLEDIG en HARTGRONDIG ONEENS met de vooronderstelling dat je om een locatie, je huis of iets anders, over een fort, automatische wapens, landmijnen en granaten zou moeten beschikken. Dit om de volgende overwegingen: Tegen wie of wat verdedig je wat? Wat is je doel? Welke middelen staan je -REALISTISCH- ter beschikking?

 

Een horde hongerige mensen die allemaal tot op de tanden bewapend zijn? Niet erg realistisch. Een buitenlands leger? Ook al niet. Een bende? Mhwa....kan... een kudde hongerige, wanhopige, hulpeloze, bange …..medeburgers? Een stuk waarschijnlijker. En weet je hoe ik daarmee om wil gaan? Die wil ik te eten geven, medische verzorging kunnen bieden, kalmeren en hoop geven. Zodat we SAMEN ons land weer kunnen opbouwen. Dat is op dit moment mijn doel, zeer grootschalig voorraden aanleggen. In wezen hetgeen we vroeger nationaal deden, BB etc, maar dan op een iets bescheidener schaal. Want ja, mijn middelen zijn ook beperkt. Ik zal hier op korte termijn overigens een postje plaatsen.

 

Ok, het plan: Het is de bedoeling, in samenwerking MET de overheid, of wat daar nog van over is, in een soort verenigingsverband, de orde te helpen handhaven. Ofwel, de -onze- politie/overheden BIJ TE STAAN, desnoods bewapend en voor iemand nu roept dat dit niet kan, ja dan kan en mag wel, en het heeft zelfs historisch precedent! Dat wij, en daarmee onze overheid, NIET willen dat iedere beschimmelde idioot met youtube-tactische vaardigheden en RAMBO -mentaliteit over een arsenaal beschikt, is DEMOCRATISCH bepaald en diezelfde DEMOCRATIE (wij dus) heeft ook bepaald dat iedere volwassen Nederlandse burger, van onbesproken gedrag en bij goed verstand etc etc etc, onder voorwaarden een verlof kan krijgen om zo LEGAAL over wapens en munitie te beschikken. Zou, in een extreme situatie onze overheid helemaal niet meer bestaan, dan bouwen we eerst op lokaal, vervolgens nationaal niveau, met dezelfde grondwetsprincipes, de zaak gewoon weer op!

 

Het doel van welke -al dan niet gewapende- organisatie ten einde orde te herstellen dan wel te handhaven, is er ter behoud van de wet en derhalve is het overtreden van de wet GEEN OPTIE! Dit krijg je gemakkelijk voor elkaar door je lokale politiemensen te kennen, wederzijds te vertrouwen en zorgen dat zij weten dat ze, mocht alles helemaal fout gaan, ze ten alle tijden een beroep op je kunnen doen, en zulks wel onder de bestaande commando-structuur. Dus niks geen ongeregelde burgerwachten of zo, geen standrecht of meer van dat soort “enge-regime-oplossingen”. Daar doen we hier niet aan, hebben we al eeuwen niet meer gedaan en gaan we dus ook niet meer doen. Wij zijn Nederlanders, geen fascisten.

 

 

Prepping is op de eerste plaats bedoelt om een SHTF situatie te overleven in goede conditie, in staat te zijn om op te bouwen en om vervolgens terug te kunnen keren naar normaliteit. Dit komt in een vrij, democratisch land niet vanzelf, daar moet iedereen de schouders onderzetten. Alleen dan redden we het zonder kleerscheuren en menselijk leed op een schaal die -dat hoop ik- niemand wil.

 

 

 

Yoni.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoni,

 

Ok, het plan: Het is de bedoeling, in samenwerking MET de overheid, of wat daar nog van over is, in een soort verenigingsverband, de orde te helpen handhaven. Ofwel, de -onze- politie/overheden BIJ TE STAAN, desnoods bewapend en voor iemand nu roept dat dit niet kan, ja dan kan en mag wel, en het heeft zelfs historisch precedent!

 

Weet je nog hoe dat is afgelopen in WOII? En zeker voor Joden? vrijwillige deportatie? volgens mij niet zo'n goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shalom Nico de Geit,

 

 

Dank voor je reactie maar er moeten me een aantal zaken van het hart.

 

 

Ten eerste, mijn originele post was niet bedoeld als een volledig draaiboek van mijn plannen en ik heb dus ook lang niet alles daarin geschreven.

 

Maar goed, over evacuatie en locaties:

 

Iedere beslissing die je bij een calamiteit neemt, moet proportioneel zijn naar de aard van hetgeen zich ontwikkelt of heeft ontwikkeld tot een SHTF situatie. Een situatie als Haren valt daar niet onder, een situatie als in Londen is hier -gezien de locatie- fysiek onmogelijk en bovendien zijn er vele opties om je huis tot een zeer moeilijk inneembare, of plat te branden, “vesting” te maken. De vraag of je zoiets op tijd kunt zien, en dus of je nog veilig kunt vertrekken is niet te voorspellen en daar is dus ook niet foolproof op te plannen. Wat je wel kunt beredeneren is dat weggaan VOOR alles in de puin draait een optie is die pijnlijke beslissingen vraagt (je laat mensen in de steek en daarmee raak je ook een belangrijk deel van je netwerk kwijt) of je wacht tot er weer enige kalmte bestaat en je gaat vervolgens op pad, met de actuele kennis van dat moment en de proportionele reactie die daar bij hoort. Hals-over-kop in de auto springen en vertrekken is mijns inziens en voor mijn situatie, niet de beste optie. Dat kan voor jou en jouw woonsituatie wel heel anders zijn, maar dat kan ik, vanuit mijn bureaustoel natuurlijk niet inschatten. Mijn plan is waarschijnlijk nutteloos voor jou en jouw plan even nutteloos voor mij. Het hangt van teveel details af.

En, ter informatie, ik heb alternatieve locaties, en meerdere opties daar te komen.

 

 

Nu, wat verdediging aangaat:

 

Ten eerste, ik heb het VOLLEDIG en HARTGRONDIG ONEENS met de vooronderstelling dat je om een locatie, je huis of iets anders, over een fort, automatische wapens, landmijnen en granaten zou moeten beschikken. Dit om de volgende overwegingen: Tegen wie of wat verdedig je wat? Wat is je doel? Welke middelen staan je -REALISTISCH- ter beschikking?

 

Een horde hongerige mensen die allemaal tot op de tanden bewapend zijn? Niet erg realistisch. Een buitenlands leger? Ook al niet. Een bende? Mhwa....kan... een kudde hongerige, wanhopige, hulpeloze, bange …..medeburgers? Een stuk waarschijnlijker. En weet je hoe ik daarmee om wil gaan? Die wil ik te eten geven, medische verzorging kunnen bieden, kalmeren en hoop geven. Zodat we SAMEN ons land weer kunnen opbouwen. Dat is op dit moment mijn doel, zeer grootschalig voorraden aanleggen. In wezen hetgeen we vroeger nationaal deden, BB etc, maar dan op een iets bescheidener schaal. Want ja, mijn middelen zijn ook beperkt. Ik zal hier op korte termijn overigens een postje plaatsen.

 

Ok, het plan: Het is de bedoeling, in samenwerking MET de overheid, of wat daar nog van over is, in een soort verenigingsverband, de orde te helpen handhaven. Ofwel, de -onze- politie/overheden BIJ TE STAAN, desnoods bewapend en voor iemand nu roept dat dit niet kan, ja dan kan en mag wel, en het heeft zelfs historisch precedent! Dat wij, en daarmee onze overheid, NIET willen dat iedere beschimmelde idioot met youtube-tactische vaardigheden en RAMBO -mentaliteit over een arsenaal beschikt, is DEMOCRATISCH bepaald en diezelfde DEMOCRATIE (wij dus) heeft ook bepaald dat iedere volwassen Nederlandse burger, van onbesproken gedrag en bij goed verstand etc etc etc, onder voorwaarden een verlof kan krijgen om zo LEGAAL over wapens en munitie te beschikken. Zou, in een extreme situatie onze overheid helemaal niet meer bestaan, dan bouwen we eerst op lokaal, vervolgens nationaal niveau, met dezelfde grondwetsprincipes, de zaak gewoon weer op!

 

Het doel van welke -al dan niet gewapende- organisatie ten einde orde te herstellen dan wel te handhaven, is er ter behoud van de wet en derhalve is het overtreden van de wet GEEN OPTIE! Dit krijg je gemakkelijk voor elkaar door je lokale politiemensen te kennen, wederzijds te vertrouwen en zorgen dat zij weten dat ze, mocht alles helemaal fout gaan, ze ten alle tijden een beroep op je kunnen doen, en zulks wel onder de bestaande commando-structuur. Dus niks geen ongeregelde burgerwachten of zo, geen standrecht of meer van dat soort “enge-regime-oplossingen”. Daar doen we hier niet aan, hebben we al eeuwen niet meer gedaan en gaan we dus ook niet meer doen. Wij zijn Nederlanders, geen fascisten.

 

 

Prepping is op de eerste plaats bedoelt om een SHTF situatie te overleven in goede conditie, in staat te zijn om op te bouwen en om vervolgens terug te kunnen keren naar normaliteit. Dit komt in een vrij, democratisch land niet vanzelf, daar moet iedereen de schouders onderzetten. Alleen dan redden we het zonder kleerscheuren en menselijk leed op een schaal die -dat hoop ik- niemand wil.

 

 

 

Yoni.

Was ik het in je eerste stuk tegenover nivo de geit nog volledig eens met je verhaal. Kan ik me toch niet helemaal vereenzelvigen met je tweede stuk. Ook al zou ik het fijn vinden om net als de BB destijds mee te helpen de orde weer op gang te brengen, deed ook deze dat in het beginstadia met eigen wapens. Voornamelijk buksen. Pas later kregen ze betere waprns van de geallieerden. Dankzij dezr dappere mannen en vrouwen die zich samen voorbereiden zijn veel mensen destijds aan de bezetter ontsnapt. Als er totale chaos zou ontstaan en er plunderende bendes voor mijn deur zouden staan (zoals je zelf aangaf dat dat miss nog kon gebeuren), heb ik graag mijn huis tot een fort omgebouwd en nu al nagedacht over eventuele verdediging. Heb een vroue en drie kinderen en brn niet van plan die zomaar aan die gekken uit te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoni,

 

Ok, het plan: Het is de bedoeling, in samenwerking MET de overheid, of wat daar nog van over is, in een soort verenigingsverband, de orde te helpen handhaven. Ofwel, de -onze- politie/overheden BIJ TE STAAN, desnoods bewapend en voor iemand nu roept dat dit niet kan, ja dan kan en mag wel, en het heeft zelfs historisch precedent!

 

Weet je nog hoe dat is afgelopen in WOII? En zeker voor Joden? vrijwillige deportatie? volgens mij niet zo'n goed idee.

 

Denk je nu werkelijk dat ik in Nederland zou wonen als ik ook maar de minste twijfel had over dit punt? Denk je nu werkelijk dat ik de tijdgeest niet HEEL nauwlettend in de gaten hou? Denk je nu werkelijk dat dit scenario waarschijnlijk is? Denk je nu werkelijk dat wij, Joden, zo naief zijn?

 

Denk je nu werkelijk dat WOII de enige keer is geweest dat er idioten zijn die zoiets geflikt hebben, of op z'n minst het geprobeert hebben?

 

Weet je nou nog niet dat wij een koppig volk zijn?

 

Farao heeft het geprobeert, de babyloniers, de Perzen, de Grieken, de Romeinen.....laatst nog wat van ze gehoord? het Egyptische Rijk, het Babylonische, het Perzische, De Griekse/Macedonische stadstaten, Het Romeinse rijk? HET DERDE RIJK?

 

En ondanks alles, ISRAEL bestaat en het Joodse Volk bestaat.

 

En, als je goed leest wat ik heb geschreven, lees je dat het hier om het handhaven van de NEDERLANDSE wet gaat. Niet om de wet van een bezetter of een geperverteerde vorm van de huidige wetgeving/grondwet/

 

Ja, dus, ik denk dat het een bijzonder goed idee is.

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik het in je eerste stuk tegenover nivo de geit nog volledig eens met je verhaal. Kan ik me toch niet helemaal vereenzelvigen met je tweede stuk. Ook al zou ik het fijn vinden om net als de BB destijds mee te helpen de orde weer op gang te brengen, deed ook deze dat in het beginstadia met eigen wapens. Voornamelijk buksen. Pas later kregen ze betere waprns van de geallieerden. Dankzij dezr dappere mannen en vrouwen die zich samen voorbereiden zijn veel mensen destijds aan de bezetter ontsnapt. Als er totale chaos zou ontstaan en er plunderende bendes voor mijn deur zouden staan (zoals je zelf aangaf dat dat miss nog kon gebeuren), heb ik graag mijn huis tot een fort omgebouwd en nu al nagedacht over eventuele verdediging. Heb een vroue en drie kinderen en brn niet van plan die zomaar aan die gekken uit te leveren.

 

Shalom Jager,

 

Ik heb het ook niet over weerloos slachtoffertje spelen, ik heb het over een pro-actieve houding. En de bijstand aan de politie etc en de BB initiatieven zijn twee totaal verschillende aangelegenheden. het is een en-en-en-en verhaal,

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yoni,

 

Het is mijn overtuiging dat de westerse maatschappij een langzaam zinkend schip is. Op enig moment zal ik van boord gaan. Ik verdien nog steeds een redelijke boterham op dat schip en leidt een redelijk bestaan, maar ik hou er rekening mee dat daar op enig moment een eind aan kan komen. Als ik minder verdien dan de kosten van het bestaan - vooral huisvesting is prijzig - dan ga ik op zoek naar een nieuwe locatie om daar een nieuw welvarend bestaan op te bouwen. Ik ga mijn spaargeld niet uitgeven aan huur.

 

Ik heb steeds minder met de westerse maatschappij. Ik vind veel dingen destructief, en de massa is het eens met die destructieve dingen. Ik wens niet deel te nemen aan de destructie. Ik zie de westerse maatschappij als Sodom en Gomorra. Ik laat het achter me en kijk niet om.

 

Tegen wie verdedigen?

Je kunt door van alles getroffen worden en het is verstandig je voor te bereiden op allerlei scenario's, en dus ook alvast de middelen aan te schaffen. Plunderaars/criminelen/verkrachters/moordenaars opereren vaak in groepen van tientallen of zelfs honderden. Mocht het risico bestaan dat ze bij mij op de koffie komen dan ben ik weg. Proberen je bezit te verdedigen lijkt me dan niet verstandig. Bovendien is mijn huis gehuurd. Leven is uiteindelijk meer waard en ik neem geen risico's als het niet hoeft. Verder is een misschien onnodige evacuatie een goede oefening.

 

Andere omstandigheden zorgen natuurlijk voor andere beslissingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je nu werkelijk dat ik in Nederland zou wonen als ik ook maar de minste twijfel had over dit punt? Denk je nu werkelijk dat ik de tijdgeest niet HEEL nauwlettend in de gaten hou? Denk je nu werkelijk dat dit scenario waarschijnlijk is? Denk je nu werkelijk dat wij, Joden, zo naief zijn?

 

Denk je nu werkelijk dat WOII de enige keer is geweest dat er idioten zijn die zoiets geflikt hebben, of op z'n minst het geprobeert hebben?

 

Weet je nou nog niet dat wij een koppig volk zijn?

 

Farao heeft het geprobeert, de babyloniers, de Perzen, de Grieken, de Romeinen.....laatst nog wat van ze gehoord? het Egyptische Rijk, het Babylonische, het Perzische, De Griekse/Macedonische stadstaten, Het Romeinse rijk? HET DERDE RIJK?

 

En ondanks alles, ISRAEL bestaat en het Joodse Volk bestaat.

 

En, als je goed leest wat ik heb geschreven, lees je dat het hier om het handhaven van de NEDERLANDSE wet gaat. Niet om de wet van een bezetter of een geperverteerde vorm van de huidige wetgeving/grondwet/

 

Ja, dus, ik denk dat het een bijzonder goed idee is.

 

Yoni

 

Ik heb niet zo'n zin om op deze manier : "denk je nou werkelijk" en weet je nou nog niet" de discussie voor te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo'n zin om op deze manier : "denk je nou werkelijk" en weet je nou nog niet" de discussie voor te zetten.

 

Daar had je wellicht aan moeten denken voor je zo'n opmerking maakte.

 

En, ik ben hier ook wel grondig klaar mee, het is niet mijn bedoeling geweest dit topic deze kant op te sturen.

 

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yori,

 

Dank voor je openheid en mooie verhaal!

 

Enorm veel respect voor je plan om zo een gemeenschap te willen en kunnen helpen!

Zelf richt ik me nog eerst op mijn gezin, langzaam op een groep, en wie weet ook nog ooit in een vorm waar jij mee bezig bent...

 

Zoals je merkt lopen de meningen op dit forum uiteen en er worden snel aannames gemaakt...

Iedereen heeft zijn eigen scenario in zijn hoofd en ook een eigen overtuiging in hoe ze eea moeten of kunnen aanpakken.

Ik richt me niet meer op de verschillen maar op de overeenkomsten.

Af en toe probeer ik nog wat mensen op gedachte te brengen maar besef heel goed hoe ik om ga met mensen die het beter weten en ga er dus vaak vanuit dat andere dat dus ook met mijn mening zullen doen.

Dus ik probeer het meer als mogelijkheid te brengen dan als het beste of de waarheid, wie ben ik tenslotte?

 

Ik probeer van iedereen wat te leren ook al ben ik het soms compleet niet eens met mensen of kan ik me totaal niet in hun denk beelden verplaatsen.

Dus ik verdedig mijn mening ook lang niet altijd met veel energie, die energie stop ik veel liever in zaken die me meer opleveren.

 

Ik hoop nog veel van je te mogen lezen op ons mooie forum.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen heeft zijn eigen mening en prepped op zijn eigen manier, of het de goeie manier was dat weet je pas nadat shtf . IK vond het een heel mooi verhaal en het gaf een mooi inzicht in hoe iemand anders ( bijvoorbeeld met een ander geloof en een andere manier van eten) prepped en neem er dingen van mee die ik nuttig of intresant vind en anders maar niet maar dan nog was het voor mij een mooi verhaal en gaf het een klein kijkje in de joodse prepwereld en dat vond ik toch heel intressant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
iedereen heeft zijn eigen mening en prepped op zijn eigen manier, of het de goeie manier was dat weet je pas nadat shtf . IK vond het een heel mooi verhaal en het gaf een mooi inzicht in hoe iemand anders ( bijvoorbeeld met een ander geloof en een andere manier van eten) prepped en neem er dingen van mee die ik nuttig of intresant vind en anders maar niet maar dan nog was het voor mij een mooi verhaal en gaf het een klein kijkje in de joodse prepwereld en dat vond ik toch heel intressant.

 

Anja het is super dat iedereen op zijn eigen manier prept. Dat vergroot de overlevingskans voor de mensheid als geheel..... hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal mee eens dick, iedereen mooi zijn eigen ding laten doen en af en toe steek je misschien nog wat van een ander op misschien, en anders maar niet dan volg je gewoon de weg die je al bewandelde en werd je er ook niks minder van. dat vind ik het mooie aan dit forum. vind ik het niks nou dan doe ik er niks mee, maar vind ik het geweldig zit ik weer boordevol ideeen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam hierboven in verschillende posts tegen dat de BB aan het eind van de oorlog bewapend werd. Waarschijnlijk wordt hier de BS (Binnenlandse Strijdkrachten) bedoeld. De BB (Bescherming Bevolking) hield zich bezig met schuilkelders, warme dekens, en brand blussen.

 

Jaja u heeft helemaal gelikk. Mijn excusses ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anja het is super dat iedereen op zijn eigen manier prept. Dat vergroot de overlevingskans voor de mensheid als geheel..... hg Dick.

 

En als we zo bezig zijn, en mede door de wijze woorden van Dick hoop ik dat een ieder hiet aanwezig op deze site een evemtuele shtf zal overleven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er dus alles aan doen om daar niet in terecht te komen.

 

Shalom Nico,

 

 

Ik denk dat je niet zo vreselijk veel kunt doen om dat te voorkomen. Ten eerste is op zo'n moment je overzicht op ht geheel, de wereld om je heen, tamelijk beperkt. Je weet dus niet echt wat er een kilometer of wat verderop aan de hand is. Ten tweede, die zelfde bendes zijn offensief en actief, ze "jagen" dus op prooi, kwetsbare individuen of kleine groepjes dus. Ook al kom jij ze niet tegen, dan zullen ze er alles aan doen jou wel te vinden.

 

Ik denk daarom dat "bugging out" echt een handeling moet zijn die je niet lichtvaardig moet ondernemen, zeker niet met kleine kinderen. Vanuit je huis, je buurt, straat, (deel) wijk en dorp sta je gezamelijk veel sterker. Alleen heb je gewoon vrij weinig kans en je kunt je in Nederland echt nergens verstoppen, daarvoor is het land te klein, de geografie en de vegetatie niet geschikt en de bevolkingsdichtheid veel te groot. Vroeg of laat zul je gevonden worden.

 

Wellicht werkt zo'n plan in een dun bevolkt gebied wel, maar ik denk dat je kansen om dat onder die omstandigheden te bereiken, verdraaid mager zijn.

 

Yoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je niet zo vreselijk veel kunt doen om dat te voorkomen

 

Je moet er alles aan doen om dat te voorkomen. In principe kom ik mijn auto niet uit en ik mijdt iedere situatie waarin ik vast kom te staan.

 

En nogmaals: je gaat alleen evacueren als daar aanleiding toe is en als het verderop beter is. Grote steden mijdt ik sowieso.

 

Wel of niet evacueren blijft een zwaarwegend besluit. Hetzelfde geldt voor het verlaten van de auto, of het alleen maar stilstaan in het verkeer waardoor je geen kant meer op kunt.

 

Samengevat: denk na en mijdt ieder risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er alles aan doen om dat te voorkomen. In principe kom ik mijn auto niet uit en ik mijdt iedere situatie waarin ik vast kom te staan.

 

En nogmaals: je gaat alleen evacueren als daar aanleiding toe is en als het verderop beter is. Grote steden mijdt ik sowieso.

 

Wel of niet evacueren blijft een zwaarwegend besluit. Hetzelfde geldt voor het verlaten van de auto, of het alleen maar stilstaan in het verkeer waardoor je geen kant meer op kunt.

 

Samengevat: denk na en mijdt ieder risico.

 

Dus wat ga je doen als je stil staat met de auto en dus wel.de.auto.uitmoet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...