Ga naar inhoud
GENEGEERD

BOV - Auto Modificaties


Stealth

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik mis iets in all deze topics dat ik niet heb kunnen vinden. En dat is waarom ik er een topic van maak. Zodat wij allen eens lekker Creatief kunnen zijn! (hoera!)

 

In het "ontsnappen met de auto" topic linkte @Arisaka een handleiding met manoeuvres en aanpassingen die men aan hun auto zouden kunnen maken om een voordeel op te leveren tijdens een achtervolging.

Dit is natuurlijk wat bij mij het balletje aan het rollen kreeg.

 

Het is hier dus de bedoeling wij slimme modificaties voor onze BOV's verzinnen,

U kunt ook plaatjes van modificaties plaatsen die u op internet zag, deze zelf tekenen, photoshoppen / fotograferen, etc. met uw toelichting.

 

Onrelevant = Het type auto/merk/model/specificaties

 

Het gaat puur en alleen om modificaties die u bij welke auto u ook maar neemt, kunt toepassen die u een streepje voorgeven tijdens SHTF.

 

 

Veel Plezier!

~Stealth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast der_obergefreiter

Rookmachine , erg simpel en in sommige situaties erg handig ook . Het enige wat je nodig hebt is je hete uitlaat van voertuig , waar je een gaatje inmaakt om een leidinkje op aan te sluiten . Aan genoemd leidinkje een tankje met kraantje dat je vult met diesel , koelvloeistof of vloeistof speciaal voor rookmachines in de disco . Als dat spul in de hete uitlaat terecht komt maak je een rookgordijn waar je U tegen zegt . Hebben zo het verkeer in tunnels wel eens lam gelegd met zijn tweeen . Werkt dus echt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op pagina 2 t/m 5 (pagina 7 t/m 10 van de pdf (als u de voorpagina en inhoudsopgaves meerekend) van die handleiding,

staan de auto modificaties die aangeraden worden te hebben in het geval van een achtervolging

 

Hier een test bij mythbusters:

van sommige dingen die genoemt worden

(het vervolg)

 

Lees ook het commentaar, er zitten handige opmerkingen tussen zoals deze:

"The Caltrops used by the US Office of Strategic Services have hollow spikes that puncture self-sealing rubber tires. The hole in the center allows air to escape even if the other end of the tube is sealed by soft ground. This is what they should have tried. ;)"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ook het commentaar, er zitten handige opmerkingen tussen zoals deze:

"The Caltrops used by the US Office of Strategic Services have hollow spikes that puncture self-sealing rubber tires. The hole in the center allows air to escape even if the other end of the tube is sealed by soft ground. This is what they should have tried. ;)"

 

Die gaatjes worden vaker toegepast :D

http://www.midwayusa.com/product/785404/mako-shoot-through-tire-deflator-attachment-ar-15-steel-matte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er nou niemand meer ideeen? Geen:

- Gun mounts aan het plafon ofzo ?

- Banden die niet lek kunnen of een extra accu ?

- Betere veering kopen

- Auto een paar centimeter verhogen?

- Bullbar?

- Sidebars?

- Rearbar?

- Geblindeerde ramen ?

- Navigatie systeem?

- Beschermende plaat onder de auto?

- Reserve wiel achterop?

- CB radio?

- Dak Dragers

- Dak raam met stevige ondergrond recht daar onder?

- Documenten mapje aan de zonneklep?

- Handsfree setje met speakers?

 

Helemaal niemand heeft nog een cool idee? Niet eens het idee om een camouflage net achter in te leggen ter camouflage wanneer u toch echt een stop moet maken en hem tussen de bosjes parkeert?

Een zonne paneel in het dak te monteren?

Sneeuw kettingen achter-in te leggen?

Een hooftsteun schermpje voor de kids om tekenfilmpjes te kijken terwijl u uw bugout doet?

dont tread on me stickertje achterop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er nou niemand meer ideeen? Geen:

- Gun mounts aan het plafon ofzo ?

- Banden die niet lek kunnen of een extra accu ?

- Betere veering kopen

- Auto een paar centimeter verhogen?

- Bullbar?

- Sidebars?

- Rearbar?

- Geblindeerde ramen ?

- Navigatie systeem?

- Beschermende plaat onder de auto?

- Reserve wiel achterop?

- CB radio?

- Dak Dragers

- Dak raam met stevige ondergrond recht daar onder?

- Documenten mapje aan de zonneklep?

- Handsfree setje met speakers?

 

Helemaal niemand heeft nog een cool idee? Niet eens het idee om een camouflage net achter in te leggen ter camouflage wanneer u toch echt een stop moet maken en hem tussen de bosjes parkeert?

Een zonne paneel in het dak te monteren?

Sneeuw kettingen achter-in te leggen?

Een hooftsteun schermpje voor de kids om tekenfilmpjes te kijken terwijl u uw bugout doet?

dont tread on me stickertje achterop ?

 

Met gun mounts ben je niet meer zo Stealth (knipoog). Zitten wel haalbare ideeen bij je lijst.Misschien de auto in cammokleuren laten spuiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er nou niemand meer ideeen? Geen:

 

Check, dit heb ik al

 

- een extra accu ?

- Betere veering kopen

- Auto een paar centimeter verhogen?

- Bullbar?

- Sidebars?

- Rearbar?

- Navigatie systeem?

- Beschermende plaat onder de auto?

- Reserve wiel achterop?

- CB radio?

- Dak Dragers

- Dak raam met stevige ondergrond recht daar onder?

- Documenten mapje aan de zonneklep?

- Standkachel

- Water

- koken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met gun mounts ben je niet meer zo Stealth (knipoog).

 

Ik dacht meer aan: 49948d1321587794-new-gun-knife-holster-zombos-new-pistol-mount.jpg.b2e9419adacf996dd406600cbdf881d9.jpg

Niet dit: MilTacoma2.jpg.d687a9289b34f5412950ad2020caa7dc.jpg

 

Maar ik denk dat als u meer van plan bent om met een grote groep preppers een convooi te vormen dat het wel kan :p (die 2e)

(vragen jullie je ook niet af of hij uberhaubt nog wel achter die gun kan staan met all die zooi achter in? vind dit overgens een beetje het type auto wat ik verwacht dat die mij probeert te ambushen :p)

 

Misschien de auto in cammokleuren laten spuiten?

 

Vind het wel een goeie maar mischien valt te veel op wanneer u op de weg bent. Ik denk dat dit gewoon een overweging is die ieder voor zich zou moeten maken.

Als ik hem gecamoufleert zou maken zou ik het met stickers doen en een digital camo patroon er voor kiezen :p (Surpat/Multicam Digital bijv.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk denk ik aan iets heel simpels wat ik op mijn Laro ook

toepas.

Dat is zoveel mogelijk vleugel moeren toepassen op onderdelen die niet met hoge drukken belast worden waar je wel

regelmatig bij moet komen.

Moet je dan wat bevestigen of losmaken hoef je geen gereedschap te gebruiken.

Denk maar aan filter behuizing,accu brackets , kortom verzin het maar als je de auto van dichtbij ziet.

Dan word het wel duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

joh, ik ben nog bezig met plannen , bovendien moet ik alle woeste plannen ook aan bank en vriendin uitleggen . Helaas hebben die meestal een andere kijk op dingen dan ik :(

maar goed op het verlanglijstje : cb radio (mét versterker) , multiband scanner (aanwezig) , sirene,stroboscoopverlichting (van die super irritante flitsers) , draaibare (boot) schijnwerper , blindering voor verlichting, lier,zonnepaneel , en dan de normale camperuitrusting aan stroomvoorzieningen en kleine watervoorraad . camoeflage netten heb ik al van toen ik nog motor reed .pfffffffffffffffffffffffff ga heel wat uit te leggen hebben, vrees ik .

 

en camoe ben ik onderdehand op uitgekeken, hij wordt óf mat grijs, óf matzwart .

Link naar reactie
Delen op andere sites

joh, ik ben nog bezig met plannen , bovendien moet ik alle woeste plannen ook aan bank en vriendin uitleggen . Helaas hebben die meestal een andere kijk op dingen dan ik :(

maar goed op het verlanglijstje : cb radio (mét versterker) , multiband scanner (aanwezig) , sirene,stroboscoopverlichting (van die super irritante flitsers) , draaibare (boot) schijnwerper , blindering voor verlichting, lier,zonnepaneel , en dan de normale camperuitrusting aan stroomvoorzieningen en kleine watervoorraad . camoeflage netten heb ik al van toen ik nog motor reed .pfffffffffffffffffffffffff ga heel wat uit te leggen hebben, vrees ik .

 

en camoe ben ik onderdehand op uitgekeken, hij wordt óf mat grijs, óf matzwart .

 

Ik zou mat zwart doen, anders denk ik aan de melk boer :p

Vergeet overgens niet een heavy duty accu of een 2e accu aan te schaffen als je zoveel electra er in zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
Ik zou mat zwart doen, anders denk ik aan de melk boer :p

Vergeet overgens niet een heavy duty accu of een 2e accu aan te schaffen als je zoveel electra er in zet.

ik wil zowiezo een extra accu voor "woongedeelte" , ook omdat daar het meeste 12 volt gaat worden en het systeem van laro 24 volt is .

 

oohw, ja , nog vergeten : een slinger om het ding aan , die kun je nog steeds krijgen en dan heeft mijn vriendin iets te fitnessen :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...