Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Mr. Gold

Interesse in een chat op Preppers.nl?

Recommended Posts

Zouden jullie het waarderen als er een chat functie komt op Preppers.nl waarbij we gewoon met elkaar kunnen praten als er bezoekers online zijn?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wel.

Het risico bestaat alleen wel dat waardevolle informatie verloren gaat, omdat dit 1 op 1 wordt overgedragen en geen topic van wordt gemaakt.

Deze post delen

Wat Zanshin zegt. Lijkt mij wel leuk en waardevol, echter moeten mensen wel topics blijven maken over de onderwerpen die interessant zijn. Anders zullen alleen de chatters weten waar het over gaat :-).

En natuurlijk voor preppers only.. maar dat is logisch denk ik.

Deze post delen

Ik wel.

Het risico bestaat alleen wel dat waardevolle informatie verloren gaat, omdat dit 1 op 1 wordt overgedragen en geen topic van wordt gemaakt.

Dit ben ik mij ook erg bewust. We zitten nu ook in een stadium dat we elkaar beter leren kennen op het forum en misschien is dit een leuke optie (inderdaad alleen voor leden) om dit over een paar maanden te bekijken of we dit willen hebben op de site.

Mijn ervaringen met chats i.s.m. fora zijn positief vooral om even een praatje te maken (off topic) met gelijkgestemden en om een leuke tijd te hebben vooral in de uren dat normale mensen op bed liggen :)

Deze post delen

Dit ben ik mij ook erg bewust. We zitten nu ook in een stadium dat we elkaar beter leren kennen op het forum en misschien is dit een leuke optie (inderdaad alleen voor leden) om dit over een paar maanden te bekijken of we dit willen hebben op de site.

Mijn ervaringen met chats i.s.m. fora zijn positief vooral om even een praatje te maken (off topic) met gelijkgestemden en om een leuke tijd te hebben vooral in de uren dat normale mensen op bed liggen :)

Over een paar maanden? Maar als je er positieve ervaringen mee hebt, waarom zou je dan willen wachten? (no disrespect)

Deze post delen

Helleu!

Hebben de mods in al hun wijsheid reeds een besluit genomen over de chatfunctie? Het valt me op dat het forum soms bijna als een chatroom gebruikt wordt (en ja, ik doe daar hard aan mee, shame on me!).

Groeten,

JB

Deze post delen

Chat is een goed filter. De bullshit is voor de chat. De waardevolle info kan naar een topic toe. Aanvullende suggestie: bouw een subforum. De "arena" of "dojo" ofzo. Mensen die mot krijgen in een discussie kunnen daar lekker potje verbaal matten. Is de discussie over wordt het draadje gewist en klarie. Mensen kunnen vrijuit ruzieen zonder dat de rest last heeft.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Deze post delen

Chat is een goed filter. De bullshit is voor de chat. De waardevolle info kan naar een topic toe.

Het gevaar is echter dat men goeie topics toch in de chat gaat bespreken. En dan mis je natuurlijk belangrijke info op het forum. Dus ik stel mijn mening bij en zeg: geen chat.

Deze post delen

niet helemaal waar,

als iedereen beetje meewerkt en bij goeie onderwerpen zegt, even topicje maken

vaak kom je juist op goeie ideeen in zon chat en kan je het op het forum uitwerken

gewoon proberen, loopt het forum leeg sluit je de chat toch

Deze post delen

Ik snap het punt wel hoor. Maar mijn insziens hoeft niet alles continu over preppen te gaan. Als ik iemand wil leren kennen voor evt. toekomstige scenarios gaat dat, mijn insziens, verder dan "welk waterfilter?"

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Deze post delen

Wat mij betreft is een chat niet nodig, de PM's gaan prima als ik iemand iets wil vragen of zeggen.

Deze post delen

Liever niet, om twee redenen:

1. Vaak wordt er amper gebruik van gemaakt.

2. Velen van ons zijn op wisselende tijdstippen in de gelegenheid om dit forum te bezoeken.

Deze post delen

Liever niet, om twee redenen:

1. Vaak wordt er amper gebruik van gemaakt.

2. Velen van ons zijn op wisselende tijdstippen in de gelegenheid om dit forum te bezoeken.

1) is toch geen reden om het niet te doen? Kun je alleen testen door de functie daadwerkelijk toe te voegen.

2) Wat maakt dat uit, je hoeft niet allemaal tegelijk in de chat te zitten, dat zou een enorme drukte worden ;)

Denk dat een chat een prima idee is! En ja, dan allemaal consequent topics blijven aanmaken en de chat voor BS gebruiken, of ideeën opdoen en die dus in topics terug laten komen.

Deze post delen

Mooi. Laat ik onze admin eens dit technisch laten uitzoeken en dan proberen we het bij 150 actieve leden online te zetten (nu 120).

Deze post delen

1) is toch geen reden om het niet te doen? Kun je alleen testen door de functie daadwerkelijk toe te voegen.

2) Wat maakt dat uit, je hoeft niet allemaal tegelijk in de chat te zitten, dat zou een enorme drukte worden ;)

Daar heb je ook weer gelijk in, maar even ter illustratie: op een ander forum waar ik regelmatig rondkijk:

Currently Active Users: 1617 (285 members and 1332 guests)

Members currently using Flashchat: 2

The most chatters online in one day was 48, 04-21-2012.

48 is nog de moeite waard, maar gemiddeld zie ik twee gebruikers online.

Misschien dat er hier, met veeeel minder forumleden, wel vaker gebruik gemaakt wordt van een chatfunctie. Maar ik betwijfel dat. Dat neemt niet weg, zoals je al zei, dat er niets op tegen is om het uit te proberen :)

Deze post delen

Mooi. Laat ik onze admin eens dit technisch laten uitzoeken en dan proberen we het bij 150 actieve leden online te zetten (nu 120).

En een kleine 2 weken later zitten we op 224 leden, gaat rap zeg :)

Deze post delen

Forum - Preppers.nl StatistiekenForum - Preppers.nl Statistieken

Onderwerpen

668

10.478

Leden

224

Actieve Leden

158

u vraagt, wij draaien ;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...