Ga naar inhoud

Gast IsaBo

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er staat op het forum al veel informatie over zonnepanelen. Dank hiervoor en wil t.z.t. ook deze stap gaan maken voor ons privé.

 

We willen voor de prepshop een partner in zonnepanelen waar jullie super ervaringen mee hebben. Kunnen jullie ons op weg helpen hiermee?

 

We weten wel iemand, die alles tot op de draad heeft uitgezocht en nu via zijn eigen bedrijf levert, en plaatst.

Of hij landelijk wil gaan weten we niet.

Een eerlijk en integer iemand, we zullen eens vragen of hij interesse heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De workaround is een dure regelaar die ingangsspanningen tot > 90 Volt aankan.

Outback 80

Victron Energie heeft er ook een.

 

Je kunt ook 12V panelen kopen (200 Wp ofzo) en die bewaren.

Als ik de prijzen zie lijkt een klein 230V spanninkje regelen simpeler.

Ik kan dan een normale 230V lader voor accu's gebruiken.

 

(omweg maar betaalbaarder? er is dan wel een 12V->230V inverter nodig met bescherming tegen 230V levering door de panelenregelaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de prijzen zie lijkt een klein 230V spanninkje regelen simpeler.

Ik kan dan een normale 230V lader voor accu's gebruiken.

 

(omweg maar betaalbaarder? er is dan wel een 12V->230V inverter nodig met bescherming tegen 230V levering door de panelenregelaar)

 

maw.

 

panelen -> netinverter -> eiland-netwerk (gegenereerd door een 220V omvormer op accu) -> 220V acculader (10A)

 

laat me weten als je dat hebt gebouwd en er is niets ontploft :) :)

(mogelijk lukt t wel mooi met een Victron Energy Multiplus, maar die vindt ik wel duur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat op het forum al veel informatie over zonnepanelen. Dank hiervoor en wil t.z.t. ook deze stap gaan maken voor ons privé.

 

We willen voor de prepshop een partner in zonnepanelen waar jullie super ervaringen mee hebben. Kunnen jullie ons op weg helpen hiermee?

 

Vanuit prep optiek kan het alleen als je er ook meteen een eiland systeem van kunt maken, zomaar zonnepalen, netinerted aanbieden heeft toch niets met preppen te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit prep optiek kan het alleen als je er ook meteen een eiland systeem van kunt maken, zomaar zonnepalen, netinerted aanbieden heeft toch niets met preppen te maken?

 

De oplossing moet bijdragen aan zelfvoorzienendheid. Het gaat dus niet om een zonnepanelen set up die je enkel qua kosten een andere oplossing biedt, waarbij je terug levert aan je energie maatschappij. We willen een oplossing waarbij je met zonnepanelen OFFGRID zou kunnen, als zijnde back up voor de normale infra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wauw zo veel te lezen weer ben weer een stuk wijzer.

 

Op de vraag waar je die accu`s met vloeistof los kunt kopen.

De fabrikant moet daarvoor een stap in het productie proces overslaan.

Waarschijnlijk willen ze dat alleen doen als er een partij besteld word

 

Een accu haal je bij je garage,daar staan ze namelijk droog in de opslag.

Bij jouw garage vraag je de vloeistof er los bij.

Moet geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
een auto accu ?

volgens mij zijn die niet echt gemaakt om constant te gebruiken

Autoaccu's worden inderdaad niet blij van diep ontladen ze zijn gemaakt om constant bijgeladen te worden door de motor van de rijdende auto. Ze zijn wel veel in gebruik in autonome systemen voor de stroomvoorziening van schrikdraad apparaten (omheiningen voor vee) en dan kunnen ze ong. 4 weken gebruik aan(advies is dan wel 85ah of meer). Nu pakken die apparaten niet zo heel veel stroom, maar toch. Ook hiervoor zijn zonnepanelen populair, maar de merkapparaten zijn schrikbarend duur. Los paneel en 12v laadregelaar kost 1/4 ongeveer. Ik ben hiervoor nu aan het kijken. Ik wil er eigenlijk wel meer op aansluiten, maar het kan best dat het uiteindelijk kleinere aparte setjes worden. Ik heb nl liever niet mijn beesten los lopen omdat een ander apparaat de accu leeg trekt.

 

Autonoom systeem is voor shtf makkelijkste, kijk daarvoor naar campersystemen, al zit je dan wel grotendeels aan 12V spul vast. Koelkast aansluiten op zo'n systeem zou ik niet willen. Dat vang ik dan liever op met koelelementen uit de vriezer.

 

Vraagje : kan je accu's met een verschillend ah aan elkaar koppelen? Ik heb hier nl 1x 100ah/12V en 1x 85ah/12V staan en dat is net een antwoord wat ik nergens kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle accu's in een accubank moeten dezelfde capaciteit EN voltage hebben.

 

Ook al KAN je accu's met verschillende capaciteit (maar zelfde voltage) wel aansluiten op elkaar, je wilt het niet, omdat je de accu met het lagere Ah heel snel naar god helpt op die manier. Die is namelijk sneller uitgeput dan de grotere accu, terwijl de grotere het laat lijken of er nog capaciteit beschikbaar is. De kleine accu wordt dus veel te diep ontladen en als er 1 manier is om een accu snel te slopen, is 't te diep ontladen.

 

Dus nee, niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...