Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

• Admin

Afgelopen najaar was er heel veel te doen om komeet Elenin. Er was veel te lezen over "Elenin" vooral in Zuid Amerika was dit een groot issue. Ik volgde de gebeurtenissen op de voet via twitter en vond het erg interessant om dit fenomeen te volgen. Uiteindelijk is er weinig tot niks gebeurd en vroeg mij af of jullie ook met dit soort zaken bezig houden en dit soort zaken volgen? Zijn er op dit moment zaken die jullie volgen (bijvoorbeeld de zon plasma of aardpolen die zouden verschuiven? e.d.)

Veroorzaakt 'komeet' Elenin tussen 27 september en 23 november 2011 apocalyptische gebeurtenissen?

Over de naderende komeet Elenin is al het nodige gezegd en geschreven, ook op deze site. Volgens sommigen is Elenin feitelijk 'Planeet-X' of 'Nibiru', een bruine dwergster die eens in de 3630 jaar de baan van de aarde kruist en daarbij grote verwoestingen aanricht. Wat Elenin ook is, het bestaan en de komst ervan is een feit. Eveneens aantoonbaar en verifeerbaar is het niet te ontkennen opmerkelijke verband tussen de stand van Elenin ten opzichte van de zon en de aarde en de aardbevingen in Chili, Christchurch en Japan. Vergelijkbare samenstanden treden opnieuw op in september, oktober en november 2011, met dit verschil dat Elenin dan vele malen dichterbij is gekomen (1). Wat voor gevolgen zal dat hebben voor onze planeet?

De afgelopen weken en maanden zijn er diverse filmpjes over Elenin en aanverwante (complot)theorieën op YouTube geplaatst, maar dit recente filmpje legt het naar mijn mening het eenvoudigste en daarom het beste uit.

Ene Mike laat aan de hand van een voor iedereen toegankelijk astronomisch computerprogramma zien dat Elenin volgens hem geen komeet kan zijn. Het computermodel is afkomstig van het Jet Propulsion Laboratory van de NASA, wat de accuraatheid ervan zeer geloofwaardig maakt. Er wordt vaak gedacht dat Elenin voor een snelle poolomkering zal zorgen, maar volgens Mike bevindt Elenin zich nu nog te ver weg om zoiets te kunnen veroorzaken.

Aan de hand van het model toont Mike dat de zon, de aarde en Elenin zich op 15 maart op één rechte lijn bevonden. Elenin bevond zich afgelopen dinsdag op 2,101 AU (Astronomische Eenheden) van onze planeet. Eén AU komt overeen met de afstand tussen de aarde en de zon (circa 150 miljoen kilometer). 'Het is geen wonder dat we een paar dagen hiervoor een 9.0 aardbeving in Japan hadden,' aldus Mike. 'Ik zal dit aantonen aan de hand van wat er in het verleden is gebeurd.'

Vervolgens verschuift Mike de datum in het astronomische model terug naar 4 september 2010. Ook op die dag stonden de aarde, de zon en Elenin -die Mike een 'dwergster' noemt- op één lijn, waarbij de zon precies tussen de aarde en Elenin instond, met tussen de aarde en de zon ook nog eens de planeet Mercurius en dicht daarbij ook Venus. Wat gebeurde er op 4 september? Toen vond de eerste (7.2) aardbeving in Christchurch (Nieuw Zeeland) plaats. 'Denkt u écht dat als dit een komeet is, deze toen sterk genoeg was om op aarde een 7.2 aardbeving te veroorzaken?' vraagt Mike zich hardop af. 'Dat betwijfel ik.'

'Maar het wordt nog interessanter,' vervolgt hij, als hij de datum in het model verplaatst naar 27 februari 2010. Op die dag stonden de zon, de aarde en Elenin al eerder op één lijn, maar toen bevond Elenin zich op veel grotere afstand van onze planeet, namelijk ruim 6 AU, zes keer de afstand tussen de aarde en de zon. Juist op die dag kreeg Chili een 8.8 aardbeving voor zijn kiezen.

'Nu gaan we naar de toekomst, en dat gaat behoorlijk beangstigend worden,' zegt Mike als hij de datum op 26 / 27 september 2011 zet. 'Op die dag is er opnieuw een samenstand, maar deze keer bevindt Elenin zich binnen onze baan om de zon en ook nog binnen de baan van Venus om de zon. De volgorde is dan Mercurius - zon - Elenin - aarde op één lijn, maar deze keer is de afstand tussen onze planeet en Elenin slechts 0,381 AU. 'Dat is heel erg dichtbij en dat zal daarom voor sterke krachten op de aarde zorgen,' denkt hij.

De gevolgende gevarendatum is slechts drie weken later, op 17 oktober. Dan is Elenin nóg dichterbij gekomen, op slechts 0,232 AU van de aarde. 'Ergens tussen die twee datums zal deze bruine dwergster ons 'beetpakken' en onze planeet doen omkeren. Hoe erg dat zal worden weet ik niet, maar hij komt dichtbij genoeg om zeer ernstige gebeurtenissen te veroorzaken. Bedenk dat we al problemen kregen toen Elenin nog heel ver weg stond. Wat zal er dan gebeuren als hij zo dichtbij komt?! Ik geloof dan ook dat alles wat hierover in de Bijbel (Openbaring) staat in die periode zal uitkomen.'

Na de dichtste nadering op 17 oktober is er een derde datum die gevreesd moet worden: 5 november. De aarde kruist dan het pad van de bruine dwergster Elenin. 'Die heeft waarschijnlijk een hoop ruimtepuin in zijn spoor achtergelaten, en daar komen wij dan midden in terecht. Dan zullen we heel zwaar getroffen worden, temeer omdat Elenin dan nog steeds heel dichtbij is (0,348 AU).'

Mike laat dan zien dat het dan nóg niet afgelopen is, want op 23 november zal er wéér een samenstand zijn. Dan staan de zon, de aarde en Elenin opnieuw op één lijn, precies zoals gebeurde met de aardbevingen in Chili en Japan. Alleen deze keer is de afstand tussen de aarde en Elenin slechts 0,596 AU, één tiende van de afstand tijdens de aardbeving in Chili. 'Dat zal dus grote problemen veroorzaken,' verwacht Mike.

Iedereen kan deze gegevens op dit model controleren. Het JPL heeft hier geen geheim van gemaakt. 'Maar ze vertellen ons heel veel niet over deze specifieke gebeurtenis, en ik begrijp wel waarom. Wat er namelijk gaat gebeuren is dat als dit wordt aangekondigd, mensen hun gewoonten drastisch gaan veranderen. Maar de mensen moeten echt weten wat er gaat komen. Mijn beste advies voor u: ga een persoonlijke relatie met God aan, want dat zal u nodig hebben als dit allemaal gaat plaatsvinden. Hopelijk houden we het allemaal vol als het zover is.'

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
vroeg mij af of jullie ook met dit soort zaken bezig houden en dit soort zaken volgen?

Nee, u zegt het zelf goed:

Uiteindelijk is er weinig tot niks gebeurd

Er bestaan daadwerkelijke SHTF-bedreigingen waar mensen goed aan doen zich op voor te bereiden, maar dit soort verhalen zijn gebaseerd op pseudo-wetenschap. Kosmische uitlijningen (alignments) hebben een verwaarloosbaar effect op de aarde, en zelfs dat effect is niet van een uitzonderlijke orde van kracht.

Zijn er op dit moment zaken die jullie volgen (bijvoorbeeld de zon plasma of aardpolen die zouden verschuiven? e.d.)

Ik volg het niet op de voet, maar Coronale Massa-Ejecties zijn wel een reële bedreiging, en dus iets wat ik serieus neem (bewaar mijn prep-elektronica in een Faraday kooi, ook vanwege een mogelijke man-made EMP), en uitkijk of zoiets aangekondigd wordt.

De angst voor het verschuiven van de magnetische aardpolen is voor zover ik weet ook gebaseerd op pseudo-wetenschap. Daarover is het volgende wikipedia artikel waard om te lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Pole_shift_hypothesis

Wat betreft geomagnetische omkering; de kans dat dit gebeurd in ons leven is verwaarloosbaar klein. Bovendien is er geen enkel bewijs dat dit cataclysmische gevolgen heeft.

Het vergt enige inzicht om goed door te hebben wat er zich afspeelt met betrekking tot 2012 en "The End of Times"

Als je niet oppast wordt je gelijk meteen in die hoek geplaatst van complottheorieën en samenzweringen.

We leven in een wereld waar vaker dan je denkt gegeneraliseerd wordt en maar al te vaak praten we over zaken

waar we eigenlijk geen kaas van hebben gegeten en veronderstellen dat we weten waar we het over hebben.

Veronderstellingen kan een mens tot waanzin drijven en hiervan zijn er genoeg voorbeelden van.

Kijk maar naar youtubers die zich met Elenin bezig hebben gehouden. Allemaal zijn ze van de koude

kermis thuis gekomen, toen bleek dat het om een simpele ijs komeet ging die geen noemenswaardige

bedreiging vormde voor de aarde.

Maar hoe zit dat met Niburu?

De Elenin hype heeft een kortstondige piek gehad in 2011 zoals je ziet in onderstaande google trends analyse

Elenin.jpg.afb6f1989eebf3be01659e3cbfbd42eb.jpg

Niburu (planet X) heeft een langere adem en schijnt het wat langer vol te houden dan de Elenin hype volgens google trends.

Niburu.jpg.0c53ab3044eb67fe73e05d2272a2d18c.jpg

De Elenin hype is daarna met een teleurstellende sisser afgelopen, maar de Niburu hype zet zich voort.

Dat Elenin bestond is 100 procent legitiem, maar vormde geen bedreiding voor de aarde.

Ik wil jullie vragen om naar het volgende foto opname te kijken en mij vertellen wat je ziet.

Dit heeft niets met preppen te maken maar met een stukje bewustwording. Wees kritisch en stel je vragen.

De foto is gemaakt in Italië, Varese. De foto werd gemaakt met een rode filter om zo het licht contrast en contouren van de zon vast te leggen.

Let vooral op dat bollige uitstulpje op 09.00 van de zon.

Mocht je enige kennis hebben van astronomie dan zijn de dag en tijd rechtsonder zodat je weet waar en welke planeten in ons zonnestelsel zich op dat moment bevonden.

zon.jpg.ad7f9318724dd7ca4adc4ce82420936a.jpg

Cheers,

BK44

• 2 weeks later...

http://www.youtube.com/watch?v=HTH67ufxI_Q&feature

Bron : http://stereo.gsfc.nasa.gov/cgi-bin/images

Timestamp : 20120309 t/m 20120311

Telescope : Behind EUVI 284 of Ahead EUVI 284

Resolution : 1024x1024

Display : Diashow

Latest n image : nvt

Display one image per x : nvt

Search : ja

De laatste genomen telescoop foto's van 11.03.2012 zijn verwijderd. Dus je kan het niet controleren met wat er op de video staat.

Cheers,

BK44

• Admin

@BK44 Wat een mooie post van je op 3 maart. Kan je dit soort hypes nu ook goed zien op Twitter zijn daar cijfers van met bijvoorbeeld Elenin?

Die uitstulping van de zon ziet er groot uit in verhouding met de zon en lijkt wel op een grote explosie. Heb geen enkel idee of dit normaal is en of dit eventueel gevolgen heeft voor de zon of de aarde. Wat ik zelf altijd al afvroeg is hoe weten de wetenschappers (hoe meten ze dat) dat de zon nu halverwege zijn levensduur is?

• Admin

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/12/binnenland/venus-en-jupiter-bijna-op-een-lijn.xml

Bijna botsing Venus en Jupiter.

Venus en Jupiter staan de komende dagen vanuit ons gezichtspunt dicht bij elkaar. Vlak na zonsondergang lijken de planeten elkaar urenlang zelfs bijna te raken.

Volgens Remco van der Burg van de Sterrewacht Leiden is het fenomeen met het blote oog te zien. "Als je vlak na zonsondergang naar het westen kijkt, zie je het. Met een goede verrekijker kan je de planeten ook echt als dusdanig herkennen." Ook de manen van beide planeten zijn goed te zien.

Dichtbij maar toch ver weg

De planeten staan wel vaker bij elkaar 'in de buurt' maar deze keer gebeurt dat kort na zonsondergang en zullen ze urenlang en haarscherp samen zichtbaar zijn. De volgende keer dat de planeten zo dicht bij elkaar te zien zijn is 28 mei volgend jaar. Dan zullen ze echter al na een uurtje achter de horizon verdwijnen.

Update - Unidentified Object SUN! March 12, 2012

http://www.youtube.com/watch?v=Ev8JGqDO8nk&feature

De uitstulping is nu herkend als een object die zich nu loslaat van de zon met een gigantische snelheid.

De meeste ejecties torperderen zichzelf terug ri zon. Dit fenomeen heeft een andere kenmerk. We wachten het af.

Vanaf de aarde liggen Jupiter en Venus inderdaad heel mooi bij elkaar, maar helemaal in het westen. Mercurius is nu de enige die heel dicht bij de zon staat.

JupiterVenus12032012.jpg.26bf5ea5811d26ace7bbc24ea4ec2fb6.jpg

Bron : http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=elenin;orb=1;cov=0;log=0;cad=0#orb

De positie van Mercurius is links van de zon (vanuit de aarde gezien). Dit object is net onder tussen 06.00 en 07.00

Mercurius12032012.jpg.484a0fa7084c439d487d525ff97631bc.jpg

Cheers,

BK44

Van een andere Youtuber. Waar ik van uitga is dat dit geen explosie kan zijn (vanwege de duur van de twister) en dat de streng zich vertakt in een bolvormige uitspatting. Het is dus een vast object. Je kan duidelijk enige contrast zien in schaduw vorming ondanks dat het apparatuur er niet voor gemaakt is.

Het lijkt ook dat het object naar de zon toe kruipt, met als gevolg dat de twister ontstaat en het object weer zich "loskoppelt".

Bron : http://sohodata.nascom.nasa.gov/cgi-bin/soho_movie_theater

Image Type : EIT 171

Resolution : 1024

Start en Enddates : 20120305 t/m 20120312

Search : ja

Cheers,

BK44

Je hoort wel vaker dat die zogenaamde 'zonnestormen' grote electricteitsnetwerken zouden kunnen platleggen.

De vraag is dan doorgaans hoe lang zo'n storing duurt als het ooit gebeurd en wat de gevolgen zullen zijn gedurende die tijd.

Ik ben niet bang voor kortstondige uitval van electriciteit (hoewel een dag zonder preppers.nl me wel zwaar zal vallen :)), maar langdurige uitval kan erg vervelend worden.

Het niet hebben van electriciteit brengt nogal wat praktische problemen met zich mee.

Zo kun je niet meer pinnen. Boodschappen doen wordt zowieso amper meer mogelijk zonder een werkende kassa: welke kassamevrouw kent alle prijzen uit haar hoofd en kan e.e.a. uitrekenen op een simpele rekenmachine? Last minute preps zijn dus moeilijk. Idem met tanken: al die benzinepompen zijn alleen middels electricteit te bedienen.

En wat als je auto het niet meer doet door een EMP (Electro Magnetic Pulse)? Dan kun je alleen nog maar op je fiets preppen. Wat zou een bakkaboe dan makkelijk zijn !

Daarnaast zijn er ook in je dagelijkse leven een aantal erg vervelende zaken:

De diepvries zal snel leeggegeten moeten worden, eventueel de inhoud wecken op een kampeergasstelletje (moet eerst een proberen of dat wel kan), cv doet het niet meer, dus warm water is ineens een luxe, wasmachine werkt niet, hoe zit het met de wc? Wordt het water door middel van electriciteit opgepompt? Dan zullen we daar ook een alternatief voor moeten zien te vinden.

Hoe langer iets duurt hoe verregaander de gevolgen zullen zijn. (kun je je een klus voorstellen zonder elctrisch gereedschap???)

Gelukkig hebben we een opgiet koffiepotje: als het water eenmaal kookt kunnen we gelukkig wel genieten van een bakkie troost ...

Hallo, net nieuw hier, ben wel blij met deze site is inderdaad vrij zeldzaam in NL wordt ook wel erg lacherig overgedaan is mijn ervaring heb zelf ook al eens iets op WWW gezet maar was niet veel belangstelling voor.

Maar goed misschien kunnen we volgende week al iets verwachten aldus deze site van uiteraard een Amerikaan is wel omstreden maar geeft wel veel info die wel goed onderbouwd is. Hij schijnt zelfs een hele groep deskundigenen achter zich te hebben die om diverse redenen zich nog stil houden.

Wat ons op 22 maart bovenhet hoofd hangt is een "Heavy-mass Object" afijn lees dit maar eens, vind het wel interessant.

http://beforeitsnews.com/story/1887/400/Nibiru_March_22,_2012_Warning_Video.html

Ga weer aan de slag, groeten Tom

Hoi Tom, welkom op het Preppersforum! Als je het leuk vind, kan je jezelf even voorstellen, ben ook wel benieuwd wat je bedoelt met je eerdere pogingen op het www.

De video die je post is nieuw voor me, schrok me eerst rot, want dacht dat er 5 graden stond, maar het is gelukig 5 inches :) Al zal dat ook de nodige impact kunnen hebben. Persoonlijk denk ik dat we eerder een SHTF hebben vanwege financieel-politiek-economische zaken dan natuurverschijnselen, maar ik vind het wel zeer interessant om te lezen allemaal. En ach, wat de reden ook is die de poepventilator laat draaien, als prepper ben je op zoveel mogelijk scenario's voorbereid ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...