Ga naar inhoud
GENEGEERD

Checklist spullen


Bolo

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben ook altijd dol op lijstjes, thanks,

 

Heb eigenlijk wel behoefte aan een beetje toelichting. wat is precies INCH.

 

hoor het wel. groet, Bob

 

INCH = I'm Never Coming Home.

 

Een BOB (Bug Out Bag) is er meer voor bedoeld om een bepaalde tijd (meestal 72 uur) onderweg te zijn. Meestal gevolg door terugkeer danwel aankomst BOL (Bug Out Location)

 

Een INCH is een BOB+ in feite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb er eentje in het Nederlands gemaakt, nog niet helemaal af.. zodra deze af is zal ik hem ook toevoegen op de Wiki (maar je kunt hem ook zelf aanvullen/wijzigen)

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AspPWc6OMSQTdF9Ua3dwQlJ1MG5SVFZ3VDRUR2Vpd1E#gid=0

 

 

Staat ook op mijn blog (in wording):

http://krachtigevrouwen.blogspot.nl/p/evacuatieplan_24.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de checklist nog weer even aangepast, door het omzetten naar Google docs/drive waren een aantal teksten in de kolommen niet goed meer zichtbaar. Moet nu opgelost zijn. Let op: het zijn drie verschillende tabbladen: checklist/persoonlijke gegevens en evacuatielokaties.

Staat ook op de wikipagina: http://preppers.nl/wiki/Evacueren_of_thuisblijven

 

NB De lijst van @Bolo is veel uitgebreider en handig vanwege de verschillende niveaus, maar die is Engelstalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat ik een ander soort prepper ben..respect hele mooie lijst hoor, geen enkele afbreuk aan je plaatsing.

Maar voor mij is erg veel overbodig. Als het zo erg zou worden dat er een echte SHTF plaatsvindt waarbij de wereld

en maatschappij weg is, zou ik teruggaan naar zoals de oervolkeren leefden..ben ik de enige die denkt dat als je

deze lijst leest, degene die de lijst heeft gemaakt ervanuit gaat dat de wereld na het overleven van een SHTF weer dezelfde

kan worden als vandaag de wereld? Maar het zullen wel veel spullen zijn die alleen van noodscenarios uitgaan zoals

overstroming en kernbom etc..

Zou een onderverdeling dan niet beter zijn, hmmm..dan zullen er wel zeggen tegen mij ja maar dat is voor iedereen anders..

En dat klopt, ik heb al zoveel lijsten gezien, wat zou de grootste gemene deler zijn van alle lijsten?

Zou je zoiets als een beginners prep lijst kunnen hebben met de bare essentials, als je die hebt zit je op level 1, dan level 2 etc..

Mis wel zoiets..Als je de lijsten ziet denk ik al, laat maar zitten, ze zijn zo lang dat ik ze al niet meer bekijk..zie liever bare essentials..

Als de helft wapens is en communicatie apparatuur maar okay misschien zal ik ooit ook wel in dat stadium belanden..

 

Is er trouwens iemand hier al zover gevorderd dat ie voor elke lijst die ie ziet kan zeggen ach dat heb ik allemaal al????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat ik een ander soort prepper ben..respect hele mooie lijst hoor, geen enkele afbreuk aan je plaatsing.

Maar voor mij is erg veel overbodig. Als het zo erg zou worden dat er een echte SHTF plaatsvindt waarbij de wereld

en maatschappij weg is, zou ik teruggaan naar zoals de oervolkeren leefden..ben ik de enige die denkt dat als je

deze lijst leest, degene die de lijst heeft gemaakt ervanuit gaat dat de wereld na het overleven van een SHTF weer dezelfde

kan worden als vandaag de wereld? Maar het zullen wel veel spullen zijn die alleen van noodscenarios uitgaan zoals

overstroming en kernbom etc..

Zou een onderverdeling dan niet beter zijn, hmmm..dan zullen er wel zeggen tegen mij ja maar dat is voor iedereen anders..

En dat klopt, ik heb al zoveel lijsten gezien, wat zou de grootste gemene deler zijn van alle lijsten?

Zou je zoiets als een beginners prep lijst kunnen hebben met de bare essentials, als je die hebt zit je op level 1, dan level 2 etc..

Mis wel zoiets..Als je de lijsten ziet denk ik al, laat maar zitten, ze zijn zo lang dat ik ze al niet meer bekijk..zie liever bare essentials..

Als de helft wapens is en communicatie apparatuur maar okay misschien zal ik ooit ook wel in dat stadium belanden..

 

Is er trouwens iemand hier al zover gevorderd dat ie voor elke lijst die ie ziet kan zeggen ach dat heb ik allemaal al????

 

Ik ga inderdaad uit van tijdelijke noodsituaties (nog niet eens van een kernbom, ik ga er dan vanuit dat de kans klein is dat ik dat overleef) met wellicht een lange tijd een teruggang in welvaart- en welzijnsniveau. Maar ik geloof er niet in dat we teruggaan naar het wonen in grotten o.i.d. Het kan wel zijn dat we weer meer zelfvoorzienend moeten gaan worden (eigen tuin/kippen/varken). Dus dan ben ik idd. een ander soort prepper dan jij.

 

Maar deze lijst is dan ook bedoeld voor dezelfde soort prepper zoals ik :-)

 

Die lijst van @Bolo heeft wel verschillende niveaus..., ga maar eens terug naar het eerste bericht in deze post!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga inderdaad uit van tijdelijke noodsituaties (nog niet eens van een kernbom, ik ga er dan vanuit dat de kans klein is dat ik dat overleef) met wellicht een lange tijd een teruggang in welvaart- en welzijnsniveau. Maar ik geloof er niet in dat we teruggaan naar het wonen in grotten o.i.d. Het kan wel zijn dat we weer meer zelfvoorzienend moeten gaan worden (eigen tuin/kippen/varken). Dus dan ben ik idd. een ander soort prepper dan jij.

 

Maar deze lijst is dan ook bedoeld voor dezelfde soort prepper zoals ik :-)

 

Die lijst van @Bolo heeft wel verschillende niveaus..., ga maar eens terug naar het eerste bericht in deze post!

 

Na het lezen van jouw reaktie kom ik er achter dat ik eigenlijk al leef alsof tijdelijke SHTF heeft plaatsgevonden, maar dan binnen de maatschappij.

De redenen zijn persoonlijk en hence vermeld ik ze niet.

 

Ik zou het geen probleem vinden om alle luxe op te geven, heb ik al gedaan.

Het geluk zit bij mij dan ook totaal niet meer in de materie en luxe, door ervaringen, heb het allemaal gehad en werd er ongelukkig van.

Geld maakt ongelukkig voor alleen het streven ernaar, maar ja je hebt het nodig om je rekeningen te betalen.

Mijn eigen geluk, en de mensen van wie ik houd, de rest zal me echt worst wezen, je kan nooit voldoen aan de verwachtingen

dus doe het maar niet. Tenminste nu dan, dat was vroeger anders.

 

Dan zou mij resten wat messen en wapens voor tools en hoop het niet verdediging. Want krijgen we een Waterworld scenario,

dan is alles toch variabel. Voor tijdelijke rampen red ik het qua voedsel basics wel met een beetje geluk..

 

Lang verhaal om te zeggen dat iedere prepper anders is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...