Ga naar inhoud
GENEGEERD

Survival trainingen (seminars)

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In deze lijst zijn mogelijke onderwerpen als men in groepsverband gaat survivalen en eventueel een permanente locatie hebben.

- Leiderschapskwaliteiten (zelfs in familiare omgeving is en moet een leider (h)erkend worden)

- Groep Survival Coördinatie (wie doet wat, wie is verantwoordelijk voor wat. Denk bijvoorbeeld aan een werkschema)

- Opzetten van een tentenkamp (belangrijk is hierbij de algehele sanitaire voorzieningen ivm uitbreken en verspreiding van ziektes)

- Conserveren van eigen / geoogst voedsel (zoals rednas aangeeft)

- Opzetten van een eigen digitaal netwerk (een soort lokale internet, mocht internet uitvallen)

- Opwekken van eigen energie en conserveren hiervan zoals dit al een paar keer op dit forum genoemd is(diy zonneenergie, diy windenergie, diy generatoren, batterijen enz)

- Gebruik van Local Currency (genoemd door Mr Gold)

- Behandelen van lichamelijke / fysieke klachten met medicinale kruiden

- Kaartlezen

- Herkennen van virus verspreiding en het contamineren ervan

- Psychologische kenmerken bij calamiteiten en hoe om te gaan met stress situaties (genoemd door Cyberbeer)

- Humor en Ontspanning tijdens een crisis situaties

Cheers,

BK44

Link naar reactie

Zelf zou ik bij een dergelijke training ook wel willen boogschieten. Is altijd al een favoriet geweest hoor, maar is ook praktisch in het kader van overleven.

Misschien zelfs met een handgemaakte boog, je kunt zo ver gaan als je zelf wilt :-). Weet alleen niet of het lesgeven erin dan nog zo'n zin heeft :D

Link naar reactie

Zelf zou ik bij een dergelijke training ook wel willen boogschieten. Is altijd al een favoriet geweest hoor, maar is ook praktisch in het kader van overleven.

Misschien zelfs met een handgemaakte boog, je kunt zo ver gaan als je zelf wilt :-). Weet alleen niet of het lesgeven erin dan nog zo'n zin heeft :D

die scheidslijn was ik ook al aan het zoekn nl:hoever ga je en waneer word het iets anders dan preppen.

bv ,jij haalt aan bogen maken...als je een boog maakt heb je ook pezen nodig(niet perse),als je pezen nodig hebt moet je jagen als je wilt jagen heb je een boog...laat maar :p

nee serieus, t een hangt niet los van t ander in survival.

ik bedoel zonder pijlen kom je met een boog ook nergens(behalve dat je er vuur mee kan maken)

en dat vergt toch enig kunst en tijd ,het harden en het rechten van het hout,pijlpunt maken van steen/bot ,opbinden van de punt,aanbrengen vd de veer.

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Wat je ook kan doen, wat ik dus gedaan heb, is naar je vishandel gaan en vragen hoe je een vis moet schoon maken.

Ik wil nog naar een poelier gaan of een slager om daar wat te leren.

Of je kan mensen zoeken die een specialiteit hebben en die laten komen op een dag op een scoutingsterrein (hier mag je namelijk een legaal vuur maken) Idee?

Link naar reactie

vis schoonmaken is toch een hele kunst (net als een konijn netjes schoonmaken)

kan het zelf gelukkig beide wegens een slager als opa en 4 jaar in een vistoko gewerkt, maar of ik t goed genoeg kan om een cursus te geven)

vaak willen ze inderdaad bij zon toko je wel uitleg geven, druk ze anders s een paar euri of pakje peuken in de hand, daar kom je een eind mee

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Inderdaad kan n EHBO cursus geen kwaad.Ben wel in t bezit van n EHBO diploma maar k moet eerlijk zeggen dat t al weer wat jaartjes geleden is.N boog heb ik nog nooit in mn handen gehad wel vaak aan gedacht en verschillende bogen bekeken op t internet.mooi spul...vooral die kruisbogen:D

Link naar reactie

• 1 month later...
  • 8 years later...
Op 22-2-2012 om 23:09, Mr. Gold zei:

We willen t.z.t. trainingen laten verzorgen waarbij onze doelgroep helemaal wordt klaar gestoomd in o.a. survivallen, bouw technieken, zelfverdedigings lessen. Wat zou er in die trainingen nog meer aan bod moeten komen?

Ik zou zeggen, je lichaam door echt goed voedsel en kruiden zo sterk te maken dat je weerstand ongekend veel kan hebben en "de zelf genezende werking" TOP is, voor al nu de virussen de overhand krijgen.

Door de voeding die we van de supermarkten krijgen, lijden we allemaal aan gebrekziekten, en ons lichaam staat open voor allerlei ziekten, ik kan hier een hele lijst neer schrijven.

Met de juiste voeding en drinken hoeft de mens niet ziek te worden zelf erfelijke gebrekziekten kunnen gegeven moment door de generaties heen verdwijnen.

Dit is @Mr. Gold mijn voorstel, als die van u nog geld, kunnen we aan de slag.

We missen hier bij wel @janvanloon maar met elkaar, moeten we ons deze kennis ook eigen kunnen maken, ja zonder de natuur gaat het niet lukken, dat zijn ingrediënten die niet zijn verbouwd op verarmde, uit geputte grond.

Ja,,,,,, we kunnen met elkaar geschiedenis maken.🙂😉

Link naar reactie

Het vervolg op bovenstaande.

Wat ook belangrijk is dat de DNA de cellen sterk gemaakt worden daar bij zou vlierbes een belangrijke rol spelen, dan te Maretak zou de DNA kunnen repareren.

Dan zijn er nog verschillende wilde kruiden die het lichaam schoon maken er gifstoffen verwijderen, de organen beter laten werken, de huid sterk en elastische maken.

Ook noten bevatten belangrijke stoffen, zoals paranoten wat de heer @vheeswijk ons al heeft verteld dat is een Seleen bom waar van je maar een beperkt aantal van mag eten, de Seleen help de trage of haast niet meer werkende schildkier weer te genezen, mijn vrouw heeft er al baat bij.

De Heer @vheeswijk heeft ons door de jaren heen bijzonder goede info verstrekt over vele dingen waar we veel baat bij kunnen hebben.

De botten weer sterk en elastisch maken, en daar voor de botdichtheid zorgen.

Zo zouden we alles bij langs kunnen geen.

Om andere schadelijke stoffen uit het lichaam te halen zou actieve kool en zeoliet kunnen helpen.

Onze @janvanloon zou ons daar geweldig bij kunnen helpen, om ons van veel kennis te voorzien wat de mogelijkheden allemaal zijn in de natuur, hij is een kei wat bushcraft betreft.

Ook onze @Roel heeft veel kennis van de natuur en gebruikt daar heel slim een App op zijn smartphone daar bij.

Ik wil hem ook uitnodigen om ons daar meer over te vertellen.

Ik hoop echt dat we met elkaar aan de slag gaan het is belangrijk voor ons, maar ook voor het nageslacht.

En ook zou @Mr. Gold ons helpen bij verschillende trainingen daar reken we ook nog op.

Ik heb bij deze misschien een stukje mee geholpen om nog een richting aan te geven, hopelijk slaat het aan.

Wie wil mee doen dan hebben we alvast een start gemaakt en kan @Mr. Gold daar verder mooi op inspelen, ook hem wil ik uitdagen.😃😉 vol verwachting kop ons hart.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...