Ga naar inhoud
GENEGEERD

Yo yo reels


chrisprep

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 5 maanden later...
Ok maar zijn er verder geen vissers dan die hier wat meer kunnen vertellen over de regelgeving verder? We praten natuurlijk post-SHTF maar goed je dient volgens de wet wel alle regels gewoon te kennen op DIT moment.

 

Vissen met deze dingen en bv speedhooks zullen dus verboden zijn in Nederland maar hoe zit het met bezit ervan? Is het net zoals bv broadheads dat gebruik EN bezit ervan verboden is?

 

Dit soort dingen zijn ook helemaal niet verboden (bezit en gebruik).

Dat is een hardnekkig misverstand...

 

Wat er wèl verboden is , is het onbeheerd vissen. Dat valt onder stropen.

En daarvoor zijn deze dingen juist bedoeld / ontworpen.

 

Maar , zolang je er zelf naast staat, mag je vissen waarmee je maar wilt.

 

( en zoals eerder gesteld : bij een SHTF doet enige wetgeving uiteraard niet meer terzake )

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende deze yoyo-reels, nog even de opmerking dat er 2 verschillende versies bestaan :

Het "flat trigger" model (metalen plaatje) en het "wire trigger" model (ijzerdraad).

 

De eerstgenoemde (flat trigger) schijnt naar verluidt beter te werken.

 

(links in onderstaande vergelijkings-afbeelding)

 

yoyo.jpg.fcdb2f3b3744799bc7983cf4f88b4789.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wij, mijn kids (10 + 12jr.) en ik, hebben per persoon 200 mtr. 60/100 vislijn (trekkracht 19 kg.) en 33 grote (4 cm) superscherpe palinghaken, elk voorzien van drie weerhaken.

 

Onze gedachte is een lijn te spannen in een rivier of meertje met daaraan zoveel mogelijk haken (afhankelijk van de lengte van de lijn) verzwaard met loodjes.

Dit kun je dan een dag laten liggen en daarna checken of je je maaltje al hebt gevangen. Zo kun je je tijd en aandacht aan andere dingen besteden.

 

Zolang de lijn in het water ligt ziet niemand hem, dus je moet alleen uitkijken voor controleurs/boswachters bij het plaatsen van de lijn en bij het binnenhalen ervan.

In NL zijn er genoeg plekken te vinden om dit eens te proberen... stiekum ;)

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij, mijn kids (10 + 12jr.) en ik, hebben per persoon 200 mtr. 60/100 vislijn (trekkracht 19 kg.) en 33 grote (4 cm) superscherpe palinghaken, elk voorzien van drie weerhaken.

 

Onze gedachte is een lijn te spannen in een rivier of meertje met daaraan zoveel mogelijk haken (afhankelijk van de lengte van de lijn) verzwaard met loodjes.

Dit kun je dan een dag laten liggen en daarna checken of je je maaltje al hebt gevangen. Zo kun je je tijd en aandacht aan andere dingen besteden.

 

Zolang de lijn in het water ligt ziet niemand hem, dus je moet alleen uitkijken voor controleurs/boswachters bij het plaatsen van de lijn en bij het binnenhalen ervan.

In NL zijn er genoeg plekken te vinden om dit eens te proberen... stiekum ;)

 

Gr. en suc6, Martin.

 

En wij maar denken dat het de Polen zijn die onze wateren leegstropen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt erg mee hoor @crossfire.

De laatste keer dat ik dit systeem heb gebruikt is alweer een paar jaartjes geleden tijdens vakantie in Oostenrijk.

Na 12 uur met een 20 mtr lijn en 15 haken had ik zo'n 4 kilo prima vis. Goede ervaring dus.

 

Of het in ons kikkerlandje ook zo goed werkt is nog maar de vraag natuurlijk :confused:

Binnenkort maar eens proberen met de kids... in de Oude Maas ofzo :rolleyes:

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan met dit soort lijnen kan je alleen maar paling vangen . Omdat dit de enige vis soort is in onze wateren die zichzelf vangt . Met haken van 4 cm ga je ook alleen maar super grote alen vangen . En aan gezien er meer zijn van een vinger dik dan van een pols dik zou ik voor kleinere haken gaan . Met een kleine haak kan je ook grote vissen vangen . Uw 4 cm haak is ontworpen om op zee te vissen . Vb op kabeljauw .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CrossbowClan met dit soort lijnen kan je alleen maar paling vangen . Omdat dit de enige vis soort is in onze wateren die zichzelf vangt . Met haken van 4 cm ga je ook alleen maar super grote alen vangen . En aan gezien er meer zijn van een vinger dik dan van een pols dik zou ik voor kleinere haken gaan . Met een kleine haak kan je ook grote vissen vangen . Uw 4 cm haak is ontworpen om op zee te vissen . Vb op kabeljauw .

 

 

Geert

 

 

Hoi @Geert,

 

Dankje voor je reactie.

Ik ben geen visser, dus heb er weinig kennis van.

 

E.e.a. is mij echter, door een zeer ervaren visser, precies andersom uitgelegd.

Met kleine haken vang je geen grote vissen, maar kleine vissen bijten ook in een grote haak. Dat is wat hij mij verteld heeft, omdat ik me er inderdaad ook zorgen om maakte dat ik vele kleine vissen zou mislopen. Dat is volgens hem niet waar.

 

Al met al reden te meer om het maar eens weer te proberen.

En kleinere haken zijn natuurlijk zo gekocht.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Ik heb een drietal yoyo reels over (flat trigger model!) omdat ik een grote doos

uit de V.S. heb meegenomen.

Wie evt. interesse heeft kan me p.m.'en.

 

je hebt pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Geert,

 

Dankje voor je reactie.

Ik ben geen visser, dus heb er weinig kennis van.

 

E.e.a. is mij echter, door een zeer ervaren visser, precies andersom uitgelegd.

Met kleine haken vang je geen grote vissen, maar kleine vissen bijten ook in een grote haak. Dat is wat hij mij verteld heeft, omdat ik me er inderdaad ook zorgen om maakte dat ik vele kleine vissen zou mislopen. Dat is volgens hem niet waar.

 

Al met al reden te meer om het maar eens weer te proberen.

En kleinere haken zijn natuurlijk zo gekocht.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Om paling te vangen moet uw aas (in dit geval een worm ) de volledig haak weg steken . Met grote haken is dat vrijwel onmogelijk met mest wormen of blauw kopjes . Lukt het u toch gaan kleine palingen er aan zuigen in plaats van te bijten . Een kleine vis kan zijn bek niet ver genoeg open sperren om de grote haak binnen te krijgen . Een paling is een roofvis met veel kleine tandjes . Een kleine haak gaat veel vlugger achter een tand blijven steken dan een grote en zo in de lip vast gehaakt worden .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb vroeger regelmatig met een klosje gevist en wat draad eraan en eigenlijk ving ik er alleen maar kleine vissen mee. Ik zie dus meer in een compacte portable\telescoop hengeltje en dat hoef niet eens veel ruimte in te nemen.

 

http://nl.aliexpress.com/w/wholesale-portable-fishing-rod.html

 

Met name onderstaande zou ik wel willen testen.

 

http://nl.aliexpress.com/item/New-Arrival-GW-DL-Convenient-Integration-portable-131CM-sea-fishing-rod-Fold-fishing-pole-includeing-fishing/704043800.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Volgens mij heb je daar gelijk in KFox.ik heb er wel s mee gevist(Niet in Nederland:))Maar t handige is wel dat je in de tijd die je normaal met vissen kwijt bent nu ook andere dingen doen kan.

 

Dit is de reden dat ik hem heb gekocht. In een survival situatie telt iedere seconde.

 

Heb heb in de prepshop gekocht, is hij nu beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...