Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Zilver of goud kopen?

Recommended Posts

Pleepapier:

Als prepper moet je al richting de 100 rollen hebben liggen. Niet echt een opmerking in een thread over edelmetaal...

Yep. In New Orleans was een rol pleepapier al snel een heel brood waard.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Wederom een misvatting Rotbaard, transacties mogen met van alles worden gedaan zolang beide partijen er mee instemmen. Alleen wordt er wel verwacht dat je een deel belasting / BTW betaalt.

Correct, je komt er niet onderuit om euro's te gebruiken bij wettelijke transacties. Daar was ik wat onduidelijk in.

De waarde van de euro wordt voor 80% bepaald door de banken (en weer zo jammer he, dat je je feiten niet kent....)

Grapjas, een dergelijke berekening is niet mogelijk. De waarde wordt bepaald door ontelbaar continue veranderende variabelen. Bovendien had ik het niet over de specifieke waarde, maar waarde an sich; dat als de valuta niet afgedwongen zou worden hij in de huidige vorm volledig door betere alternatieven (zoals goud) vervangen zou worden.

In een vrije markt zou de waarde van de euro nul zijn? Wat bedoel je daarmee?

Dat in een vrije markt (een vrije markt wilt zeggen een markt vrij van overheidsinterventie) de euro (in haar huidige vorm) al haar waarde zou verliezen.

En wat is dan een niet-vrije markt?

Een markt met overheidsinterventie. Een markt waar overheid de gang van zaken een bepaalde kant op forceert.

Sinds welk moment wordt de waarde van producten niet door de vrije markt bepaald? Is de waarde van je nieuwe ford KA, je fiets, je nieuwe cactus etcetc etc nu ineens door de overheid bepaald?

Inderdaad, overheid manipuleert de markt zodanig dat er niet meer gesproken kan worden van een vrije markt die waarde bepaald. Dat wilt niet zeggen dat jij niet uiteindelijk ervoor kiest een bepaald product voor een bepaald bedrag te kopen (dat is overigens niet helemaal waar, dat geldt niet voor zaken die met belasting betaald zijn), maar dat wilt wel zeggen dat de waarde niet door de vrije markt bepaald wordt.

BTW, waar ligt jouw boot? Krak....

Een dreigement? Je bent lekker bezig, stoere jongen.

Deze post delen

@Rotbaard: Een dreigement? Je bent lekker bezig, stoere jongen - ja dat komt omdat onder elk van uw berichten een uit zijn verband gerukt citaat van mij wordt genoemd. Je kunt dat verwijderen door naar je instellingen te gaan en iets creatievers of stichtelijker te plaatsen.

Bijvoorbeeld: Cynicus: iemand die overal de prijs en nergens de waarde van kent. - Oscar Wilde

Deze post delen

@Rotbaard: en dank voor de uitleg, ook al klopt niet alles, maar daar is wellicht een langere economische verhandeling voor nodig.

Deze post delen

Denk dat het onderschrift weer reacties uitlokt en weer reacties te weeg brengt. Laten we het leuk houden heren en ons focussen op wat ons echt bezig houdt. Als je het onderschrift zou willen wijzigen Rothbard dat zorgt Keyser Suze voor zijn eigen rubberboot als SHTF :)

Deze post delen

@KS:

Bedreig jij mensen altijd als ze iets doen wat jou niet bevalt? Bovendien heb ik je volledige bericht geciteerd. Leg maar eens mooi uit hoe je bericht anders te interpreteren was dan: "Als ik een boot nodig heb steel ik er gewoon eentje."

Op verzoek van de Admins zal ik dit vanaf nu laten vallen.

@Rotbaard: en dank voor de uitleg, ook al klopt niet alles, maar daar is wellicht een langere economische verhandeling voor nodig.

Als dit je beste argument is beschouw ik de discussie als gewonnen. En als een teken uit goede wil: http://mises.org/document/5706

Geen dank.

Deze post delen

Ik weet dat ik veel zilverbugs hiermee voor het hoofd stoot, maar toch...

Zilver is een grondstof.

Goud is weelde.

Zilver kan met de huidige koers winstgevend gewonnen worden. En aan de vraag van de industrie voldoen.

Dwz dat vanaf dit prijsniveau vooral investeerders de prijs van zilver opdrijven.

Nu verwacht ik dat dat best zal gebeuren, ik denk zelfs dat een factor 5 tov vandaag heel goed mogelijk is.

Maar je moet je wel realiseren dat je dan speculeert. En zoals bekend, de laatsten krijgen de deksel op hun neus.

Goud daartegen is pure gestolde welvaart. Goud kopen doe je dan ook niet zo zeer voor de waarde toename (hoewel die er ook zal zijn) maar vooral om welvaart te conserveren voor later.

Niet met je eens, en historisch gezien ook absurd. Om zilver enkel als grondstof te zien.

Volgens het filmpje aan het begin van deze thread: "In 52 Countries the word for 'Money' is silver"

En dan had je nog de Zilverstandaard, van plusminus 1450 tot einde 19e eeuw.

En dan hebben we natuurlijk nog de filmjes van TruthNeverTold: The Silver Bullet & Silver Shield, met als 1 van de mooiste over dit onderwerp deze hieronder.

http://www.youtube.com/watch?v=VBq5seKa3wg

Kortom: Ik vind dat je goud en zilver het beste kan combineren in een mooie verhouding en zeker voor de prijs van zilver nu, dat kan je niet laten liggen. Koop minimaal voor 1000 euro aan munten als je het je kan veroorloven.

Deze post delen

Dr.Prepper kon mijn broer zijn!

Vandaag weer flink geinvesteerd in het zilverkleurige goedje ;)

Ah, toch nog een keer een broertje gevonden :)

Deze post delen

Ik blijf erbij dat goud en zilver niet te eten zijn...pleepapier zal waarschijnlijk meer waard worden...

Ik ben het voor een deel gewoon helemaal met je eens.

Als er genoeg shit is tellen eerst drinken, dan eten, dan de andere zaken om te overleven, en een van die zaken is hygiene en wat luxe zoals iets om je achterste mee af te vegen.

Ergens komt dan ook pm wel kijken, maar dan moet het toch al een heel stuk beter gaan.

Alles staat of valt dus over welke situatie we praten.

Daarnaast nu een ton in pleepapier investeren is ook niet echt handig te noemen?

Ik kan het in ieder geval niet kwijt;)

Deze post delen

Dr.Prepper kon mijn broer zijn!

Vandaag weer flink geinvesteerd in het zilverkleurige goedje ;)

Voor of na de dead cat bounce? Ik heb gisteren besteld, nu 2.68% hoger, maar we vallen nog wel terug van de week.

Deze post delen

Ik heb eens het geluk gaat op het laagste punt te kopen.

En mbt het geschreven stukje:

"Ik blijf erbij dat goud en zilver niet te eten zijn...pleepapier zal waarschijnlijk meer waard worden..."

Goud en zilver zijn gewoon eetbaar, niet al teveel voedingsstoffen maar je kunt niet alles hebben.

Pleepapier meer waard? Vast wel, maar ik heb genoeg zilver om mensen te huren om mijn kont af te vegen ;)

Greener

Deze post delen

Je hebt ook nog een grote groep konten likkers..vochtig toiletpapier als het ware

Deze post delen

Ik heb eens het geluk gaat op het laagste punt te kopen.

In de toekomst kijken is iets anders dan geluk.

Voor of na de dead cat bounce?

Waarom komen jullie met z'n twee niet eens gezellig langs om voor mij koffiedik te kijken :p? Het is pas een dead cat bounce als de prijs nu weer crasht.

Deze post delen

Gaat moest zijn gehad.

Nee, ik kan helaas niet in de toekomst kijken Rothbard.

Maar als je goede koffie schenkt wil ik best eens een keertje een poging wagen :cool:

Deze post delen

Ik denk dat we nog een dip krijgen...

Dit is vooral wishfull thinking omdat ik nog moet instappen:o

Helpen jullie duimen......... Dat die klot.. bank nu eens eindelijk dat geld overboekt:mad:

Deze post delen

Ik denk dat we nog een dip krijgen...

Dit is vooral wishfull thinking omdat ik nog moet instappen:o

Volgens FutureMoneyTrends krijg je je zin Kans, krijg vanmiddag een mailing van ze die begint met:

"Silver has broken the lows going back to November 2010, this is NOT good technically. Silver has clearly broken down for the short term and is in a bear market, we believe the low for silver will be between the $17.50-$22.50 range. This could all turn around quickly if we see more QE or a Euro crisis erupt on a global scale. We think the risk of Silver dropping significantly will be very high for the month of July with the risk being reduced as we move closer to the next FED meeting in August."

We zullen het zien ...

Deze post delen

Volgens FutureMoneyTrends krijg je je zin Kans, krijg vanmiddag een mailing van ze die begint met:

"Silver has broken the lows going back to November 2010, this is NOT good technically. Silver has clearly broken down for the short term and is in a bear market, we believe the low for silver will be between the $17.50-$22.50 range. This could all turn around quickly if we see more QE or a Euro crisis erupt on a global scale. We think the risk of Silver dropping significantly will be very high for the month of July with the risk being reduced as we move closer to the next FED meeting in August."

We zullen het zien ...

Ha,goed nieuws,had net bedacht,dankzij dit forum, dat het misschien wel een goed idee was maar eens wat maple leaf's te kopen,nu nog het juiste instap moment uit zien te vissen;alle kleine beetjes helpen,nietwaar?

Deze post delen

Het is inderdaad verstandig om te wachten. Volgende week wordt er nog meer ellende verwacht. Vanaf najaar verwacht ik dat de prijzen flink zullen stijgen, deze zomer zouden we best de begin $20s kunnen zien, tenzij er QE3 of een oorlog met Iran/Syrië komt.

Deze post delen

Koersen zijn met name interessant wanneer je speculeert. Als het enkel om veiligstellen van je spaargeld gaat, zijn (korte termijn)koersen een stuk minder relevant.

Deze post delen

Koersen zijn met name interessant wanneer je speculeert. Als het enkel om veiligstellen van je spaargeld gaat, zijn (korte termijn)koersen een stuk minder relevant.

Couldn't agree with you more!

Deze post delen

Het is inderdaad verstandig om te wachten. Volgende week wordt er nog meer ellende verwacht. Vanaf najaar verwacht ik dat de prijzen flink zullen stijgen, deze zomer zouden we best de begin $20s kunnen zien, tenzij er QE3 of een oorlog met Iran/Syrië komt.

Een gevaarlijke strategie, als je het mij vraagt. Als de ellende in het Midden-Oosten echt uitbreekt, dan zal het lastig zijn om aan edelmetalen te komen. Ik heb onlangs gouden Maple Leafs besteld en dat duurde ruim 3 weken voor ik ze had. De kosten waren 1360 euro per stuk, terwijl je ze nu voor 1317 euro per stuk hebt. Ik lig daar geen seconde wakker van, want dit is niet om te speculeren en ik ben blij dat ik ze binnen heb.

Deze post delen

Amerikanen verkopen PM's voor hun obamacare. Kost even tijd om het overzees te krijgen, maar het vind naar mijn mening wel zijn weg naar de wakkere Europeanen en natuurlijk de Chinezen. Zie ook artikel op Zerohedge http://www.zerohedge.com/news/us-citizens-dump-stocks-and-precious-metals-afford-obamacare

Daarnaast heeft ook JPM niet zo veel OI (11.000 contracten, tov 150.000 sinds de manipulatie) op de Comex openstaan op dit niveau. Link hiervoor moet ik je schuldig blijven omdat ik geen zin heb om alle blogs te gaan backtracken naar de info :/ De verkoopgolf kan wel eens gebruikt worden om het laatste restje OI te sluiten en de markt vrij te geven tot het volgende level waar ze veel OI hebben uitstaan.

De vraag die je jezelf moet stellen is of je het risico wil lopen dat je "later" een order plaatst en denkt tegen een lagere prijs te kunnen kopen. Ook de dealers volgen de markt en gooien er meer marge op om de vraag te drukken. De koers naar $20 betekent niet dat er ook daadwerkelijk voor jou en mij $5 van de prijs afgaat. Dit "afremmen van de vraag" zie je vaker gebeuren bij de dips in zilver.

gr. Tymy

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...