Ga naar inhoud
GENEGEERD

Derivaten: $ 700.000.000.0000.000 aantal mensen: 7.000.000.000

Kans
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

$100.000 per persoon, wow.

Leuke vonst.

Daarom is de rente dus zo laag.....

Even heel kort: Alle uitstaande krediet blijft alleen krediet als de rente er over betaald wordt. Wordt de rente niet langer betaald, dan houdt het op krediet te zijn en moet afgeschreven worden. Maar zelfs met de huidige lage rentes is de rente niet langer op te brengen.

Vraag: Stel je hebt iemand 1000 euro geleend, en verwacht 10 euro rente per jaar. Dan komt die persoon en zegt, sorry, ik kan echt die rente niet betalen nu, maar volgend jaar wel!. Wat zeg je nu, ok, dan ben je me volgend jaar rente over 1010 euro schuldig? Wel jij en ik zouden dat misschien nog doen, maar een instelling zou dat niet doen. Want zij moeten afwegen of het beter is nu het krediet af te waarderen of pas later. Die risico afweging voert er toe dat ze vaak wel bereid zijn om de rente uit te stellen, maar alleen als daar een flinke stijging van de kredietsom tegeover staat. Dus het krediet wordt verhoogt tot 1100 euro, en volgend jaar is er 11 euro aan rente nodig.

Punt is: een lage rente en de onmogelijkheid om deze rente te betalen moet voeren tot een implosie of tot een snelle groei van de hoeveelheid uitstaande derivaten. Uiteindelijk volgt echter altijd de implosie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...