Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Brainstorm] Flessen Karvan Cevitam?


JohnVonSchutz

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo John,

Waar ik benieuwd naar ben is de bekleding aan de binnenzijde van de blikken. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat die fruitzuren inwerken wanneer er sprake zou zijn van onbeschermd metaal. Wanneer er zo'n kunststof bekleding inzit, zou ik ze persoonlijk niet hergebruiken. Sowieso is het maar de vraag of je alle restjes siroop eruit krijgt, t blijft plakzooi.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik lege PET flessen met een wijde mond (uiteraard goed uitgespoeld, uitgelekt en luchtgedroogd) om mijn 4,5 kilo zakken rijst van de Lidl in op te slaan.

Werkt super, is makkelijk doseerbaar en ik kan me voorstellen dat je KC flessen de houdbaarheid nog wat verlengen omdat er geen licht bij kan komen.

Misschien een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ben ik dan de enige die 't een enorm slecht idee vind om dingen als colablikjes te slopen en voor iets anders te gebruiken? Enig idee hoe gruwelijk scherm dat dunne blik is en wat voor levensgevaarlijke verwondingen je dat kan opleveren? Creatief knutselen en oplossingen maken, okee, maar blijf wel je hoofd gebruiken en doe geen dingen die onnodig gevaarlijk zijn, zeker niet tijdens een SHTF wanneer dokters en ziekenhuis niet of slecht beschikbaar zijn!

 

Voorkomen is beter dan genezen! :)

 

Ik weet dat @Keyser Suze een aantal van jullie heeft leren hechten op de shelter camping (of dat dat 't plan was in ieder geval) maar uhm, er is ook nog zoiets als zorgen dat 't niet nodig is om te hechten! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...