Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen voor het kerstdiner en de kerstboom?


Davena

Aanbevolen berichten

Sinterklaas is nog niet geweest, maar de kerst artikelen zijn al volop in de winkels aanwezig. Misschien dat een aantal verwachten dat er na de 18e of de 21e geen kerst meer gevierd hoeft te worden, maar een aantal anderen willen zich daar wellicht toch gewoon op voorbereiden.

 

Onder het kopje 'wie prept er al voor sinterklaas' zijn al wat tips te vinden voor cadeaus, maar misschien zijn er ook hele goede prepper ideeen voor kerst?

 

Ook voor diegenen waarvan de partner niet weet dat hij/zij aan het preppen is, is de kerst een goed excuus om bijvoorbeeld extra kaarsen en waxinelichtjes in te slaan en leuke olielampjes te kopen. Je hebt nu een goed excuus om een extra voedselvoorraad aan te leggen met zgn. 'kerstdiner' attributen..(gedroogde cranberries/pate/gedroogde ham/sterke drank)

 

De meesten ontkomen waarschijnlijk niet aan een kerstdiner, maar daar kun je natuurlijk heel goed je prepervaring op toepassen. Je kunt i.p.v. een gewoon driegangen diner of gaan gourmetten met je petroleumstel op tafel gaan kaasfonduen of ook lekker buiten je Dutch Oven gaan gebruiken met een vuurkorf erbij.

 

Een paar andere ideetjes:

- een kerstboom versieren met je dingen die je daarna nog kunt gebruiken/bewaren voor je prepvoorraad, zoals kleine gastenzeepjes aan een lint, bakvormpjes of kleine kluwetjes garen.

- Mooi versierde lege weckpotten kun je met een waxinelichtje erin gebruiken om de woonkamer te versieren. Na de kerst heb je dan in elk geval weer een paar weckpotten erbij.

- Kerstkaartjes kun je ook gaan versturen met een klein zakje met kiemzaadjes of groentezaadjes erin...

 

Nog meer ideeen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Toen ik las kerstmis, had ik a bijna geen behoefte meer aan het lezen van deze posting. Ik heb persoonlijk helemaal niets met kerst. Je twee dagen volvreten, verplicht gezellig zitten wezen, terwijl je daar nog 363 andere dagen de tijd voor hebt. Maar goed, das mijn idee erover.

Maar toen ik het stuk toch las, vond ik het erg grappig en toepasselijk op het preppen. Leuk gevonden, met een paar goede iedeeen erin! Ik wil niet zeggen dat ik nu meten zin in de kerst krijg, maar wanneer iedereen nu eens kaarsen en weckpotten meeneemt, wil ik misschien toch wel wat gaan kokkerellen volgende maand :D

plusje voor jou!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mrs.Lotte

Mischien een raar idee ,Ik zit te denken om wat van mijn preps in te pakken met kerstpapier en deze willekeurig

tussen de goederen te doen.

Zodoende heb je een moraal booster van jewelste.

 

Helemaal geen raar idee! Het is juist leuk om hier samen te gaan bedenken hoe we het preppen kunnen toepassen en gebruiken, zowel voor onszelf als voor een andere dierbare in onze omgeving. Het is juist een geschikt moment waarop je op een leuke manier aandacht kunt vestigen op het preppen in welke vorm dan ook!

 

Vooral ook voor eventuele kids, zie ook dus die post over de sinterklaascadeaus van o.a. @Cardhu en voor de andere preppers, ook de post van jouzelf @retgals . Zoals daar al genoemd; je kunt een leuk kompas cadeau geven of aan een ouder kind een mooi zakmes of pijl/boog enz.... Ik had ook leuke knutselpakketten gevonden om zelf een waterfilter te maken bijv. http://www.knutselpakketten.nl/Groene-energie-n1886m72

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen raar idee! Het is juist leuk om hier samen te gaan bedenken hoe we het preppen kunnen toepassen en gebruiken, zowel voor onszelf als voor een andere dierbare in onze omgeving. Het is juist een geschikt moment waarop je op een leuke manier aandacht kunt vestigen op het preppen in welke vorm dan ook!

 

Vooral ook voor eventuele kids, zie ook dus die post over de sinterklaascadeaus van o.a. @Cardhu en voor de andere preppers, ook de post van jouzelf @retgals . Zoals daar al genoemd; je kunt een leuk kompas cadeau geven of aan een ouder kind een mooi zakmes of pijl/boog enz.... Ik had ook leuke knutselpakketten gevonden om zelf een waterfilter te maken bijv. http://www.knutselpakketten.nl/Groene-energie-n1886m72

 

Hallo Mrs.Lotte,

Dank je voor het aanhalen van de Sinterklaas link.

Jullie suggesties heb ik al aan mijn vriendin voorgelegd,Zij is ook steeds meer geintresseerd in het preppen en met name de country life

is aan haar wel besteed.

De tips van Cardhu heb ik ook genoteerd dus dat komt wel goed.

De jongens zijn 6,8,en 12 dus die knutselpaketten gaan wij zekers bekijken.

Dank je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...