Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat denken jullie van dit mes?


neoclyps

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo te zien is dit gewoon een mora clipper, of companion zoals het tegenwoordig heet. Prima mes. Met afstand de beste prijs-kwaliteit verhouding wat mij betreft.

 

Gewoon kopen zou ik zeggen. Althans, wat kost deze? Als deze duurder is dan een mora clipper/companion kan je die beter kopen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is dit gewoon een mora clipper, of companion zoals het tegenwoordig heet. Prima mes. Met afstand de beste prijs-kwaliteit verhouding wat mij betreft.

 

Gewoon kopen zou ik zeggen. Althans, wat kost deze? Als deze duurder is dan een mora clipper/companion kan je die beter kopen natuurlijk.

 

Ik zou niet durven zeggen dat het "de beste prijs kwaliteitsverhouding"heeft, maar voor een budgetprepper zal het heel moeilijk zijn om een beter mes in die prijsrange te vinden. Net als de opinel vouwmessen. het enige wat daar een beetje bij in de buurt komt zijn de KaTo eigen merk vouwmessen van Eden.

Enige probleem van die mora is idd het relatief dunne lemmet. Dat betekend dat je voor zwaardere werkzaamheden toch nog iets anders nodig hebt, bijvoorbeeld een bijltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet durven zeggen dat het "de beste prijs kwaliteitsverhouding"heeft, maar voor een budgetprepper zal het heel moeilijk zijn om een beter mes in die prijsrange te vinden. Net als de opinel vouwmessen. het enige wat daar een beetje bij in de buurt komt zijn de KaTo eigen merk vouwmessen van Eden.

Enige probleem van die mora is idd het relatief dunne lemmet. Dat betekend dat je voor zwaardere werkzaamheden toch nog iets anders nodig hebt, bijvoorbeeld een bijltje.

 

Het wordt al snel appels met peren vergelijken, maar ik ben toch benieuwd. Wat is volgens jou dan het mes met de beste prijs -kwaliteit verhouding voor een vast mes? (ik beperk het even tot fixed, dus geen folders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

een gerber falkniven buck of sog

 

zijn wel stuken duurder...

 

ik denk dat een gerber beste in de buurt zou komen

 

Een fallkniven is geen alternatief, dat is een compleet ander mes in een compleet andere prijsklasse. Als je in deze prijscategorie gaat kijken beperkt de concurrentie zich vooral tot messen als de budget line van cold steel, in dat 4116 staal. De Cold Steel Finn Bear bijvoorbeeld. Op o.a. bladeforums staan goede vergelijkings-reviewen qua snijeigenschappen van deze messen t.o.v. de Mora's en daar komt de mora wel echt duidelijk als beste naar voren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt al snel appels met peren vergelijken, maar ik ben toch benieuwd. Wat is volgens jou dan het mes met de beste prijs -kwaliteit verhouding voor een vast mes? (ik beperk het even tot fixed, dus geen folders)

 

De reden waarom ik niet kan zeggen dat het de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft voor een prepper is omdat ik ervan uitga dat na SHTF je het moet doen met de gereedschappen en messen die je hebt.

Dan vind ik de mora in het nadeel omdat zijn sterke punt nu juist is de vervangbaarheid.

Ik heb de companion en de S1, en ondanks dat je 10 companions kunt kopen voor de prijs van de S1 is de kwaliteit van dat mes zodanig dat ik na SHTF liever de S1 aan mijn riem heb hangen dan 1 companion en 9 reserve in mijn BOB. Dat betekend dat, voor mij, de S1 een betere prijs/kwaliteitsverhouding heeft, maar het blijft een budgetkwestie en persoonlijke voorkeur. Vraag dit aan 10 messenliefhebbers , en je krijgt 11 antwoorden.

Als je bijvoorbeeld maximaal € 100,= wilt of kunt uitgeven aan tools, dan moet je andere prioriteiten stellen dan wanneer je er een groter budget voor kunt vrijmaken.

Het ligt ook aan je prepvisie. \

 

De gevleugelde prepperuitspraak is dus: denk niet OF-OF, maar doe EN-EN (als je de mogelijkheid hebt.)

Blijft staan dat, voor een klein budget, de mora waarschijnlijk de beste keus is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb het mes (bahco 2444) nu een tijdje in bezit en ben er tevreden mee. Het is nu bijna een maand later en nog steeds mega scherp

heb het voor ver onder de 10 Euro gekocht.

 

Groeten'

Neoclyps

 

Wow, ver onder de tien euro. Vage term :D

7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Je kan het mes bij iedere ijzerwaren handel bestellen, ivm privacy kan ik niet precies zeggen waar ik het heb gekocht.

 

Als je vraagt om een bahco 2444 , bestellen zonder kosten moet je wel iets langer wachten , heb je em voor weinig in huis.

 

Groeten

Neoclyps

 

Wat heb je ervoor betaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neoclyps, leg je het verschil bij? LOL

Nee, van ruilen komt huilen. En geloof me, je kunt net zo veel met een Mora als met een Esee.

En als het op gewicht aankomt ben je met een Mora beter af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...