Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doomsday Preppers op website NRC 14 nov


Gast

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn bijdrage. Hoop dat het geplaatst wordt.

 

 

Ik ben ook getikt blijkbaar omdat ik bij stroomuitval niet in het donker wil zitten :) Of dat ik lekker te eten heb mocht het buiten een tijdlang noodweer zijn. Ik zal aan de niet preppers denken..

Heb even voor jou gereageerd op de reactie van de schrijver 'herbert (slaat nergens op wat hij stelt)':

@herbert Arisaka zegt het juist volgens mij ook met een beetje zelfspot, omdat ze waarschijnlijk ook reageert op een comment zoals die van @sjoerd. Hij stelt dat de zgn. ‘preppers’ wereldvreemd zijn. Maar ik denk dat hij zelf het nieuws niet goed volgt omdat hij zegt dat de overheid wel ingrijpt, ‘net als bij de orkaan Sandy’, ‘er is tijdelijk wat ongemak, maar dat is gauw voorbij’. Waarom hebben zoveel mensen in die regio dan nog steeds geen stroom, gas of water? http://english.ruvr.ru/2012_11_14/Two-weeks-without-electricity-gas-and-water-after-Sandy/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verrek, ik sta erop!

Ik had beter even kunnen wachten.

Ik sta gelijk onder "Marcella", die preppers.nl ook al vermeld.

Dan was onze sluik reclame ook wat verderop weer terug gekomen.

Ah wel.

 

 

 

 

Steggelen en sjacheren, nooit weg om daar een beetje bedreven in te zijn ;)

(Zolang het niet ten koste gaat van een ander).

 

AUB,help,wat is steggelen,ik kom niet verder dan steiger. sjacheren is jiddish dat kan ik nog begrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, al jaren, geen TV (bewuste keuze, goed voor mijn nachtrust ;) ).

Dus ik zit nu voor het eerst de NG serie te bekijken.

Wat een geweldige mensen zitten ertussen.

 

In de "Extreme Prep Edition", tweede van boven op de NRC site;

-"Ant" en zijn vrouw Diana wonen (zo te zien) in een voormalige raket silo. Als je het hebt over "van zwaarden ploegscharen maken", dan is dit wel het extreemste voorbeeld.

-Colleen Bishop is 20 jaar bezig voedsel en ingrediënten op te slaan, en heeft voor 8 jaar 5 sterren maaltijden op voorraad. In haar eigen woorden (vrij vertaald);

"In een doomsday scenario ben ik de enige die nog 50 kilo te verliezen heeft. Ieder ander is dan vel over been."

 

:) Waaruit toch maar weer blijkt dat de serie Doomsday preppers vooral de extremen laat zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat @sjoerd de opmerking: er is tijdelijk wat ongemak, maar het is gauw voorbij. Ook in zijn eigen leven zal gebruiken als er een noodlottige ramp hem en zijn naasten zal treffen. Een flinke sneeuwstorm, of een dijk doorbraak. Of een andere ramp.

 

Mocht dat gebeuren dan zal ik hem troosten met deze woorden: joh ff doorbijten. Het is maar een tijdelijk ongemak, maar het is zo voorbij. Terwijl ik ondertussen mijn kinderen een warme maaltijd kan voorzetten. Want dat is wat preppers doen. Zorgen voor veiligheid van hun gezin. En blikken gaan niet over de datum. Die zijn jaren na de tht nog eetbaar. Gelukkig

 

Ik hoop dat deze erdoor komt.

@Arisaka ik zie jou reactie nog steeds staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben verwijderd haha..

Maar wie wil er op de site van het NRC staan als ze niet objectief zijn en anderen niet in hun waarde laten :D

 

Dank je wel Lotte helaas heb ik hem niet meer gezien :cool:

 

Staat er bij mij ook nog wel gewoon tussen, even je pagina 'verversen' of even op de link klikken in het eerste bericht van deze post

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Sjoerd

 

@Reinaert

Een brandverzekering is verstandig want brand komt geregeld voor. De dingen waarvoor de Doomsday Preppers zich voor voorbereiden gebeuren gewoon niet. Ze verspillen dus hun tijd!

Bovendien is onze moderne maatschappij bijzonder goed georganiseerd. Waarom zou je je garage vol zetten met blikken vol voedsel dat binnen een jaar weggerot is terwijl er altijd een supermarkt in de buurt is? En als er een calamiteit is dan zorgt de overheid voor noodvoorzieningen, wat je zag bij Orkaan Sandy, Obama was meteen ter plekke en de hulpdiensten schoten direct in actie. Er is wat tijdelijk ongemak maar dat is gauw al voorbij.

Preppers zijn gewoon compleet wereldvreemde mensen die de weg kwijt zijn. Gelukkig is men in Nederland rationeler en komen preppers hier niet voor.''

 

Even wat geplukt bij reacties, een schaap eerste klas.

Zal hier ook niet op ingaan want dan blijft men bezig.

 

Groeten Vinny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heel mooi intelligent bericht geschreven onder een neppe veel voorkomende naam. Laten we hopen dat hij geplaatst wordt.

@S.T.A.L.K.E.R. die man zal een mooi leven hebben tot hij er achter komt dat hij zich vergist had in het nut van preppen. :p

 

En preventief een banden plak setje kopen of een extra binnen band maakt u al tot op zekere hoogte een prepper. Al staat u daar niet bij stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nou, Jacqueline de Vries is helemaal enthousiast over ons forum! ;-)

 

"Interessant, dat forum van Nederlandse preppers. Bijna 1000 leden, waarvan ruim tweederde actief is. Blijkbaar is het een heel actieve en betrokken community. Daarbij vergeleken zijn deze Amerikaanse filmpjes wel heel erg karikaturaal. Kan NRC niet beter een keer aandacht besteden aan Nederlandse preppers? Elders in de NRC vandaag een artikel over het rapport van de Rekenkamer: de overheid lijkt onvoldoende voorbereid op klimaatverandering. In dat opzicht hebben die preppers dus een punt!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is de moderator naar bed jongens. Sinds lotte en marcella is er al niets meer bij gekomen.

 

(dat of de moderator is in dikke paniek naar de action gegaan om daar morgen ochtent vroeg de meest basis spullen te kopen terwijl zijn vrouw de supermarkt leeg rooft en zijn kindertjes bij de perrie sport staan met een verlanglijstje en plastic pasje in opdracht van sinterklaas.;):p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is de moderator naar bed jongens. Sinds lotte en marcella is er al niets meer bij gekomen.

 

(dat of de moderator is in dikke paniek naar de action gegaan om daar morgen ochtent vroeg de meest basis spullen te kopen terwijl zijn vrouw de supermarkt leeg rooft en zijn kindertjes bij de perrie sport staan met een verlanglijstje en plastic pasje in opdracht van sinterklaas.;):p)

 

;) ;) ;)

 

Daar zullen er meer van zijn.

Binnenkort op dit forum, Herbert en zijn preps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...