Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Midden Oosten nu echt in brand??

Gast Dick Berts

Recommended Posts

Laten wij als westerse wereld echt zover komen? Ik denk het niet.

Inderdaad.

Rutte heeft vandaag Netanyahu verteld dat Israël zich best mag verdedigen, maar dat ze het wel rustig moeten houden.

Werken aan de-escalatie was de gebruikte (mooie Nederlandse) uitdrukking.

Een nette polder oplossing.

Daar zal Israël wel naar luisteren. Toch?

3e3eec3adf951219b8f6707b702718d2.jpg.3e3eec3adf951219b8f6707b702718d2.jpg

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Admin

« Breaking News »

IDF sources report first troops enter the Gaza Strip

DEBKAfile November 18, 2012, 7:07 PM (GMT+02:00)

This report is not confirmed. A short time ago, Chief of Staff Lt. Gen. Benny Gantz visited the reserve units gathering at jumping-off positions outside the Gaza Strip.

Debka.com

Op http://www.jta.org melden ze:

JERUSALEM*(JTA)*-- Israel has repelled some 44 million cyber attacks on government websites since the start of Operation Pillar of Defense, a government minister said.Finance Minister Yuval Steinitz told reporters Sunday that all the attacks have been thwarted except one, which brought down a website for a short time.On Saturday, the online terror group Anonymous announced that it had brought down 700 Israeli private and public websites, including the websites of several Israeli government offices,*such as*the Foreign Ministry and the Kadima Party. It did bring down the Foreign Ministry's Mashav department website, which coordinates Israeli aid missions to foreign countries, and the Kadima website remained down as of Sunday night.The group also said it erased the database of the Bank of Jerusalem, though the bank's website is operational. It also released the personal information, including national ID number and e-mail, of at least 35,000 Israelis.

Orion en Sirius staan alweer bijna op één lijn, wijzend boven de nachtelijke hemel van Jeruzalem waar het nieuwe licht op 21-12-12 weer boven de horizon verschijnt om de astrologische lente aan te kondigen. Shit....krijgen die malle Maya's dan toch gelijk? Blijft het voorlopig donker boven het Midden Oosten?

• Leuk 1
Op http://www.jta.org melden ze:

JERUSALEM*(JTA)*-- Israel has repelled some 44 million cyber attacks on government websites since the start of Operation Pillar of Defense, a government minister said.Finance Minister Yuval Steinitz told reporters Sunday that all the attacks have been thwarted except one, which brought down a website for a short time.On Saturday, the online terror group Anonymous announced that it had brought down 700 Israeli private and public websites, including the websites of several Israeli government offices,*such as*the Foreign Ministry and the Kadima Party. It did bring down the Foreign Ministry's Mashav department website, which coordinates Israeli aid missions to foreign countries, and the Kadima website remained down as of Sunday night.The group also said it erased the database of the Bank of Jerusalem, though the bank's website is operational. It also released the personal information, including national ID number and e-mail, of at least 35,000 Israelis.

die anonieme gasten zijn echt piss link. ze kunnen iedereen terug in de steentijd hacken als zij dat willen.

die anonieme gasten zijn echt piss link. ze kunnen iedereen terug in de steentijd hacken als zij dat willen.

Die Anonymous gasten krijgen steeds meer de neiging aan de verkeerde kant te gaan staan, lijkt me zinnig dat de CIA en de FBI eens een paar vooraanstaande 'leden' voor verhoor

ophaald...

Jammer dat alle (sociale)media uit die gebieden verbannen zijn

Op dit moment kijk ik naar Al Jazeera English die wel aanwezig is in de Gaza strook (altijd al, ook enkele jaren geleden toen Israel ook in December binnen viel). De lijkjes van enkele kinderen en hun moeders zijn gewoon op tv zichtbaar. Zo ook de huilende paniekerende mensen in Israel.

The Netherlands and Germany may send Patriot missiles to NATO ally Turkey to help defend the country's border with Syria, Dutch news agency ANP reported on Sunday, citing the Dutch defence minister.

Turkey has said it has intensified talks with NATO allies on how to shore up security on its 900-km frontier with Syria after mortar rounds fired from Syria landed inside its territory.

"NATO does not exist for nothing," ANP quoted Dutch Defence Minister Jeanine Hennis-Plasschaert as saying.

A Dutch Defence Ministry spokesman said: "There is no request but the Netherlands and Germany are the only countries in Europe with Patriots."

The Dutch minister spoke to her German counterpart last week about a possible deployment, ANP said.

A spokesperson for Germany's Defence Ministry said on Saturday NATO would consider any request from Turkey and confirmed that the United States, the Netherlands and Germany were the countries that had the appropriate Patriot missiles available.

Turkey will formally ask NATO on Monday to set up missiles on its border with Syria due to growing concern about spillover from the civil war in its neighbour, Germany's Sueddeutsche Zeitung newspaper reported on Saturday.

NATO has said it will do what it takes to protect and defend Turkey. Turkey has said it is talking to its NATO allies about a possible deployment of Patriot surface-to-air missiles.

NATO ambassadors would have to consider any request from Turkey and they have a regular weekly meeting on Wednesday but they could call a special one at any time. European Union defence and foreign ministers will be in Brussels on Monday for meetings.

krijgen ze Iran nog niet snel genoeg boos? Of is het nieuws op dit moment zo druk bezig met Gaza dat ze Syrië even zijn "vergeten"?? Of hoort dit allemaal bij diezelfde operatie?????

(dit artikel kwam langs op de liveblog van Al Jazeera. Zij noemen als bron Reuters.

Het is een gezamelijke westerse operatie voor geld, olie en macht maar dan heel goed strategisch vermomd. Moest er.toch een keer van komen. Of.het nu van hun of van ons uit.komt. En ik denk dat het nu wel eens begonnen kan zijn....

Die Anonymous gasten krijgen steeds meer de neiging aan de verkeerde kant te gaan staan, lijkt me zinnig dat de CIA en de FBI eens een paar vooraanstaande 'leden' voor verhoor

ophaald...

Die lui staan altíjd aan de verkeerde kant. En het oppakken van 'vooraanstaande leden' (voorzover er sprake is van lidmaatschap en organisatie) doen ze regelmatig, alleen staat dan hartstikke vrolijk de volgende weer op.

Gast Heksenboot

Rustig aan, @Jager. Hoe vaak ik dit al niet heb meegemaakt in de loop van de tijd (ben al 51, he), zonder WO3. Goed dat je alert bent, en geprept. Maar vergeet de dictatuur van de angst niet. Dit hele draadje heb ik niet eens gevolgd. TV heb ik niet. Geen zin om te laten opnaaien.

In de tussentijd ken ik mezelf. Altijd de neiging alles uit te stellen tot het allerlaatste moment. Nou, die prep-voorraad voedsel, he, die heb ik dus niet.

Als ik die nou wel zou hebben...... Voor jou zegt dat natuurlijk niks, maar voor mezelf, mijn eigen gevoel en intuïtie, dus wel.

Die lui staan altíjd aan de verkeerde kant. En het oppakken van 'vooraanstaande leden' (voorzover er sprake is van lidmaatschap en organisatie) doen ze regelmatig, alleen staat dan hartstikke vrolijk de volgende weer op.

Dat is maar van welke kant je kijkt. Ik ben het met tachtig procent van hun doelen eens, en dat is een hoger percentage dan het gemiddelde kabinet van mij ontvangt qua 'wat-doe-je-en-waarom-doe-je-dat'. Beetje kromme zin maar je begrijpt het wel.

Het is een gezamelijke westerse operatie voor geld, olie en macht maar dan heel goed strategisch vermomd. Moest er.toch een keer van komen. Of.het nu van hun of van ons uit.komt. En ik denk dat het nu wel eens begonnen kan zijn....

Laat die Arabs en Joden elkaar uitmoorden, walsen straks die Roomse Boys er lekker overheen. Oftewel: twee honden vechten om een been, de derde rent er snel mee heen. Alleen hebben die honden nu raketten, tanks, vliegtuigen. Die gaan ze op elkaar en op onschuldige vrouwen, kinderen en mannen afschieten. Als Iran er in betrokken raakt, is de narigheid niet meer te overzien, dan heb je straks een rokende, zwarte vlakte, van grens Turkije tot aan de Sinaï, en vanaf de Middellandse Zee tot aan Pakistan.

Ik ga maar vast weer Jerrycan diesel vullen.

• Leuk 1

Zolang de mensheid al bestaat is het midden-oosten altijd al een belangrijke omgeving geweest in de evolutie en ontwikkeling van onze beschaving. Wie weet is er binnenkort weer een belangrijk keerpunt waardoor de gehele beschaving weer achter zijn oor gaat krabbelen, gigantisch op zijn snufferd valt en daarna weer overeind krabbelt.

zit er zo vaak als ik kan, met mijn neus boven op!

Van Nu.nl: AMSTERDAM - Israël stelt Hamas een ultimatum van 36 uur. Als Hamas daarna niet is gestopt met aanvallen, gaat Israël het offensief uitbreiden.Dit heeft minister van Financien Yuval Steinitz gezegd op het Israëlisch radiostation IDF Radi, meldt de site van Israel National News.

Israël stelt het ultimatum via Egypte. Steinitz zegt dat de tijd om na te denken om de aanvallen uit te breiden "niet meer in dagen maar uren uit te

Hamas moet binnen 36 uur stoppen met het afvuren van raketten en dat voor de komende jaren. Ook moet er gestopt worden met het binnensmokkelen van wapens in de Gazastrook.Israël zal dan toestaan dat de Rafiah-kruising naar Egypte wordt opengesteld, één van de eisen van Hamas. Maar de kruising naar Israël blijft dicht.

Hamas woordvoerder Moussa Abu Marzuk heeft al aangegeven niet op de voorstellen van Israël in te willen gaan.

Nou, dat gaat hem dus niet worden. Ik zet een krat bier erop dat ze doorgaan met dit conflict (welke uitdraait op oorlog...)

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...