Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Dick Berts

Midden Oosten nu echt in brand??

Recommended Posts

Two Palestinians were reportedly killed during the visit of Egyptian Prime Minister Hesham Qandil in Gaza.

Al Jazeera is reporting that the new air strike hit the Jabaliya refugee camp, killing two people, including a child, and injuring seven others.

Earlier, Israel pledged to suspend the strikes during the visit of Qandil

http://blogs.aljazeera.com/liveblog

Bijna schokkend!

Israël schijnt zich niet aan haar woord te hebben gehouden! Wie had dat nou verwacht?

Ik verwacht over 5 minuten het bericht dat Gaza eerst had geschoten...

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ondanks het bezoek van premier Hisham Kandil van Egypte aan de Gazastrook, zijn er vrijdagochtend toch over en weer raketten afgevuurd op Israëlische en Palestijnse doelen. In de Gazastrook zouden daardoor twee doden zijn gevallen, meldde een Hamasbron.

Bron

Dit waait niet over ben ik bang...

• Leuk 2

Deze post delen

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Persoonlijk denk ik dat het wijs is om eens te kijken hoeveel brandstof je ingeslagen hebt, naast natuurlijk je voedsel, want het eerste zal duur worden, het tweede als gevolg daarvan misschien wel schaars.

Deze post delen

Kom ik niet ver met 47 liter petroleum en tien liter lampenolie. Ik heb een houtkacheltje maar ook een overdekt balkon. En er woont iemand boven mij, dus dat zal em niet worden.

Qua eten heb ik wel wat in huis maar met drie volwassenen gewoon tekort. Ik woon superklein dus ik zou niet weten waar ik mijn stash zou moeten laten.

Deze post delen

Gast Dick Berts

GRONDOFFENSIEF GAZA ONVERMIJDELIJK, tenzij.....

Hamas mag -op een paar uitzonderingen na- dan niet al te succesvol zijn met het afvuren van raketten op Israel, toch wordt daardoor grote schade aangericht. De Israelische bevolking verkeert immers constant in angst en moet regelmatig de schuilkelders opzoeken. Ook vanwege de naderende verkiezingen, is de Israelische premier wel gedwongen om wat aan het rakettenprobleem te doen. Vanuit de lucht is het wel mogelijk om het rakettenarsenaal van Hamas uit te dunnen, maar is het probleem niet te beeindigen. Je kunt in ieder schuurtje immers een raket verbergen. Om het rakettenprobleem echt te beteugelen, is een bloedig grondoffensief in de Gaza strook nodig. In mijn ogen is dat onvermijdelijk geworden. Ik spreek hier geen moreel oordeel uit, maar kijk alleen even naar de politieke- en militaire feiten. Een bloedig grondoffensief in Gaza kan het moslimbewind in Egypte niet over zijn kant laten gaan. Wordt Egypte in deze oorlog meegezogen, dan is het hek van de dam. De laatste hoop die we nog mogen koesteren, is gericht op de pogingen die Egypte nu doet om een staakt het vuren te bewerkstelligen. Alhoewel Egypte alle krediet verdient voor dit initiatief, lijkt me de kans op een blijvend staakt het vuren gering. Daarvoor is Hamas namelijk veel te versplinterd. En Israel zal geen genoegen nemen met verminderde raketbeschietingen.......

Deze post delen

Ondanks het bezoek van premier Hisham Kandil van Egypte aan de Gazastrook, zijn er vrijdagochtend toch over en weer raketten afgevuurd op Israëlische en Palestijnse doelen. In de Gazastrook zouden daardoor twee doden zijn gevallen, meldde een Hamasbron.

Bron

Dit waait niet over ben ik bang...

Het is je eigen post, maar kan dit niet beter in het draadje midden oosten van DB?

Deze post delen

Ik volg het nieuws hierover op de voet. Waar ik mij over blijf verbazen en waarschijnlijk ooit altijd zal blijven is dat ze elkaar het licht niet in de ogen gunnen en het altijd een zooitje zal blijven daar. Vroeg of laat vliegt de vlam in de pan en misschien is nu dit tijdperk gekomen.

Deze post delen

Gast Dick Berts
Het is je eigen post, maar kan dit niet beter in het draadje midden oosten van DB?

KS en ik hebben tegelijkertijd een bericht verstuurd. Ook DB is de draad kwijt.....

Deze post delen

Gast Jager
Ik volg het nieuws hierover op de voet. Waar ik mij over blijf verbazen en waarschijnlijk ooit altijd zal blijven is dat ze elkaar het licht niet in de ogen gunnen en het altijd een zooitje zal blijven daar. Vroeg of laat vliegt de vlam in de pan en misschien is nu dit tijdperk gekomen.

Wie zaait zal oogsten. Zolang mensen elkaar idd het licht niet in de ogen gunnen zal het uiteindelijk te erg voor woorden worden.

Ik denk dat dit dat moment wel eens zal zijn.

Wat als egypte zich er mee gaat bemoeien? Er zijn nog meer landen in het midden oosten die zich er graag mee zouden willen bemoeien. Wat dan?

Wat wordt het antwoord dan van het westen (pro-Israelisch)

SHTF?

Deze post delen

GRONDOFFENSIEF GAZA ONVERMIJDELIJK, tenzij.....

Hamas mag -op een paar uitzonderingen na- dan niet al te succesvol zijn met het afvuren van raketten op Israel, toch wordt daardoor grote schade aangericht. De Israelische bevolking verkeert immers constant in angst en moet regelmatig de schuilkelders opzoeken. Ook vanwege de naderende verkiezingen, is de Israelische premier wel gedwongen om wat aan het rakettenprobleem te doen. Vanuit de lucht is het wel mogelijk om het rakettenarsenaal van Hamas uit te dunnen, maar is het probleem niet te beeindigen. Je kunt in ieder schuurtje immers een raket verbergen. Om het rakettenprobleem echt te beteugelen, is een bloedig grondoffensief in de Gaza strook nodig. In mijn ogen is dat onvermijdelijk geworden. Ik spreek hier geen moreel oordeel uit, maar kijk alleen even naar de politieke- en militaire feiten. Een bloedig grondoffensief in Gaza kan het moslimbewind in Egypte niet over zijn kant laten gaan. Wordt Egypte in deze oorlog meegezogen, dan is het hek van de dam. De laatste hoop die we nog mogen koesteren, is gericht op de pogingen die Egypte nu doet om een staakt het vuren te bewerkstelligen. Alhoewel Egypte alle krediet verdient voor dit initiatief, lijkt me de kans op een blijvend staakt het vuren gering. Daarvoor is Hamas namelijk veel te versplinterd. En Israel zal geen genoegen nemen met verminderde raketbeschietingen.......

Ik hoorde gisteren op de radio, dat het niet eens duidelijk is of de Hamas de raketten wel heeft afgevuurd. Het zijn gewoon allerlei verschillende Jihad groepen die graag de Heilige Oorlog in stand houden. (terwijl de bevolking hier niet achter staat) Tegen een jihad is niet op te boksen, het is een diepgewortelde overtuiging dat een heilige oorlog goed doet. Dit roei je niet zomaar uit. Meestal is het waar 2 vechten, hebben 2 schuld. Maar als je niet precies weet tegen wie je vecht wordt het heel lastig om tot onderhandeling te komen.

Ik vernam het bericht dat de Hamasleider die is gedood, juist vóór onderhandeling met Israel scheen te zijn, dus door wie is hij nu echt gedood........

Maar goed, ook dit bericht kan oorlogspropaganda zijn, dingen zijn vaak heel anders dan ze lijken (in de media) in een oorlog.

Deze post delen

http://www.nu.nl/buitenland/2959746/tunesie-en-egypte-laken-israelische-agressie.html

Zowel Tunesie al Egypte veroordelen het feit dat Israel raketten afschiet, maar dat Hamas eerst begon en nog steeds schiet hoor je ze niet over...

De moslims die aan de macht zijn in Egypte en Tunesië hebben een gigantische haat jegens Joden, maar de islamitische Hamas kan niets fout doen in hun ogen.

Deze post delen

Gast partizan
De moslims die aan de macht zijn in Egypte en Tunesië hebben een gigantische haat jegens Joden, maar de islamitische Hamas kan niets fout doen in hun ogen.

Volgens mij hebben ze dat niet alleen tegen de joden maar tegen alle cristenen.(niet moslims)

Het is alleen makkelijker om op die voet het hele gebeuren te laten escaleren

Deze post delen

Vandaag in de Telegraaf behoorlijk veel aandacht voor het hele verhaal. Ook hier is het geen hoopgevende berichtgeving, het conflict sleept al vanaf de oprichting van Israel.

Tussen de letters door lees je dat Iran als de grootste Israel hater, Hamas stevig van geld en militair materiaal voorziet. Met name het geloof in een heilige oorlog, maakt dat er met rede waarschijnlijk niets te winnen valt, immers zoals bekent, leiden religieuze dogma's bijna altijd tot het stoppen met zelfstandig nadenken, met vaak oorlog tot gevolg, zo heeft de geschiedenis ons geleerd. Niet in de Telegraaf, maar mijn persoonlijke idee, na het Jodendom is het christendom de volgende stap, dit is slechts het begin.

Deze post delen

hmm dit in combinatie met de financiële crisis waar we al in zitten kan erg vervelend worden...

Iraq's envoy to the Arab League said it would invite Arab states to use oil as a weapon to press for a halt to Israeli attacks on Gaza, but later appeared to withdraw the remark, saying Baghdad would make no particular proposal to a League meeting.

"The Iraqi representative to the Arab League Qais el-Azzawy denies that there is a proposal by Iraq to the Arab foreign ministers meeting tomorrow (Saturday) that will specifically look into the Israeli aggression on Gaza," Azzawy said in a statement emailed to Reuters by a media assistant.

Azzawy had earlier told reporters in Cairo, the Arab League headquarters: "Iraq will invite (Arab) ministers to use the weapon of oil, with the aim of asserting real pressure on the United States and whoever stands with Israel.

He continued: "The economic weapon is the strongest one to be put into effect now, to assure (we are) standing by the Palestinian people, in light of there being no military power that can stand in the face of Israel at the present time."

ook van: http://blogs.aljazeera.com/liveblog

Deze post delen

Raketaanval op Jeruzalem

JERUZALEM -

In de omgeving van Jeruzalem is vrijdag een raket ingeslagen. Dat meldde de Israëlische radio. Er zouden geen slachtoffers zijn gevallen.

Bron: telegraaf

Deze post delen

Gast Dick Berts
Zou dit de oorlog der oorlogen kunnen veroorzaken?

Helaas is dat heel goed mogelijk. Als je nog prep plannen hebt, voer ze dan direct uit!

Deze post delen

Aan welke kant staan Rusland en China in dit verhaal?

moeilijk te zeggen, maar Rusland heeft steun uitgesproken richting Egypte, van China heb ik nog niets gelezen.

Russian President Vladimir Putin told Egyptian President Mohamed Morsi in a telephone call that Russia supports Egypt's efforts to halt the escalating violence in Gaza, the Kremlin said.

"The Russian President said that he supports Cairo's efforts directed at normalising the situation," and underlined the need to stop military actions that result in civilian deaths, the statement said on Friday. (AFP)

Deze post delen

Aan welke kant staan Rusland en China in dit verhaal?

Aan de andere kant van het westen. Die twee landen staan te popelen om de hegemonie van NATO & Co te doorbreken.

Deze post delen

Gast Dick Berts

http://www.debka.com/article/22535/Palestinian-rockets-strike-Jerusalem-Tel-Aviv-Reserves-call-up-expanded-

Debka (gerund door de Mossad en meestal extreem goed geinformeerd, ook al bedrijven ze wel behoorlijk propaganda) meldt zojuist dat Israel bovenop de reeds 30.000 opgeroepen reservisten nog extra militairen gaat mobiliseren. Als dit bericht klopt, dan gaan ze er in. We krijgen onder de huidige omstandigheden dan een extreem gevaarlijke situatie.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...