Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Dick Berts

Midden Oosten nu echt in brand??

Recommended Posts

Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog voetbalden de Duitsers en de Engelsen met elkaar aan het front tijdens de Kerstdagen van 1914. Dat zou Roeier helemaal gerustgesteld hebben. Uiteindelijk vielen er ruim 20 miljoen doden.

Eerlijk is eerlijk. Ik schrik van mezelf dat de continuïteit van deze gruwelijkheden, de wetenschap dat het al duizenden jaren kommer en kwel is, en de waarschijnlijkheid dat ze over een paar duizend jaar nog steeds geen klap opgeschoten zijn, mij inderdaad geen minuut slapeloosheid bezorgt. Maar het zal het machteloze gevoel zijn dat ik geen oplossing aan weet te dragen en het knagende dat er heel wat moeders vannacht wél wakker liggen om hun zonen, aan welke zijde ook, die zich in het volgende bloederige avontuur storten dat diens vaders en diens vader voor hen reeds bezig hielden.

De enige die de ballen aan zijn lijf heeft om die terroristen aan te pakken zijn de Israëliërs.

Dat ze die hele tering zooi daar maar plat gooien mijn zege hebben ze!

Als je met zoveel mensen en zoveel meningen op een heel klein stukje land woont is Eerlijk Delen een hele kunst. 'Die teringzooi' is in de afgelopen millenia al heel wat keren compleet platgegooid, maar ervan leren, ho maar.

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Tsja, religie hè, maar daar zouden / mochten we niet meer over praten. Wellicht is er een relatie tussen circumcisie en hommeles, in de USA heeft ook 60% zijn voorhuid ingeleverd. ;)

Deze post delen

Tsja, religie hè, maar daar zouden / mochten we niet meer over praten. Wellicht is er een relatie tussen circumcisie en hommeles, in de USA heeft ook 60% zijn voorhuid ingeleverd. ;)

Dat doen ze ook voor andere redenen he KS;)

Hoe dan ook, door dat filmpje wat gepost is met die loeiende sirenes zit ik hier nu de hele tijd op het kleine kamertje te luisteren of ik ze hier niet hoor...

Greener

Deze post delen

Washington heeft zojuist statement gemaakt dat het achter Israël staat, pers conferentie en verklaring Obama zo dadelijk!

Washington (Obama) staat niet achter israel ! . Obama steunt alleen de Moslimbroederschap.

Deze post delen

Washington (Obama) staat niet achter israel ! . Obama steunt alleen de Moslimbroederschap.

Heb je een linkje? Al Jazeera meldde de steun voor Israel van Obama. Wel duidelijk dat er weer flink gekonkeld wordt op het wereldpolitiek toneel.

• Leuk 1

Deze post delen

Thanx @niki en heb dit maar even geplakt:

Remarks by Ambassador Susan E. Rice, US Permanent Representative to the United Nations, At a Security Council Private Meeting on Gaza, November 14, 2012

Thank you, Mr. President. Today, the United States strongly condemned the barrage of rocket fire from Gaza into southern Israel and expressed regret at the death and injury of innocent Israeli and Palestinian civilians caused by the ensuing violence. This evening, President Obama spoke with Prime Minister Netanyahu and President Morsi of Egypt about the developing situation in Gaza.

President Obama told Prime Minister Netanyahu that he understands and supports Israel’s right to self-defense in light of countless rocket attacks on Israeli civilians being launched from Gaza. The President urged that Prime Minister Netanyahu make every effort to avoid civilian casualties, and agreed that Hamas needs to stop the attacks on Israel and allow the situation to de-escalate. The two leaders agreed to stay in close touch in the coming days.

President Obama also spoke with President Morsi of Egypt, given Egypt’s critical role in regional security. Both agreed that everyone’s interests are best served by ensuring that this situation does not escalate. The two similarly agreed to stay in close touch over the coming days.

The Government of Israel has noted that, since the beginning of 2012, more than 768 rockets have been fired into Israel from Gaza, and over 12,000 in the past 12 years. Israel, like any nation, has the right to defend itself against such vicious attacks.

There is no justification for the violence that Hamas and other terrorist organizations are employing against the people of Israel. We call on those responsible to stop these cowardly acts immediately.

• Leuk 1

Deze post delen

Mijn reden dat ik prep was de economische crisis/instorting,maar volgens mij is dit hele verhaal van het midden/oosten ook een zeer goede reden gezien de ontwikkelingen nu.

• Leuk 1

Deze post delen

Zoo apart, ik heb al jaren het idee dat er in november dit jaar iets gaat gebeuren (ben geen helderziende of zo), gewoon een bepaald gevoel.

En verleden week dacht ik nog: "goh, er gebeurt gewoon niets, geen zonnevlammen, nog geen versnelde instorting, geen overstromingen"etc.

En nu toch dit dan....

Deze post delen

Mijn reden dat ik prep was de economische crisis/instorting,maar volgens mij is dit hele verhaal van het midden/oosten ook een zeer goede reden gezien de ontwikkelingen nu.

Als we nu een kerngezonde economie hadden, konden we wel een stootje hebben. Maar als brandstof tien of twintig procent duurder wordt...

Deze post delen

Obama = Pion voor de machtige (bankaire) families (Rothchilds, Rockefellers, etc.) aan de macht = Israël. De Moslimbroederschap = Oliedollars.

Kijk eens naar

over hoe ze Khadaffi valselijk opzij gezet hebben omdat Khadaffi de olie landen los wilde koppelen van de olie dollar.

Verdiep je vooral eens goed in de false informatie en geknustel met beelden in de media om een bepaald beeld van een land en leider neer te zetten wat Totaal misplaatst is! De Telegraaf, NRC, Volkskrant, NOS, RTL Nieuws, CNN, Aljazeera, enz. enz. zijn Grootmeesters in het of wel Niet vermelden van belangrijke ontwikkelingen, dan wel het verdraaien van de waarheid en het neerzetten van een compleet misplaatst beeld. Beeldvorming of liever gezegd Propaganda. Nog even een voorbeeld.

Met betrekking tot Gaza geldt niet veel anders dan dat wat je in de media (persburo's = in de zakken van big corporate = in de zakken van rijke families achter de schermen) ziet veelal gelogen of verdraaid is. Israël is meesterlijk in het maken van valselijke alibi's om een totaal buitensporige bloedige reactie te veroorzaken. De Israël-filie (vooral in kerkelijke kringen) in Nederland moet wat mij betreft eens doorbroken worden. Israël heeft de Gaza strook veranderd in een groot concentratiekamp en is bezig honderdduizenden mensen een langzame pijnlijke ondergang te bezorgen. Wake up mensen! Als je nog steeds denkt dat we in een lief landje en lief Europa leven waarbij de Overheid het beste met iedereen voor heeft, omdat onze lieve nieuwslezer het volk in slaap sussen met hun kritiekloze voorlees beurten, dan zou ik even met je vingers knippen en proberen jezelf uit die hypnose trance te halen! De Nederlandse overheid zit volledig in de zak van Brussel, Navo en Amerika in de imperialistische strategie om alle olielanden in te pikken. Israël speelt hierin een centrale rol zuiver en alleen vanwege het feit dat deze familie bloedlijnen samen met o.a. de Oranjes (hoe kan dat nou Bea is zo lief!?) via de ondermeer de Bilderberg club al decennia de agenda volgen voor de vorming van 1 wereld regering. The

in de maak.

Deze post delen

Obama = Pion voor de machtige (bankaire) families (Rothchilds, Rockefellers, etc.) aan de macht = Israël. De Moslimbroederschap = Oliedollars.

Kijk eens naar

over hoe ze Khadaffi valselijk opzij gezet hebben omdat Khadaffi de olie landen los wilde koppelen van de olie dollar.

Verdiep je vooral eens goed in de false informatie en geknustel met beelden in de media om een bepaald beeld van een land en leider neer te zetten wat Totaal misplaatst is! De Telegraaf, NRC, Volkskrant, NOS, RTL Nieuws, CNN, Aljazeera, enz. enz. zijn Grootmeesters in het of wel Niet vermelden van belangrijke ontwikkelingen, dan wel het verdraaien van de waarheid en het neerzetten van een compleet misplaatst beeld. Beeldvorming of liever gezegd Propaganda. Nog even een voorbeeld.

Met betrekking tot Gaza geldt niet veel anders dan dat wat je in de media (persburo's = in de zakken van big corporate = in de zakken van rijke families achter de schermen) ziet veelal gelogen of verdraaid is. Israël is meesterlijk in het maken van valselijke alibi's om een totaal buitensporige bloedige reactie te veroorzaken. De Israël-filie (vooral in kerkelijke kringen) in Nederland moet wat mij betreft eens doorbroken worden. Israël heeft de Gaza strook veranderd in een groot concentratiekamp en is bezig honderdduizenden mensen een langzame pijnlijke ondergang te bezorgen. Wake up mensen! Als je nog steeds denkt dat we in een lief landje en lief Europa leven waarbij de Overheid het beste met iedereen voor heeft, omdat onze lieve nieuwslezer het volk in slaap sussen met hun kritiekloze voorlees beurten, dan zou ik even met je vingers knippen en proberen jezelf uit die hypnose trance te halen! De Nederlandse overheid zit volledig in de zak van Brussel, Navo en Amerika in de imperialistische strategie om alle olielanden in te pikken. Israël speelt hierin een centrale rol zuiver en alleen vanwege het feit dat deze familie bloedlijnen samen met o.a. de Oranjes (hoe kan dat nou Bea is zo lief!?) via de ondermeer de Bilderberg club al decennia de agenda volgen voor de vorming van 1 wereld regering. The

in de maak.

Ha fijn, we gaan weer richting complot theorieën...mijn favo hobby. Maar je hebt een punt hoor, hier is meer aan de hand dan een stel religieuze mafkezen die elkaar naar het leven staan.

Deze post delen

complot of niet, vecht dat maar uit in het complottenhoekje.

ik wil iedereen op het hart drukken dit toch heel goed in de gaten te houden, want dit kan naar mijn mening heel snel en hard escaleren

http://blogs.aljazeera.com/liveblog/topic/gaza-136

Egypt officially requested on Thursday a meeting of the UN Security Council to discuss what it described as Israeli "aggression" on Gaza, the Foreign Ministry said in a statement.

It said Egypt's representative to the United Nations had sent formal requests to UN Secretary-General Ban Ki-moon and to the current head of the council, India's representative.

The Security Council held an emergency meeting on Wednesday night to discuss Israeli strikes against the Gaza Strip but took no action.

Deze post delen

@Keyser Suze ken je dit spel?

Als je elke gebeurtenis in de wereld als een op zich zelf staand probleem bekijkt, zie je alleen de puntjes. Als je alle puntjes gaat verbinden zie je in eens het grote plaatje. Tegenwoordig wordt alles waar je als weldenkend mens zelfstandig over na denkt en wat Buiten de reguliere nieuwsgeving om gaat betiteld als Complot

complot of niet, vecht dat maar uit in het complottenhoekje
. Ik denk dat jij een van de genen bent die het grote plaatje ziet en daarmee wel in staat bent de puntjes te verbinden. Het is dus Essentieel om Israël/Gaza niet als een op zich zelf staand probleem te zien, maar alle puntjes te verbinden. Ik hoop dat er meer volgen!

dot2dot_elephant_72dpi.jpg.bfb3ee43ec972942474645abe261d9ff.jpg

• Leuk 1

Deze post delen

Inmiddels begint iedereen zich ermee te bemoeien en kanten te kiezen...

Britten, Russen, Egyptenaren, Qatar,....

http://blogs.aljazeera.com/liveblog

Dank voor de suggestie om deze blog te volgen @niki ik ga het in de gaten houden, omdat hier per uur nieuws op komt.

Ik denk daarnaast dat we ons niet moeten laten leiden door oorlogspropaganda op welke site dan ook. Wat komt er in de media, wat is waar en wat is niet waar. Welke partijen hebben baat bij welk bericht. Altijd lastig en helemaal in oorlogssituaties.

Deze post delen

interessant filmpje van cnn

anti-Israel sentimenten uitten op CNN. Zou me niets verbazen als die journaliste eruitvliegt binnenkort. Sexschandaaltje ofzo..

• Leuk 1

Deze post delen

Zou me niet verbazen als ze haar binnenkort promoveren naar buitenlandreporter, naar Israël sturen en dat ze dan per ongeluk een ongelukkig slachtoffer wordt van die bende terroristen... of zoiets.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...