Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Midden Oosten nu echt in brand??

Gast Dick Berts

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Net op het NOS journaal: Volgens Syrië heeft Israël zojuist een konvooi op Syrische bodem met vliegtuigen aangevallen.

Edit: er zou een wetenschappelijk instituut gebombardeerd zijn, omdat er een konvooi met wapens voor hamas onderweg zou zijn.

Het is mij in ieder geval nog niet allemaal duidelijk wat er nou precies gebeurd is.

Gast Dick Berts

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3386230/2013/01/31/Wat-weten-we-van-de-Israelische-aanval-op-Syrie-En-hoe-gevaarlijk-is-dat.dhtml

Een uitstekend commentaar in de Volkskrant. Ik zou daar nog iets aan willen toevoegen; Voor Israel is Obama de slechtst denkbare president. Hij lijkt besloten te hebben, om Iran dan maar een kernmacht te laten worden. Voor Israel is dat een ramp. Iran zelf aanvallen is voor Israel militair gezien net wel, of net niet haalbaar, maar in ieder geval een bloedlinke zaak. Een eenzijdige aanval van Israel op Iran lijk dus geen optie, maar niks doen totdat Iran een kernmacht is geworden, is ook geen optie. Voor Israel is het dus helemaal geen verkeerd plan, om het Midden Oosten een oorlog in te rommelen, op een manier waarbij Israel niet eenzijdig de schuld krijgt en waarbij de VS wel wordt gedwongen om daaraan deel te nemen. Bloedlink allemaal.

Gast Dick Berts

http://www.debka.com/article/22724/Russia-slams-Israeli-attack-on-Syria-US-forces-in-Jordan-on-alert

Jongens, dit ziet er niet goed uit. Meestal loopt het wel met een sisser af. Het feit dat er maar geen einde komt aan de reeks extreem gespannen momenten, is wel heel verontrustend. Want eens gaat het wel mis natuurlijk, al was het maar door een militair uit de hand gelopen misverstand van welke aard dan ook.

Gast Bushmaster
Ik heb al zo vaak geroepen, jongens het gaat mis en gelukkig had ik steeds ongelijk. Ik hoop dan ook, dat ik een enorme sukkel ben, als ik weer roep, dat het bepaald niet ondenkbaar is, dat we ons op de rand van WO III bevinden...:(

http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/01/Rusland-en-Arabieren-woedend-op-Isral-om-aanval-op-Syrische-basis

Zolang het maar na mijn verlof is, vind ik alles prima, want we kunnen er weinig aan veranderen.

Enige wat we kunnen is ons erop voorbereiden indien het escaleerd Dick.

Zolang het maar na mijn verlof is, vind ik alles prima, want we kunnen er weinig aan veranderen.

Enige wat we kunnen is ons erop voorbereiden indien het escaleerd Dick.

In mijn beleving ruim voorbereid. Maar als het erop aankomt en ik heb de keuze.

Liever niet dan wel.

Gast Dick Berts

@lucifer. Laat je niks aanpraten, want hoe een eventuele Derde Wereldoorlog eruit gaat zien, weet niemand. De gevolgen die een mega oorlog in het Midden-Oosten voor Nederland kan hebben, zijn wat beter te voorspellen. Draai even je gaskraan dicht en haal je stoppen eruit en je hebt al een leuke simulatie. Nou is Nederland qua energie nog niet zo'n slecht land. We hebben zelf nog behoorlijk wat gas en Rotterdam is een groot doorvoercentrum voor olie. Maar Nederland is geen eiland. Onder de huidige economische omstandigheden betekent een energiecrisis in mijn ogen; einde oefening, of misschien beter gezegd, begin van onze oefening in zelfvoorzienend zijn.

PS. Niks domme vraag, de beste vraag die je kunt stellen zelfs!! Bovendien zitten we met zijn allen op deze site, om gezamenlijk -ieder vanuit zijn eigen achtergrond- naar dit soort zaken te kijken. Daarbij heeft geen van ons -ik zeker niet- de wijsheid in pacht, maar met elkaar kom je een heel eind :)

Weet je @lucifer, het heeft helemaal geen zin om je erdruk overte maken, want het veranderd er niets aan als je dat doet en meestal gaat het toch allemaal anders dan jij denkt of anderen voorspellen.

Doe als velen van ons, regel water vuur en voedsel en dan langzaam verder uitbouwen in jouw eigen tempo.

Typisch. Net m'n kisten gepoetst.

Dus, als ik het goed begrijp was de aanval opgezet om te voorkomen dat Hezbollah of andere voor Israël nadelige groeperingen chemische wapens dan wel geavanceerde luchtafweer in handen zouden krijgen.

Vanuit het perspectief van Israël een legitieme reden. Echter gelijkstaand aan een jerrycan benzine op een al goed brandend vuur gooien. @Dick Berts Ik vrees dat je analyse wel eens waar kan zijn. Israël probeert de boel te laten escaleren zonder de grote zondebok te worden, met bovenstaande reden als argument.

Nu maar hopen dat 'De Grote Naties' dezer wereld er hun verstand bijhouden. En het wederom een potje blufpoker wordt. Jammer dat alle partijen zoveel waarde hechten aan 'gezichtsverlies'.

Ben benieuwd of de VS zich kan inhouden. Obama is ook alleen maar de president. Een oorlogje is altijd goed geweest voor een oorlogseconomie. Wat extra wapenverkoop kan de VS wel gebruiken op het moment.

En Poetin, de ex-KGB'er, moeilijk in te schatten wat hij zal doen.

Syrië lijkt mij inderdaad niet in staat om een ware dreiging te zijn, gezien de oorlog in eigen land. Maar, een kat in het nauw, ... .

Assad zou wel eens zo gek kunnen zijn om toch wat naar Israël te gooien, in de (wan)hoop dat dat weer wat eenheid in zijn land zal brengen.

Zijn redenatie kan zijn dat de opstandelingen zich tegen Israël gaan keren als die besluiten Syrië binnen te vallen, ipv. op hem te blijven jagen. Het is ook hun land dat dan binnengevallen wordt.

En anders de hoop dat andere landen hem bij gaan staan, en dan ook gelijk met de opstandelingen zullen afreken. Zeker als die gaan besluiten Israël te helpen, in de hoop van Assad af te komen.

Wat een puinzooi!

Gast Dick Berts

@Marc67NL Het fantastische aan deze site is, dat je elkaar een beetje leert kennen en jouw mening interesseert mij altijd in hoge mate. Ik heb geen geld om goud te kopen, maar ik interesseer me wel heel erg voor de goudprijs, omdat hij zo'n goede koortsthermometer is. Mits je hem af weet te lezen en dat valt niet mee. Tenzij ik iets over het hoofd zie, is dit een heel gek moment voor de goudprijs om te dalen. Er was al een paar dagen flink gedrukt omdat de opties afliepen en nog een paar redenen. Meestal laten ze de goudprijs vlak daarna weer een beetje opveren. Dat gebeurde ook, tot hij vandaag weer als een gek gedrukt werd. Mogelijk heeft dit iets te maken met de toestand in het Midden Oosten. Dat de centrale planners weten dat het daar mis gaat en ze dus flink voor moeten drukken. Want zo werkt deze thermometer. Ik hoop maar weer op mijn eigen ongelijk. Zo niet dan kan ik de BBE laarzen*) die ik hier nog heb staan ook beter gaan poetsen.

*) Gekregen toen ik een oefening van de BBE meedraaide om er een reportage van te maken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...