Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gast Dick Berts

Midden Oosten nu echt in brand??

Recommended Posts

Extreem religieus als in, het is uitgegroeid in Joden vs Moslims; de haat is extreem en aan beide kanten komt de kreet dat de andere kant volledig uitgemoord moet worden regelmatig voor. Daar is dus geen discussie mee mogelijk, daarvoor zit de haat veel te diep. Helaas, want dit conflict heeft uitsluitend verliezers...

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
;) weleens in Tel Aviv geweest? Daar kan Amsterdam nog wel wat van leren! Hoeze, extreem-religieus? Met zo'n statement over-simplificeer je de situatie wel enorm. Extreem religieuzen zijn plaatselijk een probleem en soms het grootste probleem maar ze hebben nergens, noch in Israel noch in de PA de meerderheid en beide staten, eh, staat en staat-in-wording, correctie ;) (laat ik wel accuraat blijven) zijn seculiere staten en hebben zich verplicht dat ook te blijven.

De oorzaken liggen echt op een ander vlak.

Yoni

Yoni, het heeft volgens mij niet zo veel nut zo je gelijk te willen halen. Het is duidelijk dat je met je joodse kom-af met de vinger wijst naar de "staat-in-wording" vanuit jouw voorliefde voor de "staat ingepikt" Israël. In mijn optiek gaat deze oorlog niet over religies, maar worden religies over het algemeen gebruikt om gevoelens van haat aan te wakkeren bij mensen op een lager niveau om ze strijdlustig te maken. Dat gebeurt naar mijn idee aan beide zijden. Over de oorzaak en het ontstaan van het conflict bij het ontstaan van de "staat ingepikt" kan tot in lengte van dage gediscussieerd worden. Dit is in feite nog steeds de kern van het conflict. En dat iemand van joodse kom-af uit de "staat ingepikt" daar anders over denk dan iemand uit de "staat-in-wording", is duidelijk. Dus feitelijk is het zinloos om daarover te discussiëren. Het wordt dan al snel grimmig - zo getuige deze thread.

Ik vind het altijd erg nuttig om nieuws te krijgen die buiten de main stream media om gaan. Want ik kan me voorstellen dat er veel mensen op deze site zitten die niet al te veel vertrouwen hebben in de gangbare bronnen. Laat ik in ieder geval voor mijzelf spreken.

Zo vond het erg interessant wat Adam Curry recentelijk zei in zijn radioshow. Ik ben benieuwd naar jouw ongekleurde mening ;-)

Deze post delen

Alleen jammer dat de extreem-religieuzen (kolonisten) zich in de Palestijnse gebieden settelen waardoor het Israelische leger er aan te pas moet komen om ze te beschermen, wat weer tot gevolg heeft dat de Palestijnen zich weer bedreigd voelen, wat weer tot gevolg heeft....enfin, u begrijpt mijn verhaal.

Zeker, en -read my lips- die Kolonisten hebben er niets te zoeken. Deze gebieden, of je ze nu bezet noemt of niet, zijn GEEN Israelisch grondgebied en wij hebben er dus ook niets, althans niet ongevraagd, te zoeken. Als deze lieden er zo graag willen wonen, dan regelen ze dat maar met de PA, dat staat ze natuurlijk vrij. Ze zullen dan alleen wel onder Palestijns gezag moeten leven, hun keuze.

Persoonlijk pleit ik al jaren dat Israel deze lieden juridisch aanpakt, en als de IDF ingezet moet worden, dan om hen te ontruimen. Dit ook door hen volledig aansprakelijk te stellen.

Dit gaat overigens niet op voor Oost-Jeruzalem en alle gebieden welke op basis van de verdragen met Jordanië aan Israel zijn overgedragen. Wel zie ik persoonlijk (ik zie wel waar dit naar toe gaat ;) ) dat Jeruzalem OOK de hoofdstad van een nieuw te vormen Palestijnse staat kan zijn. Mooi, geregeld? Dan kunnen we allemaal weer bij elkaar op de koffie :)

Deze post delen

Bovendien zijn het niet de mensen op straat die de dienst uitmaken, maar de leiders van een land.

Dit nu, zie ik als één van de hoofdoorzaken van een hoop ellende in de wereld.

Het bizarre is dat niet zozeer de leiders erop aan worden gekeken, maar "die mensen/een volk/een groep" zelf.

Zoals in dit topic regelmatig te zien was.

Hoe komt het toch dat "de mensen op straat" zo achter "de leiders" staan, en desgevraagd de meest extreme zaken uithalen?

Verdeel en heers. Als je je hele leven al te horen hebt gekregen; "Wij zijn goed, zij zijn slecht". Tja, wat doe je dan.

En ook; "Onze leiders, die zullen het toch wel weten? Daarom zijn zij toch ook onze leiders?".

Verdelen doe je oa. door op de verschillen te wijzen.

De wereld zou er, in mijn opinie, beter aan toe zijn als mensen zouden kijken naar de overeenkomsten met elkaar, in plaats van naar de verschillen.

Een interessante weergave van enkele essentiële overeenkomsten tussen mensen, ongeacht cultuur/religie/sociale achtergrond, is de Piramide van Maslov;

Primaire biologische behoeften, ook wel fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak)

Bestaanszekerheid (behoefte aan lichamelijke veiligheid)

Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)

Erkenning (zelf-imago, reputatie, eigendunk, zelfrespect)

Zelfactualisatie (zelfverwezenlijking, doen wat je roeping is)

Jij hebt eten nodig, ik ook. Dat jij met stokjes eet, en ik met vork en lepel, lekker belangrijk.

Het is onzin om elkaar vanwege dat verschil de kop in te slaan.

Zo ook met religie. En die "leiders", die zouden we maar eens ter verantwoording moeten roepen.

Wie zijn zij wel niet, dat ze het lef hebben de boel voor de gewone mens zo te vernaggelen?!

Willen de meeste mensen niet gewoon met rust gelaten worden? Hun eigen ding doen? En af en toe een feestje vieren?

Even over het Midden-Oosten. Ja, terug naar dit topic.

Ik heb het gevoel dat niemand de eerste stap wil zetten.

De verschillende partijen proberen de tegenstander uit te lokken die eerste stap te maken.

De hele wereld kijkt toe, en niemand wil achteraf het verwijt krijgen dat zij de boel hebben laten knallen.

Het doet me een beetje denken aan de Cuba crisis. Geen van beide partijen wilde toen het einde van de wereld op zijn geweten hebben.

En er gebeurde uiteindelijk niets. Laten we hopen dat dat ook deze keer het geval zal zijn.

Wellicht weer een spelletje blufpoker, een poging om een betere diplomatieke uitgangs-positie te verkrijgen.

Al houd ik er ernstig rekening mee dat er door deze of gene moedwillig een kettingreactie in gang wordt gezet.

• Leuk 1

Deze post delen

Yoni, het heeft volgens mij niet zo veel nut zo je gelijk te willen halen. Het is duidelijk dat je met je joodse kom-af met de vinger wijst naar de "staat-in-wording" vanuit jouw voorliefde voor de "staat ingepikt" Israël. In mijn optiek gaat deze oorlog niet over religies, maar worden religies over het algemeen gebruikt om gevoelens van haat aan te wakkeren bij mensen op een lager niveau om ze strijdlustig te maken. Dat gebeurt naar mijn idee aan beide zijden. Over de oorzaak en het ontstaan van het conflict bij het ontstaan van de "staat ingepikt" kan tot in lengte van dage gediscussieerd worden. Dit is in feite nog steeds de kern van het conflict. En dat iemand van joodse kom-af uit de "staat ingepikt" daar anders over denk dan iemand uit de "staat-in-wording", is duidelijk. Dus feitelijk is het zinloos om daarover te discussiëren. Het wordt dan al snel grimmig - zo getuige deze thread.

Ik vind het altijd erg nuttig om nieuws te krijgen die buiten de main stream media om gaan. Want ik kan me voorstellen dat er veel mensen op deze site zitten die niet al te veel vertrouwen hebben in de gangbare bronnen. Laat ik in ieder geval voor mijzelf spreken.

Zo vond het erg interessant wat Adam Curry recentelijk zei in zijn radioshow. Ik ben benieuwd naar jouw ongekleurde mening ;-)

Gezien je reactie is ook jouw mening gekleurd: 'land ingepikt'. Wie woonde er eerder, hoever moet je terugkijken? Zie ook het ontstaan van Amerika. Maargoed, uiteindelijk is het voor ons Nederlanderse preppers een zinloze discussie. Wat wel zinvol is: in de gaten houden wat daar gebeurd. WW3 zou zomaar in het MO kunnen beginnen en dat heeft wel degelijk impact op 'ons'.

Deze post delen

Dit nu, zie ik als één van de hoofdoorzaken van een hoop ellende in de wereld.

Het bizarre is dat niet zozeer de leiders erop aan worden gekeken, maar "die mensen/een volk/een groep" zelf.

Zoals in dit topic regelmatig te zien was.

Hoe komt het toch dat "de mensen op straat" zo achter "de leiders" staan, en desgevraagd de meest extreme zaken uithalen?

Verdeel en heers. Als je je hele leven al te horen hebt gekregen; "Wij zijn goed, zij zijn slecht". Tja, wat doe je dan.

En ook; "Onze leiders, die zullen het toch wel weten? Daarom zijn zij toch ook onze leiders?".

Verdelen doe je oa. door op de verschillen te wijzen.

De wereld zou er, in mijn opinie, beter aan toe zijn als mensen zouden kijken naar de overeenkomsten met elkaar, in plaats van naar de verschillen.

Een interessante weergave van enkele essentiële overeenkomsten tussen mensen, ongeacht cultuur/religie/sociale achtergrond, is de Piramide van Maslov;

Primaire biologische behoeften, ook wel fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak)

Bestaanszekerheid (behoefte aan lichamelijke veiligheid)

Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)

Erkenning (zelf-imago, reputatie, eigendunk, zelfrespect)

Zelfactualisatie (zelfverwezenlijking, doen wat je roeping is)

Jij hebt eten nodig, ik ook. Dat jij met stokjes eet, en ik met vork en lepel, lekker belangrijk.

Het is onzin om elkaar vanwege dat verschil de kop in te slaan.

Zo ook met religie. En die "leiders", die zouden we maar eens ter verantwoording moeten roepen.

Wie zijn zij wel niet, dat ze het lef hebben de boel voor de gewone mens zo te vernaggelen?!

Willen de meeste mensen niet gewoon met rust gelaten worden? Hun eigen ding doen? En af en toe een feestje vieren?

Mooie post, helemaal mee eens. Gaat ook op voor de meeste grote religies, op hoofdonderdelen zijn die gelijk.

Deze post delen

Gast Heksenboot

In een oorlog zijn er alleen maar verliezers, hoor je wel vaker.

Alleen vergeet je dan de mensen die er winst mee maken. OW'ers.

Iedere internetter die weet hoe de zoekfunctie werkt, komt in korte tijd met een enorme lijst van deze bedrijven.

Maar vertel mensen nou niet, dat je vermoedt, dat de mensen die winst maken met oorlog, misschien een oorlog in stand houden of zelfs een oorlog veroorzaken.

Want dan ben je een complottertje. ;)

Deze post delen

Gezien je reactie is ook jouw mening gekleurd: 'land ingepikt'.

Voor alle duidelijkheid ik refereer met "land ingepikt" naar de min of meer cynische opmerking van Yoni "staat-in-wording" waarmee hij min of meer de Palestijnse staat of het recht hierop ontkent (of ik moet het verkeerd geïnterpreteerd hebben).

Ik ben zelf geen Palestijn, dus hij valt mij er niet mee aan. Ik kijk alleen even naar het feit dat pas sinds 1948 Israël het land geclaimd heeft (met bruut geweld). Daar wordt veel aan voorbij gegaan.

Daarbij wil ik opmerken dat de leiders vaak de religie gebruiken om het volk gemotiveerd te krijgen tot strijdvaardigheid. In principe leefden Joden en Palestijen al eeuwen zonder ruzie naast elkaar.

Iran heeft bijvoorbeeld een hele grote joodse gemeenschap. Pas sinds de zionistische beweging is de vijandigheid ontstaan. Enigszins verdiepen in de historie heeft toch wel nut in dit kader.

Deze post delen

Voor alle duidelijkheid ik refereer met "land ingepikt" naar de min of meer cynische opmerking van Yoni "staat-in-wording" waarmee hij min of meer de Palestijnse staat of het recht hierop ontkent (of ik moet het verkeerd geïnterpreteerd hebben).

Ik ben zelf geen Palestijn, dus hij valt mij er niet mee aan. Ik kijk alleen even naar het feit dat pas sinds 1948 Israël het land geclaimd heeft (met bruut geweld). Daar wordt veel aan voorbij gegaan.

Daarbij wil ik opmerken dat de leiders vaak de religie gebruiken om het volk gemotiveerd te krijgen tot strijdvaardigheid. In principe leefden Joden en Palestijen al eeuwen zonder ruzie naast elkaar.

Iran heeft bijvoorbeeld een hele grote joodse gemeenschap. Pas sinds de zionistische beweging is de vijandigheid ontstaan. Enigszins verdiepen in de historie heeft toch wel nut in dit kader.

Ten eerste, mijn opmerking over een Palestijnse staat in wording is alles behalve cynisch. Ten tweede, Iran HAD een hele grote Joodse gemeenschap, die is nu gereduceerd tot ergens tussen de 8 en 9 duizend mensen. Tot 1979 was die gemeenschap ca. 80.000 mensen groot.De meeste van die mensen zijn gevlucht naar Israel en de USA.

Ik ga met je niet meer in discussie over het ontstaan van de staat Israel of de politiek aldaar, ik zie het nut daarvan niet in.

Deze post delen

Gast Jager
Stilte voor de storm? In de main stream media hoor ik niks meer over dit onderwerp.

Precies wat ik dach. De Palestijnen zijn even zoet gehouden met de gedachte dat ze gewonnen hebben (ondanks hun zware verliezen), terwijl de rest alles gereed aan het nrengen is voor een eventuele aanval op Iran. Waarschijnlijk via Turkeije naar Syrie. Kan ook nog dat de recente ontwikkelingen in Egypte de boot nog even afhoudt.... In ieder geval stilte...

Deze post delen

Wat ik zat te denken, is dat er NU dan een stilte is met raketjes uit de Gaza strook, maar voor hoe lang? Eerst waren er dagelijkse beschietingen uit Gaza, toen een heleboel, toen Israël boos, veel spierballen vertoon, Hamas/Gaza bindt in onder begeleiding van Egypte. Maar nu?

Hoe lang gaat het bestand standhouden...nog een maand...of twee weken of drie maanden...en dan? Één raketje en burgerslachtoffers aan Israëlische zijde en ze gaan vol erin? Of gaan ze dan eerst weer praten? Of een False Flag projectiel vanuit Gaza....of commando acties vanuit Israël om enkele raketbases en mortier-afvuur punten te elimineren?

We gaan het zien mensen, de lont is NIET uit het kruitvat, het is alleen smeulend. En iedereen weet dat een smeulend stuk vuurwerk levensgevaarlijk is...

Deze post delen

Wat ik zat te denken, is dat er NU dan een stilte is met raketjes uit de Gaza strook, maar voor hoe lang? Eerst waren er dagelijkse beschietingen uit Gaza, toen een heleboel, toen Israël boos, veel spierballen vertoon, Hamas/Gaza bindt in onder begeleiding van Egypte. Maar nu?

Hoe lang gaat het bestand standhouden...nog een maand...of twee weken of drie maanden...en dan? Één raketje en burgerslachtoffers aan Israëlische zijde en ze gaan vol erin? Of gaan ze dan eerst weer praten? Of een False Flag projectiel vanuit Gaza....of commando acties vanuit Israël om enkele raketbases en mortier-afvuur punten te elimineren?

We gaan het zien mensen, de lont is NIET uit het kruitvat, het is alleen smeulend. En iedereen weet dat een smeulend stuk vuurwerk levensgevaarlijk is...

Klein idee over wat het einde van het lontje is? Iets met een vereerd leider, een onderzoekscommissie met een onderzoeksdoel wat een stage begeleider nog niet goed zou keuren(iets met een bias ofzo(onderzoeksvraag en onderzoeksdoel is hetzelfde in dit geval)). Uitkomst hiervan is een boom op zich

Deze post delen

begint alweer wat te rommelen hier en daar...

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/1542260/2012/11/30/Israel-staat-bouw-van-3-000-nieuwe-woningen-toe-in-Palestijns-gebied.dhtml

Israël staat bouw van 3.000 nieuwe woningen toe in Palestijns gebied

Israël gaat 3.000 huizen bouwen voor kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem inclusief. De bouw is een reactie op de erkenning door de Verenigde Naties van Palestina als staat.

Deze post delen

Ik blijf het ongelooflijk vinden allemaal. Denk je nadat Israël beschietingen gaat uitvoeren op Gaza: Ja, daar kan ik nog wel inkomen, als je steeds door raketten bestookt wordt.

Je zoekt er nog een menselijke emotie achter.

En vervolgens zo snel een staakt-het-vuren! Ongelooflijk, wie had dat gedacht? Als dat maar stand houdt!.

Nu lees ik een artikel van Lucas Catharine en dan krijg je weer een heel ander beeld van het geheel: de aanval op Gaza 2012 was de generale repetitie voor een oorlog met Iran. En het klinkt zo geloofwaardig, dat het nooit ver naast de waarheid kan zitten.

Dit moest ik toch even delen.

Charlie

• Leuk 1

Deze post delen

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/1542770/2012/12/02/Israel-blokkeert-taksen-voor-Palestijnse-Autoriteit.dhtml

De belastingen die Israël int en die bestemd zijn voor de Palestijnse Autoriteit worden voorlopig niet meer door gestort. Dat maakte de Israëlische regering bekend. Het is hun reactie op de statusverhoging voor de Palestijnen bij de Verenigde Naties.

Deze post delen

Turkey and Jordan were all braced Monday night, Dec. 3 for action against Syria in case Syrian President Bashar Assad ordered his army’s chemical warfare units to go into action against rebel and civilian targets his own country. None of the Middle East capitals are talking openly about this eventuality to avoiding causing panic.

However, oblique references to the peril and preparations for action came from US officials during Monday. White House spokesman Jay Carney said: “We have an increased concern about the possibility of the regime taking the desperate act of using its chemical weapons.” Such a move “would cross a red line for the United States.”

Lees verder op DEBKA

Deze post delen

debka is [racistische verwijzing verwijderd - mod] propaganda

Assad heeft chemische wapens als enige dreigmiddel tegen een buitenlandse invasie en draaide dat ook meesterlijk om in de westerse MSM propaganda. De MSM probeert chemische wapens een casus belli te maken, en Assad zei toen dat hij ze alleen tegen buitenlandse invasie zal gebruiken. Tis een stuk goedkoper dan een atoombom, minder vervuilend, maar net zo effectief.

[moderator: in deze complexe materie graag genuanceerd blijven formuleren]

Deze post delen

debka is joden propaganda

Assad heeft chemische wapens als enige dreigmiddel tegen een buitenlandse invasie en draaide dat ook meesterlijk om in de westerse MSM propaganda. De MSM probeert chemische wapens een casus belli te maken, en Assad zei toen dat hij ze alleen tegen buitenlandse invasie zal gebruiken. Tis een stuk goedkoper dan een atoombom, minder vervuilend, maar net zo effectief.

ALGEMEEN: is sit ondertussen genoeg voor een ban?

Deze post delen

Wat bedoel je precies? Val je over de uitspraak van @zilver over joden propaganda van debka? Kan ik enigszins inkomen, wellicht als hij schreef dat het in zijn optiek Israëlische propaganda is, kun je je er dan wel in vinden? Wat is voor jou dan het verschil? Waarom zie jij een ban als middel om deze uitspraak te laten verdwijnen cq aan te laten passen aan jouw wens? Let wel: ik zeg niet wat goed of fout is hierin, ben wel benieuwd naar jouw argumenten. Net zoals dat ik benieuwd ben waarom zilver het aanmerkt als joodse propaganda. Wat mij betreft is info niet meer dan dat, gewoon info. Een gedachte van een bepaald persoon of instantie (CNN, Reuters, Debka, Xandernieuws, nu, etc.) altijd politiek, religieus of persoonlijk getint. Wat nou als ik AlJazeera aanhaal als bron? Krijgen we bij elk nieuws bericht discussie over de aard van de bron? Ik vind ook niet elk bericht op internet wat hier geplaatst word, even betrouwbaar. Of is het puur de uitspraak van zilver dat het joods is?

Heeren, gaarne een open argumentatie zonder elkaar voor het hoofd te stoten. En ten overvloede mijn eigen mening: religie is suf. Ongeacht welk geloof.

Deze post delen

Gast Dick Berts

@YONI @zilver. Ik ben op dit moment eigenlijk niet zo in de stemming om me intensief met deze site te bemoeien, maar ik denk dat het verstandig is, om dat nu toch even te doen. Ik vind dat we als club ook enig zelfreinigend vermogen moeten ontwikkelen en niet alles op het bordje van de mods moeten leggen. Zilver schrijft: "Debka is joden propaganda". Yoni vraagt om een ban van Zilver. Nou is er pas een nieuwe regel opgesteld over het publiekelijk vragen om een ban op deze site, maar in dat deel van dit geschil zie ik voor mezelf even geen rol als bemiddelaar weggelegd. Zilver ken ik niet. Yoni wel. Ik heb hem als een heel redelijk mens leren kennen. Hij is om begrijpelijke redenen behoorlijk pro Israel, maar toch kritisch over de omgang van Israel met de Palestijnen. Zelf ben ik qua afkomst een oer Hollander. Ik heb wel als journalist voor de Stichting 1940-1945 gewerkt, een boek geschreven over Auschwitz en veel gepubliceerd in de landelijke dagbladen over de Tweede Wereldoorlog en oorlogsslachtoffers. Die belangrijkste les die ik daaruit heb geleerd, is dat de verschrikkingen van oorlogen in het algemeen en van Auschwitz in het bijzonder zo onmetelijk groot zijn, dan ze minstens twee generaties doorwerken. Dat laatste heeft onze maatschappij helaas niet of nauwelijks in de gaten. Het gaat te ver om Yoni als oorlogsslachtoffer aan te merken, maar dat er bij hem -gezien de dramatische joden vervolgingen door de geschiedenis heen- grote gevoeligheden bestaan ten opzichte van (vermeend) anti-semitisme, kan ik volkomen begrijpen.

De Opmerking "Debka is joden propaganda" zou ik als zeer onhandig willen bestempelen. Algemeen wordt aangenomen, dat DEBKA gerund wordt door de Israelische inlichtingendienst MOSSAD. Wat dat betreft is er niks mis met de opmerking van Zilver. Alleen is zijn formulering "Joden propaganda" zeer onhandig. Werd er in de Tweede Wereldoorlog nou niet juist propaganda TEGEN de Joden gevoerd? En is propaganda nou zo zeer een Joden (on)ding? Allemaal heel vervelende vragen die de formulering van Zilver oproept. Ik neem aan onbedoeld. Ik heb overigens niet de eerdere uitingen van Zilver over Joden bestudeerd, dat zou nog een heel ander beeld kunnen oproepen.

Ik wil Yoni vragen om nog even niet helemaal te gaan steigeren en Zilver wil ik vragen om uiterste terughoudendheid te betrachten bij uitspraken over de Joden.

Mijn overleden vriend Theo van Gogh was veroordeeld door de Hoge Raad, omdat hij de meest afschuwelijke grappen over Joden heeft gemaakt. De Hoge Raad oordeelde terecht, dat bij opmerkingen over kwetsbare groepen die afschuwelijk hebben geleden, grote treughoudendheid moet worden betracht. Die terughoudendheid vraag ik nu ook van Zilver. Theo heeft mij meermaals verteld dat hij behoorlijk spijt had van zijn grove opmerkingen over Joden.

Deze post delen

Er zijn nogal wat inhoudelijke verschillen betreffende de mogelijke formuleringen van wat een lid hier al dan niet bedoelt zo hebben. Feit is dat het er staat op een wijze die ik niet accepteer. Ook de voortdurende minachting voor mijn geloof is iets dat ik niet langer naast me neer wens te leggen, al helemaal niet waar een opmerking over een "fanatiek gelovig" ongepast is en een belediging aan niet enkel mijn adres maar ook naar de Moslim (s) op dit forum. Hoe haal je het in je hoofd ons te vereenzelvigen met een ontspoorde idioot?

Deze post delen

Weet ik niet. Ik heb in ieder geval een melding gedaan dat ik vind dat "joden propaganda" niet kan. Die uitspraak is zonder meer racistisch en dat hoort niet thuis op dit forum.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...